Transaxle sistemine sahip bu sportif İtalyan, Alfa Romeo için bir kilometre taşı niteliğinde idi.Aradan geçen kırk yıldan sonra Alfa Romeo’nun zamanında nasıl otomobiller üretmiş olduğuna inanamıyorsunuz: Tutkulu, paha biçilmez, orijinal. Günümüzde bu marka, uslu Fiat modellerinin üstüne şık Alfa Romeo elbisesi giydirilmiş otomobiller olmuş olsalar da, 70’li yılların başında her iki marka, bünyelerinde kendine münhasır ilerici teknolojileri barındıran iki farklı model ile benzer sınıflarda mücadele ediyorlardı.
Daha 1972 yılında tanıtımı yapılmış olan Alfetta’da, daha küçük motorlar ve daha elverişli giriş fiyatları ile görece olarak daha yüksek konumlandırılmış olan Berlina 1750 ve 2000 modellerinden farklı bir model oluşturulmaya çalışılmıştır. Ancak yine Alfetta iddia ve boyutsal anlamda çok benzer idi.
Alfa Romeo Alfetta: Kalbi olan tavizsiz bir otomobilYine de Alfetta’yı daha geleneksel olan öncü kardeşlerinden ayıran ve kendisinden sonra gelecek olan modellere de örnek teşkil, kendisinde kullanılan üretim maliyeti yüksek olan Transaxle çekiş sistemidir: Önde çabuk devirlenebilen dört silindirli motor, hızlı çalışan bir tahrik mili, arka aksa monte edilmiş şanzıman ve diferansiyel. Bu tarz bir yapı normal şartlarda ön ve arka aks arasında en iyi ağırlık dağılmını sağlaması açısından yarış otomobillerinde kullanılıyordu, ancak kompakt veya orta sınıf araçlarında kullanılmazdı.
Alfa Romeo, Alfetta ile bir adım daha ötesine gitti. Arka aksta kullanılan De-Dion Aks ve önde kullanılan Torsion yaylar ile süspansiyon sistemi, alışılmışın dışında çok farklı idi. Süspansiyon sisteminin üzerindeki yaylanma ağırlığını azaltmak için arkada bulunan disk frenler doğrudan diferansiyele monte edilmişti. Bu kadar yüksek maliyetli bir yapı kendini hemen çok keskin bir sürüş dinamiği ıspat etmesini bildi ve Alfa Romeo’nun sportif marka imajına daha da katkı sağlamış oldu. Yaratılan olumlu imajın aksine Alfa Romeo markasına yapıştırılan olumsuz imaj yaftaları da yok değildi. Mesela Alfetta’nin iyi olmayan işçilik kalitesi, güvenilir olmaması ve aşırı derecede çürüme eğilimi, hala daha İtalyan markanın peşini bırakmış değil.
Alfa Romeo Alfetta
Teknik Bilgiler
Çekiş Sistemi4-silindir; hacim: 1791 cm³; performans: 90 kW/122 BG (5500 d/d); azami tork: 142 Nm (4300 d/d); beş ileri vites; Transaxle yapı; arkadan itiş.
Karoser Yapısı ve Süspansiyon SistemiDört kapılı tamamı ile çelik karoseri; ön süspansiyon sistemi; çift salıncak; torsiyon çubuklu yaylar; arkada: De-Dion-Aks; yaylar: ön ve arkada amortisör; frenler: dört tekerde disk fren; tekerler: 165 SR 14
ÖlçülerU/G/Y: 4240/1620/1430 mm; aks aralığı: 2510 mm; boş ağırlık: 1080 kg; üretim yılları: 1972 - 1984; üretim adedi: 478.812 (toplam Alfetta); Fiyat (1972): yaklaşık 14.000 Mark
Performans Değerleri: Hızlanma: 0’dan 100 km/s 10,5 s; azami sürat: 180 km/s; tüketim: yaklaşık 12,0 lt/100 km.
Piyasa Durumu:Değer 2: 7.400 Euro
Değer 3: 4.800 Euro
Değer 4: 1.900 Euro
Piyasa Değer Artışı: Fiyatlar yükselme eğiliminde