Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159'a Veda, Giulia'ya Merhaba

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

OğuzCanAlantor

Türkiye kimde neyi taksın adamlar bende olsam bütçem , argem kısıtlıyken Türkiye vergi sistemine göre araba üretmem. Hadi diyelim üretti Türkiyedeki BMW - Mercedes - Wv fanatiklerin yüzde kaçını çekicek ? Çektiği müşteriler markanın Türkiye için yaptığı harcamaları karşılıycak mı ? HAYIR boşuna hayal kurmayın , vergi sisteminde değişiklik olmasaydıda iyimser düşünemiyorum ha ne olurdu forumdan 10-20 kişi alırdı . Markayı çoğu kullanan ucuza gösterişli olduğu için kullanıyor , eski fiyat 280 bin TLyi yine vermez yine böyle Türkiye pazarı vs gibi boş muhabbetler dönerdi. Markanın kurtulması , yükselmesi Türkiye pazarı ile olmaz , Giulia- Stelvio amaçlanan pazarlarda iyi satışlar olup marka güçlenip kuvvetlenirse bizim gibi gelişmemiş ülkeler aklına gelir ve yatırımını ona göre yapar. Marka para kazanmalıki bizim gibi salak ülkelerin vergi sistemine göre araba yapsın.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Türkiye kimde neyi taksın adamlar bende olsam bütçem , argem kısıtlıyken Türkiye vergi sistemine göre araba üretmem. Hadi diyelim üretti Türkiyedeki BMW - Mercedes - Wv fanatiklerin yüzde kaçını çekicek ? Çektiği müşteriler markanın Türkiye için yaptığı harcamaları karşılıycak mı ? HAYIR boşuna hayal kurmayın , vergi sisteminde değişiklik olmasaydıda iyimser düşünemiyorum ha ne olurdu forumdan 10-20 kişi alırdı . Markayı çoğu kullanan ucuza gösterişli olduğu için kullanıyor , eski fiyat 280 bin TLyi yine vermez yine böyle Türkiye pazarı vs gibi boş muhabbetler dönerdi. Markanın kurtulması , yükselmesi Türkiye pazarı ile olmaz , Giulia- Stelvio amaçlanan pazarlarda iyi satışlar olup marka güçlenip kuvvetlenirse bizim gibi gelişmemiş ülkeler aklına gelir ve yatırımını ona göre yapar. Marka para kazanmalıki bizim gibi salak ülkelerin vergi sistemine göre araba yapsın.

Bir de o var.
Aslında bu işler ancak 2020'de oturacak. Ben o tarihlerde Giulia'nın makyaj yiyeceğini ve o alengirli anahtarlar gibi özellikleri de ekleyeceğini tahmin ediyorum.  :lol:

Şöyle ki, Giulia aslında Giorgio platformunun ilk aracı. Şu ana kadar 2.5 milyar Euro gibi bir para harcandı diye okudum buna. Dolayısıyla Giulia maliyeti de yüksek aslında ve yurtdışında rekabet edebildiği için düşük kar marjlarına eyvallah ediyor Alfa.

Bu "Alfa relaunch plan" dedikleri 2018'den 2020'ye kaydırılmış bir hedef. Temelinde Giorgio platformu var. Şimdi zamanla bu platform Stelvio ile devam edip, sonrasında Alfa'dan gelecek birkaç modele daha taban olacak. Yetmeyecek, gelecek yıldan itibaren çıkan Maserati'ler, büyük Jeep'ler filan bu platforma oturacak. Dolayısıyla o arabalar satıldıkça Alfa'nın Giulia maliyetleri azalacak. O zaman daha esnek olabilecekler.

Yahu bu arada söylemeyi unutmuşum: Giulia'da diğerlerinde olmayan bir mevzu var işte. Şasi. Diğerlerinin şasisi piyasa işi modele göre ayarlanıp performans modellerinde ince ayar çekiliyor. Giulia'nın platformu önce QV için hazırlanıp sonra düşürüldü. Yani rakiplerine göre daha yetenekli bir kasa olması gerek.

akıllı

You are not allowed to view links. Register or Login haddim olmayarak  :alkis: kaldı ki yazdığın markalar da Türkiye vergi sistemi için üst düzey ar-ge yapmıyor aslında. Hazır peşindeler. Artık bu ülkede sevilmeye o kadar alıştık ki, bereket vergiye göre araba yapacak markalar buralarda üretim bandı açtıda, istihdam oldu insanımıza. Vergiden önceki fiyatı da yazmışsın 280 Bin diye ama o dönem diğer araçlarda da vergi azdı, gene karşılaştırmaya gidecekti doğal olarak.

Aslında You are not allowed to view links. Register or Login son cümlesinde çok güzel özetlemiş. Alırsın ya da almazsın. Ama hepimizde tipik Türk kafası varya, o paraya bu alınır da diyeceğiz, ben bundan şaşmam da diyeceğiz. Normal ve gayet doğal birşey aslında. Herkes için sadece temennim olur kendi adıma, inşallah herkesin çok parası olur da isteyen istediğini alır. Kendi adıma olmayan paramla tercih kıvamında bi adam değilim zaten.

Sercan Keklik

Konu duygusallaşmış..

Dizel Otomatik olmasa Giuliettada satış rakamlarını görürdük.

Rakipleri yıllardır dizel otomatik üretiyor. FORD bile dizel otomatik üretiyo yahu..

Giulia nın Dizel otomatik Versiyonu? Yok gelmicek neden? mantık hatası 2.2 Üretim. Tüm Dünya hacim ufaltıyor italyan yükseltiyor. Neden? Türkiye de kiler umrunda değil ki adam Amerikan pazarına dalacağım diye tutturdu.

Bu kadar çok Gulia - BMW kıyasında iken insanlar merak ediyorum, Evine Arçelik değilde REGAL marka TV - Buzdolabı - Camasır Mak. - Bulasık makinası alan varmı.

Anlayaman Olur belki;

Türkiye Şartlarında En İyi - En Performanslı - Mantıklı - Kullanışlı Üretim Yapan Firma:Arçelik
Fiyatına Göre Beklentinin Düşük Olması ile Kullanıcı işini Görsüncü: REGAL

Türkiye Şartlarında Hem Mantıklı rakam - Mantıklı servis - Kampanyalar - Teknoloji vs vs vs : BMW
Türkiye Şartlarında Saçma Bir Rakam - Olmayan Servis - Sıfır Kampanya - Geçmişe Göre Çok Teknolojik ve Eksiksiz bi araba, Günümüze Göre Teknoloji Garibi bi araba.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

OğuzCanAlantor

You are not allowed to view links. Register or Login
Konu duygusallaşmış..

Dizel Otomatik olmasa Giuliettada satış rakamlarını görürdük.

Rakipleri yıllardır dizel otomatik üretiyor. FORD bile dizel otomatik üretiyo yahu..

Giulia nın Dizel otomatik Versiyonu? Yok gelmicek neden? mantık hatası 2.2 Üretim. Tüm Dünya hacim ufaltıyor italyan yükseltiyor. Neden? Türkiye de kiler umrunda değil ki adam Amerikan pazarına dalacağım diye tutturdu.

Bu kadar çok Gulia - BMW kıyasında iken insanlar merak ediyorum, Evine Arçelik değilde REGAL marka TV - Buzdolabı - Camasır Mak. - Bulasık makinası alan varmı.

Anlayaman Olur belki;

Türkiye Şartlarında En İyi - En Performanslı - Mantıklı - Kullanışlı Üretim Yapan Firma:Arçelik
Fiyatına Göre Beklentinin Düşük Olması ile Kullanıcı işini Görsüncü: REGAL

Türkiye Şartlarında Hem Mantıklı rakam - Mantıklı servis - Kampanyalar - Teknoloji vs vs vs : BMW
Türkiye Şartlarında Saçma Bir Rakam - Olmayan Servis - Sıfır Kampanya - Geçmişe Göre Çok Teknolojik ve Eksiksiz bi araba, Günümüze Göre Teknoloji Garibi bi araba.

Dizel otomatik Giulietta yine satmıyor :)) bence manuelin satış rakamı dizel otomatikten şuan daha iyidir , vergi diyebilirsin abicim ama bi dönem vergi gelmeden öncede çok başarılı değildi. Araba kötümü değil hiç  reklamı olmadığı için halan gelip giuliettanın otomatik dizeli varmı diye soranlar var .

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Dizel otomatik Giulietta yine satmıyor :)) bence manuelin satış rakamı dizel otomatikten şuan daha iyidir , vergi diyebilirsin abicim ama bi dönem vergi gelmeden öncede çok başarılı değildi. Araba kötümü değil hiç  reklamı olmadığı için halan gelip giuliettanın otomatik dizeli varmı diye soranlar var .

yetkili bayiler baya peynir ekmek satıyolar sıfırını. Ciddi anlamda söylüyorum. Arabanın görüntüsü son makyajdan sonra daha cezbedici oldu belki alfistileri sarmayan şeyler olabilir gösterge rengi, arka bagaj kapak logo vs..

ama araba dizel otomatik diye bayiler çatır çutur satıyor. Özellikle İstanbul şartlarında dizel otomatik araba baya baya mantıklı bi seçim çünkü
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Doğa Tosun

ülkenin haline benziyor bu iş. Beni bu kesin fikre iten arabanın banttan indiği fiyat değil, satıldığı fiyat. ÖTV mi? Bi önündeki haç logosundan dolayı sana mı var ötv? BMW'ye de var ama işte yeni 530i'nin fiyatı ortada. Ki banttan giulia'dan çok daha pahalıya indiğine eminim sahip olduğu teknoloji ve malzemeyle. Ha daha ucuza iniyorsa o da AlfaRomeo'nun üretim ve mühendislik gerizekalılığıdır ama sanmıyorum.

İnanın şu durumda ben olsam distribütörün yada bayinin yerinde; görsem "biz 3'e 5'e bakmayız alfistiyiz hissediyoruz gider çat alırız" diyenleri, ben de fiyatı düşürmem. Hatta derim ki "oh zaten hedef yok belli ki kota da yok 1 veloce giulia satışından zaten 80 bin lira kaldırıyorum stelvio gelsin 400 ise 500 yapayım ondan da 100 bin kaldırayım misss" der geçerim. Ki olacak olan da bu zaten.

yeni BMW 5'er neden beklenmedik şekilde ucuz girdi TR pazarına? Söyleyeyim; rakibi E serisinin 1.6 motor seçeneği olduğu için. Adam az kar ederim ama rekabetçi kalırım, akıl çelerim, sürümden kazanırım diyor. Peki bunu diyen kim? BMW. Koca BMW. Tek pazara giren veya girmeyi hedefleyen değil her pazarda bulunan ve sürekli büyüyen, Türkiyede bile rekor üzerine rekor kıran; "kekolara 5 satmasam orta yaşa 3 satıyorum, 3 satmasam öğrenciye 1 satıyorum, 1 satmasam patronlara 7 satarım, o da olmazsa metreslere X3 satarım, çılgınlara Z4 satarım, teknoloji sever zengine İ8 satarım" diyebilecek bir distribütör arabayı uyguna öyle yada böyle satıyor. 

Sen kimsin ? Yıllardır ikinci elinden, servislerinden, bitmek bilmez kronik arızalarından, aşırı hassaslığından ün yapmış bi marka. Kimse yemez benim tarihim var, ben çok şiportifim, "geçmişe gönderme yapıyorum bak konsoldan sana hava üfleyişim ne kadar da rahmetli dedemin askerlik zamanındaki giulia'sının hava üfleyişine benziyor" ayaklarını.

Ki bu almakla bitmiyor. Diyelim gittin G30 aldın. Adam bilmemkaç bin kilometre/yıl bakımlarını hediye ediyor, sağlamlığına herkes güveniyor, şimdi afaki 400 binimiz varya gittik aldık g30'u ertesi gün borç çıktı haciz geldi ceza girdi derken satıyım desen para ediyor. Bindin 10 sene kahrını çekti satıyorsun yine para ediyor.

Giulia aldın. Ne oldu? BAŞBAŞASIN. Giulia ve sen. Of süper kullanırken orgazm oldun uçtun kaçtın, daha Giulietta'ya kapağı düz duran eşya gözü yapamıyor adam 6 senedir ürettiği arabaya; çıktı Giulia'da da bir problem. Kullanıcı hatası kardeşim değiştirelim diyosan ver şu serçe parmak kadar parçaya 15 bin lira (380'i babalar gibi basarken ki halin geldi gözünün önüne) dese, kim şaşıracak :) ben şaşırmam. 10 senelik 159'un şanzıman ücretini duyduktan sonra tövbe şaşırmam. Ulan benim doblo motorlu 159'umun 2 parmak hortumu 1 haftada geldi yetkili servise, Giulia'nın biryerine bişey olsa kaç gün araba kiralican ? Geç onu, ölüm oldu kalım oldu dünya hali borç geldi, koy bakalım ilana 380 bine alırken gözünü kırpmadığın  arabayı. Sonra bak bakalım gelen tekliflere. Peki en iyiyi düşünelim, 10 sene bin dertsiz tasasız. Yine satmayı dene. seninle aynı dönem 530i alan arkadaşın çoktan sattı. Zaten 30 bin uyguna almıştı, üstüne üstlük bir de 30 bin yükseğe sattı. 60 bin lirayla da 2 çocuk mu okutulur, yeni baştan 2 çocuk mu yapılır sen karar ver. Yahu 6-7 sene önce şikayetimvar diye birşey vardı. Alfa şikayetlerine giriyodun o dönem sıfır 159 almış babayiğitler isyan ediyordu "bize 3 ay önce 80 bine sattıkları arabayı kampanyayla 65'e veriyolar" diye. Alırsın 373'e, ertesi gün çıkar derler ki "biz g30'un da yeni 3 serisinin de öngörülen fiyatlarına baktık halihazırda satış da yok üstten de sıkıştırdılar satın diye buyrun 320 bin lira". Derler ya, şaşırmam. Dün aldın, 50 bin lira gümledi. Sorsam yine "sorun değil" yazarsınız ama anlattığınız kadar şeyini sallaya sallaya 380 bini hiç düşünmeden giulia'ya verecek adamın zaten öyle parası vardır ki sırf bi özelliğini merak etti diye gider yanına bide g30 alır.

Bunları zamanında sıfır D sınıfı otomobil tercihini AlfaRomeo'dan yana kullanmış biri olarak söylüyorum ki biz rakipleriyle yakın fiyatlardan aldık 159'u. O dönem 520d premium 124 yada 126 bin liraydı pazarlık yapılmamış hali. Giulia'da zaten arabayı alacak 10-20 kişi var onlar da biz alfacıyız bammm al para ver bana Alfa derse bu adamlar zaten memnun olacaklar çünkü hedefleri bu kadar. VİZYON YOK, satma isteği yok, hedef yok. Kimse gidip almasa gelen arabaları müdürdü ceo'ydu altlarına verirler yine tınlamazlar. Ama satmak isteyene bakınca adam 2.0 ötv'si yemesine rağmen o fiyatı koyabiliyor, demekki neymiş, biz "HAYIR"  demedikçe giulia 450 de olur, stelvio 650 de.

Hala da aynı şeyi söylüyorum madem o kadar alfacıyız duygusalız 3'ü 5'i görmüyoruz; çoğumuz Giulietta'lara biniyoruz Giu satınca gayet güzel 159 alınabiliyor 5 kapıysa 5 kapı bagajsa bagaj donanımsa o da var safkan alfa hissi mi çok çok daha fazla, alfa'yı alfa yapan tasarım mı yerden yere vurur, etrafta görünmesi mi çok daha az rastlanır, e 380 bin lirada 20-30 bini görmeyen 60 bin lirada 2-3 bini görmez yakıtını da koyar bakımını yapar biner, satın biriniz giuliettanızı alın bi 159. Üstelik giulia-g30'daki gibi sınıf düşün demiyorum sınıf yükselin, daha kaliteli ve daha çok alfa bir otomobile binin ? Yooook, 159'u okuduğu an bile yakıt tüketimi-bakım onarım masrafları deyip tansiyonu düşen gerçek alfacılar vardır :D yani daha 50 bin liralık; yakıtı 2 litre fazla trigeri 500 lira pahalı alfayı binmeye değer bulmuşuz gibi, 380 bin liralık D sınıfı alfayı E sınıfı BMW'yle karşılaştırıyoruz ve dahası "şrrraaaakkkkkk" diye Alfa'yı seçiyoruz.. İşte öyle olunca ne oluyor? samimi olmuyor. Yoksa biz de alfacıyız aşağıda duruyor öyle, kaskosu desen para yakıtı desen para yemin ederim GT yerine taksi çıkması accent era dursa hiç değilse iş görür ama yok işte GT duruyor. GT'yi satıp Giulietta almak çok mu zor? Değil. Mantıklı mı? Ölümüne. Ama yok işte kardeşim ne elim ne dilim gidiyor orada öyle durması bile bana yetiyor. alfistiliğimiz en fazla bu vizyona ulaşabiliyor malesef, biraz durumlar düzelse sefanın 2,5 V6'yı alıp GT'nin yanına koyarım "keşke". Ama gelgelelim Giulia veloce'ye 380 bin liram hatta daha fazlası olduğunda dahi VER-MEM. Mantık-duygu kavramı önce forum ortalamasi 1.6 jtd'den tüplü tivinsıparktan az daha öteye gitsin sonra "+1" leri görmek anlamlı olur  ;)

Emirhan Abi'nin dediği en doğrusu, alan alır almayan almaz. Ben almam. Alana iyi günlerde kullanmasını dilerim. Çok güzel araba, ama 380 bin; yemez. Düşse mantıklı bi fiyata, distribütör biraz karından kıssa, biraz bayi şu arabadan da az kazanayım ulan dese gerçekten potansiyeli olacak müşteri çalacak kadar iyi bir otomobil, ama işte vizyonsuz hedefsiz sülalesi rahatlar tarafından yönetildikçe 4C gibi showroom'larda çürür, bizim de sıfır kilometre alfamız anca giulietta olur.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

salimulas

Doğa, bir kaç yorumda kibarca soylemek istediklerimi,  dogrudan dökmuş. Mantik kullanarak 159 yerine Giu secenler, 380-800 herneyse parayi yolda bulsalar Giulia alirlar mi?

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
ülkenin haline benziyor bu iş. Beni bu kesin fikre iten arabanın banttan indiği fiyat değil, satıldığı fiyat. ÖTV mi? Bi önündeki haç logosundan dolayı sana mı var ötv? BMW'ye de var ama işte yeni 530i'nin fiyatı ortada. Ki banttan giulia'dan çok daha pahalıya indiğine eminim sahip olduğu teknoloji ve malzemeyle. Ha daha ucuza iniyorsa o da AlfaRomeo'nun üretim ve mühendislik gerizekalılığıdır ama sanmıyorum.

İnanın şu durumda ben olsam distribütörün yada bayinin yerinde; görsem "biz 3'e 5'e bakmayız alfistiyiz hissediyoruz gider çat alırız" diyenleri, ben de fiyatı düşürmem. Hatta derim ki "oh zaten hedef yok belli ki kota da yok 1 veloce giulia satışından zaten 80 bin lira kaldırıyorum stelvio gelsin 400 ise 500 yapayım ondan da 100 bin kaldırayım misss" der geçerim. Ki olacak olan da bu zaten.

yeni BMW 5'er neden beklenmedik şekilde ucuz girdi TR pazarına? Söyleyeyim; rakibi E serisinin 1.6 motor seçeneği olduğu için. Adam az kar ederim ama rekabetçi kalırım, akıl çelerim, sürümden kazanırım diyor. Peki bunu diyen kim? BMW. Koca BMW. Tek pazara giren veya girmeyi hedefleyen değil her pazarda bulunan ve sürekli büyüyen, Türkiyede bile rekor üzerine rekor kıran; "kekolara 5 satmasam orta yaşa 3 satıyorum, 3 satmasam öğrenciye 1 satıyorum, 1 satmasam patronlara 7 satarım, o da olmazsa metreslere X3 satarım, çılgınlara Z4 satarım, teknoloji sever zengine İ8 satarım" diyebilecek bir distribütör arabayı uyguna öyle yada böyle satıyor. 

Sen kimsin ? Yıllardır ikinci elinden, servislerinden, bitmek bilmez kronik arızalarından, aşırı hassaslığından ün yapmış bi marka. Kimse yemez benim tarihim var, ben çok şiportifim, "geçmişe gönderme yapıyorum bak konsoldan sana hava üfleyişim ne kadar da rahmetli dedemin askerlik zamanındaki giulia'sının hava üfleyişine benziyor" ayaklarını.

Ki bu almakla bitmiyor. Diyelim gittin G30 aldın. Adam bilmemkaç bin kilometre/yıl bakımlarını hediye ediyor, sağlamlığına herkes güveniyor, şimdi afaki 400 binimiz varya gittik aldık g30'u ertesi gün borç çıktı haciz geldi ceza girdi derken satıyım desen para ediyor. Bindin 10 sene kahrını çekti satıyorsun yine para ediyor.

Giulia aldın. Ne oldu? BAŞBAŞASIN. Giulia ve sen. Of süper kullanırken orgazm oldun uçtun kaçtın, daha Giulietta'ya kapağı düz duran eşya gözü yapamıyor adam 6 senedir ürettiği arabaya; çıktı Giulia'da da bir problem. Kullanıcı hatası kardeşim değiştirelim diyosan ver şu serçe parmak kadar parçaya 15 bin lira (380'i babalar gibi basarken ki halin geldi gözünün önüne) dese, kim şaşıracak :) ben şaşırmam. 10 senelik 159'un şanzıman ücretini duyduktan sonra tövbe şaşırmam. Ulan benim doblo motorlu 159'umun 2 parmak hortumu 1 haftada geldi yetkili servise, Giulia'nın biryerine bişey olsa kaç gün araba kiralican ? Geç onu, ölüm oldu kalım oldu dünya hali borç geldi, koy bakalım ilana 380 bine alırken gözünü kırpmadığın  arabayı. Sonra bak bakalım gelen tekliflere. Peki en iyiyi düşünelim, 10 sene bin dertsiz tasasız. Yine satmayı dene. seninle aynı dönem 530i alan arkadaşın çoktan sattı. Zaten 30 bin uyguna almıştı, üstüne üstlük bir de 30 bin yükseğe sattı. 60 bin lirayla da 2 çocuk mu okutulur, yeni baştan 2 çocuk mu yapılır sen karar ver. Yahu 6-7 sene önce şikayetimvar diye birşey vardı. Alfa şikayetlerine giriyodun o dönem sıfır 159 almış babayiğitler isyan ediyordu "bize 3 ay önce 80 bine sattıkları arabayı kampanyayla 65'e veriyolar" diye. Alırsın 373'e, ertesi gün çıkar derler ki "biz g30'un da yeni 3 serisinin de öngörülen fiyatlarına baktık halihazırda satış da yok üstten de sıkıştırdılar satın diye buyrun 320 bin lira". Derler ya, şaşırmam. Dün aldın, 50 bin lira gümledi. Sorsam yine "sorun değil" yazarsınız ama anlattığınız kadar şeyini sallaya sallaya 380 bini hiç düşünmeden giulia'ya verecek adamın zaten öyle parası vardır ki sırf bi özelliğini merak etti diye gider yanına bide g30 alır.

Bunları zamanında sıfır D sınıfı otomobil tercihini AlfaRomeo'dan yana kullanmış biri olarak söylüyorum ki biz rakipleriyle yakın fiyatlardan aldık 159'u. O dönem 520d premium 124 yada 126 bin liraydı pazarlık yapılmamış hali. Giulia'da zaten arabayı alacak 10-20 kişi var onlar da biz alfacıyız bammm al para ver bana Alfa derse bu adamlar zaten memnun olacaklar çünkü hedefleri bu kadar. VİZYON YOK, satma isteği yok, hedef yok. Kimse gidip almasa gelen arabaları müdürdü ceo'ydu altlarına verirler yine tınlamazlar. Ama satmak isteyene bakınca adam 2.0 ötv'si yemesine rağmen o fiyatı koyabiliyor, demekki neymiş, biz "HAYIR"  demedikçe giulia 450 de olur, stelvio 650 de.

Hala da aynı şeyi söylüyorum madem o kadar alfacıyız duygusalız 3'ü 5'i görmüyoruz; çoğumuz Giulietta'lara biniyoruz Giu satınca gayet güzel 159 alınabiliyor 5 kapıysa 5 kapı bagajsa bagaj donanımsa o da var safkan alfa hissi mi çok çok daha fazla, alfa'yı alfa yapan tasarım mı yerden yere vurur, etrafta görünmesi mi çok daha az rastlanır, e 380 bin lirada 20-30 bini görmeyen 60 bin lirada 2-3 bini görmez yakıtını da koyar bakımını yapar biner, satın biriniz giuliettanızı alın bi 159. Üstelik giulia-g30'daki gibi sınıf düşün demiyorum sınıf yükselin, daha kaliteli ve daha çok alfa bir otomobile binin ? Yooook, 159'u okuduğu an bile yakıt tüketimi-bakım onarım masrafları deyip tansiyonu düşen gerçek alfacılar vardır :D yani daha 50 bin liralık; yakıtı 2 litre fazla trigeri 500 lira pahalı alfayı binmeye değer bulmuşuz gibi, 380 bin liralık D sınıfı alfayı E sınıfı BMW'yle karşılaştırıyoruz ve dahası "şrrraaaakkkkkk" diye Alfa'yı seçiyoruz.. İşte öyle olunca ne oluyor? samimi olmuyor. Yoksa biz de alfacıyız aşağıda duruyor öyle, kaskosu desen para yakıtı desen para yemin ederim GT yerine taksi çıkması accent era dursa hiç değilse iş görür ama yok işte GT duruyor. GT'yi satıp Giulietta almak çok mu zor? Değil. Mantıklı mı? Ölümüne. Ama yok işte kardeşim ne elim ne dilim gidiyor orada öyle durması bile bana yetiyor. alfistiliğimiz en fazla bu vizyona ulaşabiliyor malesef, biraz durumlar düzelse sefanın 2,5 V6'yı alıp GT'nin yanına koyarım "keşke". Ama gelgelelim Giulia veloce'ye 380 bin liram hatta daha fazlası olduğunda dahi VER-MEM. Mantık-duygu kavramı önce forum ortalamasi 1.6 jtd'den tüplü tivinsıparktan az daha öteye gitsin sonra "+1" leri görmek anlamlı olur  ;)

Emirhan Abi'nin dediği en doğrusu, alan alır almayan almaz. Ben almam. Alana iyi günlerde kullanmasını dilerim. Çok güzel araba, ama 380 bin; yemez. Düşse mantıklı bi fiyata, distribütör biraz karından kıssa, biraz bayi şu arabadan da az kazanayım ulan dese gerçekten potansiyeli olacak müşteri çalacak kadar iyi bir otomobil, ama işte vizyonsuz hedefsiz sülalesi rahatlar tarafından yönetildikçe 4C gibi showroom'larda çürür, bizim de sıfır kilometre alfamız anca giulietta olur.

İşte buna gerçekten +1.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Theillest

You are not allowed to view links. Register or Login
ülkenin haline benziyor bu iş. Beni bu kesin fikre iten arabanın banttan indiği fiyat değil, satıldığı fiyat. ÖTV mi? Bi önündeki haç logosundan dolayı sana mı var ötv? BMW'ye de var ama işte yeni 530i'nin fiyatı ortada. Ki banttan giulia'dan çok daha pahalıya indiğine eminim sahip olduğu teknoloji ve malzemeyle. Ha daha ucuza iniyorsa o da AlfaRomeo'nun üretim ve mühendislik gerizekalılığıdır ama sanmıyorum.

İnanın şu durumda ben olsam distribütörün yada bayinin yerinde; görsem "biz 3'e 5'e bakmayız alfistiyiz hissediyoruz gider çat alırız" diyenleri, ben de fiyatı düşürmem. Hatta derim ki "oh zaten hedef yok belli ki kota da yok 1 veloce giulia satışından zaten 80 bin lira kaldırıyorum stelvio gelsin 400 ise 500 yapayım ondan da 100 bin kaldırayım misss" der geçerim. Ki olacak olan da bu zaten.

yeni BMW 5'er neden beklenmedik şekilde ucuz girdi TR pazarına? Söyleyeyim; rakibi E serisinin 1.6 motor seçeneği olduğu için. Adam az kar ederim ama rekabetçi kalırım, akıl çelerim, sürümden kazanırım diyor. Peki bunu diyen kim? BMW. Koca BMW. Tek pazara giren veya girmeyi hedefleyen değil her pazarda bulunan ve sürekli büyüyen, Türkiyede bile rekor üzerine rekor kıran; "kekolara 5 satmasam orta yaşa 3 satıyorum, 3 satmasam öğrenciye 1 satıyorum, 1 satmasam patronlara 7 satarım, o da olmazsa metreslere X3 satarım, çılgınlara Z4 satarım, teknoloji sever zengine İ8 satarım" diyebilecek bir distribütör arabayı uyguna öyle yada böyle satıyor. 

Sen kimsin ? Yıllardır ikinci elinden, servislerinden, bitmek bilmez kronik arızalarından, aşırı hassaslığından ün yapmış bi marka. Kimse yemez benim tarihim var, ben çok şiportifim, "geçmişe gönderme yapıyorum bak konsoldan sana hava üfleyişim ne kadar da rahmetli dedemin askerlik zamanındaki giulia'sının hava üfleyişine benziyor" ayaklarını.

Ki bu almakla bitmiyor. Diyelim gittin G30 aldın. Adam bilmemkaç bin kilometre/yıl bakımlarını hediye ediyor, sağlamlığına herkes güveniyor, şimdi afaki 400 binimiz varya gittik aldık g30'u ertesi gün borç çıktı haciz geldi ceza girdi derken satıyım desen para ediyor. Bindin 10 sene kahrını çekti satıyorsun yine para ediyor.

Giulia aldın. Ne oldu? BAŞBAŞASIN. Giulia ve sen. Of süper kullanırken orgazm oldun uçtun kaçtın, daha Giulietta'ya kapağı düz duran eşya gözü yapamıyor adam 6 senedir ürettiği arabaya; çıktı Giulia'da da bir problem. Kullanıcı hatası kardeşim değiştirelim diyosan ver şu serçe parmak kadar parçaya 15 bin lira (380'i babalar gibi basarken ki halin geldi gözünün önüne) dese, kim şaşıracak :) ben şaşırmam. 10 senelik 159'un şanzıman ücretini duyduktan sonra tövbe şaşırmam. Ulan benim doblo motorlu 159'umun 2 parmak hortumu 1 haftada geldi yetkili servise, Giulia'nın biryerine bişey olsa kaç gün araba kiralican ? Geç onu, ölüm oldu kalım oldu dünya hali borç geldi, koy bakalım ilana 380 bine alırken gözünü kırpmadığın  arabayı. Sonra bak bakalım gelen tekliflere. Peki en iyiyi düşünelim, 10 sene bin dertsiz tasasız. Yine satmayı dene. seninle aynı dönem 530i alan arkadaşın çoktan sattı. Zaten 30 bin uyguna almıştı, üstüne üstlük bir de 30 bin yükseğe sattı. 60 bin lirayla da 2 çocuk mu okutulur, yeni baştan 2 çocuk mu yapılır sen karar ver. Yahu 6-7 sene önce şikayetimvar diye birşey vardı. Alfa şikayetlerine giriyodun o dönem sıfır 159 almış babayiğitler isyan ediyordu "bize 3 ay önce 80 bine sattıkları arabayı kampanyayla 65'e veriyolar" diye. Alırsın 373'e, ertesi gün çıkar derler ki "biz g30'un da yeni 3 serisinin de öngörülen fiyatlarına baktık halihazırda satış da yok üstten de sıkıştırdılar satın diye buyrun 320 bin lira". Derler ya, şaşırmam. Dün aldın, 50 bin lira gümledi. Sorsam yine "sorun değil" yazarsınız ama anlattığınız kadar şeyini sallaya sallaya 380 bini hiç düşünmeden giulia'ya verecek adamın zaten öyle parası vardır ki sırf bi özelliğini merak etti diye gider yanına bide g30 alır.

Bunları zamanında sıfır D sınıfı otomobil tercihini AlfaRomeo'dan yana kullanmış biri olarak söylüyorum ki biz rakipleriyle yakın fiyatlardan aldık 159'u. O dönem 520d premium 124 yada 126 bin liraydı pazarlık yapılmamış hali. Giulia'da zaten arabayı alacak 10-20 kişi var onlar da biz alfacıyız bammm al para ver bana Alfa derse bu adamlar zaten memnun olacaklar çünkü hedefleri bu kadar. VİZYON YOK, satma isteği yok, hedef yok. Kimse gidip almasa gelen arabaları müdürdü ceo'ydu altlarına verirler yine tınlamazlar. Ama satmak isteyene bakınca adam 2.0 ötv'si yemesine rağmen o fiyatı koyabiliyor, demekki neymiş, biz "HAYIR"  demedikçe giulia 450 de olur, stelvio 650 de.

Hala da aynı şeyi söylüyorum madem o kadar alfacıyız duygusalız 3'ü 5'i görmüyoruz; çoğumuz Giulietta'lara biniyoruz Giu satınca gayet güzel 159 alınabiliyor 5 kapıysa 5 kapı bagajsa bagaj donanımsa o da var safkan alfa hissi mi çok çok daha fazla, alfa'yı alfa yapan tasarım mı yerden yere vurur, etrafta görünmesi mi çok daha az rastlanır, e 380 bin lirada 20-30 bini görmeyen 60 bin lirada 2-3 bini görmez yakıtını da koyar bakımını yapar biner, satın biriniz giuliettanızı alın bi 159. Üstelik giulia-g30'daki gibi sınıf düşün demiyorum sınıf yükselin, daha kaliteli ve daha çok alfa bir otomobile binin ? Yooook, 159'u okuduğu an bile yakıt tüketimi-bakım onarım masrafları deyip tansiyonu düşen gerçek alfacılar vardır :D yani daha 50 bin liralık; yakıtı 2 litre fazla trigeri 500 lira pahalı alfayı binmeye değer bulmuşuz gibi, 380 bin liralık D sınıfı alfayı E sınıfı BMW'yle karşılaştırıyoruz ve dahası "şrrraaaakkkkkk" diye Alfa'yı seçiyoruz.. İşte öyle olunca ne oluyor? samimi olmuyor. Yoksa biz de alfacıyız aşağıda duruyor öyle, kaskosu desen para yakıtı desen para yemin ederim GT yerine taksi çıkması accent era dursa hiç değilse iş görür ama yok işte GT duruyor. GT'yi satıp Giulietta almak çok mu zor? Değil. Mantıklı mı? Ölümüne. Ama yok işte kardeşim ne elim ne dilim gidiyor orada öyle durması bile bana yetiyor. alfistiliğimiz en fazla bu vizyona ulaşabiliyor malesef, biraz durumlar düzelse sefanın 2,5 V6'yı alıp GT'nin yanına koyarım "keşke". Ama gelgelelim Giulia veloce'ye 380 bin liram hatta daha fazlası olduğunda dahi VER-MEM. Mantık-duygu kavramı önce forum ortalamasi 1.6 jtd'den tüplü tivinsıparktan az daha öteye gitsin sonra "+1" leri görmek anlamlı olur  ;)

Emirhan Abi'nin dediği en doğrusu, alan alır almayan almaz. Ben almam. Alana iyi günlerde kullanmasını dilerim. Çok güzel araba, ama 380 bin; yemez. Düşse mantıklı bi fiyata, distribütör biraz karından kıssa, biraz bayi şu arabadan da az kazanayım ulan dese gerçekten potansiyeli olacak müşteri çalacak kadar iyi bir otomobil, ama işte vizyonsuz hedefsiz sülalesi rahatlar tarafından yönetildikçe 4C gibi showroom'larda çürür, bizim de sıfır kilometre alfamız anca giulietta olur.
Bi +1 de benden :)

Xperia Z3 cihazımdan gönderildi


coyote

You are not allowed to view links. Register or Login
ülkenin haline benziyor bu iş. Beni bu kesin fikre iten arabanın banttan indiği fiyat değil, satıldığı fiyat. ÖTV mi? Bi önündeki haç logosundan dolayı sana mı var ötv? BMW'ye de var ama işte yeni 530i'nin fiyatı ortada. Ki banttan giulia'dan çok daha pahalıya indiğine eminim sahip olduğu teknoloji ve malzemeyle. Ha daha ucuza iniyorsa o da AlfaRomeo'nun üretim ve mühendislik gerizekalılığıdır ama sanmıyorum.

İnanın şu durumda ben olsam distribütörün yada bayinin yerinde; görsem "biz 3'e 5'e bakmayız alfistiyiz hissediyoruz gider çat alırız" diyenleri, ben de fiyatı düşürmem. Hatta derim ki "oh zaten hedef yok belli ki kota da yok 1 veloce giulia satışından zaten 80 bin lira kaldırıyorum stelvio gelsin 400 ise 500 yapayım ondan da 100 bin kaldırayım misss" der geçerim. Ki olacak olan da bu zaten.

yeni BMW 5'er neden beklenmedik şekilde ucuz girdi TR pazarına? Söyleyeyim; rakibi E serisinin 1.6 motor seçeneği olduğu için. Adam az kar ederim ama rekabetçi kalırım, akıl çelerim, sürümden kazanırım diyor. Peki bunu diyen kim? BMW. Koca BMW. Tek pazara giren veya girmeyi hedefleyen değil her pazarda bulunan ve sürekli büyüyen, Türkiyede bile rekor üzerine rekor kıran; "kekolara 5 satmasam orta yaşa 3 satıyorum, 3 satmasam öğrenciye 1 satıyorum, 1 satmasam patronlara 7 satarım, o da olmazsa metreslere X3 satarım, çılgınlara Z4 satarım, teknoloji sever zengine İ8 satarım" diyebilecek bir distribütör arabayı uyguna öyle yada böyle satıyor. 

Sen kimsin ? Yıllardır ikinci elinden, servislerinden, bitmek bilmez kronik arızalarından, aşırı hassaslığından ün yapmış bi marka. Kimse yemez benim tarihim var, ben çok şiportifim, "geçmişe gönderme yapıyorum bak konsoldan sana hava üfleyişim ne kadar da rahmetli dedemin askerlik zamanındaki giulia'sının hava üfleyişine benziyor" ayaklarını.

Ki bu almakla bitmiyor. Diyelim gittin G30 aldın. Adam bilmemkaç bin kilometre/yıl bakımlarını hediye ediyor, sağlamlığına herkes güveniyor, şimdi afaki 400 binimiz varya gittik aldık g30'u ertesi gün borç çıktı haciz geldi ceza girdi derken satıyım desen para ediyor. Bindin 10 sene kahrını çekti satıyorsun yine para ediyor.

Giulia aldın. Ne oldu? BAŞBAŞASIN. Giulia ve sen. Of süper kullanırken orgazm oldun uçtun kaçtın, daha Giulietta'ya kapağı düz duran eşya gözü yapamıyor adam 6 senedir ürettiği arabaya; çıktı Giulia'da da bir problem. Kullanıcı hatası kardeşim değiştirelim diyosan ver şu serçe parmak kadar parçaya 15 bin lira (380'i babalar gibi basarken ki halin geldi gözünün önüne) dese, kim şaşıracak :) ben şaşırmam. 10 senelik 159'un şanzıman ücretini duyduktan sonra tövbe şaşırmam. Ulan benim doblo motorlu 159'umun 2 parmak hortumu 1 haftada geldi yetkili servise, Giulia'nın biryerine bişey olsa kaç gün araba kiralican ? Geç onu, ölüm oldu kalım oldu dünya hali borç geldi, koy bakalım ilana 380 bine alırken gözünü kırpmadığın  arabayı. Sonra bak bakalım gelen tekliflere. Peki en iyiyi düşünelim, 10 sene bin dertsiz tasasız. Yine satmayı dene. seninle aynı dönem 530i alan arkadaşın çoktan sattı. Zaten 30 bin uyguna almıştı, üstüne üstlük bir de 30 bin yükseğe sattı. 60 bin lirayla da 2 çocuk mu okutulur, yeni baştan 2 çocuk mu yapılır sen karar ver. Yahu 6-7 sene önce şikayetimvar diye birşey vardı. Alfa şikayetlerine giriyodun o dönem sıfır 159 almış babayiğitler isyan ediyordu "bize 3 ay önce 80 bine sattıkları arabayı kampanyayla 65'e veriyolar" diye. Alırsın 373'e, ertesi gün çıkar derler ki "biz g30'un da yeni 3 serisinin de öngörülen fiyatlarına baktık halihazırda satış da yok üstten de sıkıştırdılar satın diye buyrun 320 bin lira". Derler ya, şaşırmam. Dün aldın, 50 bin lira gümledi. Sorsam yine "sorun değil" yazarsınız ama anlattığınız kadar şeyini sallaya sallaya 380 bini hiç düşünmeden giulia'ya verecek adamın zaten öyle parası vardır ki sırf bi özelliğini merak etti diye gider yanına bide g30 alır.

Bunları zamanında sıfır D sınıfı otomobil tercihini AlfaRomeo'dan yana kullanmış biri olarak söylüyorum ki biz rakipleriyle yakın fiyatlardan aldık 159'u. O dönem 520d premium 124 yada 126 bin liraydı pazarlık yapılmamış hali. Giulia'da zaten arabayı alacak 10-20 kişi var onlar da biz alfacıyız bammm al para ver bana Alfa derse bu adamlar zaten memnun olacaklar çünkü hedefleri bu kadar. VİZYON YOK, satma isteği yok, hedef yok. Kimse gidip almasa gelen arabaları müdürdü ceo'ydu altlarına verirler yine tınlamazlar. Ama satmak isteyene bakınca adam 2.0 ötv'si yemesine rağmen o fiyatı koyabiliyor, demekki neymiş, biz "HAYIR"  demedikçe giulia 450 de olur, stelvio 650 de.

Hala da aynı şeyi söylüyorum madem o kadar alfacıyız duygusalız 3'ü 5'i görmüyoruz; çoğumuz Giulietta'lara biniyoruz Giu satınca gayet güzel 159 alınabiliyor 5 kapıysa 5 kapı bagajsa bagaj donanımsa o da var safkan alfa hissi mi çok çok daha fazla, alfa'yı alfa yapan tasarım mı yerden yere vurur, etrafta görünmesi mi çok daha az rastlanır, e 380 bin lirada 20-30 bini görmeyen 60 bin lirada 2-3 bini görmez yakıtını da koyar bakımını yapar biner, satın biriniz giuliettanızı alın bi 159. Üstelik giulia-g30'daki gibi sınıf düşün demiyorum sınıf yükselin, daha kaliteli ve daha çok alfa bir otomobile binin ? Yooook, 159'u okuduğu an bile yakıt tüketimi-bakım onarım masrafları deyip tansiyonu düşen gerçek alfacılar vardır :D yani daha 50 bin liralık; yakıtı 2 litre fazla trigeri 500 lira pahalı alfayı binmeye değer bulmuşuz gibi, 380 bin liralık D sınıfı alfayı E sınıfı BMW'yle karşılaştırıyoruz ve dahası "şrrraaaakkkkkk" diye Alfa'yı seçiyoruz.. İşte öyle olunca ne oluyor? samimi olmuyor. Yoksa biz de alfacıyız aşağıda duruyor öyle, kaskosu desen para yakıtı desen para yemin ederim GT yerine taksi çıkması accent era dursa hiç değilse iş görür ama yok işte GT duruyor. GT'yi satıp Giulietta almak çok mu zor? Değil. Mantıklı mı? Ölümüne. Ama yok işte kardeşim ne elim ne dilim gidiyor orada öyle durması bile bana yetiyor. alfistiliğimiz en fazla bu vizyona ulaşabiliyor malesef, biraz durumlar düzelse sefanın 2,5 V6'yı alıp GT'nin yanına koyarım "keşke". Ama gelgelelim Giulia veloce'ye 380 bin liram hatta daha fazlası olduğunda dahi VER-MEM. Mantık-duygu kavramı önce forum ortalamasi 1.6 jtd'den tüplü tivinsıparktan az daha öteye gitsin sonra "+1" leri görmek anlamlı olur  ;)

Emirhan Abi'nin dediği en doğrusu, alan alır almayan almaz. Ben almam. Alana iyi günlerde kullanmasını dilerim. Çok güzel araba, ama 380 bin; yemez. Düşse mantıklı bi fiyata, distribütör biraz karından kıssa, biraz bayi şu arabadan da az kazanayım ulan dese gerçekten potansiyeli olacak müşteri çalacak kadar iyi bir otomobil, ama işte vizyonsuz hedefsiz sülalesi rahatlar tarafından yönetildikçe 4C gibi showroom'larda çürür, bizim de sıfır kilometre alfamız anca giulietta olur.

Ayakları yere basan ve bir çırpıda okunabilir bir yazı olmuş. Bir de kendi adıma eklemeden edemeyeceğim; Pazar günü işteyim, hava kapalı, TBM'de arıza var. Buna rağmen, "geçmişe gönderme yapıyorum bak konsoldan sana hava üfleyişim ne kadar da rahmetli dedemin askerlik zamanındaki giulia'sının hava üfleyişine benziyor" cümlesine epey bir güldüm :)

octinum

Doğa konuyu kapatmış yav, daha tartışacağıdık?  :serefe:

Evet tüm noktalar özetlenmiş aslında o yazıda. Dün gece benim de aklıma gelmişti, sağolsun yazmış benden önce. Yukarıda dedim ya, "alan alır, almayan almaz". O You are not allowed to view links. Register or Login dostumuza yönelik değildi, serbest piyasa koşulları demek istedim. Yani bu yamuk fiyatlandırma yüzünden muhtemelen ileride fiyat düşecek.

Öte yandan, 5 serisini tam görene kadar Giulia'yla karşılaştırmak çok anlamlı gelmiyor bana. G kasa 5 seriei 320 bine gelecekmiş, o tamam. Giulia ondan ucuz olsun (Veloce!), o da tamam diyelim. E o zaman Giulia'yla karşılaştırılabilir donanımda BMW 4 de 300 binin altında olacak eli mahkum. Aşağı doğru indikçe benim bütçeye BMW 418i Coupe sığdırdınız, tebrikler!  :lol:

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
ülkenin haline benziyor bu iş. Beni bu kesin fikre iten arabanın banttan indiği fiyat değil, satıldığı fiyat. ÖTV mi? Bi önündeki haç logosundan dolayı sana mı var ötv? BMW'ye de var ama işte yeni 530i'nin fiyatı ortada. Ki banttan giulia'dan çok daha pahalıya indiğine eminim sahip olduğu teknoloji ve malzemeyle. Ha daha ucuza iniyorsa o da AlfaRomeo'nun üretim ve mühendislik gerizekalılığıdır ama sanmıyorum.

İnanın şu durumda ben olsam distribütörün yada bayinin yerinde; görsem "biz 3'e 5'e bakmayız alfistiyiz hissediyoruz gider çat alırız" diyenleri, ben de fiyatı düşürmem. Hatta derim ki "oh zaten hedef yok belli ki kota da yok 1 veloce giulia satışından zaten 80 bin lira kaldırıyorum stelvio gelsin 400 ise 500 yapayım ondan da 100 bin kaldırayım misss" der geçerim. Ki olacak olan da bu zaten.

yeni BMW 5'er neden beklenmedik şekilde ucuz girdi TR pazarına? Söyleyeyim; rakibi E serisinin 1.6 motor seçeneği olduğu için. Adam az kar ederim ama rekabetçi kalırım, akıl çelerim, sürümden kazanırım diyor. Peki bunu diyen kim? BMW. Koca BMW. Tek pazara giren veya girmeyi hedefleyen değil her pazarda bulunan ve sürekli büyüyen, Türkiyede bile rekor üzerine rekor kıran; "kekolara 5 satmasam orta yaşa 3 satıyorum, 3 satmasam öğrenciye 1 satıyorum, 1 satmasam patronlara 7 satarım, o da olmazsa metreslere X3 satarım, çılgınlara Z4 satarım, teknoloji sever zengine İ8 satarım" diyebilecek bir distribütör arabayı uyguna öyle yada böyle satıyor. 

Sen kimsin ? Yıllardır ikinci elinden, servislerinden, bitmek bilmez kronik arızalarından, aşırı hassaslığından ün yapmış bi marka. Kimse yemez benim tarihim var, ben çok şiportifim, "geçmişe gönderme yapıyorum bak konsoldan sana hava üfleyişim ne kadar da rahmetli dedemin askerlik zamanındaki giulia'sının hava üfleyişine benziyor" ayaklarını.

Ki bu almakla bitmiyor. Diyelim gittin G30 aldın. Adam bilmemkaç bin kilometre/yıl bakımlarını hediye ediyor, sağlamlığına herkes güveniyor, şimdi afaki 400 binimiz varya gittik aldık g30'u ertesi gün borç çıktı haciz geldi ceza girdi derken satıyım desen para ediyor. Bindin 10 sene kahrını çekti satıyorsun yine para ediyor.

Giulia aldın. Ne oldu? BAŞBAŞASIN. Giulia ve sen. Of süper kullanırken orgazm oldun uçtun kaçtın, daha Giulietta'ya kapağı düz duran eşya gözü yapamıyor adam 6 senedir ürettiği arabaya; çıktı Giulia'da da bir problem. Kullanıcı hatası kardeşim değiştirelim diyosan ver şu serçe parmak kadar parçaya 15 bin lira (380'i babalar gibi basarken ki halin geldi gözünün önüne) dese, kim şaşıracak :) ben şaşırmam. 10 senelik 159'un şanzıman ücretini duyduktan sonra tövbe şaşırmam. Ulan benim doblo motorlu 159'umun 2 parmak hortumu 1 haftada geldi yetkili servise, Giulia'nın biryerine bişey olsa kaç gün araba kiralican ? Geç onu, ölüm oldu kalım oldu dünya hali borç geldi, koy bakalım ilana 380 bine alırken gözünü kırpmadığın  arabayı. Sonra bak bakalım gelen tekliflere. Peki en iyiyi düşünelim, 10 sene bin dertsiz tasasız. Yine satmayı dene. seninle aynı dönem 530i alan arkadaşın çoktan sattı. Zaten 30 bin uyguna almıştı, üstüne üstlük bir de 30 bin yükseğe sattı. 60 bin lirayla da 2 çocuk mu okutulur, yeni baştan 2 çocuk mu yapılır sen karar ver. Yahu 6-7 sene önce şikayetimvar diye birşey vardı. Alfa şikayetlerine giriyodun o dönem sıfır 159 almış babayiğitler isyan ediyordu "bize 3 ay önce 80 bine sattıkları arabayı kampanyayla 65'e veriyolar" diye. Alırsın 373'e, ertesi gün çıkar derler ki "biz g30'un da yeni 3 serisinin de öngörülen fiyatlarına baktık halihazırda satış da yok üstten de sıkıştırdılar satın diye buyrun 320 bin lira". Derler ya, şaşırmam. Dün aldın, 50 bin lira gümledi. Sorsam yine "sorun değil" yazarsınız ama anlattığınız kadar şeyini sallaya sallaya 380 bini hiç düşünmeden giulia'ya verecek adamın zaten öyle parası vardır ki sırf bi özelliğini merak etti diye gider yanına bide g30 alır.

Bunları zamanında sıfır D sınıfı otomobil tercihini AlfaRomeo'dan yana kullanmış biri olarak söylüyorum ki biz rakipleriyle yakın fiyatlardan aldık 159'u. O dönem 520d premium 124 yada 126 bin liraydı pazarlık yapılmamış hali. Giulia'da zaten arabayı alacak 10-20 kişi var onlar da biz alfacıyız bammm al para ver bana Alfa derse bu adamlar zaten memnun olacaklar çünkü hedefleri bu kadar. VİZYON YOK, satma isteği yok, hedef yok. Kimse gidip almasa gelen arabaları müdürdü ceo'ydu altlarına verirler yine tınlamazlar. Ama satmak isteyene bakınca adam 2.0 ötv'si yemesine rağmen o fiyatı koyabiliyor, demekki neymiş, biz "HAYIR"  demedikçe giulia 450 de olur, stelvio 650 de.

Hala da aynı şeyi söylüyorum madem o kadar alfacıyız duygusalız 3'ü 5'i görmüyoruz; çoğumuz Giulietta'lara biniyoruz Giu satınca gayet güzel 159 alınabiliyor 5 kapıysa 5 kapı bagajsa bagaj donanımsa o da var safkan alfa hissi mi çok çok daha fazla, alfa'yı alfa yapan tasarım mı yerden yere vurur, etrafta görünmesi mi çok daha az rastlanır, e 380 bin lirada 20-30 bini görmeyen 60 bin lirada 2-3 bini görmez yakıtını da koyar bakımını yapar biner, satın biriniz giuliettanızı alın bi 159. Üstelik giulia-g30'daki gibi sınıf düşün demiyorum sınıf yükselin, daha kaliteli ve daha çok alfa bir otomobile binin ? Yooook, 159'u okuduğu an bile yakıt tüketimi-bakım onarım masrafları deyip tansiyonu düşen gerçek alfacılar vardır :D yani daha 50 bin liralık; yakıtı 2 litre fazla trigeri 500 lira pahalı alfayı binmeye değer bulmuşuz gibi, 380 bin liralık D sınıfı alfayı E sınıfı BMW'yle karşılaştırıyoruz ve dahası "şrrraaaakkkkkk" diye Alfa'yı seçiyoruz.. İşte öyle olunca ne oluyor? samimi olmuyor. Yoksa biz de alfacıyız aşağıda duruyor öyle, kaskosu desen para yakıtı desen para yemin ederim GT yerine taksi çıkması accent era dursa hiç değilse iş görür ama yok işte GT duruyor. GT'yi satıp Giulietta almak çok mu zor? Değil. Mantıklı mı? Ölümüne. Ama yok işte kardeşim ne elim ne dilim gidiyor orada öyle durması bile bana yetiyor. alfistiliğimiz en fazla bu vizyona ulaşabiliyor malesef, biraz durumlar düzelse sefanın 2,5 V6'yı alıp GT'nin yanına koyarım "keşke". Ama gelgelelim Giulia veloce'ye 380 bin liram hatta daha fazlası olduğunda dahi VER-MEM. Mantık-duygu kavramı önce forum ortalamasi 1.6 jtd'den tüplü tivinsıparktan az daha öteye gitsin sonra "+1" leri görmek anlamlı olur  ;)

Emirhan Abi'nin dediği en doğrusu, alan alır almayan almaz. Ben almam. Alana iyi günlerde kullanmasını dilerim. Çok güzel araba, ama 380 bin; yemez. Düşse mantıklı bi fiyata, distribütör biraz karından kıssa, biraz bayi şu arabadan da az kazanayım ulan dese gerçekten potansiyeli olacak müşteri çalacak kadar iyi bir otomobil, ama işte vizyonsuz hedefsiz sülalesi rahatlar tarafından yönetildikçe 4C gibi showroom'larda çürür, bizim de sıfır kilometre alfamız anca giulietta olur.

+ 380bin de benden


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Sportivo

Sorun sadece satış fiyatı değil, 5 sene sonra Alfa mekanikeri ustası kalmaz ülkede, belki İstanbul'da birileri kalır hala . Geçtim mekanikerini ustasını forum bile kalacağı şüpheli , olan forum da Maserati forumundan bir %15 falan daha aktif olur o kadar .

Kim ne derse desin Giulia dünyada yılın otomobili, Avrupa'da , Usa da büyük ilgi var . Türkiye'de de sosyal medyada gözlemlediğim üzere ilgi büyük . Bu hafta içinde Lyon ve Grenoble'da şehir içinde iki tane Giulia gördüm , resmen ateş ediyorlardı.

Şahsen 1.4 -1.6 multiair hatta hatta çok radikal gelebilir daha ileri gidiyorum Psa veya Renault'dan alınarak Türkiye pazarı için monte edilecek üniteler bile düşünülebilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Sportivo

Sorun sadece satış fiyatı değil, 5 sene sonra Alfa mekanikeri ustası kalmaz ülkede, belki İstanbul'da birileri kalır hala . Geçtim mekanikerini ustasını forum bile kalacağı şüpheli , olan forum da Maserati forumundan bir %15 falan daha aktif olur o kadar .

Kim ne derse desin Giulia dünyada yılın otomobili, Avrupa'da , Usa da büyük ilgi var . Türkiye'de de sosyal medyada gözlemlediğim üzere ilgi büyük . Bu hafta içinde Lyon ve Grenoble'da şehir içinde iki tane Giulia gördüm , resmen ateş ediyorlardı.

Şahsen 1.4 -1.6 multiair hatta hatta çok radikal gelebilir daha ileri gidiyorum Psa veya Renault'dan alınarak Türkiye pazarı için monte edilecek üniteler bile düşünülebilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Sorun sadece satış fiyatı değil, 5 sene sonra Alfa mekanikeri ustası kalmaz ülkede, belki İstanbul'da birileri kalır hala . Geçtim mekanikerini ustasını forum bile kalacağı şüpheli , olan forum da Maserati forumundan bir %15 falan daha aktif olur o kadar .

Kim ne derse desin Giulia dünyada yılın otomobili, Avrupa'da , Usa da büyük ilgi var . Türkiye'de de sosyal medyada gözlemlediğim üzere ilgi büyük . Bu hafta içinde Lyon ve Grenoble'da şehir içinde iki tane Giulia gördüm , resmen ateş ediyorlardı.

Şahsen 1.4 -1.6 multiair hatta hatta çok radikal gelebilir daha ileri gidiyorum Psa veya Renault'dan alınarak Türkiye pazarı için monte edilecek üniteler bile düşünülebilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Abi bu ülkede ne biterse bitsin bi tek alfa ustası bitmez Savaş çıkar ekmek biter, alfa ustası bitmez. :) Bostancıda 10 tane servis var. Bostancı yahu.. kaç dönüm yer. Anadolu yakasında kaç tane alfa var :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Sportivo

Umarım bitmez elbette ama bu politika devam ederse o zaman 5 sene sonra dönüp bi bakalım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Alfadanadam

BMW'nin 1.6 motorundan çıkardığı beygiri sen gitmiş 1.4'ten çıkarmışsın. Bu işi becerebiliyorsun belli işte.
Yahu yap bir tane 1.6 TB 180-200 beygir arası. Avrupa emisyon mevzularından yıkılıyor zaten, Avrupada bile iş görecek bir motor.

Renault 1.6 dizel makineden 160 beygir çıkarmış, hadi sen de 130-140 beygir çıkar koy Giulia'ya. Beğenmeyen biraz daha biriktirsin büyüğünü alsın napim.

Ama üzme işte bizi. Ne hakkın var ne zamandır hayalini kurduğun arabayı hayal olarak kalmaya mahkum etmeye?

Yaş ve iş yoğunluğu itibariyle artık sık sık araba değiştiremiyorum, alayım sıfırını bari en az 5 sene bineyim diye bekliyordum Giulia'yı.

Gönlüm BMW yada Mercedes'in sıfırına o paraları vermeye müsaade etmiyor ama Alfa'ya verecektim.


ealprsln

Alınır yada alınmaz konusu uzun zamandır süregelen ve oldukça da tartışılması gereken bir konu haklısınız. İlk Giulia'yı Monte Carlo'da trafikte görmüştüm ve o zamanda sadece dışardan görmeme rağmen oldukça hoşuma gitmişti. Haftasonu Bursa'da iken You are not allowed to view links. Register or Login ile Mengerler'e uğrayıp super paket Giulia'ya göz gezdirdik içine oturduk vs...

Şunu çok net söykiyebilirim ki çok da meta fetişisti bir insan değilim ama yıllardır ilk defa bir araç için "keşke benim olsa"  diyerek oldukça iç geçirdim. Aracın içne bindiğimde hayranlığım kat be kat arttı. Trim kalitesini farklı üreticiler ile kıyaslamayacağım ama bugüne kadar benim gördüğüm en kaliteli Alfa. Uzak ara! Araç çok mu çok çekici hem içeriden hem dışarıdan. Onun yerine bunu şunun yerine onu alrdım demiyeceğim ama alabilecek gücüm olsa kesinlikle alırdım.

Çok enteresan ama araç bana resmen "bana sahip ol"  dedi, araç bana için,dışında ve yakınında oldukça farklı şeyler hissettirdi. Sanırım büyülendim. Arkadaşlar araç çok iyi hatta bence super paket olan bir araç için bile oldukça iddiali ve albenisi yüksek bir araç. Ben aracn direksiyonuna oturunca bir objeye resmen hatranlık duydum ve aşık oldum. Büyülendim.

Alınır alınmaz o başka bir konu ama araç  :alkis:
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Aşmış

Doğa Tosun'un yazısına ben de katılıyorum. Sadece bu Türkiye'ye özel bir durum değil bence, yani sadece ÖTV/distribütör çıldırması değil, bu arabada bu saydığımız "ne olursa olsun canımı yesin Alfa" dedirten şeyi alıp, yerine "güzel olsun, taş gibi olsun, BEEMEEVEE gibi olsun" culuk ""dozu"" yüzünden içime sinmiyor. Böyle olunca da ben vereceğim parayı da geçtim, kazıklanmadığımı hissetmek istiyorum fakat taş gibi arabayla değil. Aynı paraya hatta belki biraz fazlasını vererek o taş gibi arabalardan vazgeçirten Alfa'yı istiyorum ben, taş gibi araba değil.

Şu allahın belası araba Ataşehir'de var mı arkadaşlar? Gidip etrafında bir dönmeden olmayacak bu iş, sanmıyorum ama umarım bende de derin duygulara gark eder kendileri de şu sıkıntıyı atmış olurum. :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

depeche101


balesanist

240 dan sonra sesten rahatsız oldu herhalde
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

suqunet

hafta sonu ciftkurtlardaydı test ettim cok tatlı , qv de oradaydı inceletiyorlardı.

admin

Bu kadar BMW 5 serisi fiyat karşılaştırmasından sonra BMW 520d Sport Line (en ucuz seçenek) 'in fiyatına bakan oldu mu? Bu araba da 2,0 litre hacminde. ÖTV herkese aynı ÖTV denilen dilimde, yani %110.

BMW 520d Sedan Sport Line 404.600 TL (xDrive olursa + 21.200 TL)
BMW 520d Sedan Prestige 406.900 TL (xDrive olursa + 21.200 TL)
BMW 520d Sedan Luxury Line 416.300 TL (xDrive olursa + 21.200 TL)
BMW 520d Sedan M Sport 423.400 TL (xDrive olursa + 21.200 TL)

BMW 530i M Sport ile BMW 520d M Sport arasında 80.100 TL fark var.

BMW'nin benzinli motorları için muhtemelen kısa bir süre için yapacağı bir indirimi, sanki her zaman aynı şekilde yapacakmış gibi göstermek ne kadar doğru? Yoksa BMW de mi "Nasılsa benim müşterim benzinli değil, dizel alacak, o yüzden fiyatını yüksek tutayım" demiş!

Veloce 380.000 TL. 520d xDrive M Sport 444.600 TL. Arada 64.600 TL fark var.

Veloce'nin karşısına 3 serisinden bir model koymak gerekirse 320d xDrive 40th Year Edition'i koyabiliriz. O da 340.500 TL. Veloce'nin 373.000 TL'ye alınabileceği yazıldı ama her türlü daha da indirim alınabilir, eğer gerçekten bahsedildiği gibi 80.000 TL kar varsa, bu durumda 360.000 TL'ye de alınabilir mesela. BMW'nin fiyatından %7 indirim yapılırsa 316.665 TL'ye iner. Bu durumda Veloce ile aynı sınıf BMW arasında 43.335 TL fark olur.

444.000 TL'ye satılan 520d xDrive M Sport'un %7 indirim ile fiyatı 413.478 TL'ye iner.

Bu sadece ufak bir karşılaştırma. Biraz daha vakit ayrılsa, muhtemelen başka şeyler de çıkar.

Mesela yurtdışı örnek olarak veriliyor. BMW'nin kendi ülkesinde bir BMW 330i xDrive M Sport'u kabataslak Veloce ile aynı donanımlara getirmeye çalışalım. BMW M Sport için deri döşemeye en az 1.640 EUR vermek gerekirken, Veloce fabrikadan deri döşeme ile çıkıyor. Veloce'de navigasyon standart iken BMW'de ona eş değer bir ilave yapmak 3.400 EUR (Business Paket isterseniz 4.100 EUR). Sercan'ın 5 serisi videosunda gösterdiği telefondan 3D konumu takibi için (ConnectedDrive Service deniyor) 700 EUR ödemek gerekiyor. Mesela Veloce'de 19" jant farkı 890 EUR iken M Sport'ta 950 EUR ile 1.150 EUR arasında değişiyor.
Uzatmayalım; Veloce'ye olabilecek tüm konfor, spor, asistan, jant, 8,8" 3D navigasyon gibi donanımlar eklenirken ortaya çıkan rakam 57.800 EUR. M Sport'a sadece deri döşeme, jant ve en pahalı olmayan navigasyon eklenince 57.570 EUR oluyor. Ama donanım olarak tabi ki Veloce'nin gerisinde. Eşdeğer veya şımartacak bir donanım seviyesine gelmeye çalışınca hızlıca 60.000 EUR sınırını geçiyor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

wolkanku

Elma armut? Dizel benzin?
Piyasayı domine etmek istediği seçenek için özel fiyat.
O ötv ye rağmen giuliadan uygun fiyat?
Adalet
2.2  dizel giulia veloce fiyatını 520d ile kıyaslamak gerekir diye düşünüyorum
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+