Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Brera - TT - Z4

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

omeroguz

#25
Bektaş senin durumu anlatacak kelime henüz söylenmemiştir

agucba

#26
Şimdi bizim araçların torkları düşük ve alt devirlerde çok zorlanıyoruz. Turbo dizeller ise tabiri caizse nerede ise devir saatinin bodrum katından bile (350-400 Nm'ye varan torkları nedeni ile) devirlenmeye başlıyorlar ama 3500-4000 d/d'ye geldiklerinde ise nefesleri kesiliyor ve insanın hevesi kursağında kalıyor.. Bizimkiler ise 7000'e kadar devam edebiliyor.
Ayrıca dizeller düşük devirli araçlar oldukları için vites oranlarını ona göre ayarlayıp yüksek süratlere de çıkabiliyorlar.
Şimdi burada kim avantajlı oluyor?

///////////////

admin

#27
Register or Login" border=0>

:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

#28
Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

murat

#29
Valla ben de Almanların performans arabası hususunda İtalyanlara ders verebileceğini düşünmüyorum.Sonuçta olaylara Fiyat/kalite/performans olarak üç boyutlu bakmak lazım.Almanlar konfor ve dayanıklılık konusunda diledikleri kadar konuşabilirler ama performans ??
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

admin

#30
Performansta ortada bu murat, brera bu kadar ağırken hep diplerde kalmaya aday.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Levent Kobaza

#31
Bizim alfa mühendisleri herhalde ''ağır araba '' yapalım abi dediğinde kiloca ağır yapalım diye düşünüyorlar

n/a

#32
Derginin teknik veriler kısmında hata var sanırım, "ventile" kısmında, 4 pro zyliner , dohc yazmışlar. Almanca bilmediğim için emin olamiyorum ama, bu silindir sayısı değil mi? :P

Ya, bu iki otomobili kıyaslamak, hem doğru hem yanlış. :)Doğru çünkü, ikisi de modelleri için en yüksek performansı sunan, aynı fiyat aralığında bulunan, aynı koltuk düzenine sahip otomobiller.

Ama Brera, orta sınıf otomobil platformu kullaniyor, TT ise kompakt sınıf otomobil platformu. Bu da, Audi s4 ile, Audi a6 4.2 yi kıyaslamak gibi.. Fiyatlarının aynı olması, onları birbirine rakip yapmiyor ki :)

Brera'nın boyut ve ağırlık olarak ağır olması, kullandığı platform ile ilgili bir sorun. Eğer Alfa, 147 platformu üzerine bir spor otombil üretmiş olsa idi, sorun kalmayacak, performans açısından TT ile başa çıkmaya çalışabilecekti.

Ama 159 platformunu kullandığınız zaman, daha geniş bir iç hacme, ve ağır bir kasaya sahip oluyor, ve kendinize rakip olarak da aslında TT'yi değil, BMW 3 serisi, ve CLK'yı almaya çalışıyorsunuz.

Kısacası daha büyük, iri cüsseli bir İtalyan isteyen Brera alır. Performanslı bir tavşan isteyen, TT alır. :)

Şimdiii... :) Tamam, Brera'nın TT ile performans yönünden başedebilmesi zaten bekelenemez. O aslen ayrı bir kulvarda yarışıyor. Belki Brera, TT müşterilerini cezbedebilir, ancak bu, performans yönünden olmayacaktır.

Ama asıl soru ise şu. Brera, asıl rakip olmaya çalıştığı BMW 3 serisi coupe ile kıyaslandığı zaman durum ne? Durum ortada aslında, 3.35, tam 15bin Euro daha pahalı, ve iki tane de fazladan turbosu var. Kısacası, Brera'yı aslında, fiyatları baz alırsak, 335 ile değil, 325ci ile kıyaslamak lazım. O durumda da, Brera performans açısından her türlü üstün gelir.

Fakat yine, ufak bir pürüz kaliyor.. Tamam, satış fiyatlarına baktığınız zaman Brera'nın rakibi 325ci. Peki ya 2.el değer kaybını göz önüne alırsak? Eğer bir otomobile verdiğimiz parayı "satış fiyatına" endekslersek, evet, Brera Bmw'den ucuz. Ama yok, "satış fiyatı - 2.el değeri" formülüne endekslersek, 335ci, belki aslında Brera ile aynı fiyata gelecek, 2-3 sene kullanım sonunda.

İşte artık, bu noktada, Brera 3.2'nin rakibi 325 midir, 335 midir tartışması hiç bitmez sanırım, tamamen yorum meselesidir :)

Bence tabii ;)

n/a

#33
kerem almanca yazılanlar doğru.silinder başına 4 subab(ventil)tan bahsediliyo.dohc ise üstten çift  eksantriği kast ediyo.dediğinde haklısın.brera ile tt yi mukayese etmek biraz garip.tabi bu bir nevi alman You are not allowed to view links. Register or Login ile bi kıyaslama yaptıklarında nasıl üstün çıkacaklar?

CuoreSportivo

#34
Motor - V Sechszylinder (6 silindir)

agucba

#35
Alfa mühendisleri bu arabayı üretirken sanırım beyinlerini odaya girerken bir yere bırakmışlar ve işleri bittiğinde tekrar yerine koymuşlar. Bu araba hiç bir şekilde bir alfisti'nin istediği hiç bir şeyi karşılamıyor bence.

///////////////

master

#36
Kerem ama arabayı 3 serisiyle kıyaslarsak bu sefer de küçük duruyor iç mekan olarak :) 3 Coupe'ler oldukça geniş Brera'yla kıyaslayınca. Bir de Brera çok daha sportif duran bir otomobil (ama sadece duruyor:) ) , yani nasıl anlatayım görüntüye baktığın zaman standart araçlardan ciddi bir şekilde ayrılıyor , ama 3 serisinde öyle bir durum yok. Gayet mülayim tasarımları var :)
Brera garip bir sınıfta , TT desen değil , Z4 desen değil , 3 Coupe desen bence o da değil. GTV'nin devamı olduğu için GTV'nin belli bir sınıfa ait olamama özelliğini de taşıyor Brera :) Mesela 15-16 sene öncesine dönersek Nissan 300ZX de benzer durumda , arka koltukları var ama Ferrari sınıfında mücadele eden bir araç. O da garip tabii :)

Serkan Bey'e katılmamak elde değil. Eskiden de tartıştığımız gibi Brera bir Alfistiyi tam anlamıyla tatmin edemez bence de. Katılmadığım nokta , bana kalırsa bir Alfistiyi memnun edebilecek birkaç yanı var , ama katıldığım nokta "of işte hayallerimin arabası" denecek bir araba olamamış , neden ? Alfa'nın sürüş özellikleri rakiplerinin bu kadar gerisinde kalamaz , kalmamalı. Bunun da tek sebebi ağırlık. Ne koydularsa artık o arabaya... Ben full donanım bir Brera 3.2 JTS alıp 90.000 euro para veriyorsam , en azından bir 206 RC tarafından da geçilmemeyi beklerim.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#37
alfalar sınıflarüstü bi araba.kendi başına bir sınıf onlar.

Alfadanadam

#38
Önder'cim gene yazmak istediklerimin hepsini yazmışsın, bana birşey kalmamış :)

n/a

#39
Ya, bu görüş meselesi tabii. Ben doğrusu Brera'yı sadece ve direk 3serisi coupe ile kıyaslıyorum. Neden?

-ikisi de markalarının, sedan orta sınıf modellerinin platformunu kullaniyor
-ikisi de markalarının sedan orta sınıf modellerinin ön tasarımını kullaniyor
-ikisi de markalarının sedan orta sınıf modellerinin iç tasarımını kullaniyor
- Aralarındaki uzunluk farkı 5mm, genişlik farkı 30mm, aks mesafesi farkı 107mm.

Ha, doğru, Alfa tasarım olarak BMW 'den sportif, ama bu da hep böyle olmamış mıdır ? :) 3 serisi, 156'ya göre daha mülayim , ve 1 serisi de 147'ye göre (bayağı) mülayim!.. Ama daha sportif görünmesi, 156'ya da 147'nin Bmw'nin bu modellerine rakip olmasına engel olmamıştı. Keza, Brera'nın özellikle arka tasarımı çok çok daha özgün ama, bence bu durum bu iki aracın rakip olmalarına engel değil.

İç mekan konusu da aynı şekilde; 156'nın önde iç kokpiti ne kadar dardır mesela.. Ama sonuçta, asıl rakibi Bmw 3 serisi değildir denemez ki -bence- ! :)

Doğrusu, saydığım özelliklerden dolayı, ben Brera'yı direk, 3 serisi ile kıyasliyorum. Ama tabii bu benim kişisel görüşümdür :)

burcintun

#40
Arkadaşlar internetten bu araçların testlerini incelediğimde gerçekten bir Alfa kullanan kişi olarak çok üzüldüm. Hatta izlerken yeğenim ve kardeşim de vardı yanımda dalga geçmişlerdi. Olaya bilimsel olarak bakarsak Açıkca görülüyorki güç / ağırlık oranı Brera için dezavantaj bu yüzden performans sergileyemiyor. Benim merak ettiğim konu şu. Peki Bmw firması 3.0 litrelik motordan nasıl 265 PS güç üretebiliyor?

master

#41
Burçin Bey BMW 3 litrelik motordan yıllar önce 286 hp de çıkarmış :)

Mesele güç meselesi değil bence çünkü güçler yakın , mesele ağırlık meselesi.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#42
quote:

Burçin Bey BMW 3 litrelik motordan yıllar önce 286 hp de çıkarmış :)

Mesele güç meselesi değil bence çünkü güçler yakın , mesele ağırlık meselesi.


Katiliyorum. 10-20 beygir farkın, 250 beygirlik otomobillerde önemli bir fark yaratacağını düşünmüyorum... Ha 260 ha 270 :P

Üreticilerin amacı, motorlarından en yüksek gücü almak değil, en az maliyetle en yüksek gücü almak olunca, hiçbir zaman motorlar bugünün teknolojisi ile  verebilecekleri en yüksek gücü veremiyorlar :) Yoksa Alfa da, BMW de, o motorlardan en az 50 bg fazlasını çıkartıp, motor ömrünü de yine ~300bin km'de tutmayı başarabilecek teknolojilere sahiplerdir. Bence, tabii :)

Edited by - dantelk on 22/10/2006  14:35:54

n/a

#43
sorun güç çıkartma sorunu değil.tamamen güç/ağırlık oranı.yoksa alfa'da yıllar aynı motordan bmw kadar hatta daha fazlasını çıkaracak teknolojiye ve geçmişe sahip.