Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bir restorasyon hikayesi 159 1.9 JTDM 35KA1645

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Overheadvalve

Merhaba arkadaşlar, bu konuda aracım üzerinde yaptığım işlemleri, çözümleri paylaşmaya çalışacağım. Amacım hem benzer sorunlar yaşayanlar için bilgi olması, hem de tavsiye almak.
Kısaca kendimden bahsetmem gerekirse otomotiv sektöründe arge test ve validasyon alanında otomotiv mühendisi olarak çalışıyorum. Biraz eskiden gelen deneyim ve ilgiyle biraz da meslekte öğrendiklerimle araçlarımın işlemlerini kendim yapmaya gayret eden biriyim. Şu ana kadar çok farklı araçlara sahip olup işlemlerini yaptım.
Mekanik, elektronik ve yazılım tarafında zaman sıkıntım yoksa genellikle ustaya gitmiyorum. Örnek vermek gerekirse sekman ve kol yatak değişiminden tutun helezon amortisör değişimine kadar kendim yapıyorum ustaların arkasını toplayıp arabadan soğumaktansa.

Gelelim aracıma, 2021 ekim ayında yollarımız birleşti kendisiyle, 2006 model 262 000 km, değişeni ve hasar kaydı olmayan çizgileri güzel bir alfa. Bir takım mekanik ve kozmetik sorunları mevcuttu, ben de genellikle ilgi ve restorasyon isteyen araçlar tercih ettiğim için aldım.

You are not allowed to view links. Register or Login

Ne gibi sorunları vardı sıralamak gerekirse:

-Tam gazda 3000 devirden sonra turbo basıncında peak yapma, dalgalanma ve güçten kesilip git gel yapma.
-Zaman zaman kaçıran debriyaj.
-Geç çalışma.
-Rölantide titreme.
-Duman atma.
-Ön düzende sesler.
-Direksiyonda boşluk ve sertlik.
-Vites geçişlerinde sertlik.
-Motorda titreşim ve debriyajı bırakınca boşluk.
-Motorda ve hava basınç hattında yağ kaçakları.
-Farlarda kararma ve zayıf aydınlatma.
-Çizik ve taş izlerinden dolayı boya isteyen yerler.

Yavaş yavaş hem aracı anlamaya hem de sorunları çözmeye başladım.
İşlemlerden ve parça alışverişinden önce hem e learn de, hem de eper de araştırma yapıp o şekilde ilerliyorum. Linklerini paylaşıyorum belki işine yarayan olur:
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

İlk haftasında başıma gelen arıza vehicle protection sistem hatasının belirmesi ve aracın marş yapmamasıydı, bazen 5. denemede marş yapıyor bazense seyir halinde gelen bir arızaydı. Yerli yabancı forumlarda sıkça bahsedilen kronik bir arıza, akünün zayıf olması, kutup başı ya da topraklama terminallerinde korozyon ya da body controller modülü problemi kaynak olarak belirtiliyordu. Aracın aküsü adını daha önce duymadığım bir markaydı ve alırken de zayıf olduğunu biliyordum. O yüzden Inci Formul A 72 amper akü alıp taktım. Marş anından önce gelen hata ortadan kalktı fakat seyir halinde arada gelmeye devam ediyordu. Multiecuscan ile hatalara baktığımda debriyaj pedalı sensörü arızası da görüyordum zaman zaman da cruise control devreden çıkıyordu bu sebepten dolayı, sensörü söküp incelemeye aldım. Bu arada daha önce de bu sorun yaşanmış sanırımki pedala baya bir bez bant sarılıp sensörün kısa kalan stroğunu tolere etmeye çalışmışlar. Mili ters çevirip yay bağlantı noktasını ileriye alınca sorun düzeldi.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

İkinci işlemim meşhur swirl flaplara el atmak ve senteyi kontrol etmek oldu. Aktüatör bağlantısı sökülmüş fakat flaplar manifoldda duruyordu, yani kimi açık kimi kapalı pozisyonda kafalarına göre takılıyorlardı. Diğer taraftan hem flap hem de manifold etrafında hava kaçağı terleme mevcuttu. Malum flapları iptal etmek için manifoldu sökmek, onun için de trigeri dolayısıyla motor kulağını ve yetmedi yakıt pompasını da sökmek gerekiyor:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Bin bir zahmetle manifoldu söktüm, bereket versin flapların hepsi yerindeydi. Sıkça yaşanan kırılıp motora kaçma durumu olmamış. Bu arada sente aparatı da almıştım, konya sanayisi sağolsun her türlü sente aparatının üretimini yapıyorlar ve uygun fiyata alınabiliyor, yıllardır bir çok arabamda kullandım sorun yaşamadım. Tahmin ettiğim gibi 1 diş ilerde takılmış triger, aparat kullanmayan ve triger değiştirmeyi bilmeyen ustalara selam olsun. Manifolddan flapları söktüm yerlerini kaynakla doldurttum tornacıda, işi yapmışlen tam olsun dedim manifoldu açıp içini hidrojen peroksit ve basınçlı suyla temizleyip tekrar kapattım.
Sonuç beklediğimden de iyi oldu, alt devirlerde motorun toplaması ve genel olarak performansı hissedilir seviyede iyileşti. Flapların bazıları kapalı kalması, sente kaçıklığı ve manifold kaçaklarından dolayı motor sürünüyormuş.

Sıra geldi Egr ye, eski sahibi yazılımdan Egr ve Dpf iptali yapıldığını, fiziksel olarak da dpf in boşaltıldığını belirtmişti. Kaçaklar ve riskler sebebiyle her aracımda yaptığım gibi Egr yi söküp attım ve yerine aliexpress ten sipariş ettiğim kiti taktım:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Egr eşanjörüyle ilgili daha önce sorun yaşanmış sanırım, baya bir kaynak ve yama yapılmış hatta su hatları by pass edilmiş. Bonus olarak da egzoz tarafına ince bir metal koyulup kapatılmaya çalışılmış ama o da ince olduğu için sıcaktan zayıflamış neyseki parçalanıp turboya zarar vermeden değiştirdim.

Biraz da ön düzen tarafına geçelim dedim. Rot balans a gidip baktık rot ve rotillerde sıkıntı çıktı, salıncaklar sağlam şükür, sol iç aks kafasında da biraz boşluk tespit ettim. Parçaları sipariş edip işe koyuldum, porya somunu baya inatçı çıktı:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Sol iç aks jointi, sağ sol takım rot ve rotilleri değiştirdim, Emre Suat abinin tavsiyesiyle Liqui Moly LM47 aks gresi ile 4 aks kafasının yağlarını yeniledim ve yeni kelepçelerle kapattım. Sökmüşken fren kaliper pimlerini Bosch Superfit fren gresiyle yağladım. Çoğumuz kaliper sesi tıkırtısı problemi yaşamışızdır, usta gres sürer gönderir 2 hafta sonra tekrar başlar. Sebebi kaliper gibi çok ısınan bölgeye normal gres uygulanması ve onun da sıcaklık görünce işe yaramaması. O yüzden bu tip özel gresleri kullanmakta fayda var.
Ön düzendeki sesler %70 oranında azaldı diyebilirim. Sert kasislerde gelen ses kaldı onunda viraj z rotlarından geldiğini düşünüyorum, sıraya yazdık.

Direksiyon sertliği ve vites geçiş sertliğiyle ilgili ilk etapta yağları değiştirmeye karar verdim. Liqui Moly olarak uygun özellikte şanzıman, direksiyon yağlarınıve katkılarını temin ettim:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Yağ değişimden sonra hem direksiyonda hem de viteste hissedilir derecede yumuşama oldu. Tahminim şanzımana 75-90 ı çakmışlar, direksiyon hidroliği de uzun zamandır değişmemiş. Turbo alt yağ borusunda da kaçak vardı, ona da el attım. Sıvı contaya basmışlar 40 liralık conta için.

Aydınlatma biraz zayıftı farları içinde kararma ve dışında solma mevcuttu söküp ameliyata aldım:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Yine bir nadide tamiratla karşılaştım, balast bozulduğu için sağ fara led ampül takılmış. Hem far kapağını delmişler hem de arabanın tesisatını soyup bağlantı yapmışlar. Bu da far içini tozla doldurmuş ve merceği karartmış. Farları açıp alkolle temizledikten sonra dıştan zımpara, kloroform ve uv koruyucu cilasını yaptım sonuç güzel oldu. Yeni balast ve ampül takımı sipariş ettim.

Bu arada yazılımda ne var ne yok bir bakayım dedim. Benim emektar MPPS le obd den bağlanıp dosyayı aldım ve inceledim:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Yazılıma baktığımda nutkum tutuldu sanki stage 3 araba yürütüyor gibi torq limiter haritası açılmış, nm to iq haritası bozulmuş, hiçbir yerde yeni sütün ya da interpolasyon yapılmamış. Bu yazılımla bu günlere gelmesi mucize arabanın. Yazılımı güç bela orjinal değerleri bulup çevirdim ve düzgün bir soft dokunuş yaptım. Arabada ne duman atma kaldı, ne debriyaj kaçırması, ne de turbo basıncında dalgalanma ve güç kesme.

Şimdilik bu kadar yazabiliyorum, henüz buraya eklemediğim çok şey var yavaş yavaş paylaşacağım arkadaşlar. Konularla ilgili tavsiyeniz ya da detaylı bilgi talebiniz olursa yazabilirsiniz.





2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

murat

Vallahi baştan sona ilgi ile okudum.. Bu 159 'un çok şanslı olduğu açık  :alkis: :nazar: Eşsiz bilgiler paylaşmışsınız  159 sahipleri için :serefe:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

hakan

Bravo,bu işleri benim diyen ustalar zor yapıyor.
haktas

halil

aracını güle güle kullan.ellerine sağlık ,çok iyi işler yapmışsın.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

kaanromeo


krm1983

Ellerinize sağlık. Şanslı bir 159 çünki uzman eli değmiş.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

cem meric

Tebrik ederim, Elinize sağlık...

Yazdıklarınızı merak ve heyecan ile okudum devamını bekliyorum musait olunca :)



SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

emre2blue

Helal olsun  :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: işte budur. Tebrik ediyorum, ve çalışmalarında başarılar diliyorum.  8) Darısı bizimkinin başına. Aslında ben de bir update çakayım bu aralar...  :haydi:

Gouki

Keyfini sürmeniz dileklerimle; aramıza hoş geldiniz. :clover:

Kibitzer

2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

mustafaguleryuz

Elinize sağlık, gerçekten güzel işler yapmışsınız. Hoş geldiniz  :clover:
2015 Giulietta Bianco Lunare

Scarletlion

Elinize emeğinize sağlık. Çok eğlenceli bir paylaşım olmuş. İnsan okurken, şu teknik bilgi ve yeteneğin 10'da 1'i de bende olsaydı, demeden edemiyor. İnsanın kendi aracı ile bu şekilde ilgilenip vakit geçirebiliyor olması büyük zevk.  :yukari-ok:

blackgear

Harika tek kelime ile, otoparkınıza yetkili servisinizi açmışsınız resmen  :rock: :alkis:

yigitsportivo

Harika süper işler yapmışsınız çok imrendim
Alfa Romeo 147 Azurro Gabbiano
Giulietta bianco pastello
Mercedes E200d AMG W213
BMW 320İ G20 LCİ
Bmw X3
Mercedes Benz S320 CDİ
Bmw 530d Touring
Audi A3 Sedan
Scirocco

Overheadvalve

Kaldığımız yerden devam ediyoruz, fırsat buldukça birşeyler yapmaya çalıştım yine:

--Aldığım günden beri rahatsız eden yağ buhar hortumunu diğer işlerden dolayı değiştirememiştim, Ta ki bir gün çok yönlü ve çözüm odaklı nadide ustamız ev tesisatı borusuyla ek yaptığı için hortum yerinden çıkmış, önden bir yağ buharı kokusu bastı arabayı. Zaten estetik açıdan kötüydü diğer taraftan iç çapı daralttığı için de yağ buharını geçişine direnç oluşturuyordu. Kauçuk boru firmasında çalışan bir arkadaş orjinal ölçülerde bir hortum verdi sağolsun.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

-- Multiecuscan üzerinde okuduğum basınç değerlerinde parazit benzeri 5-6 mbar anlık değişimler vardı, tesisat tarafını multimetreyle kontrol ettiğimde enerji ya da gnd tarafında bir sıkıntı bulamadım. Yeni map sensörü sipariş ettim, turbo basıncı  çok daha düzgün hale geldi.

You are not allowed to view links. Register or Login

--Uzun yıllardır aklımda olan malum oil catch can konusuna artık el atayım dedim. Bu konuda kesin çözüm olarak bilinen Mann Provent 200 ülkemizde pek bilinmese de avrupa ve avusturya da özellikle büyük dizelcilerin kullandığı en verimli ürün. Yağı toplamasının yanında içindeki pamuk filtreyle yağ buharını da filtre ediyor, intercooler borular manifold temiz yağsız kalıyor. Ülkemizde bulmak biraz zor bir malzeme, You are not allowed to view links. Register or Login abiyle sohbet sırasında onun da uzun zamandır niyetli olduğunu öğrenince yıllar önce staj yaptığım Mann filtre ege bölgesi distribütörüyle iletişime geçtim. Sağolsunlar bizim için 2 adet getirdiler. Bu arada You are not allowed to view links. Register or Login abiye teşekkür ediyorum sık sık danışıyorum fikir alışverişi yapıyoruz, onda bilgi derya deniz.

Bunu takmadan önce intercooler iç temizliğini de yapayım sistem tertemiz kalsın dedim, güç bela 3 litre benzin aldım çıkan benzinin rengi simsiyahtı. Bu arada intercooler üretim tarihi 2005 in sonu yani arabanın üretim tarihiyle tutuyordu ön tarafın bu derece orjinal olması hoşuma gitti.

Orjinal ccv valfini iptal edip yerine baya bir boru adaptasyonu yaparak Provent i taktım, standart bağlantıda olduğu gibi toplanan yağı kartere geri verdim. Arabayı kaldırmışken hava filtresini ve z rotları da değiştirdim. Gördüğüm en cins hava filtre ve z rot montajına sahip diyebilirim 159.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

--Tam gaz durumunda üst devir performansı hoşuma gitmiyordu arabanın, multiecuscan ile 3. ve 4 viteste tam gaz aldığım kayıtlarda maf sensörünün en fazla 900mg/st okuduğunu gördüm. 1.5 barda 1.9 motor hacminde en az 1200 mg/st hava miktarı görmemiz gerekiyor afr oranını da 17.5 e ayarladığım için hava düşük kalınca yazılımda ayarladığım 85mm3 yakıtı da haliyle vermiyor motor 70mm3/i de kalıyor. Bu arada bizim 1.9JTDM lerde EDC16C39 beyinde afr oranı hesaplanırken maf değeri mg/st sorun yok fakat beyinde ve yazılımda okuduğumuz yakıt değeri mm3/i olduğu için afr hesaplarken mm3/i x 0,84 yaparak hesaplamamız gerekiyor yakıtta hacimden ağırlığa gitmek için.
Maf sensörünü 2 kere temizledim ama nafile zaten üretim tarihi 2006 yazıyordu, aracı aldığım arkadaşa usta yeni değiştirdim demiş ama sanırım düzenbazlık yapmış. Yine de kaçak ihtimaline karşı maf sensörü ile turbo arasında kalan boruyu ve rezonatörü kontrol ettim sıkıntı yoktu. Yeni maf sipariş edip taktım sorun ortadan kalktı: 1300mg/st hava miktarını rahat görüyor ve 85mm3/i yakıtı da rahat basıyor motor.

Direksiyonda zaman zaman hoşuma gitmeyen bir ses mevcut ve hala tam olarak sertlik seviyesi istediğim gibi değildi. 159 larda direksiyon hidrolik rezervuarında zamanında bir revizyon yapılmış ve parça numarası değişmiş. Okuduğum kadarıyla içinde yer alan kısıcı filtre benzeri yapı değiştirilmiş şikayetler üzerine. Parça numarası 51880990 olmuş. Yağı değiştirmiştim liqui moly yeşil renk olarak(yeşil ve kırmızı taraftarı olarak ikiye ayrılıyor alfacılar eskisi kırmızıydı). Sonuç olarak gürültü problemi ortadan kalktı ve direksiyon sertliği düzeldi. Eski parçaları yine de saklıyorum alışkanlık

You are not allowed to view links. Register or Login

-- Uzun zamandır hoşuma gitmeyen külbütör kapağı etrafı, enjektör çevresi ve yakıt geri dönüş borularındaki kaçaklara da bir el atayım dedim. Külbütör contası, enjektör pulları(kalınlık 2mm olacak önemli), yakıt geri dönüş hortumu, V kayışı, yağ filtresi, karter tapası, mazot filtresi ve motor yağını hazır edip işe giriştim.

Öyle bir motor tasarlamışlar ki külbütör kapağı contasını değiştirmek için trigeri söküp egzantrik gövdesiyle beraber ayırmak gerekiyor. Baya bir iş yani, sırasıyla motor kulağı triger kayışı enjektörler, rail kütüğü hepsi çıkıyor ancak sonra üst kapağı sökebiliyorsunuz. Allahtan enjektörler kolay çıktı uğraştırmadı.
Sökmüşken bu motorlarda narin olan piyano tuşlarında kırık çatlak var mı tek tek kontrol ettim ve lifterlerde ses yoktu ama söküp tek tek temizleyip geri taktım.

Trigerle ilgili önemli olduğunu düşündüğüm bir konuyu paylaşmak istiyorum, yeni kayış takılıp gerdirilmeden önce egzantrik kasnağı gevşetilmiyor genellikle bizim araçlarda kayış direk takılıp gergi kuruluyor ben de daha önce böyle yapmıştım. Daha önceki aracım A3 2.0Tdi bkd motorda egzantrik vidası gevşetilerek kayış tansiyonu dağıtılıyordu hatta meşhur torsion değeri ayarı vardı bir nevi egzantrik avansı benzinli motorlarla uğraşanlar iyi bilir. Elearn ve diğer prosedürlere baktığımda yeni yakışı takmadan önce egzantrik kasnak vidasını gevşetip sonra gergiyi kurmak sonra kasnak vidasını tekrar sıkmak gerektiği yazıyordu. Ben de bu kez bu şekilde taktım trigeri çok küçük bir açı da olsa etkisi büyük oldu alt devirleri hissedilir derece canlandı arabanın. Tavsiyem triger değişiminde bu yöntemde ustanıza ısrar edin.

Enjektör gövdesine bakır gresi uyguladım ilerleyen yıllarda sökmek kolay olması için. 1 tam gün uğraştırdı yordu işlem umarım tekrar temiz kalır motorun üzeri. Bu arada enjektör soketi takımı da aldım ama hava muhalefetinden takamadım artık.

(Dangalak komşu ön panjura tıklamış kavga ettik ama nafile kabul etmiyor, o da yolda düştü kayboldu)

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Baya adam oldu sayılır, neler kaldı dersek:

Volan değişecek ses ve titreme var, baskı balata da değişecek ne durumda allah bilir.
Krank keçesinde kaçak var, volan sökülmüşken değişecek
Ön sağ üst salıncak rotili boşluk yapmış ses başladı.
3. viteste gazı bırakınca vites kolunda hafif titreme ve 1.-2. viteslerde hafif rulman sesi var, meşhur m32 şanzıman sorunsuz çıksa şaşardım zaten. Şanzımanı indirmeden kapağı söküp dışarıda kalan 3 rulmanı değişecek.
Motor elektrik tesisatı hoşuma gitmiyor orjinal kılıflar klipsler dağılmış tekrar sarıp kılıf takılacak.

Baya ağır işler liftsiz yapmak zor olacak ama traversi indirmeden yaparım gibi duruyor. Diğer taraftan malum dövizden dolayı çift kütleli volan fiyatları uçtu bütçe hazırlıyorum, neyse ki işçilik ücreti vermiyorum yoksa böyle araba toplamak adamın belini büker. Daha bel altı boyaya gireceğiz...


2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

moza80

kitap gibi okuyorum yazdıklarınızı elinize kolunuza sağlık.ben de elimden geldiğince 147 ile uğraştım ancak sizinkinin yanında sinek vızltısı kalır.bir yandan da  bu kadar teknik bilgi ve el emeğini görünce 159 sevdamı da sorguluyorum açıkçası.

gulietta ve mito direksiyon ve iç dizaynı bana ve alfa ruhuna çok uzak stelvio ve gulia ise bütçemin çok üzerinde.
147den sonra hep bir 159 arayışında idim ama onun da dertleri ne kadar iyi bakılsa da yaşı itibari ile nüksedecek gibi geliyor

Overheadvalve

You are not allowed to view links. Register or Login
kitap gibi okuyorum yazdıklarınızı elinize kolunuza sağlık.ben de elimden geldiğince 147 ile uğraştım ancak sizinkinin yanında sinek vızltısı kalır.bir yandan da  bu kadar teknik bilgi ve el emeğini görünce 159 sevdamı da sorguluyorum açıkçası.

gulietta ve mito direksiyon ve iç dizaynı bana ve alfa ruhuna çok uzak stelvio ve gulia ise bütçemin çok üzerinde.
147den sonra hep bir 159 arayışında idim ama onun da dertleri ne kadar iyi bakılsa da yaşı itibari ile nüksedecek gibi geliyor

Sağolun estağfurullah bu ilk alfam çok da bilgim yoktu açıkçası ama internette dokümanları ve yabancı forumları didik didik ederek herşey öğrenebiliyor artık bunun yanında You are not allowed to view links. Register or Login abi ve alfa grupları var içinde olduğum oradan bilgi alışverişi yapıyorum sık sık.

159 un dertleri konusunda aslında çok sıkıntılı bir durum yok bence, şöyle düşünmek lazım bu arabalar D segmenti ve yaşları 15 artık. Bu şartlarda neler var alternatif Accord, Avensis, Passat, A4, 3 serisi ve C serisi bunların hepsinde gerek yaş gerek D segmenti donanım fazlalığından dolayı sıradan B-C segmenti clio focus gibi araçlara göre arızası ve bakım maliyeti fazla olacaktır. Tabi bir de usta servis durumu var ülkemizde malesef D segmenti arabalarda titiz çalışan servis olmadığı için sorun yaşama durumu daha fazla.
Zevk meselesi ama hiçbiri de park ettikten sonra dönüp kendisine baktırmaz ya da 159 'daki sürüş hissiyatını vermez.

O yüzden haksızlık etmemek lazım 159 lara
2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

alperuzi

Kafası kırık biri daha gelmiş, sevindim, hoş geldiniz :)

Tüm kronik olaylar halledilmiş zaten, bundan sonra zevkle sürersiniz uzun yıllar inşallah.

Bir tane far balastı var bende, made in china, orjinal değil, isterseniz bulayım deneyin. Ben kendim kullanacaktım ama ampul değişimi sonrası çözüldü benim sorunum.

YasinC

İmrenerek okuyorum ancak size kapalı garaj lazım. Oraya da bir tane lift.  :)


Overheadvalve

You are not allowed to view links. Register or Login
Kafası kırık biri daha gelmiş, sevindim, hoş geldiniz :)

Tüm kronik olaylar halledilmiş zaten, bundan sonra zevkle sürersiniz uzun yıllar inşallah.

Bir tane far balastı var bende, made in china, orjinal değil, isterseniz bulayım deneyin. Ben kendim kullanacaktım ama ampul değişimi sonrası çözüldü benim sorunum.

Merhaba, sağolun ben de zamanında baktım türkiyede orjinal diye çin malları satılıyordu o yüzden çinden kendim alayım dedim. Ampulleri de 4700k yapayım dedim malum 6000 ler yağmurda ve uzun yolda yoruyor gözü verimli değil, memlekette 6000 ampul bulamadım, millet 8000 e geçiyor hatta anlamsız şekilde. Linklerini paylaşıyorum 2 aydır sorunsuz kullanıyorum.

TRY 286.52  17%OFF | D1S D1R D2S D2R XENON BALLAST CONTROL UNIT 1307329115 For AUDI A3 A4 TT For FIAT
You are not allowed to view links. Register or Login

TRY 93.01  25%OFF | Car Flashing D1S D2S D3S D4S HID Bulb CBI HID xenon headlight bulb D1 D2 D3 D4 D1R D2R D3R d4r headlamp light 4300K 6000K 8000K
You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

Overheadvalve

You are not allowed to view links. Register or Login
İmrenerek okuyorum ancak size kapalı garaj lazım. Oraya da bir tane lift.  :)

Garaj ve lift olursa evin yolunu unuturum :)
2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

alperuzi

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba, sağolun ben de zamanında baktım türkiyede orjinal diye çin malları satılıyordu o yüzden çinden kendim alayım dedim. Ampulleri de 4700k yapayım dedim malum 6000 ler yağmurda ve uzun yolda yoruyor gözü verimli değil, memlekette 6000 ampul bulamadım, millet 8000 e geçiyor hatta anlamsız şekilde. Linklerini paylaşıyorum 2 aydır sorunsuz kullanıyorum.

TRY 286.52  17%OFF | D1S D1R D2S D2R XENON BALLAST CONTROL UNIT 1307329115 For AUDI A3 A4 TT For FIAT
You are not allowed to view links. Register or Login

TRY 93.01  25%OFF | Car Flashing D1S D2S D3S D4S HID Bulb CBI HID xenon headlight bulb D1 D2 D3 D4 D1R D2R D3R d4r headlamp light 4300K 6000K 8000K
You are not allowed to view links. Register or Login

Aynı düşünmüşüz, ben de aynı satıcıdan balastı almışım zamanında. Farları da yine aliexpress ten almıştım, 2 set 5000k.

Mercekleri Skoda Superb merceği ile değiştirdiğimde bir tık daha iyileşiyor aydınlatması, bir de selektör hızlanıyor, ama orjinal mercekler de hiç fena değil yılına göre.

Bir tane de DRL kitim var, belki ilginizi çeker. Orta farı yeni araçlardaki gibi hem sinyal hem park haline getiriyor. Vidyosu son mesajlarımda olacak.

devirsever

Valla tebrik ederim, bilginiz, el beceriniz, emek verme isteginiz ve hepsinden onemlisi bunlari paylasarak diger arkadaslari da aydinlatmaniz takdire sayan  :alkis:

Benimle hic ilgisi olmamasina ragmen tum konuyu heyecanla okudum  :))
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

Overheadvalve

You are not allowed to view links. Register or Login
Aynı düşünmüşüz, ben de aynı satıcıdan balastı almışım zamanında. Farları da yine aliexpress ten almıştım, 2 set 5000k.

Mercekleri Skoda Superb merceği ile değiştirdiğimde bir tık daha iyileşiyor aydınlatması, bir de selektör hızlanıyor, ama orjinal mercekler de hiç fena değil yılına göre.

Bir tane de DRL kitim var, belki ilginizi çeker. Orta farı yeni araçlardaki gibi hem sinyal hem park haline getiriyor. Vidyosu son mesajlarımda olacak.

Evet merceklerin çok güçlü olmadığını duymuştum ama temizleyince ve yeni ampuller takınca şu anki performansı güzel oldu. Park ampülüne led taktım şu an için iyi gibi ama sinyal ampülü turuncu kaplama olduğu için gündüzleri dışarıdan görünün turunculuk hoşuma gitmıyor, sinyale led takmak da istemedim ayrıca direnç gerekiyor o tarz işlemleri de sevmiyorum tesisatta. DRL kiti nasıl bir şey link gönderebilir misiniz, mesajlara ulaşamadım.
2006 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
2006 Audi A3 2.0 Tdi Quattro
2000 Vw Golf Coupe 1.8 20V
2000 Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi
1990 Opel Calibra 2.0
1981 Opel Kadett 1.3s
1978 Lada Vaz 2101 1.5
1976 Murat 124 1.24
1991 Fiat 126 Bis 0.65
1975 Murat 124 1.24

alperuzi

#24
Şurada konusu da varmış, unutmuşum:
You are not allowed to view links. Register or Login

tek bir ampul duyunun içinde iki tür ledin birlikte olduğunu düşünün. Sinyal gücü kesilince beyaz yanıyor, sinyal gelince beyaz sönüyor turuncu yanıp sönmeye başlıyor.

Montaj için de sürekli beyaz yansın derseniz 12V'a hat çekmeniz gerekiyor veya benim yaptığım gibi parklara bağlayıp parkları sürekli açık bırakabilirsiniz. Orta far içinde parkların olduğu delik boş kalıyor, sinyal ampulü yerine DRL ampül takmış olacaksınız.

Edit:

Bir de şimdi gördüm, manuel şanzumanmış ve yağ değişimi yapmışsınız. Seviye tıpasını veya kitapçıkta yazan dolum miktarını uyguladıysanız tavsiyem 100-150ml daha eklemeniz olacak. Düşük viteslerdeki rulman/senkromeç sesi kesilecektir.