Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Balatalar Çılgın Gibi Ötüyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sariertan

Araç 166 2.0 V6 TURBO Üzerideki balatalar ötmeye başlamıştı. Bende balatadandır diyerek gittim ve TRW marka balata aldım. Fakat oda ötmeye başladı. Zaten üzerinden çıkanlarda TRW marka idi. Bundan sonra diskleri tornalatma yoluna gittim. Aman Allah ım halen ötüyorlardı. O zaman dedim herhalde balatalardan dolayı bu durum sürekli nüks ediyor. Gittim BREMBO balata seti aldım. =((((( Halen rezil durum devam ediyor. Tabi her işlem sonrası ses gidiyor ama 50km sonra gene başlıyor. Kırmızı ışıkda durmaktan utanır oldum. İnsanlar o ne yahu der bakışları atıp duruyor. Kronik bir problem varda benim haberim mi yok anlamadım. Birkaç kişi artık eskisi gibi balatalar üretilmiyor ve şimdiki balatalar gereğinden fazla sert ve içinde metal tozları bulunuyor ve bunlar bağzen ötmelere sebep olabiliyor. Uzun bir yol sonrası bu ses gidecektir felan gibi şeyler söylüyorlar. Artık usta usta gezmekden sıkıldım. Zaten ustaların ustasızlığı yüzünden ustalığı öğreniyorum. İstisna ustalar hariç tabi.

Varmı bir fikri olan bu durum ile alakalı.

shadycome

#1
Brembo balata aldınız ise diskleride brembo olarak değiştirirseniz ses yapmaz..
Ama en iyisi ATE'dir

Edith

#2
Ben de bir dönem yaşadım sizin bahsettiklerinizi. Benzer sözleri ben de işittim.Denemedim ama aşağıdaki linktekileri deneyebilirsiniz diye düşünüyorum, işe yarayabilir.

You are not allowed to view links. Register or Login


Selamlar,

adnan.geyik

#3
Hakan'ın da yazdığı gibi ATE balata kullan.
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

sariertan

#4
Tamam ATE kullanalımda bu sorun sadece ATE demi çözülüyor?? Sorunun ana kaynağı Edith arkadaşımızın verdiği linkdeki gibi kaliperlerde olabilir diye düşünüyorum. Ön kaliperler BREMBO diye biliyorum. Resimdeki kaliper arkalar için geçerli. Olmadı bir günümü feda edeceğim parçalayıp temizleyip geri kapatacağım. ATE balatalarada bir dünya para vereceğiz yoksa. Eğer sorun kaliperlerde ise BREMBO disk de alsam ötmeye devam edecek ve bütçe iyice şişecek.

badiercan

#5
fren merkezlerının bakımını yaptır kardesım fren sıstemı zaman ıcınde toz pıslık pas derken balataların saglıklı calısmasını engeller durumlar olusuyor merkezlerı balatalarının oturdugu yerlerı pın kısımları temızlet mumkunse yaglat 2010 model berlıngom vardı aynı sorun ondada vardı defalarca servıse gıttım cozum yok sonra dısklerı sıldırmeye gıttım bu dıskler de bısı yok dedı ustam sılmedı sonra fren merkezlerını sokup temızlıgını yaptı hava ve yag kullandı sanırım bır daha ıcırtı duymadım denemekte fayda var

Alfadanadam

#6
quote:

Ben de bir dönem yaşadım sizin bahsettiklerinizi. Benzer sözleri ben de işittim.Denemedim ama aşağıdaki linktekileri deneyebilirsiniz diye düşünüyorum, işe yarayabilir.

You are not allowed to view links. Register or Login


Selamlar,



Emre'nin verdiği linkteki durum önemli. Ön arka farketmez, kaliperler bahsedildiği gibi temiz olmalı. Ben bundan önceki 156'mda öttüğü için yepyeni ATE'leri atıp TRW takmıştım. Çok ta memnun kalmıştım. Ancak sizin aracınıza ait TRW üretimi bakır parçacıklı balata olabilir. Soğuma verimi iyi olsun diye kullanıyorlar ama ötüyor namussuzlar.

ATA

#7
Yarışlarda öten fren tutan frendir diye bir söz vardır, tabi bu büyük fren kitleri için geçerli ama tutuyorsa ötmesi benim için dert değil şahen.

İtalyan Ate hem tutar hemde ses yapmaz ama ömrü diğer balatalara göre yarı yarıya azdır ve inanılmaz balata tozu yapar. Linkteki gibi kaliperleride temizletmeyi deneyin =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ku2

#8
Ben bendix kullandim on ve arkada.. Daha sonra ate takildi. Atelerde arkalar otmeye basladi. Ustam degistirdi ucretsiz..gene ottu ********... Sonra alismaya basladi.. Ses kesildi. Bendixlerim hic otmemisti ama...
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

sariertan

#9
Arkadaşler herkeseteşekkür ederim. Aklımda olan şey kaliperleri söküp parçalayıp temizlemek. Uygun bir  zamanda işlemi gerçekleştirip bilgi vereceğim sizlerede. Ayrıca evet frenler çok iyi tutuyor ve aslında büyük bir kaliperim var denebilir. Ötsemi ne yapsak =)

sariertan

Küçük bir sakatlanma ve zamansızlıktan kaliperleri söküp temizleyememiştim. Hafta sonu fırsatım oldu. Komple söktüm temizledim. Pimlerini, kelepçesini, gövdesini yağ pislik toz ne varsa temizledim parlattım. Sonra pim deliklerine wd40 tarzı yağlayıcı sıktım ve metal metale deyen yerlerede sıktım. Zaten 2-3 nokta vardı. Birde balataları temizlerken balata malzemesindeki saç kılı gibi metal parçalar dikkatimi çekti. Ya balatının malzemesi idi yada diskten balataya yapışmış metal saç kılı kadar parçalardı. Vel hasıl o kadar söküp temizleyip takmama rağmen bu sabah işe gelirken gene ötmeye başladı =( Yani sorunum çözülmedi. İyiden iyiye aldığım balatalardan kıllamaya başladım ama 2 takımdamı öter hemde farklı markalar =(

Birde sağ olsun diskleri tornalattığım usta sağ kaliperin alt vidasının yuvasına yeni diş açmış zorlayarak. Tabi ben açarken elimde kaldı ve kaliperde ne diş kaldı ne vidayı tutacak bir yol. Bildiğin delik oldu =) Dün sanayide içine helicoil denen yaylardan attırdım orjinali gibi oldu. Hani motor gövdesinde yada benim gibi diş yuvası yalama olan kişilerin yardımına yetişen bir yöntem aklınızda olsun.

O kadar zaman kaybı uğraş halsizlik ve 40tl masraf sonrası ses halen devam ediyor =(

agucba

Bence WD40 sıkmanız doğru olmamış. WD40 yağlamaktan çok biraz daha yağ çözücü bir malzeme. Pim diye bahsettiğiniz yerin ki umarım doğru yeri tahmin ediyorum, çalışabilmesi için yağlı olması gerekiyor.

///////////////

sariertan

WD40 ve türevleri aslında yağlayıcı özelliği olan maddeler. Aksine paslı yerlere felan sıkın gevşetir çözer derler. Bugüne kadar çözdüğünü görmedim ya neyse. Tabiki bir gres yada slikon yağ gibi yağlayıcı değil. Hatta malzeme üzerinde kaldığından tozuda yapıştırır üzerine. Aslında sizin dediğiniz BALATA SPREYLERİ için geçerli. Yağ ve kir çözücü. O pim dediğim yer bence tam tahmin ettiğiniz yerki gres kullansam daha iyi olurdu tabi ama o an o vardı elimde =) Gerçi artık balataymış kalipermiş sök tak hidroliğin havasını al felan basit işler oldu gres buldummu yenilerim oraları =))) Ama sesi çözemiyorum ya ona yanıyorum.

ibrahim_020805

aynı sorun bende de var diskleri tornaya verdim düzelmedi balata tozlarını vs temizlettim olmadı üzerindekiler trw markaymış kalitesiz haftaya orjinalini alacam 100 tl zaten değiştirecem bakalım bendeki ses gidecekmi
1998 Marea hlx 2.0 v5
1999 Alfa 156 2.0 Excutive
2001 Volvo S 40 1.9 T4
2007 Alfa 147 1.6
2005 Alfa 156 1.6 Distincive
1999 Mercedes C 200  CDI
1997 Opel Omega CD 2.5 V6
1999 Honda Accord 2.0 Ex (Amerikan)
2013 Chevrolet Aveo 1.3 D
2006 Mercedes A150 Avantgarde

sariertan

Yanlız enteresan bir durum BİRMOT TRW takmış araca. Yani aracın üzerindekileri çıkardığımda TRW idi. Bende TRW almış bulunmuştum. Taktım 50km sonra ötmeye başladı. Sonra Diskleri tornalattım 50km sonra gene öttü. Şimdi BREMDO taktım 50km sonra gene ötmeye başladı. En son yukarda bahsettiğim temizliği yaptım 15km sonra ötmeye başladı =))

Senden bir haber bekleyeyim yeni takılan balata ne marka ve ses kesildimi diye.

mahoretti

bulunduğun ortam TOZLU'mu ? bu sese ençok disklerle balata arasına giren toz vb. şeyler sebep olur. sen herşeyin güzelini ve yenisini takıyorsun ama ortamın hep aynı...

sariertan

Yok şantiye tarzı bir yerde kullanmıyorum. Bildiğin asfalt. Öyle birşey olsa etrafımdakilerinde ötmesi gerekir. Ortam aynı çünkü. Maslaktaki EBCFREN ile görüştüğümde disk yada balatadanda olmayabilir, bize bırakın aracınızı inceleyelim demişlerdi. Bağzen farklı sebepler neden oluyor demişlerdi. Olmadı oraya bırakacağım aracı gibi.

agucba

#17
İki farklı balata ve disklerin tornalanması sonrasında ötme hala daha devam ediyorsa, sizin de belirttiğiniz gibi başka bir sebep veya sebepler olmalı. Sebebini merak ettim açıkcası. Eğer bahsettiğiniz yere bırakıp da sorun çözülürse, sebebinin ne olduğunu öğrenmek isterim.

///////////////

fatihcan

Bende ön fren balatalarını değiştirdim 1 ay kadar önce. Çıkardıklarım orjinal di ben de istanbuldan orjinal balata getirip taktırdım. İlk başlarda nadiren az miktar ses vardı daha sonra kesildi.
2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-2022)
2016 Giulietta 1.6 JTDM Super TCT (2022-....)

murat1oglu

Aynı sorun balatalarımı ve disklerimi deyiştirdikten sonra bendede başladı ne yapacağız bilmiyorum çözüm bulan olursa lütfen paylaşsın. :-\

sariertan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bende ön fren balatalarını değiştirdim 1 ay kadar önce. Çıkardıklarım orjinal di ben de istanbuldan orjinal balata getirip taktırdım. İlk başlarda nadiren az miktar ses vardı daha sonra kesildi.

Sıfır takıldığında nadiren de olsa sesi anlar, normal karşılarım. Ama bu varya =(((

Hafta sonu balatalara şim denen parçalardan yaptım koydum belki ses kesilir diye ama kesilmedi. Zaten balataların kendisindede şim vardı ya bir umut işte =) Aklıma gelen herşeyi yaptım.

He birde sen bu balataları uzun yolda iyice yıprat ve balataların yüzeyini ince zımpara ile zımparalayıp dene diyede fikirler aldım ama yapamadım daha.

Alfadanadam

Benim aklıma gelen arka fren dengeleyicilerde mi problem var acaba? Sizin araçta var mı bilmiyorum gerçi ama aklıma geldi. Genelde mekanik oluyorlar, ses yapmasın diye birşeyler sarıyor bazıları, acaba ses ondan olmasın?

sariertan

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim aklıma gelen arka fren dengeleyicilerde mi problem var acaba? Sizin araçta var mı bilmiyorum gerçi ama aklıma geldi. Genelde mekanik oluyorlar, ses yapmasın diye birşeyler sarıyor bazıları, acaba ses ondan olmasın?

Lakin ses önden ve diskler ısınınca ortaya çıkıyor. Sert frende ses yok ama yavaş durmalarda =((

A.S.GÜMÜŞ

Ön disk ve balatalı bende hemen hemen yeni değiştirdim, TRW taktırmıştım, bir süre öttüler şimdilerde bayağı kesildi, sadece çok ısındığında yapıyor, balatalardan çıkan parçacıklar temizlendikçe ses gitti ve komik olacak ama aklıma geldi, bisiklete binerken öten frenleri susturmak için sirke sürerdim jantlara ve kesilirdi ses :) acaba arabalarda da işe yarar mı ?


07 DH 800

sariertan

You are not allowed to view links. Register or Login
Ön disk ve balatalı bende hemen hemen yeni değiştirdim, TRW taktırmıştım, bir süre öttüler şimdilerde bayağı kesildi, sadece çok ısındığında yapıyor, balatalardan çıkan parçacıklar temizlendikçe ses gitti ve komik olacak ama aklıma geldi, bisiklete binerken öten frenleri susturmak için sirke sürerdim jantlara ve kesilirdi ses :) acaba arabalarda da işe yarar mı ?

=) Sanmam =)