Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 mk1 sis fari

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

siyahnefte

Sis farlarimdan birisi yanmiyor..sorularim..
1-sis fari ampulunu kendim degistirebilirmiyim?
2-standart sari isikli ampul yerine mavi isikli ampul taksam siste yagmurda gorus kaybi olurmu?

Edited by - siyahnefte on 03/01/2011  12:12:32

Alfadanadam

#1
1-Değiştirebilirsiniz. H1 alacaksınız.
2-Sis lambasını ne maksatla kullandığınız önemli. Eğer sürekli yakan biriyseniz kısa farlarınıza benzeyen bir renk tercih etmek lazım.

Şahsen ben ön sis lambalarını sadece gündüz farı niyetine yakarım. O yüzden benim için renginin bir önemi yoktur.

TRUPHASE

#2
ben sadece sis olduğunda yakarım bu sebeple ne renk olduğu değil nasıl gösterdiği çok önemli.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

ATA

#3
quote:
2-standart sari isikli ampul yerine mavi isikli ampul taksam siste yagmurda gorus kaybi olurmu?


Mavi renk yanan ampuller ile sisli ve yağışlı havalarda görüş kaybı yaşarsınız. Sis ve sağanak yağış için en güzel standart yada bulabilirseniz daha koyu sarı yanan ampullerdir.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tolga_ozhan

#4
Bende kendi renginde olması gerektiğini düşünüyorum. Sis farının başlıca amacı yolu aydınlatmak değil çevrenizdeki arabalara ben burdayım demektir. Çünkü kısalara oranla hayli parlak yanar.
Bu arada imza yanıltmasın. Resimde GTV'nin parkları yanıyor. Hem böyle diyor hem arabasına ne takmış demeyin sonra

ATA

#5
Özellikle siste ve sağanak yağışta beyaz ışık sisye yada yağmurdan geri yansır, ancak sarı ışık daha ileriyi aydınlatır.

Ayrıca sarı renk ile nesneleri gözümüz daha iyi seçer. Bisiklete binerken sarı camlı gözlükler bu yüzden tercih edilir. Benim sislerimde osram allseason super ampuller var, normal halojene göre daha sarı yanıyor. Bozuk yada patika yollarda açtığımda en küçük çakıl taşı belirginleşiyor mesela =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

TRUPHASE

#6
quote:

Bende kendi renginde olması gerektiğini düşünüyorum. Sis farının başlıca amacı yolu aydınlatmak değil çevrenizdeki arabalara ben burdayım demektir. Çünkü kısalara oranla hayli parlak yanar.
Bu arada imza yanıltmasın. Resimde GTV'nin parkları yanıyor. Hem böyle diyor hem arabasına ne takmış demeyin sonra



Parlak yandığı için değil, sisli ortama göz hizasından dik olarak vurmadığı için yani sisi parlatmadığı için kullanıldığını zannediyordum.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

tolga_ozhan

#7
Bence öyle bir mantık varsa arka sis farlarınıda göz hizasından çekmek lazım. Çünkü onlar daha fazla gözümü alıyor.

siyahnefte

#8
osram allseason mantikli gozukuyor..takmak cok zahmetli olmaz umarim..tamponun altina girmek falan-:) tesekkur ederim

ATA

#9
Tabiri caiz ise kısa farlar aracın ilerisini, sisler ise aracın önünü ve yanlarını aydınlatıyor. Görüş mesafesi azaldığı sis, sağanak yağış gibi durumlarda sis farları kısa farlara yardımcı olacak aracın önünün aydınlatılmasına yardımcı olurlar.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ATA

#10
quote:

Bence öyle bir mantık varsa arka sis farlarınıda göz hizasından çekmek lazım. Çünkü onlar daha fazla gözümü alıyor.



Mk1 147 ve Mk1 Doblo'da zaten far hizasında. Ama aydınlattığı yer gene aracın önü ve yanı.

quote:
osram allseason mantikli gozukuyor..takmak cok zahmetli olmaz umarim..tamponun altina girmek falan-:) tesekkur ederim

Allseason super üretimden kalktı malesef. Elinde allseason kalmış parçacı bulursanız şanslısınız =)

Edited by - ATA on 02/01/2011  23:11:50
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tolga_ozhan

#11
Zaten açısı ayarlanabildiği için aydınlatacağı yerde ayarlanabilir ön sis farı için. Fakat arkada maalesef böyle bir ayar imkanı olmadığı için ve çoğu araçrda yukarıda olduğu için göz alıyor ben bunu söylemek istedim.
Yağmurda durum değişebilir fakat görüşün 10 metrenin altına düştüğü bir yolda değil sis projektör yaksanız hiçbir işe yaramaz. Fakat sis farı yanmayan bir arabayı 20 metreden görecekken yanan arabayı 50 metre mesafeden fark eder ve ona göre önlem alırsınız. Aynısı karşı taraf içinde geçerli.
Genelde ön sis farı görmek arka sis farı görülmek için derler ve bu doğrudur. Fakat benim ilk cevabımda da söylemek istediğim orjinali neden tercih etmemiz gerektiği yönündeydi.

ATA

#12
Söylediklerin doğru, farlar görülmeyi sağlar. Kısa farlar olduğu gibi, sis farıda buna yardımcı olabilir. Hatta bahsettiğin gibi arka sis farlarının amacı sadece farkedilmek.

Ancak sis farının asıl görevini yukarıda bildiğim şekilde açıkladım. Başka yerlerdende araştırırsan sis farının asıl amacının aracın önünün ve yanlarının aydınlatılması olduğunu göreceksin =) Sis farının asıl amacı farkedilmek olsa idi off-road araçları gibi tavana monte etmemiz gerekirdi =))
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ottoman

#13
arkadaşlar bende sis farı ile ilgili bilgimi paylaşayım. arka sis farının tek amacı arkadan gelenin sizi fark etmesidir, projektör gibi parlar ve hava sisli değilse arkadakinin gözünü alır ama sisli ise arkadaki sizi daha erken farkeder. öndeki sis farları ise yere yakın olarak konumlandırılmışlardır bunun amacını şöyle acıklayayım. sis herzaman yerden 30-50cm yüksekte yeralır yani asfalta 0 olacak şekilde değildir, kısa yada uzun farları yakınca ışık havadaki sis dediğimiz zerrelere çarpar ve hemen bize geri yansır onun için yolu görmemize pek faydası olmaz. sis farları ise sisin altından direk yola ışık verir ve biz yola çarpan ışığın yansımasını yani yolu daha rahat görürüz. bu mantıkla yola çıkarsak sizden bir ricam olucak lütfen havada sis yok ise ve özellikle yağışlı ıslak yollarda sis farlarınızı yakmayınız çünki ıslak zemin ışığı dağıtarak yansıtır ve karşıdan geleni çok rahatsız eder. ayrıca hernekadar pek uygulanmasada sis olmayan havalarda sis farı yakmak trafik kurallarında yasaklanmış ve cezası vardır.