Öncelikle herkese selamlar, Ankara'dan Yasin ben.
Hazır evlerdeyiz uzun bir giriş yapayım. Çok uzun zamandır Alfa Romeo'ya karşı platonik bir aşkım vardı. Geçmişteki otomobil dergileri ve motor sporlarına merakımdan kaynaklı olsa gerek. Şimdiye kadar pek otomobil sahibi olmadım kısa süreler hariç. Genelde çalıştığım şirketlerin araçlarını kullanıyordum :D
İlk 2017 sonu gibi Giulietta almaya karar vermiştim ama nasip olmadı o dönem. Otomobil ihtiyacı da bu dönem tekrar arttı. İlanlara bakarken gözüm sürekli Alfa'lara kayıyordu. Asıl istediğin mk2 2.0 ts motor olandı ancak maalesef hint kumaşına dönmüş. Şehir dışı tüm ilanları eleyip Ankara içi bir kaç 156 ya baktıktan sonra temiz kalmış diyebileceğim Alfa Tech Şerif ustanın da tavsiyesi ile ilk Alfa'mı aldım. :alfisti:
Alır almaz triger vs gibi tüm bakımlarını yaptırdım. Geriye güneş yanıklarından kurtulmak kaldı. Araştırıyorum bunu da boyasız yaptığını iddia edenler var. Ustanın söylediği bir aparat varmış. Mp3 ve bluetooth özelliği ekleniyormuş aradım ancak göremedim sanırım anahtar kelimeyi bilmediğimden. Ayrıca 17" 8c jant ve kule gergilerini eklemeyi düşünüyorum.
Aracı bakımdan sonra biraz denedim. Yaşına göre gerçekten çok iyi yol tutuyor. Yani şirket araçlarından symbol, clio, 301, fluence le vs kıyas dahi kabul etmez. Honda civic fd6 dan da iyi.. Aynı zamanda motosiklet tutkunu biri olarak sürüş hissiyatı yüzümü güldürdü. Tamam incelemeleri vs izledim söyleniyordu ancak yaşlı bir platform olmasından dolayı beklentilerim düşüktü.
Araç 170 bin km de.
(https://i.hizliresim.com/gh94lw.jpg) (https://i.hizliresim.com/om1n5i.jpg) (https://i.hizliresim.com/ocuaji.jpg) (https://i.hizliresim.com/t9a5i5.jpg)
Hayırlı olsun ,
Fd6 ile arada dünya kadar fark var :D
Hoşgeldiniz , hayırlı olsun :alfisti: 156 artık bir Alfa Romeo efsanesi :yukari-ok: Zamanının kralı ;) Hala da bakımlıysa kendine baktırıyor, gerçi bu tüm Alfalar için geçerli elbette..Güle güle kullanın
Hayırlı olsun.
Teşekkürler, orijinal göğüs görüntüsünü bozmadan mp3 dinlemek için telefon bağlantısı yolu var mı? İnternette gördümlerim 98-2004 arası için diyor.
https://urun.n11.com/usb-ve-sd-cevirici-modul/alfa-romeo-156-teypler-icin-usb-aux-bluetooth-kit-P388505143 (https://urun.n11.com/usb-ve-sd-cevirici-modul/alfa-romeo-156-teypler-icin-usb-aux-bluetooth-kit-P388505143)
Bugün iç dış tam detaylı temizleme yaptırdım. Güneş yanıklarından da kurtulacağım bir şekilde araştırıyorum.
(https://i.hizliresim.com/h297fnf.jpg) (https://i.hizliresim.com/9l4p7k6.jpg)
:nazar: hayırlı olsun.
#güneşyanığı; önceden boyanmamışsa, boyasız çözüm için otodinçer/ankara ile görüşülebilir
Araçta hiç boya yok bende bu konuyu araştırıyorum. Sanayi de bir kişinin tanıdığı yaptırmış iki ay sonra daha beter oldu falan dedi. Ama yygarage var bulabildiğim 2 yıl garanti veriyor. Dediğiniz yerle de bir görüseyim
Hayirli Olsun Hosgeldiniz.
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şimdiye kadar neler yapıldı yazayım belki foruma da hareket olur. Galeriden aracı almak istemesem de iç trimlerinin sağlam olması ve tek kazası yan tarafta sürtme olup, araçtaki darbe köpükleri dahi durduğunu görünce aracı aldım.
Şimdi eksilerine geleyim,
Araçta brc tüp var en azından brc olduğu için biraz ılımlıyım. Uzun yolda kullandım çekişte düşüklüğe sebep oluyor ama çalışmasında bir sıkıntı görmedim. Sıcaklıklar da da sorun gözlemlemedim. Şehir içinde kısa mesafeler gittiğim için kullanacağımı sanmıyorum. Şimdiye kadar 4000km kadar yol yaptım.
Aracın camları zor açılır kapanıyordu hatta sol arka cam bir gün cortladı açık kaldı. Ne tam kapanıyordu ne tam açılıyordu. You are not allowed to view links.
Register or
Login arkadaşın konusunu görünce gözü karartıp daldım. Sorunu hallettim sol arka camda sorun yok şuan. Bu hafta sonu diğer camlarda da sorun yok ama bir gözden geçireceğim.
Araç yağ yakıyor maalesef özellikle devirli kullanınca yağı seviyor. Usta ile görüştüğümde twin sparkların hemen hemen hepsinin yağ yaktığını söyledi. Forumdan da anladığım kadarıyla normal karşılanıyor. Her hangi bir duman atma vs hiç bir şey yok.
Varyatör yenilendi.
Koltukları komple ilk gün ki haline getirdim tertemiz şuan. Bir yerde sigara yanığı vardı onu da tamir ettirdim belli olmuyor. Koltuk kılıfı almayı düşünüyorum.
Araca dışardan gözle görülür yaptığım bir şey ise kısalar için philips beyaz halojen ampül, uzunlar için ise xenon led diye geçen beyaz led taktım. Bu tercihin sebebi kısalara led takıp milletin gözünü alıp küfür yemek istememem. Uzunlara böyle yapmamın sebebi ise selektör yaptığımda fark edilmesini istemem.
Yapacaklarım ise yakın zamanda
Aracın arka kapı döşemelerinin bazı yerleri gerdirilmesi lazım. Ona da el atacağım ancak aklımda kumaşı kaldırıp yerine desenli deri döşemek var bej rengi.
Araca geri görüş park sensörü taktırmayı düşünüyorum ancak sağa sola koyulan o ekran da pek hoşuma gitmiyor. Hem ses kalitesini arttırmak hem de bu işi çözmek için pioneer teyp düşünüyorum. Ama göğüsün orijinal bütünlüğünün de bozulacak olması pek hoşuma gitmiyor. Varsa farklı fikirler alabilirim. Evet farkındayım ne şiş yansın ne kebap kafası var :D
Güneş yanıklarını yaptıracağım umarım kötü olmaz. Olursa da komple boyatmak zorunda kalırım
(https://i.hizliresim.com/tpul62c.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=EFoGWaQZ72U (https://www.youtube.com/watch?v=EFoGWaQZ72U)
Yağ eksiltme miktarının miktarı önemli,
Eksiltme ne kadar 1000 kmde ortalama?
ilk 1500 km yağ yaktığını anlamadım. Çubuğu kontrol ediyordum Şerif ustanın demesi üzerine. Ancak uzun yolda yüksek hızlara çıktığımda ve şehir içinde de ara ara yüksek devirleri yokladığımdan olsa gerek 4000km de Şerif ustanın dediğine göre 1lt civarı yakmışım normal dedi buna da eksileni tamamlayıp gönderdi. Kullanılan yağ 10w40 petronas, aklımda Motul'e geçmek var. Forumda biraz baktım 10w50'ye geçenler var bu durumdan dolayı sanırım.
Zaten motor rektifiye deseydi 2 litreye yükseltmeye bakardım gibi :)
1000 km de 250 ml gayet makul bir eksiltme.
Öncelikle hayırlı olsun,
Boyasız güneş yanığı işi bana inandırıcı gelmiyor. Eski 147 imde aynı ikilemde kalıp boyatmıştım.
Yağ yakma olarakta cok cok sakin kullanımda 5000 km de 500 gr eksiltirken sıkıştırırarak gazlamalı ve uzun yol yüksek surat gidişlerde 2500 km de 1000 gr a kadar eksiltmeler yaşamıştım. 15-20 günde bi eksiğini tamamlamak varyatör acısından da sağlıklı olacaktır takılmayın derim.
Lpg olarakta yolda düzgün bi ayar yaptırırsanız sıkıntısız binersiniz 1.6 ts lpg ile derdi olan bi motor değil. Sadece rolantide yapılan ayarla gezilince her araba gibi kötü oluyor. Bizim ustalarda uğraşmayı sevmiyor :D Quattro garage ankara güzel yapıyor bu işi.
Çok teşekkür ederim
Ankara da yygarage diye bir yerle görüştüm 2 yıl garanti veriyor faturanı da keseceğim dedi. Söylediği şu verniği kaldırdıktan sonra seramik kaplama atıyoruz. Bu kaplamanın 2 yıl ömrü var. 1.5 yılda bir kaplamayı yenilersen bir şey olmaz dedi. :/
Alfa Tech Şerif ustanın başına ekşiyorum ben problem yok dedi. İlk Alfa'm olduğu için yoldan geçerken bile taciz ediyorum henüz yerinden kovalamadı :))
Sabah akşam 5'er km yol yapıyorum. Sabah çalıştırınca biraz bekliyorum belki 1-2 dakika kadar. Zaten brc sistem biraz geç geçiyormuş lpg ye baktım yolun yarısı kadarını benzinde gidiyorum. Zaten yokuş aşağı gaza dokunduğum da yok full benzin takılıyorum. Harareti fark ettim de çevre yoluna çıktığım zaman 110-120 ye sabitliyoruım hararet 70 lerde falan takılıyor. Trafiğe girmedikçe 90'a gelmiyor. Şerif ustayı bir taciz edeceğim normal mi değil mi :)
Açıkçası aracı kullandıkça baya sevdim. Viraj almak zevkli oluyor. Detaylı şekilde yavaş yavaş her şeyini iyileştirip bir 156'yı kazanacağım. Gerçi baya şeyini düzelttim bile.
156'nızı iyi günlerde kullanın. Cam konusunda yardımcı olabildiğime sevindim.
ufak bir ön tampon eki geldi.
(https://i.hizliresim.com/o2b6udt.jpg)
nacizane ön ve arka logoları orjinal olarak yenisi ile değiştirmek 156 nızın görüntüsünü daha da iyileştirecektir. ayrıca gözünüze çarpıyorsa jant göbeklerine de ellene bilir.
ayrıca geri görüş ve park sensörü için düşüncem torpidoyu hiç bozmadan sadece küllüğü çıkararak oraya double din takabilir siniz. bu şekilde kamera montajı ile pragmatik ve orjinal bir çözüm olabilir. tek handikap biraz aşağıda kalıyor ama alışılıyor. yarın sabah kendi uygulamamın resimlerini paylaşırım burada fikir vermesi açısından. son olarak sadece ses çıkaran buzzer diye geçen park sensörleride var. onşarda denenebilir.
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hayirli olsun Hocam.
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
nacizane ön ve arka logoları orjinal olarak yenisi ile değiştirmek 156 nızın görüntüsünü daha da iyileştirecektir. ayrıca gözünüze çarpıyorsa jant göbeklerine de ellene bilir.
ayrıca geri görüş ve park sensörü için düşüncem torpidoyu hiç bozmadan sadece küllüğü çıkararak oraya double din takabilir siniz. bu şekilde kamera montajı ile pragmatik ve orjinal bir çözüm olabilir. tek handikap biraz aşağıda kalıyor ama alışılıyor. yarın sabah kendi uygulamamın resimlerini paylaşırım burada fikir vermesi açısından. son olarak sadece ses çıkaran buzzer diye geçen park sensörleride var. onşarda denenebilir.
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Logolara el atmayı düşünüyorum. Janta el atma konusun da ise bütçe ayarlıyorum teledial 17" jant var gönlümde. Yaptığınız çözümü merak ettim açıkçası resim atarsanız çok sevinirim.
Selamlar Yasin.
Hayırlı olsun aracın. Gülle gülle keyifle kullan.
Vernik yanığı için kesinlikle tavsiyem şudur; Kısmen yanık eskimiz verniği söktükten sonra hemen git bir boyacıya araca 2 kat clear coat atsın yani vernik.
Boyayı koruyan en iyi tabaka verniktir. Çok para da tutmaz bu işlem ama aracı kurtarsın.
Seramik vs hikaye . Sonra gene seramik yaptır o ayrı.
Bunu mutlaka değerlendir. Selamlar.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Selamlar Yasin.
Hayırlı olsun aracın. Gülle gülle keyifle kullan.
Vernik yanığı için kesinlikle tavsiyem şudur; Kısmen yanık eskimiz verniği söktükten sonra hemen git bir boyacıya araca 2 kat clear coat atsın yani vernik.
Boyayı koruyan en iyi tabaka verniktir. Çok para da tutmaz bu işlem ama aracı kurtarsın.
Seramik vs hikaye . Sonra gene seramik yaptır o ayrı.
Bunu mutlaka değerlendir. Selamlar.
Güzel mesajınız için çok teşekkür ederim. Ancak sormak istediğim bir şey var, bahsettiğiniz clear coat işlemi normal vernikten başka bir şey mi?
Şaşmaz da, bir boyacıya yanan verniği kazıyıp üzerine tekrar yeni vernik atabilir miyiz dediğim de, olmaz öyle bir şey gibi bişi demişti. Vernik boya ıslakken mi atılır gibi bir şey söyledi.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Güzel mesajınız için çok teşekkür ederim. Ancak sormak istediğim bir şey var, bahsettiğiniz clear coat işlemi normal vernikten başka bir şey mi?
Şaşmaz da, bir boyacıya yanan verniği kazıyıp üzerine tekrar yeni vernik atabilir miyiz dediğim de, olmaz öyle bir şey gibi bişi demişti. Vernik boya ıslakken mi atılır gibi bir şey söyledi.
Evet clear coat vernik. İçine biraz sertleştirici vs de ekliyorlar.
Şaşmaz daki boyacının dediği olabilir uzmanı değilim ama onu bir kaç boyacı ile görüşün derim. Belki bir formülü vardır.
Benim araç boyanırken, evet base coat ( baz kat boya) atıldı sonrasında tam kurumadan clear coat atıldı.
Teşekkür ederim, ben gezip bir kaç yere daha sorayım bakalım farklı bir şey diyen olacak mı
You are not allowed to view links.
Register or Login
Logolara el atmayı düşünüyorum. Janta el atma konusun da ise bütçe ayarlıyorum teledial 17" jant var gönlümde. Yaptığınız çözümü merak ettim açıkçası resim atarsanız çok sevinirim.
Kabaca bu şekilde. Artı ve eksileri var. İşlevsellik ve orjinalliği bozmadan yapılması artıları. Eksi yönü ise aşağıda kalması. Ekstra aparat olmadan bt ile telefon görüşmesi ve müzik dinlemek güzel oluyor. Ben pek dikkat etmiyorum ama bazen çok dar yerlere kamera ile de park yapmada kolaylık sağlıyor. Zaman içinde sökülmek istenirse de dd yi çıkarıp küllüğü geri takabilir siniz.
Bu arada 1.6 TS ye 17 teledial önermem. GTA ve VELA ile birlikte en ağır jantlardan bir tanesi. Ki bulması da imkansız gibidir. 17' çok kollu bulursanız eibach pro kit ile düşünmeden takın.[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210701/6eda804b5a38efe2149d50c5966143d5.jpg[/img]
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Eibach pro kit bulunmaz hint kumaşına dönmüş ancak gövde salınımını azaltmak için istiyorum. Yurt dışından getireceğim sanırım aklımda var kesinlikle.
Fotoğraf için çok teşekkür ederim.
Ankara-Kargasekmez de biraz zorladım aracı gövde yatıyor peş peşe girince salınım da yapıyor. Ancak inatla tutunuyor bir yandan. İlk fırsatta eibach pro kit siparişi geçeceğim baya azaltacağını düşünüyorum gövde salınımını ve yatmasını.
Araca nazar değdi. Öküzün biri sağ aynayı ters çevirmiş. Langur lungur oynuyor.
Aracın çakmaklık yerini söküp dd taktırmaya karar verdim. Ön kapılardaki ufak hoparlörler biraz mefta olmuş sanırım. Oraya da uygun kaliteli bir şey almak farz oldu. Yada tüm sistemi değiştirmek lazım. Ancak nedense tesisat yenileme falan gibi şeyler beni korkutuyor sorun yaşayacağım diye. Cam mekanizmalarına el attığımdan beri sağ taraftan trim sesi geliyor. Benim beceriksizliğimden olabilir tabi.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Araca nazar değdi. Öküzün biri sağ aynayı ters çevirmiş. Langur lungur oynuyor.
Bu kadarcık nazardan bir şey olmaz. Segmanı atmıştır elinizden bu tür işler geliyorsa ve mengeneniz varsa kendiniz yapabilirsiniz.
Forumda konusu olması lazım. Mengene yoksa kendiniz uğraşmayın yay çok sert segmanı fırlatıp yaralanmanıza sebep olabilir.
Wolverine dadandı arabaya.
(https://teknoseyir.com/wp-content/uploads/2021/08/4fe5560311be59c.jpg)
Zaten o bagaj kapağı boya beni diye ağlıyor :lol: İşte bir bahane 8) :p
Bir fırsat bulunca direk vereceğim boyaya gözüme batıp duruyor. Hastane işlerinden fırsat bulamıyorum.
Bugün gıcırtılardan kurtulmak için Şerif ustaya gittim. Ön viraj demiri, arka amortisör, arka z rot, termostat yenilendi. Yıkamacıdan sonra yanan hava yastığı lambasını da söndürdüler.
Ben araç çok yatıyor diyordum meğer arka amortisör bitikmiş. Gövde yatması baya azaldı. Sağ arka jant da yamukluk var. 2 gün sonraya kaldı. Usta izindeymiş.
Şimdilik durumlar böyle.
(https://i.hizliresim.com/raneqqk.jpg)
(https://i.hizliresim.com/n9bh7wu.jpg)
(https://i.hizliresim.com/31bw7di.jpg)
Bugün jantları düzelttirdim. Lastikte hasar almış. Bridgestone turanza t005 lastikleri taktırdım. Lastik fiyatları iyi yükselmiş geri kalan her şey de olduğu gibi. :asagi-ok:
Arka camlarda sorun olduğunda kapı içlerinin canı çıkartılmıştı. Pazar boşluğunda el attım ancak bir döşemeciye gitmek farz oldu.
(https://i.hizliresim.com/p5s6w00.jpg)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arka camlarda sorun olduğunda kapı içlerinin canı çıkartılmıştı. Pazar boşluğunda el attım ancak bir döşemeciye gitmek farz oldu.
(https://i.hizliresim.com/p5s6w00.jpg)
Alfa'da denemedim ama Xantia'da döşemeyi kendim yeniledim hocam ben. Şekerci Kumaş diye bir yerden kapı döşeme kumaşı ve bally yapıştırıcıyla oldu. Sert bir halı fırçası da iyi olur eski yapıştırıcı pütürlerini almak için -gerçi Alfa'da denemedim henüz, farklarını bilmiyorum.
156'nın süspansiyonunun yumuşak karnı yay değil de amortisör diye düşünüyorum kendi adıma. Eibach pro-kit'ten koni sport kite geçtim, kitteki H&R yayların eibach'tan çok daha iyi olduğunu sanmıyorum. Amortisörün etkisi (veya kitteki yayla uyumu belki) daha fazla bence. Bu yüzden, herhangi bir
Onun dışında, yumuşak araba yola daha iyi tutunuyor. O yüzden "yatıyo ama dönüyo" hissi normal. 156'nın ön süspansiyonu zaten yattıkça negatif kamber alıyor gövdeye göre, MacPherson gibi pozitife kaymıyor. Salınımlar kontrolsüz olduğunda can sıkıyor, o da dediğim gibi amortisör meselesi daha çok.
RMX2001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220212/7c7c4ee5f18b24d9d6237b68216d3924.jpg[/img][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220212/ca30cdc0c6dcecaddc03f9ab4a9307d3.jpg[/img]
Evet 168.000 km de aldığım aracım şuan 207.000km de. 10.000km sonra triger kayışı zamanı geliyor. Araçta ciddi bir yağ tüketimi yok. 10.000 km de 2lt yağ anca ekliyorumdur hatta eklemiyorum bile denebilir.
Ancak yağ 200.000'i devirdiğinden dolayı yağ pompasını yenilemeyi düşünüyorum. Yağ pompası ile ilgili bir durum var ise açıkçası motoru ele alıp, rektifiye yaptırmayı kaldıramam. Bugün düzgün bir rektifiye maliyetinin 40.000tl yi bulacağı söyleniyor.
Geçtiğimiz hafta 4 eylül de Ankara'dan sırayla Bursa, Sakarya, Düzce, Ereğli, Amasra'ya oradan da tekrar Ankara'ya döndüm. Otobanda ara ara 200km/s hıza kadar yaklaştım. Yağ tüketimi buranın toplamında 0.5lt kadar falan oldu. Ancak gece yolculuğunda zorlandım, far aydınlatmasından hiç memnun değilim. Çözüm bulmak lazım.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fttps%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2Fl3c8tzg.jpg&hash=3defa1e805d656307386efd45815cf845f077107)
Yolda bir ara ses değiştiğini fark ettim. Ankara ya geldiğimde alfa tech'e gittim ve egzoz manifoldu çatlamış. Gece köylerinden birinden geçerken altını toprakta olsa sürtmüştüm. Sanırım kastırıp çatlatmış o sıra. Ses o sıra çok iyi ancak alt devirler ölüyor. Kaynakla durumu kurtardık. Bir sonraki bakımda yağ pompasını triger ile değiştireceğim aksilik olmazsa
(https://i.hizliresim.com/hmfwwkh.jpg)
(https://i.hizliresim.com/2h51wjz.jpg)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Geçtiğimiz hafta 4 eylül de Ankara'dan sırayla Bursa, Sakarya, Düzce, Ereğli, Amasra'ya oradan da tekrar Ankara'ya döndüm. Otobanda ara ara 200km/s hıza kadar yaklaştım. Yağ tüketimi buranın toplamında 0.5lt kadar falan oldu. Ancak gece yolculuğunda zorlandım, far aydınlatmasından hiç memnun değilim. Çözüm bulmak lazım.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fttps%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2Fl3c8tzg.jpg&hash=3defa1e805d656307386efd45815cf845f077107)
Yolda bir ara ses değiştiğini fark ettim. Ankara ya geldiğimde alfa tech'e gittim ve egzoz manifoldu çatlamış. Gece köylerinden birinden geçerken altını toprakta olsa sürtmüştüm. Sanırım kastırıp çatlatmış o sıra. Ses o sıra çok iyi ancak alt devirler ölüyor. Kaynakla durumu kurtardık. Bir sonraki bakımda yağ pompasını triger ile değiştireceğim aksilik olmazsa
(https://i.hizliresim.com/hmfwwkh.jpg)
(https://i.hizliresim.com/2h51wjz.jpg)
Bununla geçmiş olsun AlfaTech ustalığını göstermiş. :yukari-ok:
Aydınlatma için İlker KEMAL den bi-xenon mercekli dönüşüm öneririm bütün sorunlarınız ortadan kalkar. :rock:
İlker Kemal'i okudum burada defalarca ancak benim Ankara'da olmam dezavantaj. farları sök gönder geri gelmesini bekle sıkıntı. Far alıp göndermeyi düşündüm hakı pokunu geçiyor. Bir çözüm bulacağım Ankara da bir şekilde.
Pazartesi günü bakım günüydü. Baskı balata, debriyaj pompası, şanzıman yağı, hidrolik hortum, triger, buji vs değişti. Tüm parçaları orijinal tercih ettim. Varyatör den sabah ilk çalıştırma dışında ses gelmemesine rağmen ona da el atıldı. Ayrıca alt karter açılıp bir kontrol edildi. Yağ pompasının tel filtresi sökülüp kontrol edildi. Alttan kontrol edilebildiği kadarıyla piston yatakları vs sorun yok. Sıkışma vs belirtisi yok. Alt takımları zaten bir kaç ay önce yenilemiştim.
Boyaya da gözüm kesebilirse el atarız artık.
(https://i.hizliresim.com/k0yftz0.jpg) (https://i.hizliresim.com/6vx19i3.jpg) (https://i.hizliresim.com/sqm1ban.jpg)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Pazartesi günü bakım günüydü. Baskı balata, debriyaj pompası, şanzıman yağı, hidrolik hortum, triger, buji vs değişti. Tüm parçaları orijinal tercih ettim. Varyatör den sabah ilk çalıştırma dışında ses gelmemesine rağmen ona da el atıldı. Ayrıca alt karter açılıp bir kontrol edildi. Yağ pompasının tel filtresi sökülüp kontrol edildi. Alttan kontrol edilebildiği kadarıyla piston yatakları vs sorun yok. Sıkışma vs belirtisi yok. Alt takımları zaten bir kaç ay önce yenilemiştim.
Boyaya da gözüm kesebilirse el atarız artık.
(https://i.hizliresim.com/k0yftz0.jpg) (https://i.hizliresim.com/6vx19i3.jpg) (https://i.hizliresim.com/sqm1ban.jpg)
maşallah, baya masraflı ama kafa rahatlatacak cinsten bir bakım olmuş :nazar:
Bu zamana kadarki sürecinizi bir solukta okudum inceledim. Kendim için çok güzel bilgiler çektim aradan devem etmeniz dileğiyle.
maşallah kazasız belasız. bende aranıza yeni katıldım forumda da yeniyim.. mk2 ss aracım var
Bir süredir yazmıyordum.
Geçtiğimiz ay arka amortisörleri başları ile beraber yeniledim.
Aracı satmayı düşünüyordum ancak malum durumların belirsizliğinden dolayı aracı kullanmaya devam edeceğim.
Kafam da bazı sorular var fikir almak istediğim için yazıyorum bir yandanda
Araçta yüksek hızlarda yağ yakma az da olsa var. Uzun düzlükler de yol boş ise basıyorum. Şehir içinde yağ tüketme yok diyebilirim. Tek rahatsızlığım aracın hantal gelmesi bu yüzden ara hızlanmaları da toparlamak için,
Aracın motorunu elden geçirme fikri var. 2.0 155hp e resmi olarak yükseltmeyi düşünüyorum. Değer mi sizce?
Araçta son zamanlar da en tilt olduğum seyler den biri far. Farları son derece yetersiz geliyor. Farlara mercek uygulaması yaptırmayı düşünüyorum. Şirket aracı olan egea kadar aydınlatsa en azından yeter benim için.
Aracın güneş yanıkları da rahatsız ediyor. Kaput, tavan, bagajı boyatma fikri var.
Değerleri görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. :alfisti:
Farlar için önceki mesajlarda ki öneriyi bende yapıyorum. İlker Kemal ile bi görüşüp o işi çözün. Ben iki Alfamda da memnun kaldım kendisinden.
Motoru 2.0 a çevirme planı benimde var ama kısmetse seneye. Eğer yaparsanız önümde bir örnek olacak :) değer mi değmez mi konusuna gelirsek.. eğer satacaksanız hiç girmeyin, çünkü rakamlar baya yukarı çıkmış. Benim niyetim 147 yi satmamak. Onun için ciddi niyetliyim ama bakalım görecez.
Ankara dan İstanbul'a söküp göndermeye erindim. Sanayiye bırakırsam artık İlker Beye göndermek farz oldu.
Aracı satacak olsam bile en kötü yıl sonuna kadar kullanırım. Satmazsam zaten bende kalır artık.
Motor konusunda Şerif usta aracın üzerindeki motoru alabilecegini söyledi cazip kılan tarafı bu. 1.6'nın hantallığı sinirlendiriyor bazen.
1.6 bloğuna 2.0 yapılabildiğini savunan/yapan ustalar da var. Gömlek/piston/egzantrk vs değiştirerek. Komple değiştirsem de ben sıfırlamak isterim zaten motor içini. Sadece motorla da bitmiyor malum, beyin, radyatör vs de değişiyor.
Farlar için mercek işini azıcık eliniz yatkınsa kendiniz yapabilirsiniz, farları arabadan çıkarmak kolay zaten tamponu sarkıtmanız yeterli aşağıya doğru, davlumbaz içlerindeki ve panjur etrafındaki civataları söküp farı dışarı alabilirsiniz, farın alttaki somununa el girmezse sis farı çerçevesini söküp elinizi ordan içeri sokarak el yordamı ile azıcık uğraş ile çıkar.
İnternette mercek bulunuyor o en kolayı zaten, farın camını kırmadan ayırmak mesele sadece o da linkini paylaştığım video daki yöntemle oldukça sıkıntısız gerçekleşiyor. Geri kapatırken biraz nazik bir işçilik yapın sadece açılıp kapandığı çok belli olmasın, benim farları da İlker Bey yapmıştı aracımın eski sahibi yaptırmış, benim bir iki sıkıntım oldu su aldı ve camları içten çok kirli kalmıştı, kendim söküp yeniledim, kardeşimin aldığı 147'ye de aynı uygulama ile mercek takmıştım, odaklama işi biraz uğraştırır sadece, elinizin altında 12v güç alabileceğiniz bir şey olursa iyi olur, farları dışarıda çalıştırıp ayarını yaparsınız merceğin, yine güzel yöntemlerden birisi duvara hassas bir şekilde ölçü alarak bir klavuz çizip iki farı yakktırıp yanyana koyup duvara eşit şekilde çevirdiğinizde duvara çizdiğiniz kılavuza göre merceği odaklarsınız.
Ampul olarak tavsiyem iyi bir HID Xenon kiti kullanmanız olur, piyasadaki çin malı LED ampuller Xenon kadar keyifli değil, 4300K sıcaklık değeri orjinale genelde en yakın olanı oluyor. Atla deve değil kısacası yapılır. :)
Motor için ise arkadaşların söylediği gibi 2.0'a çevirmek malesef ki aldım koydum yenisini yada içini 2.0 yaptım bitti ile olmuyor pek, genelde arabayı satıp 2.0 almak daha maliyetsiz ama sizin uğraşınıza kalmış o iş, yapabilirseniz ne ala, sökmüşken tam olarak odağınız bunu 2.0'a çevirmek değil de performans almak olursa gayet çevik bir motor yaptırsınız aslında.
Farlar için link:
https://youtu.be/hlQ-vjJmrVo
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
El işçiligim fena değildir. Yıllarca model uçak yaptım :)) Farı elime alınca bir bakarım gözüm keserse yapmaya çalışırım.
Detaylı anlatımınız için teşekkür ederim.
2.0 mk2 pek temiz araç göremedim. Birde al - sat bizim poyasa da korkutuyor.
2.0 a çevirme işi olursa şöyle olacak. Motor komple inecek. Yerine 2.0 motor takılacak. Beyin değiştirmek yerine de yazılım ile halletmeyi düşünüyorum. Harita kopyalanabilir diye düşünüyorum.
Diğer türlü çevikleştirmek için turbo vs korutuyor. Yapılacak işcilik ve hesap hataları sıkıntı. Düzen tutmazsa baş ağrıtır djye düşünüyorum. Ayrıca en önemlisi istisnalar hariç her gün kullanıyorum.
Şanzımanı zaten atiklik için aynı tutacağım. Olabilitesine göre 5. Vites oranı büyütülebilir yada 6. vites eklenebilir belki.
Kafam da deli dolu düşünceler
1.6 şanzımanı 2.0 a tam kısa oranlı şanzıman oluyor. Daha güzel uzuyor :) lakin son hız düşüyor. 5 ilerinin kovanına 6. Dişli sığmaz kanımca.
Turbo işini ben hiç istemedim. Zaten derdim atmosferik güç ile kullanmak. 2.0 a güç arttırımı için neler yapılabilir bir ara ona da bakıcam. 155 HP 170 olsa yeter. Birazda hafifletsem. 1200 kg 170 HP bir 147 baya keyifli olur kanımca :)
2.0a dönme konusu mk2 156 yada 147de nazlı,çünki mk2 twinspark makinesi bloktan kısa yada hiç uğraşılmadan mk2 2.0 makinesi swaplanır geçilir,ben olsam şöyle neşelendirilirim mk1 156nın headersi yine 2.0 ekzantiriklerle bayağı neşeli olur.Ki bu son dediğim olayı yakın zamanda kendi 147'me yapmayı planlıyorum wideband ve ekzantirik harici topladım zaten çoğu ıvır zıvırı :)
Yaparsam direk 2.0 motor ile değişim olur Yok onun krankı, bunun biyel kolu vs ile uğratırıcı ve aklımda şüpheli olur. Beyin bulmak ile uğraşmak yerine yazılım yaptırmak daha kolay ve iyi sonuç verir diye düşünüyorum
Forumda yiğit 2.0 egzantriği,ve üst kapağı takıp yazılım yapmıştı sanırım 147 sine.
Baya performans aldığını söylüyordu. Ama hacim başka birşey sonuçta.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Forumda yiğit 2.0 egzantriği,ve üst kapağı takıp yazılım yapmıştı sanırım 147 sine.
Baya performans aldığını söylüyordu. Ama hacim başka birşey sonuçta.
Şartlarım gereği e46 330ci'den 147ye geçmek zorunda kaldım,ki vakti zamanında fransız hothatch'ler 5 silindir fiatlar,bir kaç varyasyon 156'larımda olmuştu.Ama ilk 1.6 twinspark tecrübem,standart fca'nın 1.4 t-jet 120 hp ayarında performansı gibime geliyor bana.Alırken performans beklentimde yoktu ama yüzümü güldürüyor :) fenada değil.aslında yürümek isteniyorsa 2.0 ekzantirik reçetesi gayet makul,hafif 15-16''oz tarzı hafif jantlarla fena olmaz gibime geliyor.Komple motorların zaten maliyetleri yüksektir muhtemelen malum koşullarda,fazla üzülmeden (maliyet olarak ) dediğimiz reçete eğlenceli olur
Farlar da yola çıktı. Diğer islemler de başladı.
(https://i.hizliresim.com/fa7jd6n.jpg) (https://i.hizliresim.com/avu8myy.jpg)
Hadi bakalım hayırlı olsun.
Motor için plan nedir şu an. Komple 2.0 swap mı, yoksa 1.6 üzerine "2.0 ımsı" iyileştirmeler mi 😬
Komple 2.0 swap :)
Aman amannnn... süreci dikkatli izleyecem. Sorularımda olabilir 😬 sıkıntısız sorunsuz biter inşallah
Araç carsamba hazır olur dendi. Ancak farsızlıktan bekleyeceğim gibi. Farlar en erken perşembe kargoya veririm diyorlar. Oda cuma bende olur. Far yüzünden beklemek can sıkıcı olacak.
Yapılan işlemler de şöyle bir detay verebilirim. Yağ pompası konusunda risk almamak için 1.6'nın yağ pompası kullanılacak
Bugün İlker Kemal Bey den farlar geldiği gibi aracın yanına ışınlandım. İşçilik kalitesi, tamir yapılan noktalar vs çok iyi. Bu kadar nam salması normal :)
Gelelim asıl meseleye, araç şuan 14km de rodaj sürecinde dahi baya belirgin performans farkı var. Şerif usta ile test sürüşüne çıktığımız da 5k rpm e kadar çıktık. Alt devirler üst devirler çok daha dolu. Çok rahat yürüyor. Araç beyini değişmedi üstelik. Rodaj süreci tamamlandıktan sonra zaten performans daha da belirginleşecektir. Duruma göre yazılımsal müdahaleye bakılır
(https://i.hizliresim.com/ocjdojj.jpg)
Hem farlar hem hacim hayırlı olsun :) sağlıklı bir rodajdan sonra keyifle kullanırsınız inşallah :yukari-ok:
Hayırlı olsun inşallah sıkıntısız binersiniz :nazar:
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. :clover:
Bugün 300km kadar yol yaptım. 1.6ts 156'ya olmamıs diyebilirim. Tabi memnun olan vardır. Ancak araç şuan çok daha rahat gidiyor. Daha sessiz, rampalar daki yorucu durum artık yok. Klima açınca bayılma yok. Çok daha seri ve eğlenceli bir araç oldu ki daha 4 bin devri bile görmedim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. :clover:
Bugün 300km kadar yol yaptım. 1.6ts 156'ya olmamıs diyebilirim. Tabi memnun olan vardır. Ancak araç şuan çok daha rahat gidiyor. Daha sessiz, rampalar daki yorucu durum artık yok. Klima açınca bayılma yok. Çok daha seri ve eğlenceli bir araç oldu ki daha 4 bin devri bile görmedim.
Bu sakat zamanda kredi çektireceksiniz bana :)
Enflasyonist ortam da borç sürekli küçülür :D
Bugün orijinal teybin cd okuma da kıllık çıkarması üzerine teyp aldım. Ancak zerre memnun kalmadım. Teyp donup kitleniyor. Baglanti da da br sorun vsr sanirim. Farları yakınca komple işe yaramaz hale geliyor. Başımıza bela aldık sanırım
hayırlı olsun aşağı yukarı maliyet ne çıktı acaba :)
Maliyetler esnek diyebilirim. Sıfır blok yok dolayısı ile 2. El blok sıfırlanmasi gerekiyor. Sıfır varsa da ben bulamadım.
Yan sanayi parçalar vs kullanılırsa fiyat düşüyor.
35000-50000tl arası maliyet var. Ben her şeyi orijinal istedim.
Misal siz bulduğunuz bloktaki kolların temiz olduğunu düşünürseniz değiştirmezsiniz oda maliyeti azaltır. Gibi gibi :)
Şimdi kafamdaki soru şu, önceden selenia 10w40 kullanıyordum. 10w60'a geçmem önerildi. Motul var benim aklımda ancak liqui moly de önerildi.
Arada %25-30 civarı fiyat farkı var. Liqui daha uygun ancak aradaki farkın çok olması da korkutmadı değil. Önceden motosiklet kullandığım dönemlerden motul'un castrol e karşı vs kalite farkını net biliyorum. Ama bu sefer aklım bulandı.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Maliyetler esnek diyebilirim. Sıfır blok yok dolayısı ile 2. El blok sıfırlanmasi gerekiyor. Sıfır varsa da ben bulamadım.
Yan sanayi parçalar vs kullanılırsa fiyat düşüyor.
35000-50000tl arası maliyet var. Ben her şeyi orijinal istedim.
Misal siz bulduğunuz bloktaki kolların temiz olduğunu düşünürseniz değiştirmezsiniz oda maliyeti azaltır. Gibi gibi :)
Şimdi kafamdaki soru şu, önceden selenia 10w40 kullanıyordum. 10w60'a geçmem önerildi. Motul var benim aklımda ancak liqui moly de önerildi.
Arada %25-30 civarı fiyat farkı var. Liqui daha uygun ancak aradaki farkın çok olması da korkutmadı değil. Önceden motosiklet kullandığım dönemlerden motul'un castrol e karşı vs kalite farkını net biliyorum. Ama bu sefer aklım bulandı.
Ben 2.0 ss imde 10-40 Motul kullanıyordum. Çok basan devirli kullanan biri olmadığım için. Ki sizin motorunuz şuan sıfır, yani yağ yakma olacağını pek sanmıyorum. Ben 10-40 ile başlardım. Aracı izler, ihtiyaç oluşursa 10-60 a geçerdim.
Alfaların arasında ayrı tat bırakan Audi de lique Molly kullanmıştım. Ondan da memnun kaldım. Fiyat olarak çok fark var Motul ile arasında. O farka değer mi o sizin maddi durumunuz ile ilgili ;) ben motulden devam ediyorum Alfa da. He ileride pist kasar vs zorlarsam molly ye göz kırpabilirim. Ama şuan Motul ile aramız iyi 👍
Aldıgımdan beri alt muhafaza eksikti. Plastik olanlar eriyor dedikleri için uzak durdum. Bu hafta Prasco marka gördüm. Plastik olması endişelendirdi ancak italya menşei olunca denemeye karar verdim.
Yağı da Motul 8100x 10w60 aldım. Bu hafta sonu rodaj sonu bakımı var. :alkis:
Karaboğama mercek yakıştı :D
(https://i.hizliresim.com/1g925jj.jpg)
Evet bugün yağ değişimi yapıldı. Radyatör Behr marka ile değiştirildi. Bugün biraz sıkıştırdım. Yüksek devirdeki performans dan pek memnun değilim. Yazılım kısmına bakacağım. 180 i görmek dahi efor gerektiriyor. Ancak 160, 170'lere rahat tırmanıyor. Var bi gariplik.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Evet bugün yağ değişimi yapıldı. Radyatör Behr marka ile değiştirildi. Bugün biraz sıkıştırdım. Yüksek devirdeki performans dan pek memnun değilim. Yazılım kısmına bakacağım. 180 i görmek dahi efor gerektiriyor. Ancak 160, 170'lere rahat tırmanıyor. Var bi gariplik.
Beyin değişmedi demişsiniz, yalızımdan ziyade 2.0 tesisat mı istiyor acaba araba?
Bu arada çok cesur bir proje, eminim bir çok 1.6 sahibi (en başta You are not allowed to view links.
Register or Login olabilir :D) merakla bekliyordur uzun dönem kullanım tecrübenizi.
Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim :clover:
Şuan için içim buruk diyebilirim :)
1.6 ile 2.0 aynı diyorlar beyin ve elektronik konusunda ancak belli ki bazı değerler farklı. Misal benzin pompası gibi :)
160km/s den sonra araç gitmek istemiyor resmen. Yani 1.6 hali ile suan ki haline toz yuttururum yüksek hızlarda. Ancak 5. Viteste 80-180 arası hızlanalım dersek 1.6 kendine gelene kadar yolu bitiririm. Çok rahat ilerliyor. Ama bir yerde bir şey varmış gibi takılıyor.
Yine de Alfatech Şerif usta 5-6 bin km sonra asıl motorun açılacağı konusunda ısrarcı.
2.0 beyin ile uğraşmak yerine yazılımsal ilerlemek daha kolay geliyor şuan.
Pisman değilim 220 bin km yol yapmış yorgun motoru eninde sonunda rektefiye yaptıracaktım. Performans konusunda biraz sabredeceğim bakalım :)
Bugün deneme amaçlı, brc servisine gittim. Durumu anlattım, yeniden ayar yaptılar.
Oda ne, araç lpg de benzinden daha iyi gidiyor :)
Yazılım işine bu haftasonu bakacağım.
Benim eski 2.0 bobinlerin hepsini boschla değişince kadranı indiriyordu özledim şimdi.
Arabanın üzerinde 309 debimetre mi var yoksa 019 mu?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bugün deneme amaçlı, brc servisine gittim. Durumu anlattım, yeniden ayar yaptılar.
Oda ne, araç lpg de benzinden daha iyi gidiyor :)
Yazılım işine bu haftasonu bakacağım.
Harika haber :clover:
Yazılım için kime gideceksiniz?
Debi metreye bakmadım açıkcası ancak ilk fırsatta bakarım. Debimetre ile ilgili bir öneriniz var mı?
Ecufast ile görüştüm bir tek. Duruma göre başka yerler ile de görüşeceğim
Ooo ben yokken neler dönmüş forumda. :)
Beyin olduğu gibi 2.0'a mı takıldı yoksa içine 2.0 yazılımı yüklenip mi geçildi?
M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şuan hiç bir islem yapılmadı. 1.6 beyni ve yazılımı ile devam ediyorum. Kime sorsam beyinlerin aynı olduğu söyleniyor. Bir şekilde yazılım atılmasına bakacağım.
Ancak bunu eline yüzüne bulaştırmadan becerebilecek biri lazım :)
Buram buram sahte kokan bu sitede zamanında haritanın elden geçirilebildiğine dair bir iz var.
https://mychiptuningfiles.com/tr/chiptuning-files/alfa-romeo/alfa-romeo-156/2-0-155hp (https://mychiptuningfiles.com/tr/chiptuning-files/alfa-romeo/alfa-romeo-156/2-0-155hp)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Şuan hiç bir islem yapılmadı. 1.6 beyni ve yazılımı ile devam ediyorum. Kime sorsam beyinlerin aynı olduğu söyleniyor. Bir şekilde yazılım atılmasına bakacağım.
Ancak bunu eline yüzüne bulaştırmadan becerebilecek biri lazım :)
Buram buram sahte kokan bu sitede zamanında haritanın elden geçirilebildiğine dair bir iz var.
https://mychiptuningfiles.com/tr/chiptuning-files/alfa-romeo/alfa-romeo-156/2-0-155hp (https://mychiptuningfiles.com/tr/chiptuning-files/alfa-romeo/alfa-romeo-156/2-0-155hp)
Donanımda bazen fark oluyormuş ama büyük oranda aynıymış, ama yazılım farklı ki? :) MultiECUScan'le bağlanıp bir bakın, en basitinden Parameters'ta değişken emme manifold kontrolünü takip edin bir. Rölantide, kısa, 2800 devirde uzuna geçiş, 5200 devirde de tekrar kısaya geçişti diye hatırlıyorum. Devirleri yanlış hatırlıyor olabilirim. Eğer değişiklik olmuyorsa (veya o parametre hiç yoksa) yazılım kesin farklıdır çünkü 156'da 1.6'ların değişken emme manifoldu yok.
Bence sorun yazılım bu arada. Benim motor yapıldıktan sonra çeşitli sebeplerden bir 147 1.6 beyni takılmıştı benim arabaya. Aynı şekilde gitmiyordu. Daha bu hafta 2.0 Selespeed yazılımı yükleyip çalıştırmayı başardım, Selespeed'le falan da biraz işim var o yüzden deneyip doğrulayamam ama muhtemelen yazılımlar farklı. En azından manuelle Selespeed'in yazılımları kesin farklı, çünkü manuel şanzımanlı 156'nın yazılımı vitesten bilgi almasa da çalışıyor, ama Selespeed şanzımanlı arabanın motor ECU yazılımı vitesten bilgi almazsa viteste varsayıp enjeksiyon vermeyi reddediyor -benimki 3. viteste sanıyordu kendisini.
Motora uygun ve immobilizer'ı patlatılmış/kırılmış yazılım bulursanız çok zor değil aslında yazılım yüklemek. Önce eskisini hem Flash hem eeprom'u ayrı ayrı okuyup yedeklemeye, ondan sonra yüklenecek olanı yüklemeye dikkat etmek gerek. Bir VAG Com kablosuyla oluyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Donanımda bazen fark oluyormuş ama büyük oranda aynıymış, ama yazılım farklı ki? :) MultiECUScan'le bağlanıp bir bakın, en basitinden Parameters'ta değişken emme manifold kontrolünü takip edin bir. Rölantide, kısa, 2800 devirde uzuna geçiş, 5200 devirde de tekrar kısaya geçişti diye hatırlıyorum. Devirleri yanlış hatırlıyor olabilirim. Eğer değişiklik olmuyorsa (veya o parametre hiç yoksa) yazılım kesin farklıdır çünkü 156'da 1.6'ların değişken emme manifoldu yok.
Bence sorun yazılım bu arada. Benim motor yapıldıktan sonra çeşitli sebeplerden bir 147 1.6 beyni takılmıştı benim arabaya. Aynı şekilde gitmiyordu. Daha bu hafta 2.0 Selespeed yazılımı yükleyip çalıştırmayı başardım, Selespeed'le falan da biraz işim var o yüzden deneyip doğrulayamam ama muhtemelen yazılımlar farklı. En azından manuelle Selespeed'in yazılımları kesin farklı, çünkü manuel şanzımanlı 156'nın yazılımı vitesten bilgi almasa da çalışıyor, ama Selespeed şanzımanlı arabanın motor ECU yazılımı vitesten bilgi almazsa viteste varsayıp enjeksiyon vermeyi reddediyor -benimki 3. viteste sanıyordu kendisini.
Motora uygun ve immobilizer'ı patlatılmış/kırılmış yazılım bulursanız çok zor değil aslında yazılım yüklemek. Önce eskisini hem Flash hem eeprom'u ayrı ayrı okuyup yedeklemeye, ondan sonra yüklenecek olanı yüklemeye dikkat etmek gerek. Bir VAG Com kablosuyla oluyor.
Abi diyorum işte sana aç bi dükkan. Sırf selespeed müşterileri bile ayakta tutar seni :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Abi diyorum işte sana aç bi dükkan. Sırf selespeed müşterileri bile ayakta tutar seni :)
Ahah birkaç seneye 5 kişi kalcaz selespeed'ci, ölü yatırım. :D
M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or
Login zamanında 1.6 ve 2.0'lara yazılım atan bir yer bulsam direk 2.0 elindeki yazılımı attıracağım. Ancak ellerindeki cihazlardan dolayı mı bilmiyorum. 2010 öncesi araçlara atmıyoruz artık diyorlar.
Ecufast Ankara'ya bu haftasonu gideceğim bakalım.
2.0 beyin almakla da bitmiyor immo kısmı var birde dediğiniz gibi. Birde gördüğüm çıkma beyinlerin hemen hemen hepsi savaştan çıkmış gibi ayrıca. Başıma bela almakta istemiyorum. Şu işi harita üzerinde halledebilirsem efsane olacak
Bu arada 147 ile 156'nın da mı beyni aynı?
Çıktık bir yola burnumu poka batırmadan çıkabileceğim mi merak ediyorum :))
Yanlış bilmiyorsam bizim beyinlere müdahele etmek için söküp içini açıp müdahele ediyorlar. Soketi tak yükle şeklinde olmuyor sanırım. Yiğitin 147 sine yazılım yapan yere gidebilirsin. Arabasının konusunda mekanın adı olması lazım
I-ıh, içi açılmıyor. :) Benimki yürüyünce paylaşcam detayları ama etiket tarafındaki konnektörün 15, 16, 32, 47 ve 48. pinleri olması lazım 12v besleme, 53. Pin OBD bağlıyorsun. Gövdeye toprak. 20 numaralı Pini de toprağa bağlayıp güç verdiğinde bootmode diye bi şeyde açılıyor. O zaman hem flash'ı hem eeprom'un okuyup yazabiliyorsun. İşte eeprom okuduktan sonra resetlemek gibi ufak detaylar var ama işin özü bu.
Bosch ME7.3.1 için böyle, eskiler farklı olabilir bakmadım benim derdim bana yetti. :D
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230602/bf39a185f031ad562027a0bee7e3e175.jpg[/img][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230602/a4d65bff02c54bf1a9133888084be03d.jpg[/img]
M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login zamanında 1.6 ve 2.0'lara yazılım atan bir yer bulsam direk 2.0 elindeki yazılımı attıracağım. Ancak ellerindeki cihazlardan dolayı mı bilmiyorum. 2010 öncesi araçlara atmıyoruz artık diyorlar.
Ecufast Ankara'ya bu haftasonu gideceğim bakalım.
2.0 beyin almakla da bitmiyor immo kısmı var birde dediğiniz gibi. Birde gördüğüm çıkma beyinlerin hemen hemen hepsi savaştan çıkmış gibi ayrıca. Başıma bela almakta istemiyorum. Şu işi harita üzerinde halledebilirsem efsane olacak
Bu arada 147 ile 156'nın da mı beyni aynı?
Çıktık bir yola burnumu poka batırmadan çıkabileceğim mi merak ediyorum :))
Harita yetmeyebilir dediğim gibi değişken emme manifoldunu haritayla kontrol etmiyor olabilir. Oraya pinin birinden 12v çıkış veriyordu sanki. O pin de bi yerde var hatta Google'a ME7.3.1 pinout yazınca gelen resimde listesi var. Başka neler farklıdır, aklıma gelmiyor şimdilik. Fazla da büyük fark yoktur herhalde, haritalardan enjeksiyon doğru şekilde ayarlanır da iş sadece bu VIS'e (Variable Intake System diye geçiyor değişken emme manifoldu) kalırsa devire duyarlı switch'ler var onlarla hariçten de yapılabilir. Veya ECUFast zaten bunu da açabiliyordur, sonuçta adamların uzmanlık alanı ben amatörüm.
Her halükarda bence ECUFAST'e önce "başkan immo'suz 2.0 yazılımı atabiliyon mu?" diye bir sormakta fayda var. :) Onların arşivinde kesin vardır. Immo off veya virginize yapmayı da biliyorlardır bence. Immo'da iki seçenek var, biri kapatmak, öbürü de yazılımı yükleyip "virginize" etmek. Virginize edince bulduğu ilk immo'ya bu benimdir diyor evleniyor.
Donanım olarak 156, 147, Ferrari hep ME7.3.1. Ferrari'de iki tane var. :) 6 silindirle 4 silindir kesin farklı, fark da içeride o ek iki silindirin pinlerine çıkışların bağlanmamış olması. Yani TS'den söküp GTA'nın yazılımı atılarak GTA'ya takılabiliyor ama GTA 4 silindir çalışıyor. Ferrari de 12 yerine 8 olur. :)
Bunun dışında da ufak farklar olanlar varmış ama o bilgiyi tutarlı şekilde bir türlü bulamadım. Üretildiği döneme, partiye, yıla göre falan değişiyor olabilir. 147-->156 yapınca çalışıyor gibi görünüyor ama, bende çalıştı en azından. 156-->147 belki olmayabilir mesela, body computer ile nasıl iletişim kuruyor bilmiyorum, ikinci CAN hattındansa ve 156'nınkinde o ikinci CAN hattı fiziksel olarak çıkış pinlerine bağlı değilse o patlayabilir.
M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or
Login Şerif usta ile görüştüm. 1.6'nın emme monifoldu takılı bıraktık dedi. Sebebini canlı konuşacağım
Denklem 3 bilinmeyenli oldu. :haydi:
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login Şerif usta ile görüştüm. 1.6'nın emme monifoldu takılı bıraktık dedi. Sebebini canlı konuşacağım
Denklem 3 bilinmeyenli oldu. :haydi:
Anaaaaa... :p :D
Ne kadar etkili bilmiyorum VIS ama değişken olup da kontrol edilmemesi farkettirir gibi geliyor. Sabit hali nasıldır onu bilmiyorum. Muhtemelen şöyledir, alt ve üst devirlerde değişken olanın uzun yolundan iyi kısa yolundan kötü, orta devirlerde değişken olanın kısa yolundan iyi uzun yolundan kötü. Fark ne kadardır? Bilemedim.
Haydi kolay gelsin. :D
Evet, buraya kötü haber yazmakta varmış. Madem açtık konuyu iyi olayları yazdık. Olumsuzlukları saklamak olmaz.
Geçtiğimiz cuma günü ağır vasıta aracın hemen dibimden üstüme gelmesi sonucu panikle başka araca vurdum. Vurduğum araç Fiat Ducato idi. Fren sonucu aracın alçalması, üzerine ducato'nun yüksek olması ile alt tarafa bir şey olmadan üst tarafı harcamış oldum.
Tampon arkasındaki süngerler dahi ezilmemiş durumda. Tamamen üst taraf gitti. Ön panel, kaput, sağ sol çamurluklar.
Ön panelin hemen altındaki radyatör vs gibi parçalar da nasibini aldı.
Aracın resimleri:
(https://i.hizliresim.com/rzg31mg.jpg) (https://i.hizliresim.com/dfu1lz9.jpg) (https://i.hizliresim.com/4r8mdf8.jpg)
Kaput ve ön panel arayışındayım.
Şimdilik durumlar böyle.
Geçmiş olsun. Size bir şey olmamış önemli olan bu, araç eski günlerine dönecektir.
Çok geçmiş olsun. Size birşey olmaması önemli ve sevindirici kısmı. Alfa da yine eski günlerine döner ama toparlanma süreci sizi yoracak.
Ah :(
Çok şükür size veya başkasına bir şey olmamış hocam. Tam da zaten kazada katlanması gereken yerlerine gelmiş, o yüzden sanki çok kötü bir kazaymış gibi gözüküyor ama arabayı 156 yapan yerlerinde hasar yok gibi, en azından teselli diyelim.
Toparlanması biraz uğraştıracaktır ama iş bitince eskisinden farkı olmayacaktır. Bununla geçmiş olsun, canınız sağolsun.
Çok geçmiş olsun 147 ile yaptığım kaza aklıma geldi. Hiç suçunuz yokken başınıza bunların gelmesi can sıkıcı.
Düzelir illa ki zor parçalar değil ancak zaman hele ki arabalar bu devirde elimiz kolumuz olmuşken zaman çok önemli.
Umarım biran önce Alfanıza kavuşursunuz eskisi kadar güzel olur merak etmeyin. :clover:
Geçmiş olsun sıkmayın canınızı olan olmuş, hallolur elbet. Can sağlığı daha önemli.
Gecmis olsun :-X
Güzel mesajlarınız için çok teşekkür ederim.
Bugün ön tampon, ön panel, çamurlukları, ön panjuru sipariş verdim.
Temiz bir kaput halen bulamadım. Radyatör vs kolay zaten
Bununla geçmiş olsun :'(
Geçmiş olsun ,tampon demiri hasarsızsa gerisi düzeltilir. Kötünün iyisi diyebiliriz.
geçmiş olsun :(
Geçmiş olsun :'(
İyi dilekte bulunan herkese teşekkür ederim. Parçalar toparlandı, bekledigim usta da geldi.
Aracın ön tarafı çekildi. Görüntügü üzere dış aksam ve hava filtresi kutusu dışında bir zarar yok.
Aslında kaput düzelirmis ancak almıs bulundum.
(https://i.hizliresim.com/cu2brd2.jpg)
(https://i.hizliresim.com/gc0bxrx.jpg) (https://i.hizliresim.com/oifa62v.jpg) (https://i.hizliresim.com/in59aa0.jpg)
Hadi bakalım parçalar bulunmuş. Güzel bir işçilik ile eskisinden daha güzel olacak inşallah.
Motor 2.0 a geçtikten sonra son durumu nedir acaba.
hayırlı ve geçmiş olsun
You are not allowed to view links.
Register or Login
Hadi bakalım parçalar bulunmuş. Güzel bir işçilik ile eskisinden daha güzel olacak inşallah.
Motor 2.0 a geçtikten sonra son durumu nedir acaba.
2.0 ile ilgili yazılım vs ile uğrasmadım.bile daha ancak gayet mutluyum. Arac cok rahat yürüyor. Mk1.5 1.6 kullandım daha sonra tekrar yok yok en az 2.0 olmalı gerçekten dedim icimden.
Ayrıca kaza yaptıktan sonra çevrem sağolsun araçlarını bana bıraktı. Nissan Qashqai 1.5dci 2018 ve 2013 1.6tdi passat var garajda. 156'nın ne kadar zamanının ötesinde olduğunu tekrar anladım. 2.0 hali ile bu ikisinden de çok daha güzel yürüyor. Ses yalıtımı olarak rüzgar sesi daha fazla alıyor ama yol gürültüsü passat ile aynı diyebilirim. Batı Ankara da yasayanlar bilir. Cevreyolun da eskisehir yolu - eryaman arası bir bölümde asfalt pütürlü ses yapıyor. Orada özellikle karsılaştırdım.
Tabi multimedya, geri kamera, klima performansı, çukur vs gibi kötü yol konforu bu araçların tartışılmasız çok büyük üstünlüğü var. İş sürüş hissiyatı, yol.tutuşu, çevikliğe geldiğinde 156 daha güzel.
Arabamı özledim :-[
Ayrıca belirtmeyi unutmusum. Brc'ler de afr ayarı yapılmaz diye bir mevzu vardı. Oda yalan çıktı.
İlk götürdügüm lpg ci kendisi elle avansı arttırmış, performans hayli artmıştı. Ancak 1 depo lpg (42-45lt) ile 420-470km yol giderken 350km lere düşmüştü. Daha sonra tekrar bir ayar ile menzil eski yerine çıktı. Ancak bu sefer performans düştü. Daha sonra başka bir afr ayarı yapan yere bıraktım aracı. Hem performans iyiydi. Hem de 400 üzeri menzile tekrar kavuşmuştum. Benzin tarsfında ise en son Serif usta debi metre den süphelenmisti. Kaza yapmasaydım. O haftasonu deneyecektik.
geçmiş olsun :(
Benim icin zor geçen zaman sonrası, konuya güncelleme yapalım.
Aracı aldım bir haftadır geziyorum. Ruh hastası gibi dinledim her yerini, sorunsuz şekilde gezdim. Tabi kaput falan boyanmışken güneş yanıklarından da tavan hariç kurtuldum. Tavanı da boyatmak istedim ancak yok aracın pert sayarlar yok bilmem ne yok 1 hafta daha kalır o zaman gibi konuşulunca el birliği ile vazgeçirdiler. Bugün de dışarda yıkatıp resmini çekerim diyordum ancak havanın bozacağı tuttu.
Gelelim 2.0'a çevirdikten sonra araç yürümüyor muhabbetine, daha önce de yazmıştım, Şerif usta debi metreden şüpheleniyordu. Yazılıma girmeden önce debi metreyi deneyelim dedik. Performans sıçraması oldu diyebilirim. Şuan soluksuz herhangi bir devirde takılı kalmadan ivmeleniyor. Deneme amaçlı 1-2 kez baktım 200'e sıkıştırmadan rahat rahat çıkıyor. 0-100 9 saniye altında. Her şey normale döndü.
Bu arada boşu boşuna 2.0 çok yakar uzak durun diyenlerin ağzına kürekle vurmak lazım. Benim kendimce normal kullanımım da aynı yakıyor. Hatta sakin kullanınca, araba da yolcu sayısı arttıkça 2.0 1.6 dan daha az yakıyor.
Debi metre değiştikten sonra inanılmaz keyfim arttı.
(https://i.hizliresim.com/7rhfopn.jpg)
(https://i.hizliresim.com/5c8eplm.jpg)
Oh maşallah süper haberler bunlar :serefe: artık keyif alarak biniyor olmana çok sevindim. 2.0 sakin kullanımda gerçekten "keşke 1.6 olsaydı da az yaksaydım" dedirtmiyor. Debimetre olsun lambda veya buji olsun bizimki gibi atmo araçlarda gerçekten büyük etki yapıyor. Sıkıntısız keyifle binersin artık :nazar:
hayırlı ve gelmiş geçmiş olsun :nazar: :nazar:
Hayırlı olsun. Ufak bi tavsiye. Ben viraja daha iyi girsin diye sonradan takılan sizde de bulunan kırmızı demir çubuğu çıkarttım(Kule gergisi). Araç kasislerden geçerken bambam geçiyordu şuan çok daha rahatlamış geçiyor. Zaten yol tutuşu iyi aracı daha da sertleştirmeye gerek var mı bilmiyorum. :)
Tekrar geçmiş olsun. Her ne kadar burada eskisinden daha güzel olacak dense de gerçekten süreç yorucu olmuştur. Beklemek, parça bulmak, ustalar ile uğraşmak kolay değil. İnşallah bundan sonra kazasız belasız keyifle binersin. Ama gerçekten de eskisinden güzel olmuş. :haydi: Ama zamanla keşke tavanı da boyatsaydım diyeceksin. Jarama ne kadar 156 nın hatlarını biraz yok etse de temiz tutulduğunda parlaklığı ile 156 ya en çok yakışan renk olabilir.
Bir de nacizane bazı sorularım olacak. 2.0 a geçtikten sonra yanılmıyorsam şanzımana ellememiştin. Acaba ş.içi trafikli sürüşlerde vites değiştirme sıklığın ne ? Dip gaz hızlanmalarda vitesler 1.6 ya oranla daha çabuk bitiyor mu ? Son olarak son süratin daha aşağı indi mi ? 200 km üzerine çıktın mı hiç.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Hayırlı olsun. Ufak bi tavsiye. Ben viraja daha iyi girsin diye sonradan takılan sizde de bulunan kırmızı demir çubuğu çıkarttım(Kule gergisi). Araç kasislerden geçerken bambam geçiyordu şuan çok daha rahatlamış geçiyor. Zaten yol tutuşu iyi aracı daha da sertleştirmeye gerek var mı bilmiyorum. :)
Sadece ön-üst kule gergisi ile daha iyi viraj alamazsınız. En önemlisi iyi bir lastik ve sağlıklı çalışan bir süspansiyon sistemi (iyi bir amortisör ve spor yay (eibach,novitec, hr, voghland vs. yada mümkünse coilover)) gerekli. Pastanın çileği olarak da gergileri ekleyebilir siniz. Bu arada sadece ön-üst kule gergisi biraz süs gibi kalıyor. Yol tutuşa etkisi olsa da çok fazla değil. Gergileri öncelikle aşağıya koymak gerekli. 156 ları 10 küsür senedir 15-16-17 jant ile her türlü kombinasyonda kullanmış biri olarak 156 üretildiği yıllara ve aynı yıllarda ve sonrasında hatta günümüzde üretilen belli başlı araçlardan daha iyi bir yol tutuş ve kıvraklığa sahip olsa da yukarı da saydığım geliştirmeler ile nirvanaya ulaşıyor. Yoksa stock halde limitleri o kadar yüksek değil.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Sadece ön-üst kule gergisi ile daha iyi viraj alamazsınız. En önemlisi iyi bir lastik ve sağlıklı çalışan bir süspansiyon sistemi (iyi bir amortisör ve spor yay (eibach,novitec, hr, voghland vs. yada mümkünse coilover)) gerekli. Pastanın çileği olarak da gergileri ekleyebilir siniz. Bu arada sadece ön-üst kule gergisi biraz süs gibi kalıyor. Yol tutuşa etkisi olsa da çok fazla değil. Gergileri öncelikle aşağıya koymak gerekli. 156 ları 10 küsür senedir 15-16-17 jant ile her türlü kombinasyonda kullanmış biri olarak 156 üretildiği yıllara ve aynı yıllarda ve sonrasında hatta günümüzde üretilen belli başlı araçlardan daha iyi bir yol tutuş ve kıvraklığa sahip olsa da yukarı da saydığım geliştirmeler ile nirvanaya ulaşıyor. Yoksa stock halde limitleri o kadar yüksek değil.
Malesef katılamıyorum size. 156'nın bende yarattığı his ile sizde ki bir değil. Bende Guiliettada vardı ondan kalır yanı yok. Hatta direksiyon konusunda 156 çok daha iyi. Gerçekten yol tutuş bana göre çok iyi. İstediğim viraja çok rahat girip çıkabiliyorum. Ben sadece 16 jant kullandığım için lastiklerim 55 yanak virajda çok yaylanıyor bi güvensizlik veriyor hepsi bu. İnsignia kullandığım zamanda da onun da yol tutuşu çok iyidi mesela ama direksiyonu berbattı. (1.6 t). 156 herşeyiyle tam bir sürücü otomobili bence.
İyi dilekler için herkese teşekkür ederim. :alfisti:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bir de nacizane bazı sorularım olacak. 2.0 a geçtikten sonra yanılmıyorsam şanzımana ellememiştin. Acaba ş.içi trafikli sürüşlerde vites değiştirme sıklığın ne ? Dip gaz hızlanmalarda vitesler 1.6 ya oranla daha çabuk bitiyor mu ? Son olarak son süratin daha aşağı indi mi ? 200 km üzerine çıktın mı hiç.
Evet şanzımana dokunmadım. Şehiriçi kullandığım güzergahlar da sakin sürüşte daha az vites değiştiriyorum artık. Mesela 1.6 da düşük devirler de 4. ve 5. Viteste araç ölü iken artık çok rahat toparlayıp hızlanıyor. Tabi bütün vitesler daha çabuk bitiyor artık.
Son hız tabi ki düşmedi, düşmesi içinde hiç bir sebep oluşmadı ki. Mesela 1.6 da 200 e çıkmak çok zor 4. Vitesi bitirmen lazım. Oda 190km ye denk geliyor. Erken atarsan kesiliyordu.
Şuan hız fark etmeksizin en baştan 5. Vitese atıp 200 üzerine çıkıyor. 210km yi gördüm gaz kestim. Düz yolda eğim vs yok. Biraz daha giderdi rahat.
Meşhur 1.33tce megane kalkışta tabi alıyor ancak 160 sonrası basarsanız geride kalıyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
İyi dilekler için herkese teşekkür ederim. :alfisti:
Evet şanzımana dokunmadım. Şehiriçi kullandığım güzergahlar da sakin sürüşte daha az vites değiştiriyorum artık. Mesela 1.6 da düşük devirler de 4. ve 5. Viteste araç ölü iken artık çok rahat toparlayıp hızlanıyor. Tabi bütün vitesler daha çabuk bitiyor artık.
Son hız tabi ki düşmedi, düşmesi içinde hiç bir sebep oluşmadı ki. Mesela 1.6 da 200 e çıkmak çok zor 4. Vitesi bitirmen lazım. Oda 190km ye denk geliyor. Erken atarsan kesiliyordu.
Şuan hız fark etmeksizin en baştan 5. Vitese atıp 200 üzerine çıkıyor. 210km yi gördüm gaz kestim. Düz yolda eğim vs yok. Biraz daha giderdi rahat.
Meşhur 1.33tce megane kalkışta tabi alıyor ancak 160 sonrası basarsanız geride kalıyor.
Cevap için teşekkür ederim. Ben ile beraber You are not allowed to view links.
Register or
Login nin de 1.6 - 2.0 swap planları var. Her türlü bilgi ve görüş lazım açıkçası. Son hız düştü mü diye sormamın sebebi Zeki usta ile son görüştüğümüzde 1.6 ile 2.0 ın şanzımanları aynı değil, devir çevirme hızlı arttığından vites çabuk biteceği için ş.içi gazlamalarda çok vitesle oynarsın ve son süratın düşer demişti. Senin dediklerinde onu haklı çıkarıyor. Bunun çözümü içinde maddi duruma göre 2.0 şanzıman yada sadece 5. vites dişlisini büyütmenin son sürati artıracağını konuşmuştuk. Ama anladığım kadarıyla şanzımana ellemediğin durumda bile çok sorun olmuyor. Öncelikle denemek lazım senin gibi sanırım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Malesef katılamıyorum size. 156'nın bende yarattığı his ile sizde ki bir değil. Bende Guiliettada vardı ondan kalır yanı yok. Hatta direksiyon konusunda 156 çok daha iyi. Gerçekten yol tutuş bana göre çok iyi. İstediğim viraja çok rahat girip çıkabiliyorum. Ben sadece 16 jant kullandığım için lastiklerim 55 yanak virajda çok yaylanıyor bi güvensizlik veriyor hepsi bu. İnsignia kullandığım zamanda da onun da yol tutuşu çok iyidi mesela ama direksiyonu berbattı. (1.6 t). 156 herşeyiyle tam bir sürücü otomobili bence.
Ne yazık ki hisleriniz sizi kandırıyor sanırım. Çünkü ortada (+) ve (-) gerçekler var. 10 yıldan biraz fazla gibi bir sürede 156 ile yaşanabilecek tüm hisleri yaşadığımı söyleyebilirim. :) Beni yanlış anladığınızı düşünüyorum. Ben 156 iyi yol tutmuyor demiyorum. Sadece stock halde sınırları belli ve belirttiğim setupta sınırları çok daha yüksek diyorum. Gayette iyi yol tutuyor ve yeterince kıvrak. 10 yıldır evimde 2 arabadan bir tanesi her daim 156 dır. Yürüyeni düzgün stock 156 ile günlük kullanım için forumca kabul gören 215-45-17 iyi bir lastik-jant ikilisi, orjinal de olsa sağlam amortisör takımı, eibach pro-kit yay ve var ise ön-üst kule gergisi ile yürüyeni düzgün bir 156 arasında çok belirgin farklar var emin olun. Bu kadar geliştirme olumlu hiçbir etki yapmıyor olamaz değil mi ? Bunu aynı arabaları aynı setuplar ve stock olarak kullanan üyelerde teyit edeceklerdir. Tabii ki öznel oolarak sertlik gibi kimine göre getirisi kimine göre götürüsü olacaktır.
Hatta orjinalliğin dışına çıkarsanız daha hafif O.Z. Racing jantlar, powerflex burçlar ve bilinen bir markanın coilover kiti ile bahsettiğim limitlerin bir o kadar daha üzerine çıkılabilir.
İnsignia kullanmadığım için yorum yapamam ancak 156 ile Giu karşılaştırmak elma ile armut karşılaştırmak gibi oluyor biraz. Size tek katıldığım nokta 156 nın direksiyon hissinin Giu dan daha iyi olduğu. Bunun sebebi de Giu kabaca elektronik kilit diferansiyel diyebileceğimiz sistem ile kopma yaşanacağı sırada milisaniyelik her sürücünün bile anlayamayacağı şekilde müdahaleler eder. Bu yüzden 156 kullanmak daha zevklidir ve Giu ya göre sürücü arabasıdır. Kısacası hissettirdiklerine bakılmaksızın stock Giu stock 156-147-GT den daha iyidir.
Bunları size söylerken herhangi biri olarak değil; bugüne kadar 156 nın çeşitli kombinasyonlarda 1.6 ve 2.0 seçeneklerine, GT 2.0 jts modeline, 147 nin 1.6 ve 1.9 Q2 seçeneklerine ve 1.6 Giu sahibi olarak kullanmış biri olarak söylüyorum.
Son olarak siz stock 156 ile virajda iken benzinli yada dizel stock Giu yanınızdan geçmesi mümkündür. Çeşitli sebeplerden dolayı ne kadar Giu sevmesem de gerçek bu.
Ayrıca 156 için ne kadar özünde aynı şeyleri düşünüyor olsak da sonrasında görüşlerimiz ayrılıyor.
You are not allowed to view links.
Register or
Login Çıkan ve takılan debimetrenin kodları neydi?
You are not allowed to view links.
Register or
Login katılıyorum , kule gergisi tek başına pek bir espri katmıyor. Direksiyon hissi ve ağırlığını arttırıyor ben sadece o olmadan kullanınca direksiyon hissi azaldığı için takıyorum yoksa konfordan çok götürüyor arabamın üzerinde 225 45 17 ebat lastikler var.
156 için konuşursam 5 yıl içerisinde 15 16 17 jant kullandım , 17 jant büyük bir fark yaratıyor , arabanın yere bastığını hissettiriyor.156'nın en büyük derdi sizin dediğiniz gibi süspansiyon sistemi çünkü stock hali kalitesiz üstelik bizim araçların çoğunda yan sanayi amortisör vardır.
Alfaownerda genel düşünce iyi bir süspansiyon setine geçince gece ile gündüz farkı olduğu, tanıdığım biri sıfır aldığı arabasına her setup ı denediğinden dolayı bana hep bilstein falan alırsan arabanı tanıyamassın diyor. Tabi ben daha pro kit bile bulamadım :(
Kendi arabamda ön arka takımda her şey sıfır yan sanayi, tek sorun bence yayları kaç yıllık yay zaten konfor odaklı. Özellikle Asym5 lastiklere geçince 156'nın süspansiyonunun arabaya hiç ayak uydurmadığı anlaşılıyor. Eibach pro kit alsam bile amortisörler yine yan sanayi olacağı için tam
performansı vermeyecek.
Benim kısa tecrübemle gui ve 159 da arabaya daha uygun daha kaliteli bir süspansiyom sistemi olduğu.
Peki sizin tecrübenize göre bizim arabalara neler yapsak gui ayarında olur ? Coil şart mı yoksa prokit yeterli midir?
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login Çıkan ve takılan debimetrenin kodları neydi?
You are not allowed to view links.
Register or Login katılıyorum , kule gergisi tek başına pek bir espri katmıyor. Direksiyon hissi ve ağırlığını arttırıyor ben sadece o olmadan kullanınca direksiyon hissi azaldığı için takıyorum yoksa konfordan çok götürüyor arabamın üzerinde 225 45 17 ebat lastikler var.
156 için konuşursam 5 yıl içerisinde 15 16 17 jant kullandım , 17 jant büyük bir fark yaratıyor , arabanın yere bastığını hissettiriyor.156'nın en büyük derdi sizin dediğiniz gibi süspansiyon sistemi çünkü stock hali kalitesiz üstelik bizim araçların çoğunda yan sanayi amortisör vardır.
Alfaownerda genel düşünce iyi bir süspansiyon setine geçince gece ile gündüz farkı olduğu, tanıdığım biri sıfır aldığı arabasına her setup ı denediğinden dolayı bana hep bilstein falan alırsan arabanı tanıyamassın diyor. Tabi ben daha pro kit bile bulamadım :(
Kendi arabamda ön arka takımda her şey sıfır yan sanayi, tek sorun bence yayları kaç yıllık yay zaten konfor odaklı. Özellikle Asym5 lastiklere geçince 156'nın süspansiyonunun arabaya hiç ayak uydurmadığı anlaşılıyor. Eibach pro kit alsam bile amortisörler yine yan sanayi olacağı için tam
performansı vermeyecek.
Benim kısa tecrübemle gui ve 159 da arabaya daha uygun daha kaliteli bir süspansiyom sistemi olduğu.
Peki sizin tecrübenize göre bizim arabalara neler yapsak gui ayarında olur ? Coil şart mı yoksa prokit yeterli midir?
6-7 yıllık tecrübelerime göre pro kit amatörce otoyolda gazlama, viraj vs. için yeterli. Coilover son nokta. Ona gelmeden de bilstein veya kw amortisör ile pro kit gayet güzel iş yapar. Amortisör modelini ihtiyaca göre seçmek lazım. Çünkü sertlik çok fark ediyor. Cadde yada pist için seçimi doğru yapmak lazım. Özellikle arkalar tabut gibi oluyor. Ben canlı olarak oem amortisör ve pro kitli aracımdan You are not allowed to view links.
Register or
Login nin bilstein b4 dü galiba gelince doğrusunu söyler pro kit kombinli 156 ss ine bindiğimde dağlar kadar fark vardı. Ki bu sadece amortisör ile hissedilen.
156 ve Giu kıyasına gelirsek stock 156 pamuk gibi bir araba. Stock Giu ise hissedilir derecede gergin ve sert.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben canlı olarak oem amortisör ve pro kitli aracımdan You are not allowed to view links.
Register or Login nin bilstein b4 dü galiba gelince doğrusunu söyler pro kit kombinli 156 ss ine bindiğimde dağlar kadar fark vardı. Ki bu sadece amortisör ile hissedilen.
Signore 156 da Koni Str-T (turuncu) amortisör, eibach pro-kit yay, sparco ön/üst kule gergisi ve 215/45/17 conti sportcontact lastik vardı.. ve evet köpek gibi yol tutuyordu kendisi :haydi:
Şuan 147 de vogtland Coil var ve üst gerginin eksikliğini hissediyorum. Çünkü normalde de aşırı rijit değil araçlarımız. Min 15-20 yıl olmuş fabrikadan çıkalı. İstemesek de bir metal yorgunluğu mevcut. Bu da rijitliği düşürüyor maalesef.
Ah signore ah :-[
(https://i.hizliresim.com/qtjdp91.jpeg) (https://www.hizliresim.com/qtjdp91)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Cevap için teşekkür ederim. Ben ile beraber You are not allowed to view links.
Register or Login nin de 1.6 - 2.0 swap planları var. Her türlü bilgi ve görüş lazım açıkçası. Son hız düştü mü diye sormamın sebebi Zeki usta ile son görüştüğümüzde 1.6 ile 2.0 ın şanzımanları aynı değil, devir çevirme hızlı arttığından vites çabuk biteceği için ş.içi gazlamalarda çok vitesle oynarsın ve son süratın düşer demişti. Senin dediklerinde onu haklı çıkarıyor. Bunun çözümü içinde maddi duruma göre 2.0 şanzıman yada sadece 5. vites dişlisini büyütmenin son sürati artıracağını konuşmuştuk. Ama anladığım kadarıyla şanzımana ellemediğin durumda bile çok sorun olmuyor. Öncelikle denemek lazım senin gibi sanırım.
Motor devrir bandı aynı, şanzıman da aynı, o yüzden devir-hız ilişkisinde değişiklik olması imkansız zaten. Zeki usta sanırım karıştırmış. Hani 2.0 daha az devir çevirse anlarım ama devir bandı birebir aynı.
5. Viteste 1.6 nın gücü bir yerden sonra yeterli gelmediği yerde 2.0 devirlenmeye devam edeceğinden son hız tabiki artıyor. Bu arada 1.6 ile 2.0 şanzımanda fark yok gibi bir şey. 1. Vites ve 5. Viteste fark gözüküyor sadece onda da denediğim 2.0 araçlarda ayna mahruti farkından sanırım. 5. Viteste devir ile hız ilişkisi 1.6 ile aynıydı.
Zaten ustanın dediği gibi fark olsaydı dahi böyle daha zevkli. Kısa kalan oran her zaman daha atik kılıyor.. Amaç gazlamak ise.
Şanzıman ile oynamanın gerçekten manası yok derim. Yapabilirseniz 6. Vites eklettirin. 2.5'un şanzımanını yerleştirildiğini vs duydum. Sarı sitede böyle bir 156 da ilanı vardı. İlk 5 vites aynı tutulup, 6. Vitesi overdrive yapmak en keyiflisi kılar diye düşünüyorum
Kule gergisi konusuna gelince aracı daha kemikli yaptığını hissediyorum. En azından direksiyon hissiyatı daha belirgin olduğu icin seviyorum şuan.
Yol tutuş konusuna ufak bir yorum yapmak isterim. Giu'nun şasi tabi burkulma direnci konusunda çok daha rijit. Ancak yol tutuşu konusunda 156 dan çok da iyi olduğunu hissetmedim. Tabi lastik vs bir ton etken var ancak giu gibi güncel araçlarda yapay bir yol.tutuş var.
156 ile bir viraja 80 ile girdiginizde hiç bir şey sizi yavaşlatmıyor. Ancak yeni araçlarda esp vs gibi elektronikler hissettirmeden ufak bağımsız frenler ile yavaşlatıyor aslında. Yol tutuş hissiyatını da böylece yüksek hissettiriyor. Tabiki normal de böyle bir şey olmasa dahi kabiliyeti daha yüksek olabilir. İş yerinde de güncel.bir sürü araç kullanıyorum. Çoğu met edilen güncel araçtan daha iyi yol tuttuğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Tüm hikayeyi okudum, başta sevindik sonra üzüldük. öncelikle çok geçmiş olsun.. ben de biraz foruma geç uğruyorum.. biraz da istanbul sürücüsü olduğumuz için sizler kadar şanslı değiliz.. gerçekten bu işten anlayan ve gönül vermiş bir kullanıcısınız, size çok imrendim..
Son bir konu açtım bugün, rica etsem okuyup bana yorum yapabilir misiniz? şimdi sizin yazınızı okurken biraz sanki aradığım cevabı buldum.. debimetre değişiminden sonra inanılmaz değiştir araç demişsiniz.. bu debi metre denilen şey arıza değeri göstermese de bile aracın performansını etkiliyor o halde, bunu anladım ben..
tabi bu parça 4bin tl orijinali olduğunu da görünce insan keyfe keder değiştiremiyor.
Araç performans anlamında çok keyifli oldu.
Araçta sehir içi yakıt ortalamam 8.8-11 arası geziyor.
Uzun yolda da sakin kalabilirsen 6-7lt arası geziyor tüketim. Bu değerleri 1.6 ikende alıyordum.
Gelelim performanslı sürüşe
4. Vites 190km de kesiciye giriyor.
5. Vites 225-230 da bıraktım. Zaten sonrası lastik limiti.
200'e zorlanmadan çabasız çıkıyor. 5. Viteste zorlanmadan düşük hızlardan toparlayıp yürüyor. Devir bandını tam kullanırsanız. Gayet çevik bir araç oluyor. O yolda psikopat gibi giden sirket araclarından uzaklasa biliyorsunuz. Zaten 3. Ve 4. Vitesi sonuna kadar uzatırsanız. Çoğu araç geride kalıyor.
Yazılımla 165-170hp olur diyorlar ancak bence şuan gerek yok.
Aracı aldığım zaman 2.0 icin serif usta 12500tl fiyat vermişti. Şimdiki aklım olsa aldığım gün 2.0 a çevirirdim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Araç performans anlamında çok keyifli oldu.
Araçta sehir içi yakıt ortalamam 8.8-11 arası geziyor.
Uzun yolda da sakin kalabilirsen 6-7lt arası geziyor tüketim. Bu değerleri 1.6 ikende alıyordum.
Gelelim performanslı sürüşe
4. Vites 190km de kesiciye giriyor.
5. Vites 225-230 da bıraktım. Zaten sonrası lastik limiti.
200'e zorlanmadan çabasız çıkıyor. 5. Viteste zorlanmadan düşük hızlardan toparlayıp yürüyor. Devir bandını tam kullanırsanız. Gayet çevik bir araç oluyor. O yolda psikopat gibi giden sirket araclarından uzaklasa biliyorsunuz. Zaten 3. Ve 4. Vitesi sonuna kadar uzatırsanız. Çoğu araç geride kalıyor.
Yazılımla 165-170hp olur diyorlar ancak bence şuan gerek yok.
Aracı aldığım zaman 2.0 icin serif usta 12500tl fiyat vermişti. Şimdiki aklım olsa aldığım gün 2.0 a çevirirdim.
Bu devirde kredi çektireceksin bana :-[
Güncelleme yapayım;
-Akslar değişti
-Ön arka diskleri ve balatalar değişti. Önlere walburg taktık bakalım fark olacak mı.
-Ön amortisörler yenilendi.
-Marş motoru bir kere kaçırdı. Daha da sorun büyümeden elden geçirttik.
Ek olarak koruma amaçlı aracın altına paslanmaz boya attırdım.
Araç çamurlu olunca resim çekmedim. Pasta cila boya koruma dan sonra atarım artık.
Şuan canımı sıkan tek nokta afr ayarı yaptırdıktan sonra bozulan lpg ayarım. Düzgün bi brc servisi bulup sıfırlatmak istiyorum.
Konuyu güncelleyelim :clover:
(https://i.hizliresim.com/d77g2hp.jpg) (https://hizliresim.com/d77g2hp)
(https://i.hizliresim.com/o5l2klb.jpg) (https://hizliresim.com/o5l2klb)
(https://i.hizliresim.com/pzlw8x5.jpg) (https://hizliresim.com/pzlw8x5)
(https://i.hizliresim.com/ljkei7y.jpg) (https://hizliresim.com/ljkei7y)
(https://i.hizliresim.com/33zm6oo.jpg) (https://hizliresim.com/33zm6oo)
(https://i.hizliresim.com/am911ua.jpg) (https://hizliresim.com/am911ua)
(https://i.hizliresim.com/hjirved.jpg) (https://hizliresim.com/hjirved)
Kapı cam halatları yüzünden usta eli değen arka ve ön sağ kapıdan trim sesleri gelmeye başladı. Orijinal yeni klipsleri de alıp giriştim. Baya bir toparladım ancak aklıma kapı iç saclarını ses yalıtım süngeri ile döşeyip, kapı içini ise araç sacına değen yerlerini ince bir u fitil ile dönüp hem ses yalıtımını arttırmak, hemde usta bonusu olan trim sesinden komple kurtulmuş olurum diye düsünüyorum. Döşemeciye bırakmayı düşündüm ancak bu kadar uğraşacaklarını sanmıyorum
https://www.hepsiburada.com/trkeli-oto-ses-yalitimi-30-cm-x-10-m-p-HBV00000TCSWN?magaza=Bant+Marketim&url_src=and-product-detail
https://www.hepsiburada.com/sakoya-u-kenar-fitili---ince---080---1-mm-sac-iin-sac-kenar-fitili---sac-fitili---u-fitil---10-metre-yumuak-pvc-p-HBCV000055WCRY?magaza=SAKOYA&url_src=and-product-detail
(https://i.hizliresim.com/82vsjjc.jpg) (https://hizliresim.com/82vsjjc)
(https://i.hizliresim.com/qmhk7xa.jpg) (https://hizliresim.com/qmhk7xa)
Sünger bazlı ses yalıtım malzemesi yerine, bitüm bazlı titreşim sönümleyici bir malzeme daha iyi sonuç verir diye düşünüyorum. Fitillerin neresi için olduğunu anlayamadığım için yorum yapamıyorum.
Güncelleme yapalım,
2021 de alır almaz Turanza T005 takmıştım. Dün de Turanza 6 aldım. Rot ayarı ile beraber araç kendine geldi.
Önümüzdeki hafta da kriko ile kaldırıp kaliperleri temizleyip boyayasım var.
(https://i.hizliresim.com/shzcfdw.jpg)
Araç yuvadan ayrıldı. Başka bir alfa ile görüşmek üzere :alfisti:
Hadi hayırlısı olsun. Alan şanslı, güzel bir 156 buldu. Sırada ki Alfa ise merak uyandırdı şimdiden :)
Sonra ki Alfa'nın gelmesi biraz zaman alacak ama bir aksilik olmazsa Veloce paket güncel bir alfa olacak. :clover:
156 da bu yolda ayrıldı haneden. Mekanik anlamda sıfırlandı. Tek eksikleri iç döşeme vs elden geçmesi gerekiyordu. Orijinal deri koltuk aranıyordum. Artık yeni sahibi iyi bakar umarım. İçim halen cızlıyor
O cızlama yeni bir Alfa gelene kadar devam ediyor. Bazen gelse de devam ediyor :'( hayırlısı olsun.
Hayırlı olsun, 156 malesef ki Giulia Stelvio gibi üst düzeye çıkmadıkça yeri doldurulacak bir model değil Alfa'lar arasında. Ancak güncelleme gerekiyor 156'ların yaşlandıkları artık bir gerçek.
22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi