Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 jts mi jtdm mi?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfadanadam

#25
Pistonun direnci dediğin nedir anlamadım ki Sercan. Ben Metalurji ve Malzeme Mühendisiyim biliyorsun ki. Metalik malzemeler belirli kalitelerde üretilirler. Motor teknolojisi için genel anlamda diyebilirim ki benzer motor güçlerinde, benzer sıkıştırma oranlarında ve benzer çalıştırma oranlarında çalışan motorlar için seçilen malzeme kalitesinin farklı olması gerekmez. TS motorlar için kullanılan sekman ya da pistonlar dandiktir diyebilir misin? Eğer değilse JTS motorlarda aynı kalitede malzeme kullanılmasındaki mahsur nedir?
Motor rektifiyecileri pistonun direnci dediğin şeyi ne ile ölçüyorlarmış çok merak ettim doğrusu. Brinell ya da Rocwell sertlik deneyi mi yapıyorlar, Radyografik muayeneye mi tabi tutuyorlar, Mikroyapıyı mı incelemişler, nedir yani? Rektifiyeciler "piston direnci" dedikleri şeyi neyle ölçmüşler. Böyle teknik ve malzeme konusuna hakim bir rektifiyeci varsa alnın öpmek gerekir.

n/a

#26
Şu JTS motorun nesi kötü bir yazsanız da biz de başımıza gelecekleri bir bilsek..

Ayrıca Birmotun JTS motoru "teknik" sebeplerden dolayı tavsiye etmemesine asla inanmam, ya stok sorunları vardır ya Tofaşın dizel satma baskısı vardır, teknik haricinde herşeyi kabul ederim..

Anladığım kadarıyla GT'deki 2.0 JTS motor ile 159'daki 1.9 JTS motor farklı.. Sercan hangisi için kötü diyor çözemedim..

fatih159

#27

ben yazılanlardan birşey anlamadım. Alfanın jts motoru başarızsızsa neden lancia ve mito da kullanılmaya başlanan yeni nesil turbo motorlara geçilmiyor ? özellikle 159,147,gt,ve brera için.
Giulia Fan!

agucba

#28
Merak etmeyin, fırsatını bulursam tüm Alfa motorlarının teknik detaylarını yazacağım. Ama konular bir teknik ve uzun olduğu için bayağı bir beklememiz gerekebilir. Kamutay, umarım o zamana kadar senin motora bir şey olmaz.

///////////////

n/a

#29
quote:
Kamutay, umarım o zamana kadar senin motora bir şey olmaz.



Valla tırsmadım desem yalan olur şimdi..

Araç yağ yakıyor diye zaten 3k-4k devir/dk geçmiyordum, hepten işkillendim..

Bu arada rektifiyeciler ellerindeki takım aletleri ile bir nevi çekme basma,çentik darbe,yorulma,burulma,kırılma testi yapmış olmuyorlar mı Bülent beycim..? Sonunda elde edilen veriye de usta tecrübesi deniyor sanırım..

agucba

#30
Yok yav, kork diye yazmadım. İşin esprisi idi. Sen bildiğin gibi kullanmaya devam et. Yağını, suyunu, bakımını eksik etme yeter.

///////////////

Alfadanadam

#31
Elde edilen verinin ifade ediliş şekli de iyidir kötüdür oluyor ama. :) Neyi neye göre mukayese ediyorlar allah bilir ayrıca. Ayrıca talaş kaldırma yöntemi ile yüzey pürüssüzleştirme sonucu elde ettikleri "engin" bilgi denizi  pek te tatmin etmiyor beni. Meslek icabı :)

Sercan Keklik

#32
quote:

Pistonun direnci dediğin nedir anlamadım ki Sercan. Ben Metalurji ve Malzeme Mühendisiyim biliyorsun ki. Metalik malzemeler belirli kalitelerde üretilirler. Motor teknolojisi için genel anlamda diyebilirim ki benzer motor güçlerinde, benzer sıkıştırma oranlarında ve benzer çalıştırma oranlarında çalışan motorlar için seçilen malzeme kalitesinin farklı olması gerekmez. TS motorlar için kullanılan sekman ya da pistonlar dandiktir diyebilir misin? Eğer değilse JTS motorlarda aynı kalitede malzeme kullanılmasındaki mahsur nedir?
Motor rektifiyecileri pistonun direnci dediğin şeyi ne ile ölçüyorlarmış çok merak ettim doğrusu. Brinell ya da Rocwell sertlik deneyi mi yapıyorlar, Radyografik muayeneye mi tabi tutuyorlar, Mikroyapıyı mı incelemişler, nedir yani? Rektifiyeciler "piston direnci" dedikleri şeyi neyle ölçmüşler. Böyle teknik ve malzeme konusuna hakim bir rektifiyeci varsa alnın öpmek gerekir.



var abı bunları ölçen rektifiyeciler tabi.. bunu ölçmeyıp yapanlarda var tabi..

TS ile JTS de kullanılan parçalar aynı ıse TS nıye dandık degıl demıssın enjektörlerın işemesı TSninki ile JTS nınkı aynı degıl bu durumda JTS motorlarda daha kalıtelı mazeme kullanılması gerekıyor dıye düşünüourm.

bu arada kamutay abı snn JTSlerde problem yaşıyanı ne gördüm nede duydum.. Ama 159da sadece türkiyede degil tüm dünyada aynı seyler konusuluyo
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#33
quote:

Ayrıca talaş kaldırma yöntemi ile yüzey pürüssüzleştirme sonucu elde ettikleri "engin" bilgi denizi  pek te tatmin etmiyor beni. Meslek icabı :)



Son 5 dakikadır aralıksız gülüyorum Bülentcim,Allah da seni güldürsün..

( Dip not düşelim mi espriyi herkes yakalasın diye; işlenmiş tornalanmış yüzeyler en yüksek RMS değerine sahip oluyordu sanırım 75-3000 mikron gibi..Yani bu rektifiyeci dostlarımız talaş kaldırma yöntemi ile elde edebilecek en pürüzlü yüzeyi sağlıyorlar, yanılıyorsam düzelt...   )

Passione

#34
Benimde aklımdan geçmiyor degil JTS mi alsaydım yoksa hata mı ettim JTD alarak diye ama konusulanların pek içaçıcı olmadıgını görünce susmayı tercih ettim. Tabi ki hiçbir zaman o sesi alamayacagım (gerçi jts lerin sesleri TS ler gibi degil ama) için turbonun ıslıgını dinlemek beni tatmin eder. Bu arada Sercan yasadıgın sorunlar için cok üzgünüm hallettigini sanıyodum. Yeni besil turbo benzinlilerde Fiat a ait nolcak bu marka kimlginden cıktı diye buna denir.
"centocinguantanove"

Sercan Keklik

#35
Candogan bey bizim bu tür büyük sorunlarımız yok yanı mılletın yaşadıgı kadar büyügünü henüz yaşamadık ama araçta hala yazılım problemı mevcut ve biz hala diger problemli 159 JTS sahipleriyle beraber italyadan yazılım beklıyoruz
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

tb549

#36
Ankarada ki servis ile olan iyi ilişkilerim neticesinde burada yazılanlara benzer şeyler duydum, gördüm..
Hatta yurt dışı forumları da incelerseniz buna benzer yorumları bulabilirsiniz..
Fazla detaya girmeden GT lerdeki 2.0 JTS lerin alfanın en problemsiz motorları olduğu hakkında yaygın bir kanı mevcut..
GT lerde ki en büyük problem Selespeed lerde yaşanıyor ki bu da kullanılan baskı nın fiziki yapısı ile ilgili bir durum..
Ankarada ki iki GT Selespeed kullanıcısı arkadaşım da bu sorunu yaşadı..
Ben GT yi almadan önce mümkün oldukça iyi araştırdığımı düşünüyorum..
159 larda ise otomatik + dizel olanlarında ilk gelenlerde bir yazılım sorunu olduğunu ve bunun yazılım güncellenmesi ile çözüldüğünü biliyorum..
159 lardaki 1.8 MPI motorun ise vergi avantajı ve JTS lerden (1.9) gelen şikayetler üzerine getirilmeye başlandığını üst düzey yetkili bir ağızdan duydum..

saygılar..

murat

#37
159 1.9 JTS DISTINCTIVE  35.150 ? + 1.175 YTL*  
159 1.9 JTD DISTINCTIVE  37.150 ? + 1.175 YTL*  

Arada bu kadar az bir fark varken zaten benzinli almak isteyen pek olmayacaktır ;)
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Dentist

#38
Demek ki 159 almıyoruz Sercan bu kadar şikayetçi olduğuna göre.

Edited by - Dentist on 27/10/2008  10:54:19
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

agucba

#39
Bir kişinin şikayeti ile 159 alınmayacaksa va Alfa'nın haline. Hem niçin Alfa alınmıyor diye hayıflanılıyor, sonra da Alfa almayın deniyor.

Ona bakarsanız, 147, 156 ve başka modellerden dünya kadar şikayeti olan varken çok memnun olanlar da var.

Bir şikayeti olan, bunu en az 25 kişiye duyurur ama memnun olanlar da bu oran sadece 3'tür.

Hem Alfa, gelen şikayetlerden dolayı, sırf kaliteyi arttırmak için 2008 başında fabrikayı kapatıp sadece üretim tesisi için 10.000.000,- Euro yatırım yaptı. Diğer yerlere harcananlar buna dahil değil.

///////////////

murat

#40
Alfa'nın olayındaki farklılık hepimizin yaşadığı gibi hem sorunlu bir aracının olması hem de onu deli gibi sevmemiz değil midir? Açıklanamayan nokta bu değil midir zaten?
İnsanların Alfistilere duyduğu saygının temelinde bu yatmamakta mıdır ?...Uzar gider bu sorular
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

fatih159

#41
Arkadaşlar 159 iyi araç çok kez ufak tefek problemler yaşadım fakat vazgeçemiyoruz bağımlılık yaptı bu aracın yol tutuşu direksiyon sistemi ve süspansiyonu, görünümü.. Ayrıca ben geçtiğimiz gün bir arkadaşıma çok büyük bir baskı ile 1.4 TB mito aldırdim. 1.4 155HP turbo motor araç rölantide bile hırlayarak çalışıyor fiattan bozma bir motor olduğunu düşünenler yanılacaktır çünkü alfa mühendisleri çok güzel ayar çekmişler bu motora. Benim sistedeki açtığım tüm konular motorla ilgili motor hastasıyım ve alfanın güncel motorlarının çok iyi olmadığını düşünüyorum. Fakat bu kullandığım mitodaki motor gerçekten çok iyi. Turbonun verdiği keyif başka. Ümit ediyorum daha yüksek hacimlisi daha güçlüleri şu sorunlu dediğiniz 1.9 jts gibi motorların yerini alır.
Giulia Fan!

master

#42
Fatih Bey MiTo'nun performansini begenmeniz cok sevindirici :) Demek ki bu aleti ufak tefek modifiyelerle turbosu sagolsun 180-190hp yapinca iyice hizli bir ufaklik olacak.

Sira GTAya geldi o zaman :)

Ayrica bence MiTo GTA'nin 1.8 litrelik motorunu sadece MiTo'da kullanip da heba etmezler. Illa ki 159a da koymalarini beklerim ben o motoru. Alfa Romeo da gelecegin artik dusuk hacimli turbo motorlarda oldugunu farketti. Eh zaten bugune kadar yaptigi turbo motorlarin her biri ayri bir sanat saheseri, bundan sonrakilerde de basarisiz olacagini sanmam.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Sercan Keklik

#43
quote:

Bir kişinin şikayeti ile 159 alınmayacaksa va Alfa'nın haline. Hem niçin Alfa alınmıyor diye hayıflanılıyor, sonra da Alfa almayın deniyor.

Ona bakarsanız, 147, 156 ve başka modellerden dünya kadar şikayeti olan varken çok memnun olanlar da var.

Bir şikayeti olan, bunu en az 25 kişiye duyurur ama memnun olanlar da bu oran sadece 3'tür.

Hem Alfa, gelen şikayetlerden dolayı, sırf kaliteyi arttırmak için 2008 başında fabrikayı kapatıp sadece üretim tesisi için 10.000.000,- Euro yatırım yaptı. Diğer yerlere harcananlar buna dahil değil.



bu bir kişinin şikayeti degilki abicim JTS kullanıcısı dıyorum.. 159 da JTS kullanıcısı açık ve net.. Ben her topıcte yazıyorum yazmayada devam edıcem 159 almak cok büyük hata. Fuardada gördünüz sıfır aracın plastik klipsleri yok, izalasyonu yapıştırılmadan gönderılmış vs.. 2 dk baktık sırf bunları gördük şimdi o paraya 159 mu alınır yoksa problem yaşama rıskı alfaya göre %80-90 daha az olan BMW 316 serisimi alınır? arada 2 bin ? fark var Liste fiyatlarından.. veya 1 bin ? farkla a4 mü? seçenek cok o fiyat aralıgında yani 159 ucuz bı arabada degıl.. E diger arabalarda 159 a göre tamam bıraz daha pahalı ama daha teknolojik..

Alfada farkına varıp bazı şeylerin işte fabrikayı kapatıp daha kalıtelı hızmet ıcın dünya para harcamıs bundan sonrakı araçlara bakalım ıncelıyelım derım.. Bu kapatımdan sonra bıze gelıcek araçlar tahmini olarak fabrikanın acılıs tarıhınden ıtıbaren 4,5 - 5 ay kadar süredir. (Özel Siparişler Hariç)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

fatih159

#44
quote:

Fatih Bey MiTo'nun performansini begenmeniz cok sevindirici :) Demek ki bu aleti ufak tefek modifiyelerle turbosu sagolsun 180-190hp yapinca iyice hizli bir ufaklik olacak.

Sira GTAya geldi o zaman :)

Ayrica bence MiTo GTA'nin 1.8 litrelik motorunu sadece MiTo'da kullanip da heba etmezler. Illa ki 159a da koymalarini beklerim ben o motoru. Alfa Romeo da gelecegin artik dusuk hacimli turbo motorlarda oldugunu farketti. Eh zaten bugune kadar yaptigi turbo motorlarin her biri ayri bir sanat saheseri, bundan sonrakilerde de basarisiz olacagini sanmam.




Ben bu aracın performansını çok beyendim. Bir kere kg problemi yok zannedersem araçda Q2 sistemi var hiç patinaja düşmüyor. Eğer yoksa bile gücü yere aktarmada çok başarılı bana q2 sistemi var gibi geldi. Kapılar o sınıfa göre çok tok kapanıyor ve süspansiyon aynı 159 gibi sert ve sessiz çalışıyor. Bence de 1.8 hacimli motorlar 159 da 1.9 jts nin yerine kullanılmaya başlayacak fakat şu fiatın satış stratejileri yok mu o adamı deli ediyor. İllaki 1.9 çift turbo dizel ilk önce lancia da kullanılacak illa ki 1.8 tb motor mito da kullanılacak veya 1.4 tb 155 hp mitoda yer alacak. Şu 1.4 155 HP motoru bir 159 a monte etseler hem fiyat düşecek hemde 1.9 dan daha kullanışlı bir motor olacak. 159,147 çok daha fazla satılacak.Atmosfrik mi turbo mu kıyaslaması yapılabilir o ayrı zevk ama günümüzde popüler olan turbo.

Diğer arkadaşımızın 159 asla alınmaz dediği görüşüne pek katılmıyorum. 159 da çok da büyük işçilik sorunu yok.Kenid sınıfında birebir bir 320d den aynı donanımla 22 bin euro daha düşük. Biz de otomobil delisiyiz. Audi nin sürüş zevki 0. bir tek bmw rakip oda çok pahalı ve sıradan. Alfa nın direksiyon ve yol tutuş teknolojisi hangi markada var çok merak ediyorum. Gidin bir passat, vectra a4 kullanında otobanda nasıl beşik gibi sallanıyorsunuz nasıl sürüş zevki 0 daha iyi anlayabiliriz. İsterse bu araçlar 300 hp olsun zevk veremiyor.
Giulia Fan!

Sercan Keklik

#45
Fatih bey siz sorundan zevk alıyorsanız tabi orası ayrı.. Ama ben sıfır araç alıcam tavanından sular akıcak, torpidodan sesler gelicek falan hiç hoş olmıyacak durumlar.. Para verıyoruz bu parayıda sokakta toplamıyoruz diye düşünüyorum.. Bmw ve Audininde gayet güzel bir yol tutuşu mevcut bu arada.

Edited by - SerCy on 27/10/2008  18:53:33
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Passione

#46
159 un süspansiyonu sessiz calısıyor diyebiliyorsanız ben yarın bu aracı gider servise bırakırım birdahada almam. Ben anlamadım bu işi lak luk lak luk bu ne ya tamam sert-spor süspansiyon ama bana acayip gürültülü geliyor. Kıracam kafayı
"centocinguantanove"

Borracho

#47
quote:

159 1.9 JTS DISTINCTIVE  35.150 ? + 1.175 YTL*  
159 1.9 JTD DISTINCTIVE  37.150 ? + 1.175 YTL*  

Arada bu kadar az bir fark varken zaten benzinli almak isteyen pek olmayacaktır ;)




Galba sitenin tek aykırı düşünen kişisi benim..:)

sedan dururken sportwagon aldim.
otomatik vitesi hic mi hic sevmem,manuel sectim.
JTD, JTS arasindan bilincli olarak JTS'yi sectim.kararlarimin arkasındayım.
aracimi satin alirken özellikle yurt disi otomotiv medyasinin tüm yorumlarini okudum. "JTS zaten sorunlu" yorumunu ilk kez bugun burada okudum. dayanagi nedir bilemiyorum.Bayide de bana yo diesel alin, JTS'den uzak durun diyen kimse cikmadi. dizel motor , hele hele alfa'da dizel motor bana ters geliyor. Aracim gayet güzel gidiyor.sesi harika. performansi son derece tatminkar. Bir Alfa Romeo'dan bekledigim tüm özellikleri bana sunan bir motor yatiyor kaputun altinda. dolayisi ile benim cevabim, JTS...:)

fatih159

#48
quote:

159 un süspansiyonu sessiz calısıyor diyebiliyorsanız ben yarın bu aracı gider servise bırakırım birdahada almam. Ben anlamadım bu işi lak luk lak luk bu ne ya tamam sert-spor süspansiyon ama bana acayip gürültülü geliyor. Kıracam kafayı



Sportif araçların süspansiyonları tam sizin tabir ettiğiniz lak luk sesiyle çslışıyor bundan emin olabilirsiniz Alfa 159 süspansiyonunda hiçbir anormallik gürültülü çalışma yok.
Giulia Fan!

Borracho

#49
ben italyadaki alfa159owners forumuna da üyeyim..oradaki ilgili konuyla check ettim. kisa donem-uzun donem 1.9 jts motorlu 159 kullananlar baya methediyorlar bu motoru. tek handikap olarak fazla benzin icmesi gösteriliyor. özellikle sehir ici kullanimda motorun performansi ve yüksek hiza gecisteki atikligi ve alfa mühendislerinin hassas ayari begenilmis. dolayisi ile bu "1.9 JTS motor zaten sorunlu" hurafesi nereden cikti merak ediyorum acikcasi. birmot'a sordugumda da 1.9 jts motorlu araclarin oran olarak cok cok az servise geldigini soylediler. sonuc olarak 159'U sevelim, JTS motordan korkmayalim.