Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Basında Alfa Romeo ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Haberleri

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cihan

#175
evet ya, yeni bir model olmadan pazarını boş bırakıyorsun... gerçi ötv artışından sonra 50bin eurolara dayanacak fiyatlarla(tahmini fiyat) kim alırdı Türkiyede o da tartışlır... ama 1.4 benzinli ve 1.6 dizel motorlar adapte edilip ötv den etkilenmeden çok güzel satardı (teknik olarak mümkünmüdür ayrı konu) bence...

ku2

#176
Gene söylüyorum.. Şu gün 156yı tekrar üretse...1.4 tb motorlarla..Deli gibi satar..
Gelmiş geçmiş en güzel sedan bence...Sonra da 159 :))
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

murat

#177
159 hakikaten çıktığı zaman göğsümüzü kabartan bir tasarıma sahip , aynı zamanda sağlam bir araçtı. Özellikle ön tasarımı ile Alfa Romeo tarihine unutulmaz dizayna sahip modellerden birisi olarak geçecek bana göre. Elveda..
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

agucba

#178
3,5 litre ile tüm zamanların en ekonomik Alfa Romeo?su!

Yeni MiTo 1.3 JTDM 16V Eco, 3,5 litreye denk gelen 90 g/km CO2 salınım değeri ile de en temiz Alfa Romeo.

Register or Login" border=0>

Ekim ayında tanıtımı yapılan ve sınırlı sayıda üretilen Alfa MiTo Quadrifoglio Verde 101 (125 kW / 170 PS) versiyonundan sonra, model gamının diğer ucunda bulunan tüm zamanların en ekonomik MiTo?sunun da tanıtımı gerçekleşmiş oldu. MiTo 1.3 JTDM 16V Eco (62 kW / 85 PS) yüz kilometrelik mesafeyi sadece 3,5 litre ile kat etmeyiz başaracak. Bu ortalama tüketim değeri aynı zamanda 90 g/km?lık CO2 salınımı anlamın da gelmekte. 174 km/s azami sürate sahip olacak MiTo, böylelikle pazardaki en temiz otomobillerden biri olmakta. Bu yeni Eco Modeli?nin Almanya satış fiyatı 16.950 ??dan başlayacak.

Alfa Romeo, bu öncü niteliğindeki tüketim ve emisyon değerlerine ulaşmak için bir dizi tedbir almış oldu. Öncelikle, alt devirlerdeki gücü (1.500 d/d?den itibaren 200 Nm) ile önce çıkan Common Rail Turbo Dizel motorun (1.248 cm3) iç yapısındaki değişiklikler ile daha etkili olması sağlanmış. Diğer adımda ise vites oranlarının uzatılması ile devir sayısı düşüşü beraberinde tüketim değeri de düşmüş oldu. Ayrıca Start&Stopp-System?i de etkili değerlerin gerçekleşmesini sağlamakta. Bunun haricinde Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM 16V Eco?da ayrıca ekonomik sürüş sağlayan 195/55 R16 formatındaki lastikler ile gövde rengi tavan spoyleri de standart donanımda bulunmakta. Opsiyonel donanımda isteyen yine 16??lik ?Sport Eco? tipindeki jantlara sahip olabilecek.

Tüm bunlarla beraber en ekonomik MiTo?da da oldukça geniş bir güvenlik ve konfor donanım listesi mevcut. Yedi havayastığı (diz havayastığı dahil), dinamik sürüş stabilite kontrolü sistemi VDC, sürüş dinamik sistemi D. N. A., gündüz farı, elektrik kontrollü camlar ve aynlar ile altı hoparlörlü ve antene sahip CD/MP3 çalar gibi donanımlar standart listede bulunmakta.

Aşağıda, RL80/1268/EWG normlarına göre tüm MiTo modellerinin tüketim ve CO2 emisyon değerleri;

Alfa Romeo MiTo:   
1.4 8V (58 kW ? 78 BG) ** 5,9 l/100 km, 138 CO2/km
1.4 16V MultiAir (77 kW ? 105 BG) ** 5,9 l/100 km, 138 CO2/km
1.4 TB 16V MultiAir (99 kW ? 135 BG) ** 5,6 (5,5) l/100 km, 129 (126) CO2/km
1.4 TB 16V MuliAir (125 kW ? 170 BG) ** 6,0 l/100 km, 139 CO2/km
1.3 JTDM 16V (62 kW ? 85 BG) ** 3,5 l/100 km, 90 CO2/km
1.3 JTDM 16V (70 kW ? 95 BG) ** 4,0 l/100 km, 104 CO2/km
1.6 JTDM 16V (88 kW ? 120 BG) ** 4,4 l/100 km, 114 CO2/km

*Parantez içi değeri, MiTo TCT için geçerlidir.

///////////////

Alfadanadam

#179
Yaris fiyatına Mito. iyiymiş :)

emin

#180
Türkiye'ye geleceğini sanmıyorum, Puntonun önünü keser, ayrıca Türkiye'de uygun bir fiyatta sunabileceklerinden emin değilim.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

tolga_ozhan

#181
Ben tam tersini düşünüyorum bence Türkiye için biçilmiş kaftan. Hatta gelirse en çok satacak Mito modeli olur.

obasar

#182
gelsin. GT 'nin kardeşi olur kesinlikle alırım....
Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

Fatihob

#183
Getirmesinler
..

canunal

#184
Fatih sana alalım diesel mito =D

Fatihob

#185
yok yok ben ne alcağımı buldum at alıcam vericem yemini çıkcam otobana dehh
..

emin

#186
quote:

Ben tam tersini düşünüyorum bence Türkiye için biçilmiş kaftan. Hatta gelirse en çok satacak Mito modeli olur.



keşke satılsa abi =) ama sıfırını 29,990 tl den falan vermeleri lazım. O fiyata punto zor alınıyor.

bence birmot alfa satamamaktan memnun =) 2011 model 159 satış rakamlarını merak ediyorum doğrusu. genel olarak Giulietta'da ve Mito'da da durum nedir bilen varsa paylaşabilir mi?

Ulan fatih gider alırsın, dizel mitoyu sonra turbosunu büyütecem diye ortalığı kasıp kavurursun biliyorum =)

Kanka at da pahallı yok togu var eğeri var, kamçısı var, nalı var. Sana gelmez =) Eşek alalım, vurucam kırbacı vurucam kırbacı der binersin =)

bu arada bu depoda ortalam tüketimim mitoyla 7,7lt/100km hayaldi gerçek oldu MAŞALLAH =)
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

evrenalpar

#187
Giulietta çıktığından bugüne duyduğum kadarıyla 1500'ü ge geçmiş..
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

Fatihob

#188
Pikniğe gittimizdede Tofaştan gelenler 350 MiTo satıldı şuana kadar demişlerdi..Heralde şimdide olsun 400 falan toplamda
..

KAKIRMAN

#189
Akıllı bir fiyat ve de reklam politikası diyeceğiz lakin havada kalacak yine. Bir gelsin TR'ye bakalım merak ediyorum açıkçası satış durumlarını...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

agucba

#190
Bologna?da tanıtılan Punto MY 2012

Fiat, Bologna Motorshow?da Punto?nun en yeni modeli olan ?Punto Modelyear 2012??yi ilk defa gün yüzüne çıkartıyor. Bahsi geçen model, 2005 yılında satışa sunulan Grande Punto ikinici makyajlı versiyonu olmakta.

Register or Login" border=0>

İlk makyaj sonrasında beklenen etki görülmediğinden ve beğenilmediğinden, 2013 yılında yepyeni Punto gelene kadar başarı sağlaması gereken ikinci makyaja gerek görüldü.
Karoseri?deki değişikliklerin haricinde yeni renk seçenekleri, yeni döşemeler ve iç mekanda da yeni bazı eklentiler ile karşılaşacağız. Tüm bunlara ek olarak 85 BG?lik iki silindirli TwinAir turbo motor ve elden geçirilmiş yine 85 BG?lik 1,3 Multijet 16V de yenilikler arasında.

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

Karşılaştırabilmek amacı ile daha önceki Grande Punto (2005) ve Punto EVO (2009):

2005
Register or Login" border=0>

2009
Register or Login" border=0>

///////////////

evrenalpar

#191
Son hali gayet yakışıklı olmuş, EVO'yu beğenen yok gibi bişeydi..
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

komanowa

#192
Grande punto kullanıcıları yeni punto evo yu beğenmemişlerdi. Biraz haklılar ama facia da değil bence. 1.4 multiair 105 hp seçeneğinde ekstra donanım olarak 17 inch jant eklenince  daha iyi görünüyor. Diğer motor seçeneklerinde yok . Tabi skydome uda eklemek lazım...



Register or Login" border=0>

Şu iki silindirli Twinair turbo motorları da çok merak ediyorum doğrusu. Avrupa da yollardaymış galiba ...
2004  156 2.0 s.s. 2012 - ....
1998  145 1.4 t.s. 2010 - 2012

emin

#193
punto evoyu ben çok seviyorum, hem grande puntodan hem de bu yeniden hatta, active donanımlı multijet bi punto evo çok alınası bir tek 1000 tl ekstra ödeyip hillholder esp abs falan ekleteceksin, sıfır arabayı alıp yıllarca bineceksin bana çok hoş bir tercih gibi geliyor.

Ama donanımlı sıfır benzinli almaktansa ikinci el fazla yorulmamış mitolar tercih edilebilir.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

komanowa

#194
Merak ettim fiatın sitesine baktım , punto evo active alınca , parasını versen bile perde hava yastıklarını alamıyorsun gibi gözüküyor.Dynamic alınırsa anca. Hatta kelime oyunu mu yapıyorlar anlamadım , donanım listesinde ön yan hava yastığı diye birşey yazmıyor. Yani tam dolu almaya kalksan 5 havayastığı veriyorlar. ( diz havayastığıyla beraber.) Önceden böyle değildi , donanımları kesmişler sanki...
2004  156 2.0 s.s. 2012 - ....
1998  145 1.4 t.s. 2010 - 2012

Orhan Isvan

#195
quote:

punto evoyu ben çok seviyorum, hem grande puntodan hem de bu yeniden hatta, active donanımlı multijet bi punto evo çok alınası bir tek 1000 tl ekstra ödeyip hillholder esp abs falan ekleteceksin, sıfır arabayı alıp yıllarca bineceksin bana çok hoş bir tercih gibi geliyor.

Ama donanımlı sıfır benzinli almaktansa ikinci el fazla yorulmamış mitolar tercih edilebilir.



ESP ve ABS tamam da, hill-holder bence sevimsiz. En azından, keşke istemeyen devre dışı bırakabilseydi. Elimden gelse iptal edeceğim ama bu sefer de o yapay/elektronik aklı karışır, garanti kapsamında Tofaş'ın eline gereksiz yere koz veriririm falan diye katlanıyorum.    

agucba

#196
Maserati kullanıcıları için özel bir Giulietta

Aynı marka grubuna ait markaların işbirliğine gitmesi yaygın bir uygulamadır. Ancak bu paylaşım sadece ortak platform ve parça kullanımı veya ortak mühendislik çalışmaları ile sınırlı değildir.

Register or Login" border=0>

Ferrari, 2008 yılında kendi müşterilerine yönelik bir Fiat 500?ü Limited Edition olarak seçtimişti. Maserati ise bir kez daha Alfa Romeo?nun C-Segmenti modeli olan Giulietta?yı Avrupa?daki müşterilerine vermek üzere seçmiş oldu. Maserati kullanıcılarının kullanımı haricinde satın alınması mümkün olan bu uygulama, daha önceki yıllarda Alfa Romeo MiTo QV için de gerçekleştirilmişti.

Register or Login" border=0>
Sadece 100 adet üretilecek olan özel Alfa Romeo?nun temeli 1,8 litrelik motoru ve 235 BG?lik gücü ile Giulietta?nın top modeli Quadrifoglio Verde?sine dayanmaktadır.

Register or Login" border=0>

"Giulietta for Maserati" dışarıda özel kırmızı ve daha büyük fren kaliperleri ile elmas işçiliğinde işlenmiş 18? hafif alaşım jantları ile ayırt edilebilmekte.

Register or Login" border=0>

Giulietta?yı kullanacak olan Maserati sürücüleri iç mekanda özel Maserati kahve rengi ?Venere? deri ile ön konsol ve kapı eşiklerindeki fırçalanmış ?Alfa Romeo for Maserati? yazılı alüminyum plakalar ile karşılaşacaklar.

Register or Login" border=0>

Standart özellikler arasında AFS fonksiyonlu bi-xenon farlar, pop-up ekranlı ile bir navigasyon sistemi, USB, AUX-IN, Bluetooth bağlantıları, direksiyondan kumandalı Blue&Me sistemi ve çift bölge kontrollü otomatik klima sistemi sayılabilir.

///////////////

agucba

#197
Giulietta platformu üstündeki Dodge: Dart

Dodge, 2012 Detroit Fuarı?nda görücüye çıkacak olan C segmenti sedan modeli ?Dart??a ait ilk resmi resim karelerini yayınlamış oldu. Fiat yönetimi altında geliştirilmiş ilk örnek olacak olan otomobil, Alfa Giulietta?nın uzatılmış platformu (Compact U.S. Wide = CUSW) üzerine inşa edilmiş olacak.

Register or Login" border=0>

Rusya ve Çin pazarlarında Fiat markası altında satılacak olan ?Dart?, Fiat?ın beş yıllık planında Avrupa piyasası için satışı öngörülmüş olsa da, You are not allowed to view links. Register or Login?un haberine göre Avrupa satışı için henüz karar verilmiş değil. Satış konusunda kararsız kalınmasının nedeni, Avrupa pazarında satışta olan VW Jetta ve Ford Focus Sedan gibi modellerin satış rakamlarının yeterli görülmemesi.

Register or Login" border=0>

Dodge için başlangıç olarak üç benzinli motorun kullanılması planlanmakta. Bunlar; 2,0 litrelik atmosferik, Chrysler?den gelecek olan 2,4 litrelik MultiAir ve Fiat?tan tanıdığımız 1,4 litrelik tubo motor.

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

///////////////

agucba

#198
Sergio Marchionne ile 159, 166 ve Spider?in halefleri üzerine.
Fiat-Chrysler CEO?su Sergio Marchionne, amerikan oto magazin dergisi ?Motor Trend? ile gerçekleştirdiği söyleşide, ancak Chrysler?in alınması ile oluşan gerçekleştirilebilecek Alfa Romeo ile ilgili planları hakkında konuştu.

Daha önceden de belirtildiği gibi Marchionne, Alfa Romeo ile önce ABD Pazarı?nda başarı sağladıktan sonra Avrupa Pazarı?nda kaybettiği Pazar payını geri alma niyetinde. Alfa Romeo, böylece tekrar BMW ve Audi gibi markalara karşı durabilecek ki bunu yapabilmesi için de bu markalar kadar iyi veya onlardan daha iyi olmak zorunda olan modeller üretmesi gerekmektekte. Fiyat olarak ise bunlar altında olan bir barem belirlenecek. Yine Marchionne?ye göre belirlenen hedeflere Giulietta ile ulaşılmış durumda, çünkü Giulietta?nın Alman rakiplerinin üretimlerinden daha iyi olduğu belirtmekte. Ancak Giulietta?nın ABD Pazarı?nda satışı planlanmamakta, çünkü ABD Pazarı?nda satış gerçekleştirmek için yapılması gereken teknik değişikliklerin maliyetinin çok yüksek olacağı belirtilmekte.

Gelecekte Alfa Romeo için kullanılması düşünülen teknik alt yapı Dodge ,Chrysler ve Jeep modellerinden temin edilecek. Alfa Romeo için kullanılacak bu alt yapı, bir üst seviyeye çıkması için geliştirilecek ancak bu teknik değişikliklerin ?en az bir yıldan fazla? sürebileceği belirtilmekte. Bunların haricinde Alfa Romeo için çok daha motorlar geliştirildi ki buna örnek olarak alüminyumdan üretilen 300 BG gücündeki 1,8 litrelik motor gösterilmekte. Marchionne, ayrıca Alfa Romeo?nun konsern içerisinde bulunan en iyi teknolojileri kullanma yetkisi olduğunu belirtmekte.

Bu teknolojik paylaşımdan 2014 sonunda çıkarılması planlanan 166?nın halefinin yararlanacağı örneği verilmekte. Yeni 166, Lancia Thema/Chrysler 300C temeli üzerinde geliştirilecek olup, böylelikle arkadan itiş ve dört çeker, geliştirilmiş Multiair tekniğine sahip bir Chrysler V6?sı ve modern bir şanzımana sahip olacak.

Marchionne bunun haricinde 2014 yılında çıkması planlanan 159?un takipçisinin Chrysler Dart ile teknik anlamda çok yakın olacağını, ancak yine de ondan çok farklı olacağını belirtmekte. Bilindiği gibi yeni Dart Giulietta?nın uzatılmış platformu olan CUSW (Compact US wide) bazı üzerinde geliştirildi.

Fiat-Chrysler CEO?su 2014 yılının başında arkadan itişli ve uzunlamasına motor yerleşimine sahip Spider?in çıkacağını belirtiyor. Baz olarak kısaltılmış bir Dodge Challenger paltformu düşünülmekte ki teknik gelişimleri de buna paralel olarak ABD?de gerçekleştirilecek.


Bu habere yapılan bir okuyucu yorumunu eklemeden geçemeyeceğim;
Her şeyi ciddiye almamak gerek. Önce 2012, sonra 2013, şimdi de 2014. Önce 166?nın halefi çıkmayacaktı, sonra küçültülmüş bir Quattroporte platformı üzerinde çıkacağı belirtildi, şimdi de Chrysler 300C?nin baz alınacağı söyleniyor. Ve Spider. Önce çıkmayacaktı, sonra Chrysler Crossfire, şimdi de kısaltılmış Challenger paltformu. SUV?lerden küçük olan Giulietta platformuda, büyük olan Jeep Grand Cherokee bazında olacakken şimdi sadece küçük modelden söz edilmekte. Mito?nun beş kapılısı gelecekti, şimdi o da yok. Bu örnekler çoğaltılabilir. Aslında gerçekten karşılan durum, ?Sergio Marchionne?nin elinde otomobil üretmek için kısıtlı bir bütçenin olduğu ve kendisinin ortak platform kullanımı sonrası otomobil üretmenin maliyetlerinin politikasını iyi tahmin edemediği? şeklinde özetlenebilir. Bunun haricinde 2014 yılına kadar Alfa Romeo satıcılarının sadece 2 model (Mito ve Giulietta) ile yaşamak zorunda oldukları gerçeği de ortaya çıkıyor. Çok üzücü.


///////////////

agucba

#199
Dodge Dart (gelecek olan yeni 159'un teknik olarak ikizi diyebiliriz) ile ilgili yeni resimler.

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

Aşağıdaki resimler bir prototipe ait olduğundan, gerçek modelin malzeme kalitesi hakkında bilgi vermemektedir.
Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>

///////////////