Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,  (Okunma sayısı 27794 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı



Merhaba,

 TechTurkey'e yazmışım ama burayı unutmuşum, özür dilerim. Pek birşey yok. Uzun zaman oldu, işler güçler iyice bastırdı, zamansızlık ve parasızlık büyük problem oldu , Ama geçen zamanda birçok şey öğrendim. Ciddi Overboot problemleri yaşadım, Birkaç sefer silikon hortum çıkardım yerinden. Gitmeye gidiyor ama IAT feci artıyordu. Arkadaşlarım sağolsunlar beni ikna etmek için çok uğraştılar, içeriye normal gliserinli saat koymam için.  Birde baktık ki Bu Turbo ile yazılımda sadece 1.6 Bar talep ediliyormuş. Ama Gerçekte 3.0 Bar alıyormuşuz. Araba 260HP ama 200km/h ı geçemiyoruz. Hata üstüne Hata..... :o

VNT kontrolcüsü kafayı yiyene kadar basınca da, Kontrolcü ben bıraktım bu işi, hayırlı işler sana diyince, araba delirmeye başladı. Neyseki hızlıca problemin kaynağını bulup, bazı uygulamalar yaptım. Şimdi 1.6-1.8 bar'da yavaş yavaş yürütüyorum arabayı. Tatmin edici biryerde değil :'( :'(. Boost dalgalanmak istiyor, gaza bastığım zaman, Ayak kası yaptım şu anda.
Yazılım için kendim birşeyler çalışıyordum, o olayları hızlandırdım. Bazı yatırımlar yaptım, öğrenmeye devam ediyorum.  :kahve:

Basmadan bu kışı biryerleri kırmadan geçirmek istiyorum. Kış geldiği için ön takım bakımları zorlunlu hale geldi. Onları hallettim. Arabayı hergün kullanıyorum. Kış geçsin diye dua ediyorum sürekli. Silivride ve İş yerimde yollar çok kötü, hergün içim kan ağlıyor. Alt salıncaklar yeni değişti. Şu anda fantazi işlere kafa yoramıyorum. 

   Sulu Intercooler işini iyice öğrenmeye çalışıyorum şu anda, çok araştırma yapıyorum,  Öğrendiğim kadarıyla bazı değişikliklere gideceğim Türkiyede bulabildiğim parçalar ile. Havalı Cooler'a dönmek yok bu arada, Yeni ve farklı bir tasarım ön radyatör ile devam edebileceğim sanırım. 106C IAT gördüğüm oldu 3 BAR Boost ile.  Tabiki amacımız bu değildi ama gösterge takılınca anca görüyoruz bu değerleri.

    Geriye AFR sensörü falan takmak kaldı. Yaptığım ekranda bazı değişiklikler de yaptım. Onlara AFR'yi de ekleyeceğim. Bazı temel değerleri görmek iyi olacak. Birde göğüse eklemem lazım bu ekranı. Ona çalışacağım. Yapılacak çok iş var anlayacağınız.  Zaman sorunu çok büyük problem. Başkasına da veremem araba bana her daim lazım. Proje arabası ama sürekli de binmem lazım olunca, benden tecrübeli arkadaşlar abilerimiz bilirler, sıkıntı büyük oluyor.

    Bu arada Turbo 3 Barda kaç derece üfler için sizlere bilgi 265C derece gördüm ben. eğer kalibrasyon doğru ise orjinal olması gereken değer daha da yüksek 270C gibi. Yani ben bu ısıyı 20cm yerden geçirip soğutmaya çalışıyorum anlayacağınız. Ambient = 30C iken bu değere çıkabiliyor bu arada...

İşte böyle onun dışında aklıma gelen sadece Ankaradan aldığım Varta Akü yüzünden 550TL kazıklandım... Yurtiçi kargoda akü kırıldı,  Ne satıcı kabul ediyor. Ne de Yurtiçi kargo kabul ediyor. Para gitti akü bende. En son satan adama açtım saydırıp kapadım. 1 ayda çözemediler.  Telefona çıkmıyorlar, her defasında başka biri açıyor telefonu falan. .....

Bugün bir E92 Kasa 3.20D ile gezdik bayaa. Arkamdan anca gelebiliyor. Ona istinaden Max 190-200HP arasında kullanıyorum şu anda..

Herkese iyi forumlar şimdiden. Arada birşey olursa soz bundan sonra sizinle paylaşmaya devam..

Teşekkürler
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.656
    • Çevrimdışı
Heyecanla takibe devam ediyorum. Allah maddi ve manevi kolaylık versin. Umarım tez zamanda istediğiniz duruma getirirsiniz. Bizde keyifle okur, videoları izleriz :)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Çok şeyler yapmak istiyorum, ama ellerim kollarım bağlandığı için bütün herşey içimde birikiyor. Yaza patlama yaşamam lazım  :rock:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Ellerine sağlık dostum. Hem öğreniyorum diyorsun ya bir yandan, işte o kısma bayılıyorum ben

Yaza sabretmek gerek gerçekten de, kışın her hali eziyet. Yollar köyü, çalışma ortamı soğuk vs.

Kesene ve ellerine bereket


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Nacizane bir soru @emre2blue, günlük kullanılan bir araçta sıvı soğutmalı intercooler kullanmak ne kadar mantıklı. Drag ya da roll vs. deneyen bir insan olsan; intercooler'ı optimum soğukluğa getirip bir bilemedin iki kere yüklensen araca sıvı soğutmalı intercooler mantığını anlayabiliyorum fakat günlük kullanılan bir araçta water to air coolerların şişmesi zaten en kronik negatif özelliği değil midir? Yoksa ben yanlış biliyorum ve de yanlış mantık mı yürütüyorum? Water to air hikayesi bildiğim ve anladığım kadarı ile tek sıkımlık kurşun gibi birşey... Uzun süreli sürüşlerde air to air çok daha iyi performans sergilemiyor mu? Şimdiden teşekkürler.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Düşündüm de,bu konunun takipçileri olarak akü aldığın firmaya ve kargo firmasına biz de ulaşsak.Mağduriyetin giderilmesi için birşeyler yapsak?!

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Hele hele Yurtiçi Kargo ki,fazladan bir mermi bile sıkarım ben :)

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Nacizane bir soru @emre2blue, günlük kullanılan bir araçta sıvı soğutmalı intercooler kullanmak ne kadar mantıklı. Drag ya da roll vs. deneyen bir insan olsan; intercooler'ı optimum soğukluğa getirip bir bilemedin iki kere yüklensen araca sıvı soğutmalı intercooler mantığını anlayabiliyorum fakat günlük kullanılan bir araçta water to air coolerların şişmesi zaten en kronik negatif özelliği değil midir? Yoksa ben yanlış biliyorum ve de yanlış mantık mı yürütüyorum? Water to air hikayesi bildiğim ve anladığım kadarı ile tek sıkımlık kurşun gibi birşey... Uzun süreli sürüşlerde air to air çok daha iyi performans sergilemiyor mu? Şimdiden teşekkürler.

Bir bakıma haklısınız.@ealprsln Ama günlük kullanılan arabalarda sulu intercooler kullanımı yaygınlaşıyor artık. TSI'lar en iyi örnek. Mercedeslerin çoğunda var. BMW özellikler V8 lerin soğutmasında Suya güveniyor. Burada benim amacım drag falan yapmak değil zaten. Ama Yolu kısaltmak idi. Bir de aracın önüne fazla büyük bir cooler sığdırmadan yapabilmekti. Ama, ne benim ozaman o kadar bilgim vardı. Ne de başkasının bilgisi vardı. Bu olay şuna benziyor.  "Know-How" diye birşey var. belki duymuşsunuzdur. Bir işi bilmek yapa-bilmek. o bizde yoktu ozamanlar..

Şimdi bu işten anlayan yok gibi. Hesabını yapabilecek. Parça seçebilecek yok. Aynı bizim uçak üretmeyi durdurup dışarıdan almamız gibi. Üretseydik. Kafa yorsaydık çalışsaydık bizde yapardık. Yapmasak bile bir tecrübemiz olurdu. Onu kullanırdık. Bakın siz bile uğraşma git al demeye getireceksiniz mesela. Türkiyede kime sorsam yapma diyor. Universiteden hocalara sordum, yapma diyor. Öğretin diyorum, belki bir gün drag arabası yaparım onda kullanırım diyorum, ona da cevap yok. Ben sanardım ki Türkler bilgi paylaşımını sevmiyor. Yurtdışında araştırayım, onlar kesin yardım eder para karşılığında bile olsa. Onlar da pek birşey demiyorlar. Şimdi açıktan universiteye kayıt oldum. Makine müh. çalışıp birşeyler çıkartacağım kendimce. Bunu hobi olarak gördüğüm için boş zamanlarımda roman okumaktan iyidir diyorum. Yada Dizi izlemekten.

Edindiğim bilgilere gelirsek eğer.  Sulu cooler ısı birikmesi olayı düzgün tasarlanmadığından dolayı oluyor. Dediğim gibi düzgün tasarlanan bir sistemde bu olay ihmal edilebilecek kadar az.  Kimse ciddi datalog almamış, hiçbiryerde ciddi bir test yok. Sulu Cooler'da ön radyatör ve su pompası iyi olduktan sonra ısı birikmesi olasılığı çok azalıyor.

1) Çok iyi bir su pompanız olması lazım. Debi ve Basınç seçimleri çok önemli
2) Ön radyatöre olabildiğince fazla alan ayırılması lazım. Diyorlarki Kalınlık çok önemli değil. Inanmayın. Kalın radyatör su basınç kaybını engelliyor. ve Hava ile daha çok temas sağlıyor.
3) Çekirdek tasarımı önemli, su giriş çıkış yerleri ve kaç defa su geçireceğinize göre su pompası seçmeniz gerekiyor.
4) Çekirdek FINN tasarımı ve seçimi önemli.
5) Sistemdeki Su kapasitesi de çok önemli

Şimdi bunların yarısı bende yetersiz olduğu için az bir problemle karşılaşıyorum o kadar. Onların çözümü, Havalı cooler'a dönmekten daha ucuz... ;) Mesela Testlerde gördümki. Ben Soğutma çekirdeğimin %40'ını kullanamıyorum. Bundan dolayı aynı sisteme sadece bir teneke parçası ekleyerek verimi arttırabilirim mesela. Bilgilenmek güzel birşey bu yüzden.

Birde Kimse bunlarla uğraşmaz. Kim hesap yapıyorki, Yazılımcı mı? Donanımcı mı? Kim ? Çoğumuz, ben dahil. Mecvut projeleri inceleyip onlardan esinleniyoruz. Ondan dolayı butür durumlar ortaya çıkıyor. Ama yine de sorun yok. bilgiyi öğrenmek kolay olsaydı, herkes 5 yılda prof. olurdu.


Alıntı
Düşündüm de,bu konunun takipçileri olarak akü aldığın firmaya ve kargo firmasına biz de ulaşsak.Mağduriyetin giderilmesi için birşeyler yapsak?!

Ben Tüketici Mah. verdim ama boş çıktı. Suçluyu kargo olarak görüyorlar. firmanın suçu yok. Kargo kırmayacaktı baştan diyorlar. Ama Aküyü babam götürmüştü. Kargonun üstüne sorumluluk almayız diye kağıt yapıştırmışlar. Ve kopyası bende yok. Ben kabul ediyorum diye imza atmamışım, onlar yapıştırıp göndermiş. İş karışık anlayacağınız. Ama burası Türkiye bir *** olmaz. Adaletin olmadığı bir ülkede yaşıyoruz. Ben alıştım buna ondan dolayı bunu bir akıl vergisi olarak görüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Bir bakıma haklısınız.@ealprsln Ama günlük kullanılan arabalarda sulu intercooler kullanımı yaygınlaşıyor artık. TSI'lar en iyi örnek. Mercedeslerin çoğunda var. BMW özellikler V8 lerin soğutmasında Suya güveniyor. Burada benim amacım drag falan yapmak değil zaten. Ama Yolu kısaltmak idi. Bir de aracın önüne fazla büyük bir cooler sığdırmadan yapabilmekti. Ama, ne benim ozaman o kadar bilgim vardı. Ne de başkasının bilgisi vardı. Bu olay şuna benziyor.  "Know-How" diye birşey var. belki duymuşsunuzdur. Bir işi bilmek yapa-bilmek. o bizde yoktu ozamanlar..

Şimdi bu işten anlayan yok gibi. Hesabını yapabilecek. Parça seçebilecek yok. Aynı bizim uçak üretmeyi durdurup dışarıdan almamız gibi. Üretseydik. Kafa yorsaydık çalışsaydık bizde yapardık. Yapmasak bile bir tecrübemiz olurdu. Onu kullanırdık. Bakın siz bile uğraşma git al demeye getireceksiniz mesela. Türkiyede kime sorsam yapma diyor. Universiteden hocalara sordum, yapma diyor. Öğretin diyorum, belki bir gün drag arabası yaparım onda kullanırım diyorum, ona da cevap yok. Ben sanardım ki Türkler bilgi paylaşımını sevmiyor. Yurtdışında araştırayım, onlar kesin yardım eder para karşılığında bile olsa. Onlar da pek birşey demiyorlar. Şimdi açıktan universiteye kayıt oldum. Makine müh. çalışıp birşeyler çıkartacağım kendimce. Bunu hobi olarak gördüğüm için boş zamanlarımda roman okumaktan iyidir diyorum. Yada Dizi izlemekten.

Edindiğim bilgilere gelirsek eğer.  Sulu cooler ısı birikmesi olayı düzgün tasarlanmadığından dolayı oluyor. Dediğim gibi düzgün tasarlanan bir sistemde bu olay ihmal edilebilecek kadar az.  Kimse ciddi datalog almamış, hiçbiryerde ciddi bir test yok. Sulu Cooler'da ön radyatör ve su pompası iyi olduktan sonra ısı birikmesi olasılığı çok azalıyor.

1) Çok iyi bir su pompanız olması lazım. Debi ve Basınç seçimleri çok önemli
2) Ön radyatöre olabildiğince fazla alan ayırılması lazım. Diyorlarki Kalınlık çok önemli değil. Inanmayın. Kalın radyatör su basınç kaybını engelliyor. ve Hava ile daha çok temas sağlıyor.
3) Çekirdek tasarımı önemli, su giriş çıkış yerleri ve kaç defa su geçireceğinize göre su pompası seçmeniz gerekiyor.
4) Çekirdek FINN tasarımı ve seçimi önemli.
5) Sistemdeki Su kapasitesi de çok önemli

Şimdi bunların yarısı bende yetersiz olduğu için az bir problemle karşılaşıyorum o kadar. Onların çözümü, Havalı cooler'a dönmekten daha ucuz... ;) Mesela Testlerde gördümki. Ben Soğutma çekirdeğimin %40'ını kullanamıyorum. Bundan dolayı aynı sisteme sadece bir teneke parçası ekleyerek verimi arttırabilirim mesela. Bilgilenmek güzel birşey bu yüzden.

Birde Kimse bunlarla uğraşmaz. Kim hesap yapıyorki, Yazılımcı mı? Donanımcı mı? Kim ? Çoğumuz, ben dahil. Mecvut projeleri inceleyip onlardan esinleniyoruz. Ondan dolayı butür durumlar ortaya çıkıyor. Ama yine de sorun yok. bilgiyi öğrenmek kolay olsaydı, herkes 5 yılda prof. olurdu.


Ben Tüketici Mah. verdim ama boş çıktı. Suçluyu kargo olarak görüyorlar. firmanın suçu yok. Kargo kırmayacaktı baştan diyorlar. Ama Aküyü babam götürmüştü. Kargonun üstüne sorumluluk almayız diye kağıt yapıştırmışlar. Ve kopyası bende yok. Ben kabul ediyorum diye imza atmamışım, onlar yapıştırıp göndermiş. İş karışık anlayacağınız. Ama burası Türkiye bir *** olmaz. Adaletin olmadığı bir ülkede yaşıyoruz. Ben alıştım buna ondan dolayı bunu bir akıl vergisi olarak görüyorum.
Yurtiçi'nden başka seçenek yoksa,aldığım ürünü iptal ediyorum ben. O denli yıldım o firmadan

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

esatkaracan

  • Membro
  • İleti: 286
    • Çevrimdışı
Emeğinize sağlık. Bu ülkede sizin gibi Çalışkan, zeki ve öğrenme istekli insanların olduğunu görmek çok güzel. Umarım herşey gönlünüzce olur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Teşekkürler....  :kahve:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
@emre2blue biraz kendinizi savunurcasına yazmışsınız fakat benim herhangi bir ithamım olmamıştı. Yanlış anlaşılma oldu sanırım. Bildiklerimizi karşılaştırmak, teyit etmek; ben yanlış biliyor ve düşünüyorsam doğrusunu öğrenmek adına yazdım fakat biraz savunma gördüm karşılığında :)
Havacılık ve savunma sanayiide çalışıyorum "know-how" ne demek gayet iyi biliyorum, o sebeple de sizin izlediğiniz yolda da size karşı çıkmıyor tam tersine destekliyorum. Umarım başarılı da olursunuz.  Fakat air to air bir IC ile çok daha pozitif sonuçlar alabileceğinize dair fikrim var, illa ki yurtdışında aftermarket bir ürün getirtmek durumunda değildiniz projenize başlarken; belki kale radyatör vb. firmalardan da özel üretim yaptırabilirdiniz. Konunuzu en başından beri takipteyim, siz gözlemleyip water to air hakkında yorum yazana kadar ben yazmak istememiştim; sizin gözlemleriniz üzerine ancak kendi fikrimi paylaşabildim. Bazı durumlarda Amerika'yı yeniden keşfetmeye çalışmaktansa var olanı kullanmak zaman-para-emek açısından daha mantıklı olabilir.
Biliyorsunuzdur ki  bazı araçların lisansını alıp bunları yurtiçinde üretiyoruz, böyle otomobiller var geçmişte kuş serileri gibi ya da şu an Sikorsky lisansı altında TAI de birleştirilen TUHP var. Siz de optimum coolerın teknik çizimlerini bularak kendiniz imal ettirebilirdiniz. Bugünkünden daha optimum sonuçlar alacağınıza zannedersem siz de katılırsınız.
Her ne olursa olsun,ortaya koyduğunuz emek takdir edilesi. Toplumda daha fazla bulunması gereken  karakterlerdensiniz :yukari-ok:
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Son cümleye gönülden katılıyorum. Hakir görüyor diye düşünmeyin ama bu konuyu ben bir modifiye konusu gibi değil de teknik bir projenin giriş-gelişme-sonuç safhaları gibi görüyor ve zevkle okuyorum. Tüm imkansızlıklara rağmen ciddi kafa patlatmanın yanısıra haricen yapılan imalatların kalitesi de ayrıca vurgulanması gereken bir durum.
Büyük bir zevkle takip ediyorum. Emre beyin üslubu de ayrıca çok samimi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
@emre2blue biraz kendinizi savunurcasına yazmışsınız fakat benim herhangi bir ithamım olmamıştı. Yanlış anlaşılma oldu sanırım. Bildiklerimizi karşılaştırmak, teyit etmek; ben yanlış biliyor ve düşünüyorsam doğrusunu öğrenmek adına yazdım fakat biraz savunma gördüm karşılığında :)
Havacılık ve savunma sanayiide çalışıyorum "know-how" ne demek gayet iyi biliyorum, o sebeple de sizin izlediğiniz yolda da size karşı çıkmıyor tam tersine destekliyorum. Umarım başarılı da olursunuz.  Fakat air to air bir IC ile çok daha pozitif sonuçlar alabileceğinize dair fikrim var, illa ki yurtdışında aftermarket bir ürün getirtmek durumunda değildiniz projenize başlarken; belki kale radyatör vb. firmalardan da özel üretim yaptırabilirdiniz. Konunuzu en başından beri takipteyim, siz gözlemleyip water to air hakkında yorum yazana kadar ben yazmak istememiştim; sizin gözlemleriniz üzerine ancak kendi fikrimi paylaşabildim. Bazı durumlarda Amerika'yı yeniden keşfetmeye çalışmaktansa var olanı kullanmak zaman-para-emek açısından daha mantıklı olabilir.
Biliyorsunuzdur ki  bazı araçların lisansını alıp bunları yurtiçinde üretiyoruz, böyle otomobiller var geçmişte kuş serileri gibi ya da şu an Sikorsky lisansı altında TAI de birleştirilen TUHP var. Siz de optimum coolerın teknik çizimlerini bularak kendiniz imal ettirebilirdiniz. Bugünkünden daha optimum sonuçlar alacağınıza zannedersem siz de katılırsınız.
Her ne olursa olsun,ortaya koyduğunuz emek takdir edilesi. Toplumda daha fazla bulunması gereken  karakterlerdensiniz :yukari-ok:

Estafurullah, @ealprsln, iyi gözlemlediğiniz doğru, yazımı bir daha okudum ve birazcık aşırı tepkiye kaçmış, şimdiden özür dilerim.  Amerikayı baştan keşfetme olayına biraz katılıyorum. Ama Aftermarket Sulu Çekirdekleri Kaput altına nasıl sıkıştırırım olayına çok baktım. Başaramadım. Kendim yaptırdım zaten çekirdekleri, özel üretim. Kale radyatör değil ama "Arrow ISI" firmasının üretimi oldu. Çok iyi değil ama azcık iş gördü. Şimdi Fırsatım olsa Garette çekirdek alırım, ama onuda yerşeltirmek biraz zor.

Air-To-Air dediğiniz gibi gayet iyi bir çözüm, Sadece Kayıplardan ve Yol uzunluğundan ne kazanırım diye bir fikirdi. Çünkü Air2Air ile yapılmış çok setup var karşımda, Dizelde sulu kullanan TDI projeleri gördüm. Onlardan esinlendim bolca. JTDm 'de de olsun istedim. Onlar çok şey başarmışlar ama kesinlikle TDI haricinde birşeye destek vermiyorlar. çok denedim.  >:(   Mercedes forumunda bir ingiliz ile tanıştım. Koyduğu tanı çok iyiydi. Ona göre değişiklikleri planladım bakalım ne çıkacak. 52-55mm Ön radyatör + Daha iyi bir pompa + Intercooler Hava girişine bazı hava kanatları yapıp. Dirsekten sonra havanın tam dağıldığına emin olmam lazım.

Bu arada TAI'den bir tanıdığım vardı aslında ona da anlattım projeyi. Arabayı da gördü hatta, ordan birilerine de en azından ısı transfer formullerini soracaktı ama unuttu sanırım o da...



Bu bizim deneme videolarından biri. Orada dereceler görünüyor. Bir Univ. Hocası ile görüşmüştüm. O da bu ısıların aslında pek sorun olmayacağını, dizelin o kadar da soğuk hava sevmediğini falan demişti ama, bilgisizliğimden birşey diyemedim. Water/methanol ile soğutma yapacağım zaten.


Bu arada @Alfadanadam Teşekkür ederim.. :kahve:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Teknik olarak çok az şey anladım ancak okurken coşkuyla. Tek çırpıda okudum konunu ve tebrik ederim. Bu arada bir çok şeyi yapıyorsun, bizim şu varyatörlere de bir el atar mısın :)
alfa romeo 2004 156 distinctive

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Teknik olarak çok az şey anladım ancak okurken coşkuyla. Tek çırpıda okudum konunu ve tebrik ederim. Bu arada bir çok şeyi yapıyorsun, bizim şu varyatörlere de bir el atar mısın :)

Yapılabilecek çok birşey yok sanırım. Seri üretim olmadığı sürece ciddi masrafa çıkacaktır. Onun yüzünden siz bulabildiğinizden devam edin bence. Bu arada kaç TL değişimi ve Parçanın kendisi ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
parçanın kendisi 900-1100tl arasında değişmekte..geçen sene 800tl civarıydı.işçilik vs nekadar tutar bilemiyorum şu an için.
alfa romeo 2004 156 distinctive

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
iyi paraymış, Bu kadar olduğunu bilmiyordum desem yeridir. İçine iyice bakmak lazım. Neden bozuluyor nasıl bozuluyor gibi? Ozaman birşey denilebilir ama kısa zamanda olmaz. İleride 159'dan sonra bakabileceğim işler arasına yazdım ozaman...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fluhayat

  • Membro
  • İleti: 203
    • Çevrimdışı
Aynen iyi  para ve de işçiliği baya tutar gibi geliyor. Tamir kitleriyle tamiri yapılıyor ancak uzun süre dayanmıyor. Neden bozulduğu ile ilgili de; yağ basıncıyla çalışıyor diye biliyorum. Konumu nedeniyle yağlanması ve yağı ihtiva etmesi zorlaşıyor bu yüden de yağsızlık ve yüksek devrilerdeki aşınma bozulmaya neden oluyor. Her neyse projen için tekrardan seni tebrik ederim ve kolay gelsin  :clover:
alfa romeo 2004 156 distinctive

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Buralar çok sessiz kalmış. Meraktayız :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı


emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Merhaba, iyi akşamlar herkese, İyi bayramlar, Yolculuğa çıkanlar, çıkacaklar için de, Yolunuz açık olsun...

Sizleri unutmadım, çok birşeyler yapamadım araca, günlük biniyorum, yazılım için hazırlıklar yapıyorum, öğreniyorum, bana yardımcı olan arkadaşlarım sayesinde çok iyi şeyler yapabildim, ama yinede istediğim seviyede değilim, az daha zaman ve para gerekiyor. Onlarda yavaşladı iyice  :duvar:

4 Lastik Continental hepsi parçalandı, iki yan lastikler parçalanmıştı kopup saçıldılar etrafa; diğer önlerde kalan ikisi de geçen hafta telleri çıkana kadar bittiler sadece yanaklardan. Rot ayarlarına baktım, tamam hafif kaçıklık var ama 13 ayda tamamen yok oldu lastikler, yazıklar olsun diyorum, çok güzel tutunuyorlar lafım yok, ama daha dişleri duran lastikler yanaklarından bitti, inanılır gibi değil. Şimdi 4 tane çıkma lastik ile devam, Birde çalıştığım yerde 3. köprüye bağlanan yeni otoyol inşaatı başladı, bütün yollar berbat, gidip lastik alasım yok.  Az daha bitirsinler kumho falan alacağım sanırım.

Ön uzun aks, iç kafası içten kırıldı... komple aldım, bu sefer diğer kısa aks içten kırıldı, uzun aks dıştan kırıldı, katır kutur gidiyorum. Bir daha bu şekilde aks almayacağım, Muhtemelen komple vites kutusu büyütüp, akslarıda değiştireceğim, araştırmaya devam,

Bunları yazınca düşünebilirsiniz. Emre kardeşim hergün roll & drag falan yapıyorsun herhalde diye. Ama şu anda araç max 200HP civarında, ve hiçbir zaman lastik yakmam artistik hareketler yapmam, basarım  o kadar.  ve bir basma videomuz var sonunda,



Can sıkıntısından denemiştik bunu, yanımda 115kg arkadaşım ile ....

Şimdilik bu kadar, ama projem bitmedi. Frenler, Jantlar, Lastikler, Yazılım dan sonra, gitme durma sorunu bitince, makyaja başlayacağım..  :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.785
    • Çevrimdışı
C630 vites kutusu uyabilir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Turbo Twin Spark

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 210
    • Çevrimdışı
Hidrolik debriyaj degil sanirim o.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.785
    • Çevrimdışı
Hidrolik debriyaj degil sanirim o.
Hidrolik debriyaj. Busso v6 ve 1.9 jtd lerde var. M32 ile çok benzer yönleri var. Benim bildiğim jtd lerde aks kafası sorunlu. Yüksek güçte aks kafası problem yaratıyor. Forumda Veysel var o da baya problem yaşadı. En son custom kafa yapıldı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Turbo Twin Spark

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
75 Yanıt
6642 Gösterim
Son İleti 31 Aralık 2014, 14:10:39
Gönderen: jenson
0 Yanıt
1068 Gösterim
Son İleti 28 Ağustos 2014, 10:58:28
Gönderen: admin
1 Yanıt
655 Gösterim
Son İleti 06 Ağustos 2015, 04:10:42
Gönderen: ozoozo
5 Yanıt
1675 Gösterim
Son İleti 29 Ağustos 2023, 17:48:44
Gönderen: hfyaman
0 Yanıt
949 Gösterim
Son İleti 07 Temmuz 2021, 23:45:18
Gönderen: somegoodmans

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal