Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bir soru bil, bir soru sor (bul karayı al parayı gibi bişi :P)

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

blackgear

Forumda yeni bir oyun çevirelim derim. Başka bir forum veya bu forumda görmedim. Keyifli olacğını düşünüyorum  :haydi: Teklif beğenilmez ise, konu kaldırılabilir tabiki :)

Otomobil dünyası ve Alfa camiasından, biraz motor sporlarından sorular olabilir bence :) Keyifli olur düşüncesindeyim. Soruyu yanıtlayan yeni bir soru sorabilir. Böylelikle konuyu takip edenler hem keyif alır hem de yeni şeyler öğrenir :)

İlk soru da benden olsun.

Ön teker düzeninde kamber, kaster ve Toe açı parametreleri yer alırken, arka tekerleklerde yalnzıca kamber ve toe açıları vardır. Arka tekerlerde neden kaster açısı bulunmaz? :alfisti:

ATA

Kisaca yönlendirme ön aksta olduğundan kastet ayari arkada gereksiz olabilir diye düşündüm. Kaster ayari direkt direksiyona ve yönlendirmeye etki edecek bir ayar. Hiç bir araçta arkafa kaster ayarı olmadığını bilmiyordum.

Cevabim doğru ise benim sorum jantları araca takarken bijonlari kaç torkla sıkmalıyız?



Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Doğa Tosun

20 nm'lik tork ile sıkılmalı sanırım.  Tork anahtari kullanan tek lastikci gördüm, onda da 20 nm ayarliydi. Doğruluğundan şüpheliyim, o yüzden sorumu erken sormayım
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

Oğuz

Once havali motorla sonra bijon anahtariyla cartlayana kadar sıkılmalı :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

TRSemih

You are not allowed to view links. Register or Login
Once havali motorla sonra bijon anahtariyla cartlayana kadar sıkılmalı :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
+1

:D :D :D

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

blackgear

Bildiğim kadarı ile araçlara göre değişkenlik gösteriyor tork değeri. Güce, bijon sayısına, tekerlek çapına ve lastik genişliğine bağlı olarak değişkenlik gösterecektir.

Lakin benim bildiğim, aslında çok önemli bir parametre olduğu. Çünkü, eğer gevşek sıkılırsa, bijon kesme durumu yaşanacaktır. Tekerleklere gelen yük, bijonlara kesme kuvveti (eksene dik bir yönde gelen kuvvettir) uygular ve zaten üzerinde çentik olan bijonlar kesme yüküne maruz kalabilir. Eğer çok sıkılırsa da bu durumda civata çekme yüküne maruz kalır. Boyu uzar. Boy uzaması en iyi ihtimalle dişler arasındaki mesafeyi yani adımı (Civatanın bir turunda civatanın eksenel ilerme mesafesi) değişecektir. Somun ise sabit kalacaktır. Bu durumda da civatayı somundan (yani bijonu göbekten) ayırmak güçleşecektir.

Daha kötüsü, teker eksenine gelebilecek bir yüklemede (viraj durumu gibi) civata zaten ciddi bi çekme yüküne maruz kaldığı için kopma ihtimali ön görülebilir.

Emin değilim lakin, uygun tork değerinin bakım kitapçıklarında yer alıyor olması gerekir.  :alfisti:

hi_cazz

Eğer sizin dediğiniz gibi olsa firmalar araca bijon anahtarını tork ayarlı koymazlarmıydı?

Note 3 ile tapatalklandı



Oğuz

Yeni porsche 911 turbo'da jant gobeginde tork degerleri olan bir parca vardi, bijon yoktu sanirim. Kendi ozel anahtariyla sıkılıyor olabilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Once havali motorla sonra bijon anahtariyla cartlayana kadar sıkılmalı :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kesinlikle yanlış. Diş atlama riski sebebiyle önce bijon anahtarıyla en azından birkaç diş sıkılmalıdır. Sonrasında havalı tabancayla sıkılabilir. Aslında işin tam doğrusu takarken sadece bijon anahtarıyla çok sıkı olmadan sıkılması ve tork anahtarı ile işlem tamamlanmalı.
Havalı tabanca tembellikten kullanılan tehlikeli bir alettir.
Diş atladığını da siz bir dağ başında lastik değiştirmeniz gerektiğinde acı bir şekilde öğreniyorsunuz maalesef...

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer sizin dediğiniz gibi olsa firmalar araca bijon anahtarını tork ayarlı koymazlarmıydı?

Note 3 ile tapatalklandı

Maliyet dostum :) Ayrıca sürücünün lastik değişimi geçici bir çözümdür. Zira takılan stepne bile maksimum 80 km/h hıza dayanıklıdır ve ilk fırsatta orjinal lastiğinin tamir ettirilmesi tavsiye edilir.

Tork anahtarı ile sıkılmazda illa şu olur bu olur denemez elbette ama tork anahtarının tek maksadı "tüm bijonların eşit miktarda sıkılması"dır. Gereğinden fazla yada eksik sıkılması durumunda neler "olabileceği"ni bu foruma üye herkes az çok tahmin edebilir diye düşünüyorum.

tolga_ozhan

O çatlatana kadar sıkma mevzusunu ben otoban ortasında acı bir şekilde tecrübe ettim. Bijon o kadar sıkı ki. Bijon anahtarının üstüne çıktım, zıplıyorum banamısın demiyor. Mecburen uzatma kolu yapacak demir bir çubuk gerekli. 1-2 saatlik otostop sürecinin sonucunda bir Transporter'dan çıkan yarım metlerik boru ile uzatma kolu yapıp ancak gevşetebildim.

Oğuz

Sanki biri arabanin kendi bijon anahtarini kirmisti yanlis hatirlamiyorsam, Fatih olabilir :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

fevkalbeser12

You are not allowed to view links. Register or Login
Sanki biri arabanin kendi bijon anahtarini kirmisti yanlis hatirlamiyorsam, Fatih olabilir :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bendim o:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Fatihob

Ahaahaa ben bijonu açmaya çalışırken bijon anahtarı boşa dönüp yalama olmuştu, gece gece ne uğraşmıştık :)

Ata doğru cevabı söylede yeni soru gelsin.
..

sbk0655

You are not allowed to view links. Register or Login
O çatlatana kadar sıkma mevzusunu ben otoban ortasında acı bir şekilde tecrübe ettim. Bijon o kadar sıkı ki. Bijon anahtarının üstüne çıktım, zıplıyorum banamısın demiyor. Mecburen uzatma kolu yapacak demir bir çubuk gerekli. 1-2 saatlik otostop sürecinin sonucunda bir Transporter'dan çıkan yarım metlerik boru ile uzatma kolu yapıp ancak gevşetebildim.
Aklinizin bir köşesinde kalsin ayni durumu tekrar yasarsaniz uzatma kolu aramaya gerek yok , stepneyi aliyorsunuz ve bijon koluna acma yonunde ustten birkac kez vuruyorsunuz sonra o imkansiz gibi gorunen bijon cayirtisini duyuyorsunuz.Bende birgun yolda kaldigimda yoldan gecen bir amca soylemisti,icimden sinkaflamistum hatta 2 tane 110kg.adam zipladik ustunde donmedi stepne ne yapacak diye ama deneyince utandim.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ATA


You are not allowed to view links. Register or Login
Ahaahaa ben bijonu açmaya çalışırken bijon anahtarı boşa dönüp yalama olmuştu, gece gece ne uğraşmıştık :)

Ata doğru cevabı söylede yeni soru gelsin.

Bende bilmiyorum ki abi, bilen varsa doğrusunu öğreneyim diye sordum ama konuda kaos yaşanmiş. Ben 14nm yada 16nm ile sıktırıyorum. Bu halde bijon anahtari ile sıkmaya çalişırsam bi tık daha sıkabiliyorum.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tunerviper

Benim gördüğüm batı lastikte 15 nm ile sıkıyorlardı. Tüm tork anahtarlarına baktım hepsi aynıydı  :)
Turbo Twin Spark