Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Kaza Yaptım!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sarpgrey

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
aracımı aldıkdan çok kısa bir süre sonra daha az maliyetli bir kaza yaptım abs azizligi diyelim eski düzen fren sistemi olsa kesinlikle olmayacak bir olay abs nedeniyle oldu  hala da fren konusunda çok şüpehelerim var sevmiyorum bu abs yi .. o gün bu gündür takip mesafesini korurum

ABS yüzünden nasıl kaza yapabilirsiniz..Anlamadım.

ABS ile neden şüpheleriniz var..?
Eski düzen fren sistemi ABSden iyidir diyorsunuz yani.. !!!

ABS ile manevra kabiliyetiniz olduğunu, eski düzende ayağınızı frenden çekip manevra yapmanız gerektiğini biliyorsunuz sanırım.
Abs konusu benimde kafama takildi. Yani abs nin dezavantaj olduğu durumlar varmi onuda bilmiyorum.  Yalnız kendi adima şunu söyleyim Malatya da bir kaza anlattım arabada abs olmasa arabada ciddi hasar olacakti. Trafikte seyrederken baktım yan yoldan bir 159 yola çıkmaya calisiyor ama trafikte çok yoğun. Başka bir alfa yi görünce kendi kendime diğer alfa kardeşime centilmenlik yap dedim. Neyse hafif frene bastim arkamdaki araçlar yavasladi 159 surucusune çıkması icin işaret ettim oda teşekkür etti yola cikti.o onde ben arkada gidiyoruz 300 metre sonra ben 159 un sağ tarafında iken amca birden bire sinyal vermeden sağ taraftaki yola girmek için sağa kirmasin mi baktim bana yandan carpacak bende reflex ile sağa kirdim ve ayni anda frene bastim, benim araba sağdaki yola girdi ama bu arada abs calisiyor baktim kaldirim taşlarına vuracagim tekrar direksiyonu sola kirip yola döndüm.  Herşey 2 saniye içinde oldu hatta yanimdaki arkadaş nasıl olduda kaldirima cikmadigimiza hayret etti. Beni sikistiran 159 düştüğüm durumu farketti ileride dortluleri yakip durdu bende yanina durdum.dedimki eğer kacmasaydim üzerime cikmistiniz, adam defalarca Özür diledi ve hakkini helal et dedi bende tamam sorun değil diyip devam ettim.
Isin komik tarafi baska bir alfa ya centilmenlik yapalim dedik o alfada üzerime cikacakti. koskoca Malatya da bir 147 ile 159 birbirine girecekti, zaten Malatya'da ben en fazla 5-6 tane alfa Romeo var :)
Abs diyince bu animi paylaşmak istedim. Sadede gelirsek abs bir araçta olmazsa olmazdir bana göre.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

sarpgrey

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
hata bende kabul ediyorum abs ye veya diğer sistemlere suç bulmuyorum:) itiraf ediyorum takip mesafem yaklaşık 5- 6 metre civarıydı ve megane fren yaptıgında ona bakmıyordum:) ani frenlere tepki verirken saliselerin bile çok önemli olduğunu biliyorum. ama yapcak bişe yok oldu napalım. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim:)

Bir tavsiye, özellikle yakın takip yapmanız gereken durumlarda, mümkünse önünüzdeki aracın da önünü takip etmeye çalışın, çoğu zaman önünüzdeki araç ile eş zamanlı, bazen ondan daha hızlı frenleme tepkisi verebileceksiniz ;)

Bu yüzden kamyon, otobüs, veya büyük ticari araç gruplarını takip etmekten nefret ediyorum.

Size geçmiş, tüm forumdaşlara ve de bana ders olsun :) Trafikte 1. Takip mesafesi, 2. Dikkat ;)  :alfisti:
+1 aynen katiliyorum. Bende trafikte onumdeki aracın önündeki nin stoplarini görmeye çalışırım.  Dünyanın en iyi freni olsa bile her insanda tepki süresi farkli oluyor.
Bu arada bana göre en iyi otomatik fren sistemi su anda volvoda . Sanırım c30 veya s40 ti bu fren testinde Mercedes'in s serisi öndeki sembolik kartondan araca  vurdu volvo frenledi.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

156vs

sanırım burda kafa karıştıran olay o an hissedilen fren hissi , şahsen ben abs devreye girdiginde araç gidiyor hissindeyim :o , belki daha kısa mesafede duracak ama o öne yıgılma hissini insan alamadıgında abs tutmuyor diyoruz neyse arkadaşın konusunu da kirlettik kusura bakmasın o neyin derdinde....


bu arada herhangi bir nick üstüne tıkladıgımda ( bir hata meydana geldi ) diyor ve kullanıcının bilgilerine yaş şehir vs göremiyorum hitabette sıkıntı çıkarıyor şahsen bir de ona bakabilirlerse arkadaşlar teşşkkür ederim

sarpgrey

You are not allowed to view links. Register or Login
gecmiş olsun.en guzeli abs on off yaptırmak.yapılabilir herhalde
Bence son derece yanlış bir tespit abs on-off yapilabilmesini istemek, bu herzaman gerekli bir sistem olmasaydı zaten arac fabrikadan cikarken ayni Asr de olduğu gibi bir on - off tuşu koyarlardi.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

Kubilay

Eğer eşik fren yapmayı becerebilirseniz hem ABS kadar güvenli hem de ABS'den daha kısa mesafede durabilirsiniz.Ama baya zordur becermesi, özellikle panik halinde.

Eşik freni merak edenler için

You are not allowed to view links. Register or Login

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer eşik fren yapmayı becerebilirseniz hem ABS kadar güvenli hem de ABS'den daha kısa mesafede durabilirsiniz.Ama baya zordur becermesi, özellikle panik halinde.

Eşik freni merak edenler için

You are not allowed to view links. Register or Login

Hiç alakası yok..ABS'den daha kısa mesafede duramazsınız.
Ayrıca paylaştığınız makale tamamen yarış sürüşü ile ilgili, viraja girişte hızı nasıl azaltmak gerekiyor..Bunu anlatan egzersiz yaptırıyor.
Makalenin hiçbir yerinde ABSden daha güvenli ve daha kısa mesafede durursunuz demiyor.

ABS, kayma sezerse devreye girer ve sizin yerinize pompalama işini yapar. Siz basmaya devam edeceksiniz frene.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Kubilay

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer eşik fren yapmayı becerebilirseniz hem ABS kadar güvenli hem de ABS'den daha kısa mesafede durabilirsiniz.Ama baya zordur becermesi, özellikle panik halinde.

Eşik freni merak edenler için

You are not allowed to view links. Register or Login

Hiç alakası yok..ABS'den daha kısa mesafede duramazsınız.
Ayrıca paylaştığınız makale tamamen yarış sürüşü ile ilgili, viraja girişte hızı nasıl azaltmak gerekiyor..Bunu anlatan egzersiz yaptırıyor.
Makalenin hiçbir yerinde ABSden daha güvenli ve daha kısa mesafede durursunuz demiyor.

ABS, kayma sezerse devreye girer ve sizin yerinize pompalama işini yapar. Siz basmaya devam edeceksiniz frene.

Ben makalede o yazıyor demedim, eşik freni merak edenler için paylaştım.
ABS'den kısa mesafede durulabilir, ABS bilindiği gibi güvenli bir şekilde yavaşlamak/durmak içindir, salt amacı mesafe kısaltmak değildir.Kazık frene göre daha kısa mesafede durdurduğu için yanlış bir algı var.

ABS mekanizmasının yaptığı bas çekler sırasında kaybedilen mesafe eşik frende yok.Kızaklama ya da kilitlenme de yok.

blackgear

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer eşik fren yapmayı becerebilirseniz hem ABS kadar güvenli hem de ABS'den daha kısa mesafede durabilirsiniz.Ama baya zordur becermesi, özellikle panik halinde.

Eşik freni merak edenler için

You are not allowed to view links. Register or Login

Hiç alakası yok..ABS'den daha kısa mesafede duramazsınız.
Ayrıca paylaştığınız makale tamamen yarış sürüşü ile ilgili, viraja girişte hızı nasıl azaltmak gerekiyor..Bunu anlatan egzersiz yaptırıyor.
Makalenin hiçbir yerinde ABSden daha güvenli ve daha kısa mesafede durursunuz demiyor.

ABS, kayma sezerse devreye girer ve sizin yerinize pompalama işini yapar. Siz basmaya devam edeceksiniz frene.

Ben makalede o yazıyor demedim, eşik freni merak edenler için paylaştım.
ABS'den kısa mesafede durulabilir, ABS bilindiği gibi güvenli bir şekilde yavaşlamak/durmak içindir, salt amacı mesafe kısaltmak değildir.Kazık frene göre daha kısa mesafede durdurduğu için yanlış bir algı var.

ABS mekanizmasının yaptığı bas çekler sırasında kaybedilen mesafe eşik frende yok.Kızaklama ya da kilitlenme de yok.

Kubilay, eşik fren ABS li araçlarda da geçerli değil mi be gülüm :) Eğer eşik frende isen, zaten araç kızaklamadı demektir. Araç kızaklamıyorsa, ABS devreye girmedi demektir. ABS devreye girmedi ise, bu aracın ABS siz bir araçtan farkı yok demektir. :)

ABS, kızaklama sonrası durum için tartışılacak bir konudur.

ABS araç çalıştığında devreye girer fakat mekanizması çalışmaz.

Frene basarsanız da çalışmaz, gaza basarsanız da çalışmaz. Yani araç ABS siz araç ile birebir aynı özelliklerdedir.

Frene bastınız, sert bastınız, tekerlerden bir veya bir kaçı kilitlendi. Sensör bunu algılar, ve ABS fren mekanizması devreye girer. Bu durum zaten eşik frenin üzerine çıktığın noktadır. Bu noktadan sonra ABS saniyede 5-20 kez fren yapar ve tekrar bırakır. Bu da kızaklamaya göre daha kısa bir durma mesafesi sonucu ortaya çıkarır ;)

h.t

Bende yıllar önce AutoShow dergisinin yaptığı bi testi hatırlıyorum aynı araçları hem abs li hem abs siz test ediolardı özellikle yağmurlu zeminde abs sizler daha kısa sürede duruyordu ,tabi ordaki pilotlar prof oldugunu unutmamak lazım.
Bulursam linkini atayım teknik olarak o kadar bilgim yok çünkü :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kubilay

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer eşik fren yapmayı becerebilirseniz hem ABS kadar güvenli hem de ABS'den daha kısa mesafede durabilirsiniz.Ama baya zordur becermesi, özellikle panik halinde.

Eşik freni merak edenler için

You are not allowed to view links. Register or Login

Hiç alakası yok..ABS'den daha kısa mesafede duramazsınız.
Ayrıca paylaştığınız makale tamamen yarış sürüşü ile ilgili, viraja girişte hızı nasıl azaltmak gerekiyor..Bunu anlatan egzersiz yaptırıyor.
Makalenin hiçbir yerinde ABSden daha güvenli ve daha kısa mesafede durursunuz demiyor.

ABS, kayma sezerse devreye girer ve sizin yerinize pompalama işini yapar. Siz basmaya devam edeceksiniz frene.

Ben makalede o yazıyor demedim, eşik freni merak edenler için paylaştım.
ABS'den kısa mesafede durulabilir, ABS bilindiği gibi güvenli bir şekilde yavaşlamak/durmak içindir, salt amacı mesafe kısaltmak değildir.Kazık frene göre daha kısa mesafede durdurduğu için yanlış bir algı var.

ABS mekanizmasının yaptığı bas çekler sırasında kaybedilen mesafe eşik frende yok.Kızaklama ya da kilitlenme de yok.

Kubilay, eşik fren ABS li araçlarda da geçerli değil mi be gülüm :)

Evet abi bu detayı atlamışım haklısın, ABS'li araçlarımızla ABS'yi devreye sokmadan daha kısa mesafede durabiliriz diyeyim o zaman.

blackgear

Aynen. Ama Selim abi' nin bahsettiği konu şu ki bence çok haklı,

Biz sürücü ehliyetli trafik şoförleri, pro seviyesinde olmadığımız için, ani bir durma gerektirecek durumlarda, panik hali ile frene Allah ne verdi ise basarız. Bu gayet normal bir durumdur, çünkü bize verilen sürüş eğitimi, trafikte rutin durumda yaşadıklarımız pro kullanmayı gerektirecek durumlar oluşturmaz.

Bu durumda da araç muhakkak kızaklama durumuna geçecektir. Yani kaçınılmaz gibi bir durum :)

Zaten ABS' nin amacı fren mesafesini kısaltmak değil, frenleme esnasında sağ ayağın o panikle basıncına rağmen, direksyon ile araca yön alabilmesini kolaylaştırmaktır.

Bilinenin aksine, dönen bir tekerleğin, zemine temas ettiği noktasında hız sıfırdır. Buna da tutunma denir. Tekerler yere tutunuyorsa, direksiyonu çevirdiğiniz yöne doğru hareket eder. Kayma başlaması, tekerleğin zemine değen kısmının yolu bırakması ve kızakması anlamına gelir. Bu durumda ataletsel yükler ne yönde ise, araç o yöne doğru meyil alır ve o yöne doğru kayar. Zaten tekerlekte tutunma olmadığı için, direksiyonu nereye çevirirseniz çevirin, araç kaymaya başladığı doğrultuda ilerlemeye devam eder.

Kaygan bir zeminde, ABS li bir araç ile 80-90 km hız ile ilerlerken frene asılıp, direksyonu tam sağ veya sol yaparsanız da aynı durumla karşılaşma olasılığınız yüksektir. Bu kez tekerleğin dönüş yön ile aracın gidiş doğrultusu çakışmadığı için araç kızaklayacaktır. Bu duruma over steer (yada under steer) denir.

ABS tekerlere göre fren dağılımı yapmaz :) Onu da yapan ESP dir. (Bizim araçlarda VDC sanırım) Yük, fren basıncı ve ABS sensörlerinden gelen verilere göre fren ayarlaması yapar. Over Steer veya under steer durumlarında eğer varsa ESP devreye girer. Aracı dönüş hattı üzerinde tutmak için uygun tekerlerdeki fren yükünü "azaltır"

ku2

Eşik frenin bittiği yer, ABSnin başladığı yerdir.
Eşik noktasını geçen ABSli araç, ABS olmayana göre daha kısa mesafede durur.

Gerekeni yazmışsın Kadir..
Ben daha yazmıcam.

Aynı şeyleri defalarca farklı farklı kişilere anlatmak zorunda kalıyorum.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785