Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hurafeler...

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

EskiTüfek

Nazardan falan bahsederken aklıma geldide, şöyle bir toplu "Hurafeler" adında başlığımız niye yok dedim kendi kendime. :)
Sonra bugünde bir arkadaş toplamış, hadi dedim kısmet ayağımıza kadar gelmişken açayım şu başlığı... :p

Farklı olanlarına rastlarsanız sizde ekleyin lütfen, biraz eğlenelim. :serefe:

Alıntı YapMezarlığı parmağı ile işaret etmek iyi değildir. Parmakları ile işaret eden kişilerin parmakları kurur.

Kurban kesilirken hayvan dilini dışarı çıkarırsa kurban sahibi o yıl içerisinde ölür.

Mezar kazıcısına para verilmezse ölünün rahatsız olacağına inanılır.

Bir kişinin önüne tavşan çıkması uğursuzluktur, mümkünse gidilen yoldan geri dönülür.

Sabah evinden başkasına ateş verenin ocağı söner.

Tencerede su boşu boşuna kaynarsa düşmanlar çoğalır.

Hastalanan hayvanları ateşten geçirmek iyidir.

Ateş çok önceden sönmüş olsa dahi külün yanında yatılmaz. Külde cin ve şeytanın oynak yaptığına inanılır.

Ateşin çıkardığı ses ateşi yakan kişi hakkında dedikodu yapıldığına işarettir.

İncir ağacının altında uyuyanları şeytan alır götürür.

Tarlada zina yapılırsa bereket olmaz.

Üzümün tanesini, karpuzun sap kısmındaki kabuğunun içini yiyenler yetim kalır.

Çocuğun bezleri yabani ağaca asılırsa çocuk yabani olur.

Elleri diz üzerinde kavuşturmak, parmakları birbirine geçirip el bağlamak iyi değildir, insanın kısmeti kapanır.

Baş taranırken dökülen saçları dökmek doğru değildir, bunlar toplanır, ölünce o kişinin kabrine konur. Çünkü bu saçlar kıyamet gününde tekrar bitecektir.

Hamile kadın aş eridiği sırada neye bakarsa doğacak çocuk ona benzeyecektir.

Akşam soğan yenen yere melekler gelmez.

Gece aynaya bakanın ömrü kısa olur.

Değirmenden ilk gelen unla yapılan ilk ekmeği yiyen kişinin karısı ölür.

Bir kişinin üzerinde dikiş dikilirse o kişinin kısmeti bağlanır.

Kapının önünde oturan kişi iftiraya uğrar.

Duvar dibinde uyumak iyi değildir, insan çarpılır.

Kapı eşiğinde oturulmaz, insan fakir olur.

Kapı eşiğinde oturulmaz, kapı eşiğinde şeytan bulunur.

Odanın ışığını evin erkeği yakarsa o ev daima nur içinde ve bereketli olur.

Bir kadın iki erkeğin arasından geçerse çocuğu olmaz.

Bir erkek iki kız arasından geçerse köse olur.

Yarım çay içen kadın dul kalır.

Kız çocuğunun ilk kez kesilecek saçını dayısı keserse saçı gür olur.

Kahve içen çocuğun sakal ve bıyığı çıkmaz, köse kalır.

Kızlar iki öğün yemek yerse kısmeti kapanır.

Yedi hafta boyunca cumartesi günleri çamaşır yıkayanın evinden cenaze çıkar.

Esnerken agız kapanmazsa seytana ezan okunmus sayılır.

Gece ayağı ile oynayanın anne veya babası ölür.

Ellerini göğsünde kavuşturanın kısmeti kapanır, anası ölür.

Gökkuşağı altından geçen cinsiyet değistirir.

Cuma günü ana rahmine düşen çocuk bilgili olur.

Ava giden kişinin arkasından karısı süpürge atar.

Çorap giyilirken ayağın Kıble'ye doğru uzatılması doğru değildir.

Akşam sakız çiğnenmez, akşam çiğnenen sakız ölü etidir.

Gece göle girmek iyi dğildir. Geceleri cinler, peri kızları gölde yıkanırlar.

Bıçakla ekmek kesilmez, evin bereketi kaçar.

Bismillah demeden yemek yiyen kişi doymaz. Şeytan da onunla birlikte yemek yer.

Bir kişi gerdeğe girmeden önce yanlışlıkla kediye basarsa başarısız olur.

Dolap kapaklarını açık bırakırsanız hakkınızda dedikodu yapılır

Kıyafetinizi, farkında olmadan arkasını önüne giyerseniz hasretinize kavuşursunuz.

Toprağa destursuz sıcak su dökerseniz çarpılırsınız, (çiş içinde geçerliydi sanırım)

Dilenciye sabun verilmesi keder getirir

Tisortleri, kazaklari vb. seyleri ice dogru katlamak, islerin ters gitmesine sebep olur.

Gece ıslık çalmak şeytanı çağırır.

Gece sakız çiğnemek ölü eti çiğnemektir.

Yatarken ellerini apış arana korsan kısmetin kapanır.

Gece bir yere su dökeceksek "destur" çekmeli üç harfli kardeşlerimizden izin almalıyız.

Kedi cindir/cinlidir, gece yaklaşmamak lazımdır.

İki bayram arasında düğün yapılmaz.

Merdiven altından geçilmez - boyun kısa kalır.

Mezarlığı parmağı ile işaret etmek iyi değildir. Bu yüzden de kişinin parmağını kan akıtana kadar ısırması gerekir

EskiTüfek

Benim favorim şu... :D

Bir kişi gerdeğe girmeden önce yanlışlıkla kediye basarsa başarısız olur.

Lan orada nereden bulacan kediyide basıcan.  :))

Veloce

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim favorim şu... :D

Bir kişi gerdeğe girmeden önce yanlışlıkla kediye basarsa başarısız olur.

Lan orada nereden bulacan kediyide basıcan.  :))

Zuhahahahahhaha... Kediyi buldun, birde üzerine bastın... Sende bu basiret varsa zaten gerdek falan neyine  :)) :)) :))

KAKIRMAN

Hah tam benlik bir başlık açıldı. Ben buraya yazmaya başlarsam konuda hikmet kalmaz hurafe olur ha.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

Tolga033

Birde şu vardı,gece tırnak kesilmez(o da şeytanla ilgiliydi sanırım). :))

blackgear

You are not allowed to view links. Register or Login
Birde şu vardı,gece tırnak kesilmez(o da şeytanla ilgiliydi sanırım). :))

Hee, gün boyu peşinde koşturup yorulan şeytan yavruları, tırnak altlarında uyurlarmış :D Sen kesince de tekrar uyanıp, yatacak yerleri olmadığı için uykuna dadanırlarmış :D

Hurafelerin büyük bir çoğunluğu, eski Türk inançlaından gelmekte aslında. Özellikle dilek, istek ve arzu temennisi için olanların diyebilirim ki %95' i, Orta Asyaya dayanıyor. İnanılan, gök tanrı ile irtibat kurmak. Aslında islamiyet öncesi cahiliye (diye tabir edilen) devirdeki durum da çok farklı değilmiş, o insanların da aslında çoğunluğu Yahudi veya Hristiyan kökenli, yani tanrı' nın varlığına ve hatta büyük bir çoğunluğu birliğine inanıyorlar. Lakin, tanrı ile aralarında irtibat sağlayacak meleklere ihtiyaç duyuyor ve yaptıkları putların, tanrı tarafından meleklerce ruhlandırıldığına inanıyorlar. Yani bir nevi aracılık vazifesi. Yoksa bilindiği gibi yediğine tapma gibi bir durum çok söz konusu değil :D

İslamiyet ile birlikte, tanrı ile ona inanan kulu arasında hiç bir aracıya ihtiyaç olmayacağı bildirilince işler değişiyor hali ile.

Esasında, hurafeler, dinlerin en büyük ve en gizli düşmanları arasında, dikkat etmek gerek.

EskiTüfek

Yok abisi o konuyu yanlış biliyorsun. Şu felsefik anlamda bildiğimiz tartıştığımız her şey sümerlere yani günümüzden 6000 sene öncesine dayanır. O tarihte Türk kavramı henüz ortaya çıkmamıstı. Nerden biliyoruz derseniz, adamlar yazıyı bulup müthiş bir şekilde her şeyi kayıt etmişler. :)

Neyse konuya dönersek abi sıkılmayın okuyun, neler var neler. :D Hocam dök içini hadi.

GT-N7100+Tapatalk


A.S.GÜMÜŞ

Hayatımda ilk kez duyuyorum bunların büyük kısmını, bunlara gerçekten inanıyorlar mı ?


07 DH 800

KAKIRMAN

Tarlada zina yapan var mı aramızda :D
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

KAKIRMAN

Bir de bizim milletin bezleri hep ağaca mı asılmış vaktiyle...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

GooSe

Bende ekleyim birkac tane ...8)8)

Alfa ya sakin bulasma parçası pahali sorunu eksik olmaz sanayiden çıkamazsınız....

Selespeed sorunlu sanzimandir sakın bulasma..

Alfalar cok yakar...


HTC One V cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Kubilay

Gerdeğe girmeden kediye basmak, çok ince bi anlamı olabilir  :))

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Gerdeğe girmeden kediye basmak, çok ince bi anlamı olabilir  :))

Hehe. Evet o şekilde çok acı verir :)

Tapatalk