Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Kış Lastiği

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Calibra

Cevaplar için teşekkür ediyorum öncelikle,

You are not allowed to view links. Register or Login
Alper'cim ben de bir süredir aynı ebatta lastik bakıyorum.
Geçenlerde hepsiburada'da world puan kampanyası vardı ve lastik almak üzereyken üretim tarihleri sebebiyle erteledim. Genelde piyasada 2012 üretimliler var. Çok eski gibi durmuyor ama benim fikrim, zaten kış lastikleri çoğu zaman az kullanılma sebebiyle aşınma yüzünden değil de yaş yüzünden kullanılmaz hale geliyor. Daha ilk kışında 3 yaşına girmiş lastiği sıfır diye almak istemedim. Senin de aklında olsun.

Öte yandan geçen kış Pejo 308 aracımda Nokian WR D3 lastik kullandım. Açıkça söyleyebilirim ki hayatımda kullandığım en sessiz kış lastiğiydi. Daha sessizleri de vardır elbet ama benim gözümde ilk tercihtir. Hepsiburada olsun, yetkili distribütör olsun elinde hep 2012 üretimliler olduğu için almadım. Şu anda da fiyatı 334 TL mertebelerinde.

Peki ne alacaksın diyorsan muhtemelen 210 TL mertebelerinde dolaşan PEtlas W651 alacağım. Şöyle bir araştırınca belirgin bir şikayet duymadım. Eşimin eski araçlarından birinde ama küçük ebatta kullandık ve gayet memnunduk.

Almak için 15-20 gün gibi bir süre koydum kendime ve araştırmaya devam ediyorum. Eğer 2013 üretimli WR D3 denk gelirse direk alacağım, yoksa muhtemelen madem istediğim olmayacak diyip gidip Petlas alacağım ki araç üstünde 3-4 ay kalacak ve zaten kış şartlarında hızlı-seri kullanmak gibi bir düşüncem olamaz.

Petlas'a ben de baktım abi ama pek bir yorum göremediğim için emin olamadım. Yoksa fiyatı çok makul.

Buradan haberleşelim yine :)

You are not allowed to view links. Register or Login
Goodyear ve bridgestone kullandim. Goodyear sessiz yumuşak ve etiket değerleri de çok iyi. Ultragrip 8 performance dan bahsediyorum

Emin olmamakla beraber nokian da üretim tarihi ya da stok sıkıntısı yasabilirsin. Lastik patladiginda ayni seri bulmak zor olabilir belki

Goodyear ve Nokian'a da ciddi olarak bir bakayım ben direk lastikçileri gezip :)
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

KAKIRMAN

Kış lastiği için Petlas bence mantıklı bir tercih olacaktır. Topu topu 1-2 ay araçta duracak ve de kışın slalom testine de çıkmayacağımız için mantıklı olabilir fiyat-bütçe-cep açısından...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

Inan

Bu kış biraz uzun sürecek gibi.Bizim buralardaki köylerde ağaçtaki ayva sayısına göre  tahminde bulunan yaşlıların tahmini bu yönde  :'(  Tabi kendilerinden o kadar çok eminler ki yani meteorolloji uyduları boşuna çalışıyor sanırsın.Ben Isparta DAVRAZ da buzda  bir kere araca göbek attırttım  dokuz sekizlik havada  :p  Kesin Kış lastiği almalı,en uygunu da olur ,en pahalısı da olur..lazım abi...

cem_dogan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu kış biraz uzun sürecek gibi.Bizim buralardaki köylerde ağaçtaki ayva sayısına göre  tahminde bulunan yaşlıların tahmini bu yönde  :'(  Tabi kendilerinden o kadar çok eminler ki yani meteorolloji uyduları boşuna çalışıyor sanırsın.Ben Isparta DAVRAZ da buzda  bir kere araca göbek attırttım  dokuz sekizlik havada  :p  Kesin Kış lastiği almalı,en uygunu da olur ,en pahalısı da olur..lazım abi...
pirelli ye bir bak derim
alfa sevgisi

Ormanci

Geçen kış Pirelli almıştım, 225 45 17 olunca biraz girdi tabi :)
Petlas vs. düşündüm ama o kadar para verdikten sonra biraz daha farkla daha düzgün bi marka alayım dedim.

Winter Sottozero idi galiba benim lastikler de...

Size sadece şunu anlatayım;
Kartalkaya'ya arabada 5 kişi gittik.
Daha aşağıdan tırmanırken yol bembeyaz oldu, boş bi anda ufak ufak testlere başladım :)

Dip gaz, dip fren vb.
Arkadaşlar "oha oha" falan demeye başladılar lastiğin o andaki tutuşunu görünce :)

Kuru asfaltta ise fena değil. Çok zorlamamak lazım.

Inan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu kış biraz uzun sürecek gibi.Bizim buralardaki köylerde ağaçtaki ayva sayısına göre  tahminde bulunan yaşlıların tahmini bu yönde  :'(  Tabi kendilerinden o kadar çok eminler ki yani meteorolloji uyduları boşuna çalışıyor sanırsın.Ben Isparta DAVRAZ da buzda  bir kere araca göbek attırttım  dokuz sekizlik havada  :p  Kesin Kış lastiği almalı,en uygunu da olur ,en pahalısı da olur..lazım abi...
pirelli ye bir bak derim
Geçen yıl GOODYEAR 205/55 R16 91T UltraGrip 8 Kış Lastiği almıştım .198TL  ye almıştım tanesini ve üretim tarihi 7. ay 2012 .

Calibra

225/45 17 Goodyear Ultragrip 8 için 360-TL fiyat aldım dün bir tanıdık vasıtasıyla.

Yorumlarınızı almak istedim.
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

ismet

You are not allowed to view links. Register or Login
225/45 17 Goodyear Ultragrip 8 için 360-TL fiyat aldım dün bir tanıdık vasıtasıyla.

Yorumlarınızı almak istedim.

Tanıdıktan alınma bir fiyata göre pek de avantajlı gibi görünmüyor. Tabii takması filan dahilse bilemem: You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login bu aramaya göre uygun fiyatlar var ama tercih eder misin bilmem. mesela lassa uygun gibi görünüyor (tabii kalitesini bilmiyorum)

I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Calibra

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
225/45 17 Goodyear Ultragrip 8 için 360-TL fiyat aldım dün bir tanıdık vasıtasıyla.

Yorumlarınızı almak istedim.

Tanıdıktan alınma bir fiyata göre pek de avantajlı gibi görünmüyor. Tabii takması filan dahilse bilemem: You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login bu aramaya göre uygun fiyatlar var ama tercih eder misin bilmem. mesela lassa uygun gibi görünüyor (tabii kalitesini bilmiyorum)

Rezalet :) güya tanıdık dedik.

Lassa'yı bir araştırayım.

Teşekkürler :)
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

Calibra

225/45 R17 için ADAC'ın kış lastiği testi:

You are not allowed to view links. Register or Login
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

ismet

Keşke kumho da olsaydı testlerde, benim ilk tercih kumho olurdu. Eski şirkette kullanan herkes memnundu. Gerçi Nokian'dan kötü olacağını sanmıyorum ki o da GY ile aynı satisfactory kategorisinde. Fiyatı da avantajlı, bence kumholara da bak, testleri filan iyiyse kumho alınabilir.
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

ozoozo

Sanirim bende kumho alacagim , hem fiyatindan hemde diger markalara bosuna para vermek istemiyorum cunku oyle lapa lapa kar,yollari felc edecek cinsten maksimum 1 hafta suruyor bilemedin 2 haliylede cok kaliteli markalara gerek duymuyorum , kumho kisligini biraz arastirip karar verecegim

Sent from my HTC Sensation 4G using Tapatalk


egeozal1

Kış lastiği hiç kullanmadım kullanmayı da düşünmüyorum malum kışın sadece evin etrafında gezdiriyorum bizim kızı. :) akü bitmesin diye. Kışın yola ne annem çıkarır bizim Alfayı ne ben :D

ismet

bu arada belirteyim arkadaşlar, ben de kumho kullandım birkaç kış. bir kez bile üzmedi beni  :yukari-ok: lapa lapa kar yağarken de dışardayım, yine sorun olmadı (tabii ilk yağdığı zamanı kastediyorum, biriktiği ve donduğu zamanı değil).
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Calibra

#89
Kumho fiyat olarak çok iyi duruyor, ancak test ve yorumlar içerisinde pek bilgiye ulaşamamam biraz kafamı kurcaladı.

300-350 TL fiyat aralığında şunlar iyi gibi duruyor:

Nokian WR D2
You are not allowed to view links. Register or Login

Goodyear Ultragrip Performance 2
You are not allowed to view links. Register or Login

Bridgestone LM32
You are not allowed to view links. Register or Login

Bridgestone alacağım gibi duruyor.

Bülent Abi, sen ne yaptın?
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

Alfadanadam

Ben hepsiburada world card kampanyası bekliyorum. Ama aklımdaki ilk seçenek nokian wr d3. muhteşem, hem de sessiz.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


ismet

Nokian da iyi lastiktir :yukari-ok:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

universeee

Arkadaşlar bir iki sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.

1- Nokian WR D3 (You are not allowed to view links. Register or Login) almak niyetindeyim şu sıralar. Forumda arattım ama herhangi bir yorum yok. Kullanmış olan var mı?
2- Bu lastiği alacağım bir yer tavsiye edebilecek kimse var mı? Tanıdığı yada hizmetinden memnun kaldığı bir lastikçi olan?
3- Araçtan çıkacak olan lastiklerinizi nerede muhafaza ediyorsunuz? Normalde lastiği satın aldığım yerde saklama imkanım oluyor diye biliyorum fakat bunu sanıyorum her yer yapmıyor. Bir de nokian lastiklerini herkesin satmadığını düşünürsek pek de kolay değil sanıyorum bu saklama işi.
4- Lastikleri saklayacak bir yer bulamadığım takdirde garajı, deposu, vb bir yeri olup da 4 lastiklik yeri olan bir kimse bana yardımcı olur mu bu konuda? :)

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
2005 Alfa Romeo 147 1.6TS Distinctive 2013-2016
2013 Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna 2016 - ...

universeee

Cevap verebilecek kimse yok mu yaa  :o
2005 Alfa Romeo 147 1.6TS Distinctive 2013-2016
2013 Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna 2016 - ...

Oğuz

Abi kullanmadim bilmiyorum ama okudugum, arastirdigim kadariyla nokian kis lastigi konusunda zirveye oynuyor.

Lastikci olarak da sadece bostanci sanayideki kuzey lastik ile is yaptim, memnunum simdilik bir sorun cikmadi. Aractan cikan lastikleri de sakliyorlar.


Sent from my iPhone using You are not allowed to view links. Register or Login
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

universeee

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi kullanmadim bilmiyorum ama okudugum, arastirdigim kadariyla nokian kis lastigi konusunda zirveye oynuyor.

Lastikci olarak da sadece bostanci sanayideki kuzey lastik ile is yaptim, memnunum simdilik bir sorun cikmadi. Aractan cikan lastikleri de sakliyorlar.


Sent from my iPhone using You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi için teşekkür ediyorum  :serefe:

Peki o Kuzey Lastik'te Nokian var mıydı? Orayla da bir görüşeyim olmazsa.
2005 Alfa Romeo 147 1.6TS Distinctive 2013-2016
2013 Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna 2016 - ...

Oğuz


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi kullanmadim bilmiyorum ama okudugum, arastirdigim kadariyla nokian kis lastigi konusunda zirveye oynuyor.

Lastikci olarak da sadece bostanci sanayideki kuzey lastik ile is yaptim, memnunum simdilik bir sorun cikmadi. Aractan cikan lastikleri de sakliyorlar.


Sent from my iPhone using You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi için teşekkür ediyorum  :serefe:

Peki o Kuzey Lastik'te Nokian var mıydı? Orayla da bir görüşeyim olmazsa.

Yetkili saticisi degiller ama getirtirler buyuk ihtimalle. Bugun ugrayacagim sorarim :) Ebatlar neydi fiyat da alayim ?


Sent from my iPhone using You are not allowed to view links. Register or Login
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

ku2

Kış lastiği konusunda, yaz lastiği kadar hassas biri değilim.
Kış lastiğini 3-4 ay takacaksınız..Bunun için bence Lassa'da bir, Goodyer'da bir, Kumho'da bir, Nokian'da bir..
Performans aramıyorum ben..
Genelde çok fazla kar olmuyor büyük şehirlerde..Yağsa bile 2-3 güne açıyor hava..Eriyor gidiyor kar. Sadece 5 derece altında kullanacaksınız. Tüm kış lastiklerinin hamuru buna uygun, ayrıca su ve çamur tahliyesi için yarıkları mevcut.
Ben şahsen dünya paralar verme taraftarı değilim bir kış lastiği için..

Ancak yaz lastiğinde şu an Continental SportContact5 kullanıyorum ve oldukça memnunum.
Şiddetle tavsiye ederim.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

admin

Alınacak orta değerlerdeki bir kış lastiği bile kış şartlarında en iyi yaz lastiğinden iyidir.

Tabi hava şartları yaklaşık 5-7 derecenin altına düşmediği yörelerde kış lastiği kullanmak, çok büyük bir yarar sağlamayacaktır.

Güvenli bir sürüş için kış lastiği kültürünün yerleşmesi gerekiyor. Unutulmamalı ki sadece köşe başına kadar gidip gelmek bile kimi zaman büyük riskler taşır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Alınacak orta değerlerdeki bir kış lastiği bile kış şartlarında en iyi yaz lastiğinden iyidir.

Tabi hava şartları yaklaşık 5-7 derecenin altına düşmediği yörelerde kış lastiği kullanmak, çok büyük bir yarar sağlamayacaktır.

Güvenli bir sürüş için kış lastiği kültürünün yerleşmesi gerekiyor. Unutulmamalı ki sadece köşe başına kadar gidip gelmek bile kimi zaman büyük riskler taşır.

Ben de bunu diyorum zaten.
Yaz lastiği ile dolaşmamak lazım..
Alınacak herhangi bir kış lastiği bile iş görür kanaatindeyim ben.
Gerisi bütçeye kalmış.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785