Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa 156 1.6 Gaz yemiyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hiktor

Merhaba,
156 1.6 TS aracımda düşük devirde gaz yememe sorunu var. Hatta öyleki gaza fazla bastığımda yığılıp kalıyor. Özellikle klima açıkken rampa çıkmak istediğimde ilk kalkışlar imkansız ve klimayı kapatıp motoru iyice bağırttıktan sonra anca mümkün oluyor. Aracımda açık hava filtresi var. Onu yenisiyle değiştirdim. Ayrıca dün 1 takım orjinal NGK buji seti aldım ve taktım fakat sorun hala devam ediyor. Bu arada Aracımdaki triger seti ve bilyalar değişti. Sente kayması filan yok. Varyatör tamiri de yeni yapıldı. Ayrıca Aracımda LPG olduğundan aynı sorun LPG de de var. Yani Enjektör sorunu filan olamaz. Ekranda enjektör lambası da yanmıyor. En kısa zamanda bilgisayara bağlatmayı düşünüyorum, fakat öncesinde ben yapabilir miyim onun hesabını yapıyorum.
Herkese kazasız Alfasız günler dilerim.
Mustafa
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

erdem1904

#1
debimetre veya lambda sensörü olabilir bence.ama en doğrusu cihaza bağlatıp tespit etmek...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

hiktor

#2
Daha önce 155 te lamda sorununa rastlamıştım. Bu seferki farklı. 155 te rölantide dengesizlik bazı zamanlarda gaz yememe gibi sorunlar vardı. Bunda ise rölanti sabit, normal giderken anormallik yok fakat topuklama tabir edilen ani ivmelenme için gaza ihtiyacım olduğunda araba kapaklanıyor ve gitmiyor. Ne zaman ayağımı gazdan hafif kaldırıp gaza daha yavaş basarsam o zaman yavaş yavaş gaz yiyor. Debimetre sanki daha mantıklı. Biraz onun üzerine yoğunlaşayım. Hatta söküp temizlik filan yapayım.
Yardım için teşekkürler.
Mustafa
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

murat

#3
Bence de debimetre gibi , buji kablolarını da bir kontrol ettirin
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

apojitsu

#4
debimetre veya pedala bağlı olan gaz potansiyometresinden kaynaklıdır arızanız. enjeksiyon lambası yanmadığına göre de büyük ihtimalle pedaldaki gaz potansiyometresinden kaynaklanıyordur.

ha bu arada 1998 1.6 156'lar mekanik, yani telli kelebek mi yoksa elektronik mi?

eğer mekanik kelebekse hiç düşünmeyin, debimetreden kaynaklıdır. veya debimetre kablo tesisatıdan...

yeşilyonca

#5
Tabiiki debimetre

Alfadanadam

#6
İşin kötüsü bu modellerdeki debimetre çok pahalı ...

apojitsu

#7
birisi soruma cevap versiiiiiiiiinnnn mekanik kelebek mi var 1998 1.6'larda yoksa elektronik mi?

agucba

#8
Yok.

///////////////

Taner27

#9
bende debimetre diyorum benim 156 da da aynı sorun vardı
1998 156 2.0 Executive
2004 147 1.6 Dist.
2006 156 1.6 Dist.

Alfadanadam

#10
Mekanik, telli yani.

agucba

#11
quote:

Mekanik, telli yani.



Bülent doğru diyor, karıştırdım.

///////////////

apojitsu

#12
quote:

Mekanik, telli yani.



o zaman bende debimetreden diyorum

yeşilyonca

#13
Aslında çok basit.Bir otobana çıkıp sağda durunuz motor kaputunu açın ve debimetrenin fişini çekin motor arıza uyarısı ekranda belirecek endişeye gerek yok takınca sönecek.
Tekrar araca binip performansı bi kontrol edin,ki düzeleceğini göreceksiniz bu durumda debimetre garanti bitmiş demektir.

n / a

#14
selam aslında ne demek istediğinzi anlıorum. Soğuuken bunu daha çok yapıyor. Ama bir gercek var normal. Alfa işte alt devir cidden ölü... hatta 3000rpm ye kadar geri geri yakuş yukarıya çıkmıyor velet dik yerleri tabi. Gaza oturmak lazım. şöförü zorluyor. Yani aslında problem yok kronik gibi. Ama hem bu sorun var hem araba silkeliyorsa. O zaman debimetere geçmiş olsun derim.
saygılar..

hiktor

#15
Herkese yardımlarından dolayı teşekkürler.
Haftasonu gaz akış sensörünü değiştirdim fakat sorun çözülmedi. Demek ki debimetre yüksek ihtimal. Bu arda bu sorunu özellikle klima açıkken yapıyor. Klima kapalı pek hissetmiyorum. Ustanın da dediği bu motorlarda 3.000 devrin altını unut diyor. Oysa 146 1.6 boxer motordaki performasnı arar oldum. Özellikle ekonomik kullanmak amacı ile fazla devirli kullanmak istemiyorum ama bu araçta mecburen gaza fazla basmak durumunda kalıyorum. İlk fırsatta debimetre üzerine eğileceğim.
Kazasız günler dilerim.
Mustafa
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

n / a

#16
Selam öncelikle bir başka 156 da çıkarıp deneyin sora düzelirse yenisini alırsınız. Yoksa işim içinden çıklmaz. Dediğim tekleme tarzı gaz verdikten sora kafa atarak gidiyorsa debimetre. Lampda sensorude yapar. 3500 rpm yada 4000 rpm ye kadar lampda acık sora kapalı konumda geçer. Yani üst devirlerde de yapıyorsa debimetre. Ama bence bir sorunyok gerçekten çok geberik alt devirler. Bu arada boxer motolarlar çok hard olup herdeviri canlıdır.
Saygılar

hiktor

#17
Merhaba,
Klima açıkken yapıyor. İlk kalkışlar düz yolda idare eder fakat rampada berbat. Hele dik rampalarda imkansız. Motor resmen çekmiyor. Klimayı kapatıp anca kalkış yapabiliyorum. Gerçekten de dediğiniz gibi 2.500 devrin altı ölü. Vites ufaltmadan gaz yemiyor. 1.6 Boxer motorumu daha da çok özlemeye başladım. 2.0 TS lerde durum nasıl. Onların klimalı rampa kalkış problemi ne durumda. Daha şimdiden aracı değiştirsem mi diye düşünmeye başladım.
Mustafa
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

alfistahakan

#18
Sizin aracınız 1.6 benimkisi 1.4TS .Klima açıkken  ,klimasız çıktığım rampaları  rahatlıkla çıkabiliyorum fazlada kasmıyor.Söylediğiniz kadar rahatsızlık varsa sadece 1.6 ya bağlamak yanlış.Başka bişiler var.
Hakan
Forever Alfa

n / a

#19
Hakan abi blok farklı. Emme manifoltu plastik olanlar 1.6 olmuş 2.0 olmuş alt devir berbat. Hele birde sen senin blok lu yani 150 hp lik 2.0 a binsen off ooff 1000rpm de yüklen kesiciyle devam edersin. Artı yağ pompasıymış oymuş buymuş gibi kronikleride yok malesefde o motor 145 q.v 146 ti bide 155 lerde var. Daha doğrusu o blok. Hararet sorunuda yok o motorların 90der yapışır kalır oraya..

hiktor

#20
155 2.0 TS de kullandım. Tabi blok farklıydı. Klima açık mı kapalım mı? dert etmezdim. Şimdi hafif rampada klima yı kapatıp kalkmak durumunda kalıyorum. Yoksa debriyajı bitiricem kısa zamanda. Yakında debriyaj setini değiştiricem galiba. Bu gidişle öyle görünüyor.
Herkese kazasız günler dilerim.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

clarice156

Arkadaşlar herkese merhaba,

Aranıza yeni katıldım Alfa 156 2.0TS SS 2001 model bir araç aldım alırken kontrollerini özel serviste fiziksel olarak gözle ve bilgisayara da bağlatarak yaptım. Ufak tefek sıkıntıları mevcuttu ama yaklaşık 2 haftadır yolda giderken sıkıntı yaşıyorum. Problem şöyle devir saatinin üzerindeki enjektör şeklindeki lamba yanıyor araç o andan itibaren 1000 devire düşüp gaz yememe problemi yaşatıyor bunu genelde sıkışık trafikte daha çok yapıyor. Dur kalk yaparken bir anda gaz yemeyi kesiyor gaza bassanız da 1000-1500 devirden yukarı çıkmıyor, araç gitmiyor yolda giderken vitesi boşa alıp kontağı kapatıp açıyorum düzeliyor bir süre sonra yeniden yapıyor. Bilgisayara bağladık beyin arızalı dediler. Çıkma beyin buldum takıldı. Selespeedlerin ecu yazılımları farklı falan denildi. Ama nafile araçta yine aynı problem devam ediyor. Konuyu tekrar hortlatıyorum ama çözüm bulamadım. Yardımcı olabilecek yada başından geçipte çözüm bulan varsa desteklerinizi bekliyorum. Teşekkürler