"Yarım bir yüz yıl, tarihi sedanın bir hayatı"
Bundan tam 50 yıl önce Brüksel'deki otomobil fuarında Alfa Romeo 1750 tanıtılmıştı. Tasarımı Bertone'ye ait idi. Bahsi geçen otomobil 4,39 m uzunluğunda, 1,57 m genişliğinde ve 1,42 m yükseksliğinde bir sedan idi. Akslar arasındaki uzunluk 2,57 m idi ve böylelikle Giulia'dan 6 cm fazla idi ki 1750'nin temeli Giulia'ya dayanıyordu.
Güç ünitesi 1,75 litre hacminde, üstten çift egzantrikli, Weber çift karbüratörlü 114 BG'ndeki motor idi ve tam senkromeçli 5 ileri vitese sahip şanzımana bağlanmıştır. Seçenek olarak ZF'den gelen otomatik bir şanzıman da mevcut idi.
Süspansiyon önde tek salıncaklı bir sistemden oluşurken arkada üçgen stabilizatörle desteklenen sabit bir aks vardı. Göze çarpan diğer önemli özellikler dört tekerdeki disk frenler, arka aksta bir fren gücü sınırlayıcısı ve hirdolik debriyaj sistemi.
Model, Torino'da gerçekleşen otomobil fuarına tasarım ve teknik anlamında daha da geliştirilerek getirilmişti ve bir sene sonra piyasaya sürüldü. İlk tanıtıma ek olarak yanlarda yer alan sinyal lambaları, ahşap direksiyon, arkada katlanır bir kol dayama ve çift devreli fren sistemi yer almakta idi.
1971 yılının Haziran ayında Alfa Romeo 2000 gelmişti, 1750'nin geliştirilmiş hali ve 131 BG'nde idi. Azami sürat 1750'deki 180 km/s yerine 190 km/s'e çıkmıştı. 2000'de ön farlar elden geçirilmişti, tasarımı değiştirilmiş arka stop lambaları ve kafalık eklenen ön koltuklar yer almakta idi. Opsiyon listesinde hafif alaşım jantlar, Borletti klima sistemi ve elektrikli açılır camlar yer alıyordu.
1750 modeli 1972 yılında piyasadan çekilmişti. 1750'den 101.883 adet üretilmişti ve 1.760 adedi ABD'de satılmıştı. Ancak ABD modellerinde Multi Spica enjeksiyon sistemi mevcut idi. Sedan modelin yanında 1968 yılında tanıtılan, Carrozzeria Pavesi tarafından tasarımı yapılan Giardinetta Veloce isimli bir station ve Italdesign-Atelier tarafından tasarlanan 1750 Coupe Giorgetto Giugiaro vardı, ancak bunlar hiç bir zaman seri üretime geçmediler.
1750'nin üretiminin sonlandırılması ile beraber tüm geliştirme çalışmaları 2000 üzerinde yapılıyordu. Mesela 1975 yılında arka koltuk kafalıkları eklenirken ateşleme sistemi artık elektronik idi. Ancak bununla beraber motor gücü 129'a düşmüştü. 89.840 adetlik üretim rakamından sonra 1976 yılında 2000 modeli bantlara veda etmişti. Bunun 3.595 adedi ABD pazarında sunulmuştu. Bunların da 1.453 adedinde katalizör yer alıyordu. Tüm ABD versiyonlarında enjeksiyon sistemi mevcut idi.