Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Ne Kadar Yakıyorsunuz?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Taner27

#25
lpg 30 tl 120 km (1lt: 2,07 tl)
1998 156 2.0 Executive
2004 147 1.6 Dist.
2006 156 1.6 Dist.

AytacFx

#26
9.5 litre normalde fakat bakimlar tam olamdigindan su anda 10.5 litre :)

Edited by - AytacFx on 05/04/2010  03:24:53

Aykut

#27
lpg 90 liraya 400 km kar lastikleriyle
lastikler değişti deneme fırsatı olmadı
bakımları tam racımın

selim

#28
şehir içi 100 km'de 13-15 litre.Otoyol 100km/7-8 lt.Ancak 140-160 km/h hızla.araç gtv tb.

Önceki aracım 156 1.6:Şehir içi 9 litre,otoyol 7 litre ancak 3000d/d altında bu değerlere ulaşabiliyordum.Daha üst devirlere çıkınca yakıt da artıyordu.

Otoyolda 120-200km/h arasında gtv ile daha az benzin tüketiyorum.
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

n / a

#29
quote:

şehir içi 100 km'de 13-15 litre.Otoyol 100km/7-8 lt.Ancak 140-160 km/h hızla.araç gtv tb.

Önceki aracım 156 1.6:Şehir içi 9 litre,otoyol 7 litre ancak 3000d/d altında bu değerlere ulaşabiliyordum.Daha üst devirlere çıkınca yakıt da artıyordu.

Otoyolda 120-200km/h arasında gtv ile daha az benzin tüketiyorum.



Evet katılıyorum. Şehir içi 15lt uzun yol 8lt Fakat 120 yukarsı daha az yakıyor nedense..

Passione

#30
Ortalama 7.8 sehir dışına çıkınca bu rakam 6.7'ye düşüyor. 1.9 JTDm.
"centocinguantanove"

AytacFx

#31
BU hiz konusu garip gercekten. Sehir disinda otabanda ornegin 8 Litre V6 icin. Nasil oluyor anlam veremiyorum yuksek hizlarda.

Motoru tam devrinde kullanildigi icinmi oluyorki ? Ben 150KM'de 12/100 yakiyorum. 120'de 8 / 100 falan.

Sanirim buyuk CC lerin uzun ve duz yollarda avantaji ortaya cikiyor direkmen.

Alfisti147

#32
Son 8 aylık ortalamam 8.9 litre. Tüm seyrin yüzde 10-20 civarı yoğun trafikte dur kalk aromalı olarak yapıldı. Yüksek devirli kullanım oranı ise yüzde 10'dan azdır. Eğer bilgisayarda bir yanılma yoksa bu rakamlar hiç de fena değil.

apojitsu

#33
166 2.0 v6 turbo

lpg:
şehir içi dur kalk fazla yapmazsam yarı agresif kullanımda 13 litreye kadar düşüyor. dur kalk yaparsamda, şu ana kadar ki yol bilgisayarındaki gördüğüm en yüksek rakam yarı agresif sürüşte 15,9 litre.


şehir dışı 7,6 litreye kadar düşürmüştüm. ama yolun durumundan dolayı bu rakamı görmek pek uzun süreli olmadı 8,7 litreye geri çıktı


bu değerlere göre lpg 1,63'den;
şehir içi: 13 lt = 220 kr, 15,9 lt = 260 kr
şehir dışı: 8,7 = 141 kr


benzini ne siz sorun ne ben söyliyim
yukarıdaki litre değerlerine göre hesaplarsak;
şehir içi: 15,9 lt = 596 kr
şehir dışı: 8,7 = 330 kr

apojitsu

#34
quote:

quote:

şehir içi 100 km'de 13-15 litre.Otoyol 100km/7-8 lt.Ancak 140-160 km/h hızla.araç gtv tb.

Önceki aracım 156 1.6:Şehir içi 9 litre,otoyol 7 litre ancak 3000d/d altında bu değerlere ulaşabiliyordum.Daha üst devirlere çıkınca yakıt da artıyordu.

Otoyolda 120-200km/h arasında gtv ile daha az benzin tüketiyorum.



Evet katılıyorum. Şehir içi 15lt uzun yol 8lt Fakat 120 yukarsı daha az yakıyor nedense..



yüksek hızlarda daha az yakmasının sebebi, italyan motorlarının bilindik özelliğidir. italyan araçlarının genelinde düşük hızda yüksek devir çevirmek gibi bir huy vardır. bu yüzden italyan aygırı denir 90-100 km civarında seyrederken devir sürekli aşağı yukarı 2500-3000 devir olan maximmum devirin üretilmeye başlandığı devirlerdedir. bu yüzden bu hızlarda gaza dokunduğunuzda italyan arabaları gaza hemen tepki verir. diğer araçlar ise, örneğin almanlar 90-100 km civarında devirleri 1800-2000 devir civarındadır.

şimdi diyeceksiniz ki düşük devir düşük yakıt tüketimi demektir ama aslında öyle değil

bir italyan arabası 90-100 km hızla bir rampaya çıkmayı ıkınmadan, daralmadan, yıkılmadan aynı tempoyla devir düşmeden başarabilir. bu marea hlx'imde de böyleydi, alfa 166'ımda da böyle  arabanın ıkınmaması size gaza daha fazla basmanız ihtiyacını hissettirecektir. diyelim ki bir bmw 3.20i rampa çıkmaya başlayacak. 3.20'lerin 90-100 km hızdaki deviri 1800-2000 devirdir ve bmw 3.20i'ler max torku 3500 devirde vermektedir. arabayı rampaya vurunca haliyle devir düşecek ve araba ıkınmaya başlayacaktıraraba ıkınmaya başlayınca sizde daha fazla gaza yüklenmek gibi bir istek uyanacak ve gaza yükleneceksiniz. ama araba bu kadar düşük devirde gazı kökleseniz bile size tepki vermeyecektir. gaz pedalına yüklendiğiniz içinde tüketim artacak. araba hızlanmayacak ve haliyle vites küçülteceksiniz. vites küçülecek, devir yükselecek, araba bağıracak, çok yakacak


yani italyan arabalarında yakıtın uzun yolda bu kadar düşmesinin sebebi budur

italyanlar dışındaki bir çok marka da uzun yolda ki tüketim değerleri bu kadar düşmez...

olay bundan ibaret

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:29:15

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:30:04

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:32:07

mutu

#35
forever lpg 90 TL ye 450 km %100 performans
Muhammet İNNECİ
34 AJ 1212
156 t.spark
159 jtd

alperbatur

#36
çooOook

şuanda 8lt karma kullanım


bu arada amma çok lpg kullanan varmış.

AytacFx

#37
quote:

quote:

quote:

şehir içi 100 km'de 13-15 litre.Otoyol 100km/7-8 lt.Ancak 140-160 km/h hızla.araç gtv tb.

Önceki aracım 156 1.6:Şehir içi 9 litre,otoyol 7 litre ancak 3000d/d altında bu değerlere ulaşabiliyordum.Daha üst devirlere çıkınca yakıt da artıyordu.

Otoyolda 120-200km/h arasında gtv ile daha az benzin tüketiyorum.



Evet katılıyorum. Şehir içi 15lt uzun yol 8lt Fakat 120 yukarsı daha az yakıyor nedense..



yüksek hızlarda daha az yakmasının sebebi, italyan motorlarının bilindik özelliğidir. italyan araçlarının genelinde düşük hızda yüksek devir çevirmek gibi bir huy vardır. bu yüzden italyan aygırı denir 90-100 km civarında seyrederken devir sürekli aşağı yukarı 2500-3000 devir olan maximmum devirin üretilmeye başlandığı devirlerdedir. bu yüzden bu hızlarda gaza dokunduğunuzda italyan arabaları gaza hemen tepki verir. diğer araçlar ise, örneğin almanlar 90-100 km civarında devirleri 1800-2000 devir civarındadır.

şimdi diyeceksiniz ki düşük devir düşük yakıt tüketimi demektir ama aslında öyle değil

bir italyan arabası 90-100 km hızla bir rampaya çıkmayı ıkınmadan, daralmadan, yıkılmadan aynı tempoyla devir düşmeden başarabilir. bu marea hlx'imde de böyleydi, alfa 166'ımda da böyle  arabanın ıkınmaması size gaza daha fazla basmanız ihtiyacını hissettirecektir. diyelim ki bir bmw 3.20i rampa çıkmaya başlayacak. 3.20'lerin 90-100 km hızdaki deviri 1800-2000 devirdir ve bmw 3.20i'ler max torku 3500 devirde vermektedir. arabayı rampaya vurunca haliyle devir düşecek ve araba ıkınmaya başlayacaktıraraba ıkınmaya başlayınca sizde daha fazla gaza yüklenmek gibi bir istek uyanacak ve gaza yükleneceksiniz. ama araba bu kadar düşük devirde gazı kökleseniz bile size tepki vermeyecektir. gaz pedalına yüklendiğiniz içinde tüketim artacak. araba hızlanmayacak ve haliyle vites küçülteceksiniz. vites küçülecek, devir yükselecek, araba bağıracak, çok yakacak


yani italyan arabalarında yakıtın uzun yolda bu kadar düşmesinin sebebi budur

italyanlar dışındaki bir çok marka da uzun yolda ki tüketim değerleri bu kadar düşmez...

olay bundan ibaret

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:29:15

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:30:04

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:32:07



Guzel mantik, guzel deger. Fakat BMW 320i ninde vitesleri ayni oranda oldugunu dusunuyorum ben. Bunu bir arastirmak lagzim kac devirde cevirecegini. Benim arac 120KM'de 3500 RPM ceviriyor ve yakiti normal. Diger araclardada gordugu ve duyduguma gore ayni degerdeydi. Yaniliyormuyum yoksa ?

apojitsu

#38
quote:

quote:

quote:

quote:

şehir içi 100 km'de 13-15 litre.Otoyol 100km/7-8 lt.Ancak 140-160 km/h hızla.araç gtv tb.

Önceki aracım 156 1.6:Şehir içi 9 litre,otoyol 7 litre ancak 3000d/d altında bu değerlere ulaşabiliyordum.Daha üst devirlere çıkınca yakıt da artıyordu.

Otoyolda 120-200km/h arasında gtv ile daha az benzin tüketiyorum.



Evet katılıyorum. Şehir içi 15lt uzun yol 8lt Fakat 120 yukarsı daha az yakıyor nedense..



yüksek hızlarda daha az yakmasının sebebi, italyan motorlarının bilindik özelliğidir. italyan araçlarının genelinde düşük hızda yüksek devir çevirmek gibi bir huy vardır. bu yüzden italyan aygırı denir 90-100 km civarında seyrederken devir sürekli aşağı yukarı 2500-3000 devir olan maximmum devirin üretilmeye başlandığı devirlerdedir. bu yüzden bu hızlarda gaza dokunduğunuzda italyan arabaları gaza hemen tepki verir. diğer araçlar ise, örneğin almanlar 90-100 km civarında devirleri 1800-2000 devir civarındadır.

şimdi diyeceksiniz ki düşük devir düşük yakıt tüketimi demektir ama aslında öyle değil

bir italyan arabası 90-100 km hızla bir rampaya çıkmayı ıkınmadan, daralmadan, yıkılmadan aynı tempoyla devir düşmeden başarabilir. bu marea hlx'imde de böyleydi, alfa 166'ımda da böyle  arabanın ıkınmaması size gaza daha fazla basmanız ihtiyacını hissettirecektir. diyelim ki bir bmw 3.20i rampa çıkmaya başlayacak. 3.20'lerin 90-100 km hızdaki deviri 1800-2000 devirdir ve bmw 3.20i'ler max torku 3500 devirde vermektedir. arabayı rampaya vurunca haliyle devir düşecek ve araba ıkınmaya başlayacaktıraraba ıkınmaya başlayınca sizde daha fazla gaza yüklenmek gibi bir istek uyanacak ve gaza yükleneceksiniz. ama araba bu kadar düşük devirde gazı kökleseniz bile size tepki vermeyecektir. gaz pedalına yüklendiğiniz içinde tüketim artacak. araba hızlanmayacak ve haliyle vites küçülteceksiniz. vites küçülecek, devir yükselecek, araba bağıracak, çok yakacak


yani italyan arabalarında yakıtın uzun yolda bu kadar düşmesinin sebebi budur

italyanlar dışındaki bir çok marka da uzun yolda ki tüketim değerleri bu kadar düşmez...

olay bundan ibaret

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:29:15

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:30:04

Edited by - apojitsu on 16/04/2010  18:32:07



Guzel mantik, guzel deger. Fakat BMW 320i ninde vitesleri ayni oranda oldugunu dusunuyorum ben. Bunu bir arastirmak lagzim kac devirde cevirecegini. Benim arac 120KM'de 3500 RPM ceviriyor ve yakiti normal. Diger araclardada gordugu ve duyduguma gore ayni degerdeydi. Yaniliyormuyum yoksa ?



bmw 3.20i'si olan bir arkadaşım 90-100 km hızla giderken devirinin 2000 civarı olduğunu söylemişti bir konuşma esnasında. 120 km'de 3500 civarı devir çevirmesi normal. araba rahay yürüdüğü içinde yakıt düşünüldüğü gibi fazla bir artış göstermez. diğer araçların hangileri olduğu önemli. ben genelleme olarak yazdım. fiat, alfa arabalarına karşılık bmw'yi gösterdim. mesela 166'dan önceki arabam volvo s60 t5'de 100 km ile giderken 2100 devir gösterirdi. ha ama volvo s40 1.6 derseniz o başka. s40'da 100'le giderken 2800 devir civarı gösteriyo devir tamamıyla vites oranlarıyla alakalı bir şey...

apojitsu

#39
biraz önce işe gelirken arabayı hızlandırıp boşa aldım. yokuş aşağı yaklaşık bi 8 km'lik yolu boşta indim. ankaradaki arkadaşlar kepekliden istanbul yoluna kadar ki konya yolunun yokuş inişini bilir yol bilgisayarı 3,6 litreye kadar düştü

6. vitesde gaza basmadan inseydim biraz daha düşebilirdi bu değer...

cem_dogan

#40
hani derler ya boşta daha fazla yakar.ben inanmıyorum cunkı viteste iken gazda basmadıgımız zaman hız yokusa gore yaa sabit yada duşme eglimi gosteriyor ama boşta hızlanma eglimine giriyor.viteste hız dustukce az da olsa hızlanması icin gaza basılıyor.o kadar ince detayını bilmiyorum sadece benim kendi goruşum
alfa sevgisi

apojitsu

#41
quote:

hani derler ya boşta daha fazla yakar.ben inanmıyorum cunkı viteste iken gazda basmadıgımız zaman hız yokusa gore yaa sabit yada duşme eglimi gosteriyor ama boşta hızlanma eglimine giriyor.viteste hız dustukce az da olsa hızlanması icin gaza basılıyor.o kadar ince detayını bilmiyorum sadece benim kendi goruşum



yerine göre boşta inmek daha az yakar, yerine göre viteste inmek daha az yakar...

enjeksiyonlu araçlarda, araç viteste iken gaza basılmadığı, devrini tekerlerden aldığı durumlarda "fuel cut off" durumuna geçer ve motorun devri 1500 devir civarına düşmediği müddetçe yakıt sarfiyatı olmaz. yani yakıt tüketimi sıfırdır. hiç bir tüketim gerçekleşmez. boştayken ise araç rolantisini korumak için azda olsa yakıtı sarfedecektir. bir de araç yüksek hızlarda hareket halindeyken, stop etme tehlikesine karşı rolanti devri sürekli 1000 devir civarı seyredeceği için tüketim biraz daha artacaktır.

bu durumda en güzeli aklınızı kullanmak

baktınız araba vitesteyken gaza basma ihtiyacı hissetmeden yokuş aşağı sardı gidiyo. bırakın gitsin, yakıt tüketimi sıfır çünkü öyle bir rampada denk gelir ki, araç yavaşlıyor ve gaza basmanız gerekiyor ve azar azar gaza basmanız bile kurtarmıyor. araba yavaşlamasın ve gaza da basmıyım diyorsanız salın boşa gitsin

bazende öyle bir yokuş denk gelir ki gaza yavaşça bir iki dokunup motora destek vererek araba temposunu bozmadan yürür. bu durumda boşa atmak viteste inmekten daha çok yakıt sarfiyatı yaptıracaktır...



bu teknikleri kullanarak arabaya minimum yakıtı yaktırmanız mümkün. gaza ve frene ani dokunuşlar yapmakta tüketimi arttırır. yedire yedire, istikrarlı bir şekilde gaza basmak tüketimi düşük tutacaktır...


ben bu teknikleri kullanarak 2.0 motor 5 silindir mareamla yarım depo benzin ile istanbuldan ankaraya 510 km, ankaradan denizliye litresi 1,50'den 64 tl'lik gaz ile 477 km ve 1.6 fiat stilo ile ankaradan tekirdağ malkaraya 680 km'yi yarım depo ile gitmiştim. stilonun yol bilgisayarında 100 km'deki tüketim tekirdağa vardığımda 4,5 litreydi...

cem_dogan

#42
genelde hemfikiriz
alfa sevgisi

apojitsu

#43
quote:

genelde hemfikiriz



artık nasıl algılarsan

cihan

#44
haftasonu balıkesire gidip geldim, depoyu doldurup yola çıktım, dönüşte keşanda,kırmızı yanmadan yine doldurdum, 800 km/54 litre = 6,75 lt - 100 km  bu günleri de gördüm ya.... 90 ı nadir geçtim,birkaç rampa inişi haricinde, sakin bir kullanımda,hız sabitleyici ile...

murat

#45
"CC kulanmadan" 85 km. hızla gitmenin, daha doğrusu 3000 deviri geçmeden gitmenin daha düşük bir yakıt tüketimine neden olduğunu çok zaman deneyip görmüştüm ... Cruise Control yakıt açısından bir fayda sağlamamakta şahsi kanaatlerime göre
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

cuneyt

#46
CC nin rahatlik disinda benzin tuketimine hicbir faydasinin olmadigi kanaatine  kesinlikle katiliyorum deneyimlere gore.

Togay Tuzcu

#47
Geçtiğimiz günlerde uzun yol yaptım, 90KM/H hızla 1 depo ile 680km yol yaptım açıkcası ben de şaşırdım. Ara hızlanmalar dışında 120yi geçmedim. Güzeldi :)

Edited by - Togay Tuzcu on 26/04/2010  12:11:10

tunerviper

#48
ortalama 10 litre civarı yakıyorum. Genellikle 3000 ile 4000 bin devir aralığında kullanırım. Ekonomi için fazla kasmıyorum sadece hafta sonları kullandığım için zevk almaya bakıyorum
Turbo Twin Spark

tufanfb

#49
benim lpg ilginçtir çok yakıyor. 13.5 lt/100 km. şehir içi tabii. özellikle akşam iş dönüşleri çok dur kalk yapıyorum.sanırım gaz ayarı yaptırmam gerekiyor... aracım 156 ss. sizin yorumunuz nedir arkadaşlar?