Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Şu meşhur GTA

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#50
tolga'nın söyledikleri benimde dikkatimi çekti.alfa ya yada 147 ye çamur atmak isteyenler hep ncap testlerini öne sürüyorler.peki 147 nin 2001 yılında car of the year ödülünü almasına,avrupada yılın arabası seçilmesine niye birşeyler söylemiyorlar.

Onur

#51
yahu her gün kaza mı yapıyoruzda sürekli pasif güvenliği konuşuyorsunuz, aktif güvenlikte daima zirveye oynayan araçlara sahibiz gerisi boş..


Edited by - Onur on 30/04/2006  22:14:41

n/a

#52
quote:

tolga'nın söyledikleri benimde dikkatimi çekti.alfa ya yada 147 ye çamur atmak isteyenler hep ncap testlerini öne sürüyorler.peki 147 nin 2001 yılında car of the year ödülünü almasına,avrupada yılın arabası seçilmesine niye birşeyler söylemiyorlar.


Çamur atan yok ki, Halil Abi? Aracı eleştiriyoruz sadece. Aslı astarı olmayan iddialarda bulunmuyoruz. Güvenlik konusu da, NCAP'tan 4 yıldız alan s2000'e "güvensiz" dendiği zaman açıldı zaten.

147'yi eleştirdiğim her bir paragraf için, bir paragraf dolusu da övgü yazmam bekleniyormuş gibi hissediyorum. :) Burada güvenlik konusu açıldı, güvenlikten nahsediliyor. Nereden çıktı ki, Car of the year ödülü?

quote:
yahu her gün kaza mı yapıyoruzda sürekli pasif güvenliği konuşuyorsunuz, aktif güvenlikte daima zirveye oynayan araçlara sahibiz gerisi boş..

Bana da bu yaklaşım yanlış geliyor. Aktif ve pasif güvenlik, birbirinden farklı şeyler, ve bir otomobilin güvenli sayılabilmesi için ikisinin de mevcut olması lazım. Yol tutuş ve darbe emiş, farklı şeyler. Kaza yapmadan önce, bir g'lik fazla yol tutuş için dua edersin (ya da yol tutuş ölçüsü neyse :)). Kaza yapınca, kokpit bir cm daha içeri girmesin diye dua edersin. Birinden biri eksik ise, otomobilde birşeyler hatalı demektir.

Yoksa bu mantıkla, her otomobilin iyi bir yanı ile, kötü bir yanını kapatabiliriz. Mesela "evet tasarımı çok kötü ama, kokpitteki çok kaliteli plastikler bu durumu berteraf ediyor" ya da "araba sürekli yolda kalıyor ama, süspansiyon sistemi inanılmaz konforlu", ya da "frenler, 100km/s'den ancak 55 mt'de otomobili durdurabiliyor, ancak tam 12 tane airbag olması bu olumsuzluğu unutturuyor" gibi... :)


Edited by - dantelk on 01/05/2006  15:48:36

master

#53
S2000 duvara girerken güvenli olabilir ancak söylendiği üzere bir kamyonun altına girdiğinde veya takla attığında çok büyük ihtimalle bir 147'den daha kötü sonuç elde edecektir.

Aktif güvenlikte de aynı şekilde , S2000'in ne frenleri ne de yol tutuşu o araca yakışan cinsten değil..
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#54
quote:

S2000 duvara girerken güvenli olabilir ancak söylendiği üzere bir kamyonun altına girdiğinde veya takla attığında çok büyük ihtimalle bir 147'den daha kötü sonuç elde edecektir.

Aktif güvenlikte de aynı şekilde , S2000'in ne frenleri ne de yol tutuşu o araca yakışan cinsten değil..

Bu durumda, genel olarak roadsterlerin güvenli olmadığı gibi bi tez var... Bilmiyorum, bu konuda yorum yapamiyorum. Haklısın aslında, yere ne kadar yakınsan, kamyonun altına girmeye o kadar meyillisin tabii.

Yol tutuş ve fren konusunda yorum yapmam imkansız -çünkü kullanmadim :))-, ama s2000'in yol tutmadığı konusunu ilk defa duyuyorum. Tabii, otomobilin çok kıvrak bir kullanımı olduğu için, sürücünün altında tutmasi biraz daha zor olabilir, ama sonuçta bu sınıfta yol tutuştan, Merso E sınıfının yol tutuşunu beklememek lazım bence.  Ne de olsa, ESP'nin rolünü, sürücü üstlenmek zorunda kaliyor bu tip araçlarda...

master

#55
S2000 aslında yol tutuşu kötü olan bir araç değil ancak gaz kullanımına çok duyarlı diyelim , diğer arkadan itişlerden daha az affediyor , özellikle ıslakta çok tehlikeli , çoğu S2000 sahibinin yağmurlu havada arabaları garajlara kapadığı yönünde rivayetler var :)

Ayrıca Mercedes E serisi yol tutuşta iddiası olan bir araç değil , ama konforda S2000'i yer :)

Bir de S2000 sınıfının muhteşem yol tutuşa sahip bir sınıf olması lazım , RX-8 mükemmel bir yol tutuşa sahip , Z4'ün de oldukça iyi.. Sonuçta tamamen sürüş keyfine yönelik araçlar..

Edited by - master on 02/05/2006  00:43:38
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#56
quote:

S2000 aslında yol tutuşu kötü olan bir araç değil ancak gaz kullanımına çok duyarlı diyelim , diğer arkadan itişlerden daha az affediyor , özellikle ıslakta çok tehlikeli , çoğu S2000 sahibinin yağmurlu havada arabaları garajlara kapadığı yönünde rivayetler var :)

Ayrıca Mercedes E serisi yol tutuşta iddiası olan bir araç değil , ama konforda S2000'i yer :)

Bir de S2000 sınıfının muhteşem yol tutuşa sahip bir sınıf olması lazım , RX-8 mükemmel bir yol tutuşa sahip , Z4'ün de oldukça iyi.. Sonuçta tamamen sürüş keyfine yönelik araçlar..

Edited by - master on 02/05/2006  00:43:38




ııı peki bu rx8 yada z4 te acaba olmayan bi elektronik yardımcı ünite sayabilirmsiin TCS,DSC 2sindede fix bmw de yok cornering brake control bilmem ne yok DBC :)

yani var oğlu var :)

peki S2000 da neler var? :)

zamanının safkan araçlarını kullanmak herzmn zor olmuştur ;)


S2k da günümüzün safkan roadster i bnce :)

Edited by - Can on 02/05/2006  01:21:01

n/a

#57
şimdi baktım ama international sayfasından baktım..bnm bildiğim makyajsız kasalarda sadece ABS wardı ve tam kilit differansiyel mevcuttu ama 2006 model için VSA(Vehicle Stability Assist) da gözüküyor..

sanırım bi ekleme yapmışlar :)

herzaman tam ve doğru bilgi vermek gerek :)

ama TR dekiler hala eskilerle aynı olmalı :)

n/a

#58
kerem kardeşim sakın yanlış anlama .sana çamur atıyorsun demiyorum.sadece piyasada oluşan genel bi kanıyı tolga belirtmiş.bende ilave yaptım.bu güvenlşk konusu biraz su götürür bir konu.s 2000 güvenlidir değildir.o pek bizim konumuz değil.ayrıca ncap testlerine bu kadar önem veriyosun.peki türkiyede kaç insan aracına binince emniyet kemerlerini bağlıyo.emniyet kemerlerini bağlamadan bi kazaya karışsan sonuç ncap testinden 5 * alan araç ile 3* alan araç için yada daha doğrusu o araç içindeki insan için değişirmi?
bence değişmez.sonuçta en önemli faktör insan.insanlar daha bilinçli,daha güvenli,daha dikkatli araç kullanırlarsa ncap testlerinden araçların aldıkları * ikinci planda kalır.

n/a

#59
Walla arkadaşlar bana göre S2000 ve bu gibi otomobiller çoğunlukla gençler tarafından show ve tuning amaçlı olarak tercih edilen bir otomobil... Alfa Romeo zaten sürücüsüne geneliyle sürüş zevki veren bir otomobil... Annemde '03 C180 Sportcoupe, babamda '05 E200 Avantgarde var ve ister inanın ister inanmayın ben baz versiyon '01 156'mı kullanırken her ikisindende daha çok keyif alıyorum... Merco'ları sadece kızları tavlamak için kullanıyorum Çünkü kaşar kızlar maalesef geneliyle bu tip otomobillerden hoşlanıyor...

n/a

#60
quote:

S2000 aslında yol tutuşu kötü olan bir araç değil ancak gaz kullanımına çok duyarlı diyelim , diğer arkadan itişlerden daha az affediyor , özellikle ıslakta çok tehlikeli , çoğu S2000 sahibinin yağmurlu havada arabaları garajlara kapadığı yönünde rivayetler var :)

Ayrıca Mercedes E serisi yol tutuşta iddiası olan bir araç değil , ama konforda S2000'i yer :)

Bir de S2000 sınıfının muhteşem yol tutuşa sahip bir sınıf olması lazım , RX-8 mükemmel bir yol tutuşa sahip , Z4'ün de oldukça iyi.. Sonuçta tamamen sürüş keyfine yönelik araçlar..

Edited by - master on 02/05/2006  00:43:38


Çok doğru, ıslak zeminde otomobil en ufak gaz tepkisinde fıldır fıldır hareketler yapiyor fabrika çıkışı kabak lastik var herhalde :P

Yani demek istediğim, mesela Merso E sınıfı, çok iyi yol tutan bir otomobil, ve sürücüsünü, sahip olduğu elektronik kontrol zımbırtıları sayesinde, pek kolay kolay zor durumda bırakmıyor - hem de sahip olduğu konfora rağmen-!.

s2000, teknik altyapısı ile büyük bir hakimiyet veren bir otomobil- herhalde. Ancak, sonuçta bu hakimiyeti kazanması gereken sürücü. Mercedes'te 70 yaşında bir dede bile, ani bi manevra yapılması gerektiğinde aracın kendisine sağladığı hakimiyet özellikleri sayesinde, tehlikeden sıvışabilir. Aynı anda köküne kadar frene basarken, direksiyonu sertçe kırıp engelden kaçmayı başarabilir.

Oysa, s2000'de bu manevra esnasında birkaç da küçük kontra vermek gerekebilir.

s2000 çok iyi yol tutuyorsa bile, bu potansiyeli ortaya koymak, E serisine göre daha fazla pilotaj ve insan becerisi istiyor... Arabanın yol tutması ve yol tutabilmesi farkı var, diye özetleyeyim.. :)

n/a

#61
quote:

kerem kardeşim sakın yanlış anlama .sana çamur atıyorsun demiyorum.sadece piyasada oluşan genel bi kanıyı tolga belirtmiş.bende ilave yaptım.bu güvenlşk konusu biraz su götürür bir konu.s 2000 güvenlidir değildir.o pek bizim konumuz değil.ayrıca ncap testlerine bu kadar önem veriyosun.peki türkiyede kaç insan aracına binince emniyet kemerlerini bağlıyo.emniyet kemerlerini bağlamadan bi kazaya karışsan sonuç ncap testinden 5 * alan araç ile 3* alan araç için yada daha doğrusu o araç içindeki insan için değişirmi?
bence değişmez.sonuçta en önemli faktör insan.insanlar daha bilinçli,daha güvenli,daha dikkatli araç kullanırlarsa ncap testlerinden araçların aldıkları * ikinci planda kalır.


Yok, çok doğru geçen hafta Ankara'da idim. Hani İstanbul trafiğinden şikayet ediyoruz ama, Ankara trafiği bin kat daha kötü, her gördüğümde de daha kötüye gidiyor.

Yoksa, zaten emniyet kemeri takmadığın zaman, Ncap felan diye kasmaya gerek kalmiyo :) Kısmetse, sağlam kurtuluyorsun, yoksa geçmiş olsun :)

İşte, bahsettiğiniz tarzda "insan gibi" otomobil kullansa herkes, zaten sorun yok. Ama Büyük Kolej'in olduğu caddede, ters yönden gelen bir Audi ile karşılaşabiliyorsunuz, ve herif belki alkollü... İstediğiniz kadar dikkatli olun, Allah korusun, gelip bi tane koyabiliyor. :(

Zaten doğru düzgün bir trafik sistemi olsa, o zaman gönül rahatlığı ile otomobil kullanacağız, ama serserilerin arasındayız, tabiri caiz ise. Ncap, o yüzden önem kazaniyor...

master

#62
S2000'in yol tutuşu süper değil derken limitlerinden bahsediyorum , yoksa ESP devreye girdikten sonra yemişim Z4'ün yol tutuşunu , öylesini ben de sevmem dediğin gibi Can :) Ama Z4 ve RX-8'in standart limitleri de S2000'den yüksek.. S2000'e koyulan ESP türevi zımbırtı kapatılabiliyorsa ne âla ama aksi takdirde ııh , olmaz :)

Mercedes E serisinin yol tutuşuna gelince , beklenti meselesi diyelim :) O büyüklükte sedan ve yerden yüksek bir aracın yol tutuşu imkanı yok beni tatmin etmez , ancak mutlaka ki standart beklentileri olan bir sürücüyü tatmin edecektir. Ben yol tutuş konusunda takıntılı olduğum için beklentilerim çok yüksek , onun için anlaşamıyoruz :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#63
Ya ben sırf yol tutuş diyorum ama, sürüş zevki değil yani :) Yolda engel çıktı, kırdın direksiyonu, araba sen sürüş tekniklerinden bihabersen bile, bir şekilde seni kurtariyor işte, E serisinde. Ama özellikle eski kasası, sonuçta sürüş zevki adına üretilen bi alet değil, bu konuda da bayağı eleştiri okumuşluğum var.

Aslında Merso, benim en sevdiğim ve sahip olmak istediğim markalardan biri, ama bu fiyatlarla, o iş bayağı yaş :) Kendi arabamı verip, 93 model 300bin'de C180 komp. (yolcu airbag'siz!) alamam herhalde :)

n/a

#64
quote:

Ya ben sırf yol tutuş diyorum ama, sürüş zevki değil yani :) Yolda engel çıktı, kırdın direksiyonu, araba sen sürüş tekniklerinden bihabersen bile, bir şekilde seni kurtariyor işte, E serisinde. Ama özellikle eski kasası, sonuçta sürüş zevki adına üretilen bi alet değil, bu konuda da bayağı eleştiri okumuşluğum var.

Aslında Merso, benim en sevdiğim ve sahip olmak istediğim markalardan biri, ama bu fiyatlarla, o iş bayağı yaş :) Kendi arabamı verip, 93 model 300bin'de C180 komp. (yolcu airbag'siz!) alamam herhalde :)



bende S2000 istiyorum..
nolcek şimdi

ahh 240hp arkadan itiş tam kilit diff. :)

Master : büyük ihtimal kapanıyordur sanmıyorum Honda nın öyle bişiyi sürekli olarak dizginleyeceğini yoksa S2000 in ne anlamı kaldı :) driftemedikten sora rahat rahat :P