Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



arabam beni deli ediyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aykut

2002 156 2.0 TS
arkadaşlar arabamı seviyorum ancak bazen beni deli ediyor neden mi anlatayım
geçenlerde sakin  sakin gidiyorum 90-100. yol 3  şerit ancak çalışma var çift şeride düşmüş.bilen bilir Bursa'nın çevre yolu mahiyetinde yapılan otoban. sağ tarafım dolu önüm boş. Bir araç tamponuma kadar yanaştı yol istiyor. yeni mazda 6 , içinde 3 tane genç . biraz hızlandım dikiz e de bakıyorum eller kollar havada trip yapıyolar. Epeydir arabayı açmamıştım biraz basayım dedim 170 ten sonra elemanlar ortalıkta yoktu 220 de basmayı bıraktım.
Bu aracımdan beklediğim performanstı . Sorun şu ki ışıklarda beklerken şahin doğanla beraber kalkıyoruz 200 metre sonra ancak yakalayabiliyorum ve  geçiyorum yada hafif meyilli bir yolda kalkış yaptığımda 90 a çıkana kadar canı çıkıyor sanki arabanın.
tüm bakımları yapıldı aracımda sorun yok ama neden böyle oluyor anlamıyorum

cem meric

#1
TS'nın yuksek devirde performans saglamasından olabilırmı?

A.S.GÜMÜŞ

#2
ts motorların alt devirlerdeki cansızlığı malum zaten Aykut bey, chip tuning ile bu sorun gideriliyor deniliyor ve forumda konuyla alakalı başlıklar var, boşverin seri olmayıversin 3000 devirden sonrasına bakın siz canınızı sıkmayın


07 DH 800

ATA

#3
Bu bana benim debimetrem bozukken yaşadığım duyguyu anımsattı. Üst hızlarda beni kimse kovalayamıyorken, ışıklardan normal kalktığımda normal kalkdan araçlarn epey gerisinde kalıyordum. Yetişmek için baya gaza abanıyordum.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Aykut

#4
arabamı seviyorum ve özenle bakıyorum
zenon takalım jant değitirelim şunu yapalım bunu yapalımı duymuyorum bile. Farklı açıdan bakıldığında belki bu şekilde olması daha iyi. Bir süre yarış motoru ki en son suzuki gsxr 1000 sürüyordum neler yapabileceğini gördükten sonra bu araba bana iyi geldi . Eşim çocuğumla giderken 90 100 ideal geliyor. Bazen arka koltuk savurduğunda eşim arka koltuktan sesleniyor "sana o gördüğümüz arabayı alalım istersen daha rahat ralli yaparsın" almanyada evo lardan biriyle kısa bi test sürüşü yapmıştık onu ima ediyor. Güç ün elinde olması farklı onu herzaman kullanmak daha farklı bir düygu. Örümcek adamda geçen bir cümle günlük ve iş hayatımda büyük yer tutar" Great power comes with great responsibility" Büyük güç büyük sorumlulukla gelir. Öğretmen  olduğumu söylemem ne kadar yerinde olur yorumu size bırakıyorum

Vedat Sener

#5
10 yıl evvel TS den haberim yokken daha, 146'm varken, sağa sola böyle anlatıyordum -yahuu mubarek sanki yüksek hızlarda şahlanıyor.. Bu TS kronik sorunu...ama şahsen yüksek hızları kalkış atakalarına tercih ederim..

CrazyRomeo156

#6
Benimki lpg'deyken şahin-doğanla ilk başa baş kalkıyor.Sonra lpg'ye geçerken hafif şahin öne geçer,sonra ben şahin'in yanından cıvv
Twinspark alt devirlerde cansız,ama yüksek devirlerde ceylan gibi :)


erdem1904

#7
bence bir yerde problem var. alt devirlerde ne kadar cansızda olsa fabrika verileri ortada ;) ama şuda bir gerçek ki ts motorlar ara hızlanmalarda daha keyifli ve başarılı bencede...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Alfadanadam

#8
Bence aracınızda problem var. Bu kadar da güçsüz olması normal değil. Ata'nın da belirttiği gibi debimetrenizde ya da faz sensöründe sıkıntı olabilir. TS motorların üst devirleri daha canlı doğrudur, ama alt devirleri de şahin doğanla mukayese edilebilir gibi de değildir.

CrazyRomeo156

#9
Bide şunu eklemeyi unuttum.Sppoorr şahin'lerle 1 kez kapıştım sadece,başka zaman takmıyorum(O da adam yol vermiyodu ondan)
Motor soğuktu ve lpg'deydi
Benzinde geçiyorlarsa kesinlikle baktırın,sorun vardır.

erdem1904

#10
koskoca 2.0 155 beygirlik 156 yı kıyasladığımız şeye bakın arkadaşlar tüplü şahin 40 -45 beygir motor soğuk sıcak lpg benzin hiç farketmez bir 156 2.0 ın performansı o kadar düşmüşşse var bir sorun çaresi servis
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Aykut

#11
lpg kullanıyorum ama ilk hızlanmalar sorunlu

selim

#12
şahin vs.156 2.0:)))))
1.6 ile bile kıyas kabul etmez,aracınızı cihaza bağlatın derim.
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

frantic

#13
Bencede biryerlerde bir sorun olmalı çünkü hatırladığım kadarıyla 2001 sonrası 2.0ts ın 0-100 hızlanması 8.8 saniye. Şahin in 8sn falan değilse bir sorun vardır :)
Utku Çakmak

*MIT0 5
*147 Collezione
*156 2.0TS
*33 1.5
*156 1.6TS Dist.
*75 2.0TS

Foxy

#14
O Şahin'de Mirafiori motoru olmasın sakın.

Vedat Sener

#15

Tabii mirafiori değilse, şahin kolay lokma olur, ama aynı sınıfın ve aynı motor+kw (ya da yakın) seçeneklerdeki arabaların 0-100 hızlanma değerleri bizimkilerinin yanında aşşağıda kalıyor....  

Lagunasından tutunda, Hondasına kadar, hatta mazda, avensis, golf hatta ve hatta bmw 3 serisinide geride bırakıyor.. 156 yı tek zorlayan seat.. Seata yolda denk gelicende falanda filanda.. görmemezlikten gelirsin..  

Benim eski 146 zamanında, bir mazdaya neredeyse madara olacaktım.. O da aracın sınırlarını zorlayan biri bende ( o zaman için tabii) az kaldı az... az kalsın takıyordu... bostancı sahilde..

Almanyadada 147 mle pejo ile kapışmıştım.. adamın orta aynada Türk bayrağını görünce ışıklarda durup camı açıp
-Ne oldu! yemedimi hocam? diye bağırmıştım.. Çünkü adamla iki kere kapıştık peş peşe.. ikisindede geçtim ve 3ncüde bırakmıştı...Türk olduğunuda anlayınca öyle laf attım..
-Yaaa abiii o kaç beygir? falan gibi sualler sormuştu..
-beygiri bırak hocam, plakanın sonuna bak..
dedim

Plakanın sonu 34 dü.


master

#16
Kalkışları tasvip etmediğimi ekleyeyim öncelikle :)

Yalnız ışıklarda kalktığınızda nasıl kalktığınız önemli. Eğer direk paşa paşa kalkıp gaza abanıyorsanız o zaman çok güçsüz araçların sizi geçmesi normal. Ancak lastikleriniz iyi durumdaysa, 2. vitese geçtikten hemen sonra araba sarmayı bırakıyorsa, ve kalkışı 5500 dd civarında balatayı yiyerek yapıyorsanız o zaman ibrede (gerçek hız değil) 100 km/s'yi görmenizin 7.8-7.9 sn civarı sürmesi lazım ki bu rakamı da bir Şahin asla yakalayamaz. Eğer bu şekilde araca zarar vererek kalkış yapıyorsanız ve Şahin yine de sizi yakalıyorsa evet o zaman bir problem vardır. Ata ve Bülent Abi'nin dediği gibi de debimetre ihtimali kuvvetle muhtemel.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Aykut

#17
kalkışta patinaj yapmam
kışlık ve yazlık lastik kullanıyorum
lastiklerimin hepsi yeni sayılır
en son bakıma gittiğimde debimetre ve lambdayı sorduğumda arıza ışığı yanmıyorsa sorun yok dediler
bugün arabayı garaja çektik kaputun altında hem temizlik hemde bakım için. motorun üstündeki kapağı söktük würth ün spreyleri ile temizlik yaparken daha önce 4 numarayı değitirdiğim ,kiminin pipo kiminin kapişon olarak tabir ettiği ateşleme bobini ile buji arasındaki parçada ,anormallik hissetim baktığımda kırıklık vardı içinde . birmot 128 lira istedi , çıkma temiz olduğuna garanti eden bir yer 25 liradan verdi haftasonu onu takıcam bakalım bir değişiklik olacak mı.

ATA

#18
Bu arada ben kalkış olarak yarışmaktan bahsetmedim onu belirteyim, normal kullanımdan bahsettim ben. Patinaja düşecek kadar gaza abanıpta geçiliyosa baya büyük bir problem var demektir
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Alfadanadam

#19
Debimetre çok çok kötü durumda olmadıkça arıza ışığı yakmaz...

cihan

#20
2002 156 da asr yok mu? şimdi gaza çok yüklendiğimizde bu sisteme rağmen patinaja mı düşüyor?? ben biz nekadar zorlasak da bu sistemin devreye girip kalkışı normal şekilde yapmasını sağladğını düşünüyordum...

kukart

#21
başlığa uygun olduğu için yazıyorum: :)
araba beni deilde benim dışımda herkesi deli ediyor sanırım...
bugün okuldan çıktım ne göreyim benim egzos nerdeyse yere değiyor biraz dah ayklaşınca egzosun içinde demir parçası ve birsürü çöp... içerisine tıkıştırılmış demir parçası yardımıylada iyice itelenmiş :)
deli oldum temisledim eğilen egzosu düzeltmeye çalıştım başaramadım ama yinede etrafa değmesini engelledim şimdilik.. ve sonra bu adiliği yapanı bulmaya geldi okulun güvenlik kameraları köt nokta olduğu için alamamış ama yan taraftaki kömür deposunu kamera sı nı fark ettim ve 1 saat boyunca kamera başında son 2 saati izledim .. olayın tam olduğu yeri göstermesede etraftaki şüpheli durumları ağır çekimde izledim ve çakalları tespit ettim bilin bakalım kim-ler
kendi öğrencilerim.. (13-15 yaş) 3 tane aile terbiyesi almamış dallama... yarın okul kamerasından aynı saatteki hareketliliğe de bakarak tam olarak kim olduklarını bulacam gerisi.. allah bana sabır versin...
ilk aracımı da yapmıştı yine kendi öğrencilerim onda hasar daha büyüktü ama hak etmiştimde ama bunda gerçekten hayal kırıklığı ...bu sıparlar behlülden beter...

Burak1985

#22
quote:

başlığa uygun olduğu için yazıyorum: :)
araba beni deilde benim dışımda herkesi deli ediyor sanırım...
bugün okuldan çıktım ne göreyim benim egzos nerdeyse yere değiyor biraz dah ayklaşınca egzosun içinde demir parçası ve birsürü çöp... içerisine tıkıştırılmış demir parçası yardımıylada iyice itelenmiş :)
deli oldum temisledim eğilen egzosu düzeltmeye çalıştım başaramadım ama yinede etrafa değmesini engelledim şimdilik.. ve sonra bu adiliği yapanı bulmaya geldi okulun güvenlik kameraları köt nokta olduğu için alamamış ama yan taraftaki kömür deposunu kamera sı nı fark ettim ve 1 saat boyunca kamera başında son 2 saati izledim .. olayın tam olduğu yeri göstermesede etraftaki şüpheli durumları ağır çekimde izledim ve çakalları tespit ettim bilin bakalım kim-ler
kendi öğrencilerim.. (13-15 yaş) 3 tane aile terbiyesi almamış dallama... yarın okul kamerasından aynı saatteki hareketliliğe de bakarak tam olarak kim olduklarını bulacam gerisi.. allah bana sabır versin...
ilk aracımı da yapmıştı yine kendi öğrencilerim onda hasar daha büyüktü ama hak etmiştimde ama bunda gerçekten hayal kırıklığı ...bu sıparlar behlülden beter...



Geçmiş olsun ama beterin beteri var... ben lisede iken yine bi grup kendini bilmez bi hocamızın arabasını sopalarla parçalamışlardı hocamızda sonra davadan vazgeçmiş ama arabasını yeni kasası ile yeniletmişti :) umarım tekrar başınıza gelmez... bu arada konu ile alakalı bnmde solmek istediğim bazı şeyler var. 159 1.9 jtd de zayıf kalıyor bence araba alt devirlerde canlı ama üst devirde bitio ben 156 1.6 ts in ust devir performansına hayrandım şimdi o performansı bunda arıyorum ama tabi benzin-dizel farkı ortaya çıkıyor. Bende mecburen chip tuning olayına yönelicem beki biraz toplar.

Aykut

#23
ateşleme bobin kablosunu  bosch aldım sıfırını
bu arada sanırım debimetreyi de değiştiricem yakıt olağanüstü arttı şu an 400 civarı yakıyor km karışıkta
değiştirmedik bir debimetre bi lambda kalmıştı zaten
yakıt ve çekişte fikrimce debimetrenin önmeli bir rolü var.

AytacFx

#24
quote:

2002 156 da asr yok mu? şimdi gaza çok yüklendiğimizde bu sisteme rağmen patinaja mı düşüyor?? ben biz nekadar zorlasak da bu sistemin devreye girip kalkışı normal şekilde yapmasını sağladğını düşünüyordum...



Daha cok kafayi saka sola kaymasini engelliyor. Fren basiyor :) Padanaj aticagindan eminsen, ASR'yi kapatmak iyidir. Ben kapatiyorum en azindan. You are not allowed to view links. Register or Login vitese gectikden sonra hemen geri devreye sokuyorum :)