Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 hakkında

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

oguzhantas

Merhaba arkadaşlar, sitenize yeni üye oldum, Alfa'ların tipi oldum olası hoşuma gitmesine rağmen " abi fiat'ın yaptığı arabadan ne beklersin" önyargısı yüzünden pek  düşünmemiştim, şu sıralar araç yenileme düşüncemiz var.
Alfa 156 baya baya hoşuma gidiyor, yaşına, km'sine özelliğine göre fiyatlar oldukça uygun.
İkinci el piyasasının durumu pek ilgilendirmiyor beni açıkcası, illa ki alıcısını bulurum.
benim merak ettiğim noktalar:
1- yakıt tüketimi fazla deniyor ama net konuşan da yok, çok mu fazla tüketiyor gerçekten?
2- Kronik sorunları nelerdir, 5-6 yaşında ortalama 80bin km'de olan bir aracın ne gibi sorunlarıyla karşılaşabiliriz,  alırken nelere dikkat etmek gerekir..?
3- Genel olarak yedek parça ve bakım  maliyetleri ne durumda, diğer araçlara göre fazladan bir pahalılık var mı?
4- Yürüyen aksamı nasıldır bu araçların ? (şu anki aracımız renault megane 1, ve inanın dağ tepe tarla toprak demeden, girip çıkmadığım yol kalmadı, alfa alırsak o da öyle olucak, dayanabilir mi? )

Aklıma takılan noktaları yazdım, beni aydınlatırsanız sevinirim, vereceğiniz cevaplar için şimdiden çok teşekkürler...

murat

#1
156 'dan Megane gibi bir takozdan alınan dağ-tepe performansı beklemek, Quaresma'dan Menemensporu şampiyon yapmasını beklemek gibi ;)

Diğer söylentilere kulak asmayın, alın mis gibi binin. Forumda aslında sorduğunuz yanıtları birçok başlıkta mevcut, iyice bir araştırmanızı da öneririm
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

alfistahakan

#2
Dere tepe gezmeek istiyorsanız Alfa almayın.Toros da aynı işi görür.Yok eğer otomobile binmek istiyorsanız Alfa Alın keyifle binin.
Hakan
Forever Alfa

oguzedirne

#3
bencede alın ben vw den golf ıv ten 147 geçtim. hiçte pişman olmadım. alfa çok elit bir araba.
tutkun esiri olmuşuz

tolga_ozhan

#4
-Yakıtı çok değildir. 1.6 benzinli her araba ne yakarsa oda onu yakar.
-kronik sorunu varyatör ve ön takımdır (sitede binlerce bilgi bulabilirsiniz.
-Her yedek parçası bulunabilir. fiyatları sıkıntılı değildir. kendi sınıfındaki araçların parça fiyatı neyse 156'da da durum odur.
-Kesinlikle ve kesinlikle dağ tepe toprak gezmeyi düşünüyorsanız 156 almayın. Hatta alfa romeo almayın. hatta otomobillerin çoğu buna dayanmayacağı için ancak takoz tabir edilen megane, logan, albea tarzı araçlar size uyacaktır. sonuçta otomobiller asfalt kullanımı içindir.

obasar

#5
quote:

Merhaba arkadaşlar, sitenize yeni üye oldum, Alfa'ların tipi oldum olası hoşuma gitmesine rağmen " abi fiat'ın yaptığı arabadan ne beklersin" önyargısı yüzünden pek  düşünmemiştim, şu sıralar araç yenileme düşüncemiz var.
Alfa 156 baya baya hoşuma gidiyor, yaşına, km'sine özelliğine göre fiyatlar oldukça uygun.
İkinci el piyasasının durumu pek ilgilendirmiyor beni açıkcası, illa ki alıcısını bulurum.
benim merak ettiğim noktalar:
1- yakıt tüketimi fazla deniyor ama net konuşan da yok, çok mu fazla tüketiyor gerçekten?
2- Kronik sorunları nelerdir, 5-6 yaşında ortalama 80bin km'de olan bir aracın ne gibi sorunlarıyla karşılaşabiliriz,  alırken nelere dikkat etmek gerekir..?
3- Genel olarak yedek parça ve bakım  maliyetleri ne durumda, diğer araçlara göre fazladan bir pahalılık var mı?
4- Yürüyen aksamı nasıldır bu araçların ? (şu anki aracımız renault megane 1, ve inanın dağ tepe tarla toprak demeden, girip çıkmadığım yol kalmadı, alfa alırsak o da öyle olucak, dayanabilir mi? )

Aklıma takılan noktaları yazdım, beni aydınlatırsanız sevinirim, vereceğiniz cevaplar için şimdiden çok teşekkürler...



1. " abi fiat'ın yaptığı arabadan ne beklersin" önyargısı olanların cehaletindendir ki fiat Ferrari'nin %56 'sına sahiptir.

2. Alfa Romeo genelde yüksek motor seçenekleri olan bir araç. Özellikle eski modellerde bu daha fazla görülüyor. Bu nedenle yüksek yaktığı türk halkı tarafından söyleniyor. Lakin bana kalırsa çok az yakıyor. Örneğin benim aracım 2.0 Motor ve Selespeed, yakıtı 100 km.'de 10-11 lt. bence çok değil, öncesinde mini cooper s'im vardı. 1.6 motor ile 12-13 lt yakıyordum???

3. Her markanın kronik sorunları olabilir. Örneğin 156 ' da kronik bildiğim kadarıyla variyatör var. Ama unutmayın ki her parçanın da bir yaşı var. 80.000 km.'deki bir araçta elbetteki değiştirmeniz gereken parçalar çıkabilir.

4. Kesinlikle yedek parça vb. ' de bir pahalılık yok. Alfa'nın dengi tabii ki Hyundai veya Fiat Albea değil, bu nedenle dengi ile kıyaslamanız gerekir.

5. Eğer dağ-tepe gitmeyi düşünüyorsanız megane ile devam edin derim. Çünkü Alfa Romeo 'nun dengi BMW 'dir. BMW 'ye göre ise ön takımı vb. çok daha sağlamdır.
Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Alfa Romeo 156 3.0 V6

ottoman

#6
dağ tepe gezme işi olmasa 156 bir opelden forddan ww den toyotadan çok daha zevkli ve kendini iyi hissettirecek bir arabadır.
meganı değişcem ve dağ tepe gezicem  illaha diyosan toyota al  derim (çift airbag, manuel klima, ön iki cam otomatik den başka özelliği yok ve aynı model 156 ile aynı fiyat ) ama her 156 gördüğünde için cızzzzz edecek onuda söyleyim

agucba

#7
Buradaki You are not allowed to view links. Register or Loginincelerseniz, muhtemelen size yardımcı olacaktır.

///////////////