Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alınık 166 TS veya TB

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
2.0 tb ler bahsedilenler itibariyle  maliyet olarak daha agir gibi geldi bana. 2.5 cok masrafi olmayan ,  oldugu zamanda ts lerden parca maliyeti olarak cok farketmeyen bir arac.Ben aldigimdan beri az denemeyecek birvrakam harcadim ama bunun yarisindan fazlasi benim takintim dolayisiyla oldu.

Serkan parça maliyeti TS'ye göre ciddi fazla olan bir araba 2.5 V6
Hani sana daha yakın olan parçalar denk gelmiştir bunu bilemem. Fakat epey çok örnek var 2.5 V6'da daha üzücü olan.

sbk0655

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
2.0 tb ler bahsedilenler itibariyle  maliyet olarak daha agir gibi geldi bana. 2.5 cok masrafi olmayan ,  oldugu zamanda ts lerden parca maliyeti olarak cok farketmeyen bir arac.Ben aldigimdan beri az denemeyecek birvrakam harcadim ama bunun yarisindan fazlasi benim takintim dolayisiyla oldu.

Serkan parça maliyeti TS'ye göre ciddi fazla olan bir araba 2.5 V6
Hani sana daha yakın olan parçalar denk gelmiştir bunu bilemem. Fakat epey çok örnek var 2.5 V6'da daha üzücü olan.
Tolga simdiy kadar bujiler , bobinler , radyator , genlesme kabi , on takimlar , arka denge kollari lambda sensoru , el fren teli , debriyaj alt merkez vs. benzeri parcalar degisti sadece bobinler biraz pahali tuttu.Ama tabi dedigin gibi yag pompasi ve benzeri parcalar daha pahali bu da bir gercek.

erk1n

166 2.0TS ile 166 2.0TB V6 'yı kıyaslarken hiç birimiz kader kısmet demiyoruz. 166 2.0TS daha az masraflı araç diyoruz.

Hayatta her şeyde kader kısmet var. Bunu kenara bırakarak cevaplarsak ne deriz?

Beklenen cevap sizlerin ne düşündüğü.

Böylece 166 alacak insanın kafasında bir fikir oluşur diye düşünüyorum.

Bu arada en az arıza yapan otomobiller Mazda imiş, Toyota değil. :)
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tolga_ozhan

Aynen :)
Ağırlıklı olarak TS ile aynı olanlar değişmiş zaten.

ATA

Ben bana göre toyota dedim zaten.  kader kısmet mazda imiş :) :)


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

erk1n

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben bana göre toyota dedim zaten.  kader kısmet mazda imiş :) :)

Geçenlerde okudum bir İngiliz araştırması öyle diyordu. Başka araştırmalar başka şeyler söylüyordur belki. Gerçek çok daha farklıdır belki.

En masrafsız otomobil garajda duran çekme belgeli otomobildir  :D
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tolga_ozhan

#81
You are not allowed to view links. Register or Login
166 2.0TS ile 166 2.0TB V6 'yı kıyaslarken hiç birimiz kader kısmet demiyoruz. 166 2.0TS daha az masraflı araç diyoruz.

Hayatta her şeyde kader kısmet var. Bunu kenara bırakarak cevaplarsak ne deriz?

Beklenen cevap sizlerin ne düşündüğü.

Böylece 166 alacak insanın kafasında bir fikir oluşur diye düşünüyorum.

Bu arada en az arıza yapan otomobiller Mazda imiş, Toyota değil. :)

TS ve TB 166'nın %80 parçası ortaktır. %20'lik farklı olan kısımda da: ya o parça zaten TS'de yok ya da TB'de daha pahalı. Bir kaç istisnadan birisi bujiler olabilir.
Ayrıca tek kriter paha da değil. TS parçaları bulunurken TB parçaları zorluyor. Bu kısım net ise ilk kısım için bir önceki mesajıma bakabilirsiniz.

GTV ile 166 bakım maliyeti açısından ya da potansiyel masraflar açısından karşılaştırılabilir ama ben bunları yazarsam klavyeye yazık, çok eskir.
Müsait bir zamanınızda sanayide beni yakalarsanız gelin anlatayım.

TB TS farkı kader kısmet değil, çünkü TS' nin hemen her parçası (TS'ye özgü olanlar) var ve ucuz.
Örneğin 166 ile önden kaza yaptınız diyelim. Kaput lazım oldu. Üzülürsünüz. Gtv ile yaparsanız hüngür hüngür ağlarsınız. 156 2.5 ile yaparsanız 300 TL'ye orj. çıkmayı alır geçersiniz.
156 ile çok sık alt takım masrafı olur,GTV'de alt takım parçaları ön kısım çok ucuz arka taraf pahalı. 166 yürüyeni dayanıklıdır, fakat bir tane arka denge kolu 600 TL'dir.


Bu yukarıda yazanlar kitabın ön sözü. Kalanını size özel imzalı bir şekilde yazacağım söz :)

erdem1904

Kader kısmet işi farklı kondüsyonda ki araçlar için geçerli..  ;) Örneğin insanların aman başın dertten kurtulmaz dediği 156 SS'e manuel 156 2,0 dan çok daha az para harcadım. SS de 2 sininde kondüsyonunun kötü olduğu düşünüldüğü zaman muhtemel masrafına en kötü ihtimalle 4-5000 tl selespeed sisteminide eklemek lazım. Verilen örneklerde de beklerdim ki v6 tb'de turbo diye bir meret var ve 2 aracında kondüsyonu kötü ise turbo sisteminin masrafları ve sıkıntıları maliyeti arttırır yorumu geçsin ki Tolga bunu ilk mesajlarında yazmış...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

erk1n

Pekala bunları sonra konuşuruz o halde.

Tolga Bey 166 alanlara 4 silindirli TS tavsiye ediyorsunuz ama avatarınızda 6 adet silindirin haraket ettiğini görüyorum :D
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tolga_ozhan

Erkin Bey zamanı da GTV V6 TB sahibi oldum.
O avatar da o zamanlardan kalma. Mesajları hızlı hızlı okurken insanları genelde avatarlarından hatırlıyorum ve tanıyorum. Belki benim gibi yapan başkalarıda vardır diye avatarımı yıllardır değiştirmiyorum.

Bu da arşivden bir hatıra olsun.
Bir daha GTV alacağımı sanmam (Spider dururken) ama eğer kısmet olur da alırsam yine TB alırım.
GTV ve 166 bambaşka kullanım amaçlarına hizmet ediyor bana göre. Yani kişisel tercihim.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

ATA

#85
Turbo sistemi?
Bir adet turbo, bir adet wastegate, bir adet valf ve iki üç adet hortum. Su ve yağ bağlantıları.
Bozuksa maliyeti elbette olacak. Rakamlarla konusayim sifir turbo aldim 600tl, sifir pierburg aldim -ki sağlamdı- 150tl. Atmosferik olsa 750tl cebimde mi kalacakti? Hiç sanmıyorum :))
Ben burada tb motoru savunuyo gibi görünmek istemem. V6 motor hangisi olursa olsun ayni kondüsyonda benzer paraları harcatır insana...
Tolga'da yazmiş, bende yazdim bazen parayı bir yana koy parçayı bulunca seviniyorsun bu makinalarda...

Sıfır araç olarak kıyaslarsak belki bende atmosferik derdim, ama o zaman hacim sebebiyle vergi masrafı ile düşünmek gerek vs vs.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
Turbo sistemi?
Bir adet turbo, bir adet wastegate, bir adet valf ve iki üç adet hortum. Su ve ayağ bağlantıları.
Bozuksa maliyeti elbette olacak. Rakamlarla konusayim sifir turbo aldim 600tl, sifir pierburg aldim -ki sağlamdı- 150tl. Atmosferik olsa 750tl cebimde mi kalacakti? Hiç sanmıyorum :))
Ben burada tb motoru savunuyo gibi görünmek istemem. V6 motor ne olursa olsun ayni kondüsyonda benzer paraları harcatır insana...


Tapatalk

Sen böyle yazıyorsun Tolga'da turbo sisteminden dert yanıyor v6 tb de :)

"V6 motor ne olursa olsun ayni kondüsyonda benzer paraları harcatır insana..."

Benim sorumun duymak istemediğim cevabı buydu :)

Her neyse en güzeli 2.0 ts diyip v6 videolarını ağzımız kulağımızda izlemeye devam ederiz :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

ATA

#87
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Turbo sistemi?
Bir adet turbo, bir adet wastegate, bir adet valf ve iki üç adet hortum. Su ve ayağ bağlantıları.
Bozuksa maliyeti elbette olacak. Rakamlarla konusayim sifir turbo aldim 600tl, sifir pierburg aldim -ki sağlamdı- 150tl. Atmosferik olsa 750tl cebimde mi kalacakti? Hiç sanmıyorum :))
Ben burada tb motoru savunuyo gibi görünmek istemem. V6 motor ne olursa olsun ayni kondüsyonda benzer paraları harcatır insana...


Tapatalk

Sen böyle yazıyorsun Tolga'da turbo sisteminden dert yanıyor v6 tb de :)

"V6 motor ne olursa olsun ayni kondüsyonda benzer paraları harcatır insana..."

Benim sorumun duymak istemediğim cevabı buydu :)

Her neyse en güzeli 2.0 ts diyip v6 videolarını ağzımız kulağımızda izlemeye devam ederiz :)

Turbo çok geniş bir konu. 164'lerde mitsubihisi td05-12h çıkar. Çok sağlamdır, kolay kolay bozulmaz. Bozulursa tamir takımı ile revize olur. Upgradelere uygundur.
GTV ve 166'larda Garrett TB2538 çıkar. Nalettir, naziktir. Bozulur. Tamir takımı yoktur. Tamir ederler ama garanti vermezler. Upgradelere uygun değildir.
Ben şanslıydım kampanyadan sıfır chra aldım taktım. Bozulmasın diye iyi geçiniyorum =) Ama bozulursa illa 164'den çıkması şart olmayan td05 takarım. 16G kiti ile büyütür keyfime bakarım. Yani bu kişinin ne beklediği ile alakalı bence...

Tolga turbo sisteminden dert yanıyor çünkü senin sevmediğin 'kader kısmet' kelimeleri o araçlar için geçerli. Turbo sistemini bilmeyen, ne yağ koyduğunu bilmeyen, eksik yada eski yağ ile kullanıp, uzun kullanımlarda turboyu soğutmadan kontak kapatan kullanıcılarla alakalı. Eskimiş çatlak hortumları saymıyorum bile =)
Turbo'da yağ çok çok önemlidir. Yanlış, eksik, eski yağ ve yüksek sıcaklık turbonun miline düşmandır. Buda kişinin nasıl kullanığı ile alakalıdır.
Zaten yukarıda yazdığım şekilde isterse ts isterse v6 motor kullanılsın durum belli ;) Bu yüzden malum satış sitesinde bir sürü leş alfa var...
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bence de TB TS'den daha ağır olmalıydı. Sizin yazdığımızı yanlış okuyarak TS'nin daha ağır olduğundan bahsettiğinizi sanmışım.

Önden kayma meğili olan aracın önünde ekstradan ağırlık olması yol tutuşu için daha iyi değil midir? Bilmediğimden soruyorum..

Gösterge konusunda bir şey sormak istiyorum. Göstergelerin bazıları beyaz bazıları ise siyah. Bu fark nerden geliyor?

Bu mesajı atlamışım.

Gösterge rengi herhangi bir şeye göre fark etmiyor. Alfa Romeo kafasına göre koymuş.

Önden kayma ya da diğer yol tutuş özellikleri için eşit ağırlık dağılımı daha iyidir.
TB önde ki ilave ağırlık ile bu konuda dezavantajlıdır.

Fiziksel açıklaması ise şu formülde gizli.

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

F kuvvetini arabayı dışa doğru savurmak isteyen kuvvet olarak düşünün. Eğer bu kuvvet tekerleklerden gelen sürtünme kuvveti ile aynıysa araba çizgisinde gider. Kuvvet büyürse, yani sürtünmeyi yenerse araç dışarı doğru savrulur.
Formülden de görüleceği gibi hız ( yani V) ve kütle (m) büyürse kuvvet büyür. r (virajın yarı çapı) büyürse kuvvet azalır.

Bizim yukarıda konuştuğumuz kütle aracın kendi ağırlığı oluyor. Bu sebepledir ki spor otomobiller ve yarış otomobilleri hep hafifletilmek istenir. Kamyonun ise viraj hakimiyeti çok önemli değil.
Sürtünme kuvveti 4 tekerlekten gelir. Arabın ağırlık dağılımı homojen olmaktan ne kadar uzaklaşırsa ön ya da arka tekerleklere faza yük düşer.
Merkezcil kuvvet homojen, sürtünme kuvveti düzesiz olacağı için (çünkü lastiklere düzensiz yük düşüyor) dönme momenti oluşacaktır. Bunun eş anlamıda savrulma oluyor :)

Ben çok yalın ve basit anlattım. Bu denklemlerin içinde arabanın yürüyen aksamının, kilitli difransiyelin, yolun viraj içine doğru eğiminin vs... ilave edeceği bir çok parametre var. Fakat bu parametreler hep eşit etki edeceği için, tüm koşullar aynı kalmakla birlikte, fazla ağırlık ve düzensiz ağırlık dağılımı dezavantajdır.

erk1n

You are not allowed to view links. Register or LoginBu da arşivden bir hatıra olsun.
Bir daha GTV alacağımı sanmam (Spider dururken) ama eğer kısmet olur da alırsam yine TB alırım.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Fena yakışıklıymış =)

Şimdi Spider mı var yoksa alacak olsam GTV yerine Spider mı alırım demek istediniz?

Stepne yerinde fazladan LPG tankı + LPG tankı içinde ortalama 30kg yakıt + bagajda 2 adet anfi + pandizotta 2 adet subwoofer olduğuna göre bunlar öndeki fazladan ağırlığı kapatır ve eşit ağırlık dağılımı olmuş olur  :D
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

tolga_ozhan

Geçmişte Spider'a da sahip oldum. Şu an yok.
Bir daha alacak olsam Spider alırım demek istedim.
Bu ex Spider

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

iskoc

2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

erk1n

117777059 ilan numaradaki aracın durumu nedir acaba? Alınıp eli ayağı toplanamaz mı? Hacimli dizel 166 'da keyifli olabilir
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

iskoc

You are not allowed to view links. Register or Login
117777059 ilan numaradaki aracın durumu nedir acaba? Alınıp eli ayağı toplanamaz mı? Hacimli dizel 166 'da keyifli olabilir

haftasonu aracı olacağı için dizel 166 pek cazip gelmiyor bana  :)
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

erk1n

#94
O zaman bence sizin adresiniz belli.

Ne dizel, ne TS ne de 2.5.

Ya 2.0TB V6 Turbo ya da 3.0 V6 !!
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

iskoc

You are not allowed to view links. Register or Login
O zaman bence sizin adresiniz belli.

Ne dizel, ne TS ne de 2.5.

Ya 2.0TB V6 Turbo ya da 3.0TB V6 !!

düzgün olmak kaydı ile dizel dışında hepsi olabilir.bu arada 3.0 tb v6 değil 3.0 24V V6.
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

erdem1904

3.0 yeşil manuelin fiyatı düşmüş haberin ola ;) Bir tane de Ankara'da gümrükten çıkma proteo rosso var 3.0 manuel.. LPG si falanda takılı... Satmayı düşünüyordu sorup dönerim sana
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

iskoc

You are not allowed to view links. Register or Login
3.0 yeşil manuelin fiyatı düşmüş haberin ola ;) Bir tane de Ankara'da gümrükten çıkma proteo rosso var 3.0 manuel.. LPG si falanda takılı... Satmayı düşünüyordu sorup dönerim sana

tamam abi
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

erk1n

Benim 2.0 'dan alışkanlıktan yanlış yazmışım.. Düzelttim. Tabii ki 24 valfli ve atmosferik, 3 litre...

Hafta sonu aracı olacaksa 2.0TB V6 ve 3.0 bence! 200+ hp yani :)

Alıntı YapBir tane de Ankara'da gümrükten çıkma proteo rosso var 3.0 manuel.. LPG si falanda takılı... Satmayı düşünüyordu sorup dönerim sana

Hem 3.0 hem Proteo Rosso. Temiz ve bakımlı araçsa kaçırılmaz =)
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

erdem1904

2013 başında ki resimlerini buldum. Metin Usta da motoru komple sıfırlanmıştı o zaman... Fotolarda motor sökük yoksa araç yaylı gibi :)










1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2