Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Twin Spark ömrü

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Spider_Volkan

Her motor aynı değil malesef. Yüksek devir çeviren araçlar  daha az devir çeviren araçlara kıyasla daha az ömürlü olabilir. Bmw m serisi yeni araçların sandık motor değiştirdiğini bir cok kez gördüm. Twinspark a gelince, çağının performans olarak onde gelen motorlarından. Aynı çağdaki diger motorlar turbo ya da daha çok silindir sayesinde 150hp güce ulasiyorken, hondacilar vtec vtec diye dolanmaya daha baslamamisken twinspark motorlar 4 silindir ile 7000 devir cevirebilen ve 155 hp güç elde eden bir motor. Ömür konusunda ise şunu atlamamak lazım;  yeni teknoloji motor yağları eskisine kıyasla çok daha iyi. Eğer titiz bir şekilde twinspark motorun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız,  5000km de bir yag yağ filtresi ve hava filtesi degistirirseniz hic bir sorun yasamazsiniz. 0km aldığım giuliettanin 5000km de yağını değiştirmiştim. Şu an 1.2 tsi leonum var ve yine yağını değiştirdim. Yağa verilen para eğer araci uzun seneler kullanacaksanız ederini karsiliyor.

tolga_ozhan

Çoğu motor yapılan TS'nin günahı
1. Yağ pompası
2. Krank kasnağı

Krank kasnağı triger sıyırmalarının baş şüphelisidir ve hiç bir bakımda değişmez. Doğrudan krank mili üstündedir ve triger kayışına hareketi o verir.

Yani her bin km'de litresi 500 TL olan yağı bile kullansanız bu ikisine alabileceğiniz bir önlem maalesef yok.

Yukarıdaki iki hususta şans ile bolca alakalı. Fakat yine ikisinin de baş düşmanı yüksek devir ve yüksek hız.

Ayrıca sadece 2.0'larda bulunan balans miline ait yataklarda yağlamanın yetersiz kalmasına sebep olabiliyor. Bunlarda bakımla alakalı değil.


Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login abi yağ pompasını sanmıyorum ama krank kasnağında bir problem olsa bu kendini belli eder mi? Ederse nasıl eder ? İlla açmak mı gerekir yoksa bir ses bir titreşim bir işaret verir mi?

Edit: triger sıyırmadan yani :) trigerim degiseli 17 bin km falan oldu da gerçi.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

tolga_ozhan

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Sağ taraftaki sağlam diğeri sıyırmış bir krank kasnağı.
Anahtarın ucu ile gösterdiğim çentiğe dikkat ederseniz sol taraftakinde yok olmuş durumda.
İşte o meşhur triger kayışına hareketi bu kasnak veriyor. Bu kasnak ise krank miline bu çentik sayesinde tutunuyor. Eğer bu çentik olmaz ise kasnak, dolayısıyla triger dönmez.

Bu da krank kasnağındaki çentiğin karşılığı
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Triger değişimde ustaya kasnağı kontrol et derseniz dayak yeme ihtimaliniz yüksek :)
Sökmesi, takması zahmetlidir. Hiç bir bakımda prosedür olarak değişmez ve zaten bir aksilik yoksa aşınmıyor olması gerekir. Hangi koşullarda aşınır onu ben de bilmiyorum.
Ayrıca sıfırını bulmakta mümkün değil varsa da iyi paradır.

misket

bu hayati parçada 1 yerine 4 çentik kullanılsa idi daha sağlam olmaz mıydı ?
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

nanotechmilas

Bizim araçların en kötü yanı yağ basıncı düşünde yağ lambası aynmıyor seviye azalınca yanıyor. biraz nette araştırdım hem yagın sıcaklığını hemde yağın basıncını gösteren dijital veya analog göstergeler mevcut... arac içersinde uygun bire mobtajını yapmayı düşünüyorum.. yag pompası yaglamayı kestiği anda veya basınc düştüğü anda uyaracak bir gösterge olursa harika olur. Zaten yag soğurma ve filtre bağlantısı üzerinde 2 adet tapa var bunlardan birini kullanmayı düşünüyorum...

örnek :    You are not allowed to view links. Register or Login

Doğa Tosun

Teşekkür ettm Tolga Abi  :yukari-ok:
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

nanotechmilas

Krank kasnakları doblo 1.9 larla aynı daha önce bnm beyaz alfam da aynı şey olmuştu... doblo 1,9 olarak aldım taktım diş sayısı ölçüleri birebir aynı... ama biraz pahalı bir melet... neden tek tırnaklı yapmışlar acaba 3 olsa daha iyi olurdu sanki en azından  tırnak kopmaz yada aşınması geç olurdu...

tolga_ozhan

1.6 ve 2.0'ın krank kasnakları birbirinden farklı.
Dolayısıyla da doblo ile sadece bir tanesi uyacaktır.

erdinc147

Yağ basınç göstergesini daha önceki Corolla 1.8 T-Sport 192HP'Lik vtec tip Lift aracımda kullanmıştım bu Toyota Lift'li motorlardada yağ basınç problemi olabiliyor aynı bizim Alfa TS motorlar gibi bu tip göstergeler epey iyi ve sizi bilgilendiriyor bende düşünüyorum 1.6ts aracıma takmayı ne olur ne olmaz gösterge ufak zaten sol yan cam direği köşesine sabitlenebilir görüşüde engellemez çokta iyi bir marka almaya gerek yok sonuçta yağ basınç göstergesi ben aracıma taktırırken iyi marka denk geldiğinde 400-500TL gibi bir fiyat ödemiştim ama çok daha uygun ucuz yollu marka göstergelerde piyasada mevcut taktırmakta kesinlikle fayda var diye düşünüyorum size katılıyorum önemli /

halil

yağ basınç ,sıcaklık ,hararet göstergesi için pakkens marka ürünler var.fiyatlarıda oldukça uygundur.








You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

nanotechmilas

Tamamen dijital birşey arayışı içindeyim tek ekranda hem sıcaklık hem basınc ve basınc düşünce buzzer bizi uyarsın. yetiştirebilirsem bu hafta tüp tesisatınada elektronik bir gösterge takacağım... sigata içmediğim için küllük kısmını kullanmayı düşünüyorum basınç saatide bulursam harika olur. ayın 15 inde istanbulda olacağım ve 16 sında bu şeylerdende bulabilirsem süper olacak...

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
Tamamen dijital birşey arayışı içindeyim tek ekranda hem sıcaklık hem basınc ve basınc düşünce buzzer bizi uyarsın. yetiştirebilirsem bu hafta tüp tesisatınada elektronik bir gösterge takacağım... sigata içmediğim için küllük kısmını kullanmayı düşünüyorum basınç saatide bulursam harika olur. ayın 15 inde istanbulda olacağım ve 16 sında bu şeylerdende bulabilirsem süper olacak...

You are not allowed to view links. Register or Login

o zaman maxi lazım. Ben kullanıyorum 8 adet sensör girişi var istenilen şekilde yapılandırılıyor.
Turbo Twin Spark

nanotechmilas

Biraz Pahalı değilmi ya :(

misket

torque + bluetooth elm aparatı + android cihaz ile bu değerleri tek ekrandan okutmayı düşünüyorum.

mobil
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
torque + bluetooth elm aparatı + android cihaz ile bu değerleri tek ekrandan okutmayı düşünüyorum.

mobil

Beyinde yağ ile ilgili bir değer yok.
Turbo Twin Spark

nanotechmilas

dışardan saat takmadığımız sürece yağ basıncını görememizin ihtimali yok :( hadi bakalım bu saat işinide yapayım en kısa süerede...

nanotechmilas

sanirim.eski.kasalarsa.tam bilgiler gelmiyor tork.programinda ve yine yag You are not allowed to view links. Register or Login basinci gelmeyecektir bildigim.kadariyla arac yapisinda bu tur sensorler mevcut.degil... ama yinede torg programi.cok basarili

misket

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
torque + bluetooth elm aparatı + android cihaz ile bu değerleri tek ekrandan okutmayı düşünüyorum.

mobil

Beyinde yağ ile ilgili bir değer yok.
olsa güzel olurdu peki mk1 156 da ek donanımla da  olsa ulaşamazmıyız? Hoş torque de fiat desteği eklenti ile oluyor sanırım zira ayarları kurcaladığımda no support fiat gibi birşey görmüştüm, alfaodb dende bt bağlandı ecu bağlanamadı android olmadı  pc win den deneyeceğim bakalım yağ olmasada diğer değerleri okutmayı denerim win tablete filan.
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

nanotechmilas

Bende OBD cihaz var hem eski kasada hem yeni kasada AlfaOBD programı ile tüm değerleri okuyabiliyorum... Ama Tork programı gibi değil... bu hafta İstanbul da carium daydım, ama sağolsun yegenip uçakla kaçıp maça geldiği için tüm bakımları erteleyip keratayı bulmaya gittim fazla bir bakım yapamadık ALt takımlar ve bobin değişimi yaptık, bakalım kalan bakımları malzeme alıp kendim yapacağım yine, ve tabi şu saat işinide halletmem gerek...