Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



P1173 Bu ne şimdi :S

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

nanotechmilas

Merhaba arkadaşlar ortalama 2 3 ay oluyor ufak bir kaza atlattık,
Kazadan bir hafta önce aracıma Zavoli Marka sıralı sistem yeni model tüp takıldı arac P1173 hata kodu vermeye başladı nedir bilen varmı ?


sariertan

P1173 ROTOR KALiBRASYON HATASI

nanotechmilas

Netten Baktım bende aynı şeyi buluom ama nedir bu rotor kalibrasyon hatası, detaylı bakacam birazda...

Veloce

Büyük ihtimalle debimetre sorunu var araçta. Farklı bir debimetre takıp deneme yapmakta fayda var. Araçta ya zengin karışım var ya da tam tersi.

nanotechmilas

Gazdan bir ay önce yada 2 ay önce tam hatırlamıyorum ama
Lamda, kelebek senörü ve debimetreyi ve ateşleme bobinlerini kendim değiştirdim... eski debimetre evde olmadı geri takıp deneyeyim,

Alfadanadam

Kötü yapılmış lpg ayarları sebebiyle de bu hatayı vermiş olabilir araç. Ayarlar bazen o kadar kötü olabiliyor ki ECU'nun bunu kompanse edebileceği sınırların dışına çıkılıyor. Aküyü komple söküp 1 saat bekleyin. Sonra lpg'ye almadan direk benzinde lpg'cinize gidip tekrar ayar yaptırın.

nanotechmilas

lpg ciye gitttim ayarları biraz yüksek dedi tekrar ayar yaptılar ama hala aynı rolantideyken vermiyor gaza basıp çekeyim ayağımı direk veriyor, yarın izinliyim komple tüm sistemi resetleip, aktiv testleri yapacam ecuscan programıyla, yoksa atlayıp gidecem izmire...

Alfadanadam

O hata yüksek ihtimalle LTFT hatası. Araçta ekstrem başka hata yoksa kötü lpg ayarı sebebiyle verir sadece. Siz aracı sıfırlamadan LPG ustanız binlerce defa daha ayar yapsa o işi çözemez. Çözerse bile tamamen denk gelmiş olur öyle diyim.
Kötü yapılan lpg ayarının kusurlarını, aracınızın ECU'su düzeltmeye çalışıyor. Olayın sebebi bu. Ama işin acı tarafı, garibim ECU'nun araca lpg takıldığından haberi yok :)

nanotechmilas

daha önce aracımda sürekli çok aşırı yakma çiğ gaz atma falan sorunları vardı, çekiş düşüklüğüde cabası...
tüp takılmadan önce lambda, kelebek sensörü, bobinler ve debimetre değişti, tüp takıldı bende hafta sonu sıcaklık sensörünü değiştirdim... sensörü değiştirdikten sonra aracımda yüzde 99 bir rahatlama ataklaşma ve serilik oldu... sanırım bizim sensörler arıza yapınca motoru sürekli soğuk performansında çalıştırıp benzine boğuyor aracı ve yakamadığı benzin çiğ gaz olarak atıyor....

Yarın sabah tüm sistemi check edip adaptasyonları fiat ecuscan ile yapacam ve gazı devre dışı alıp tekrar gidecem gazcıya bakalım çözüm olacakmı....

bu arada LTFT nedir ?

Alfadanadam

Long term fuel trim.
Google'dam detaylı bilgiye ulaşırsınız. Hatta doğrusu aslında LTF'dir aslında ama.

Tapatalk


nanotechmilas

Restleme  işlemci yaptık gaz ayarı yapıldı ama hala aynı

Alfadanadam

Resetleme sonrası kısa bir süre kullanıp henüz hiç gazda kullanmamışken FES ile kontrol yapsaydınız keşke. Sorun aracın motorunda mı yoksa lpg kaynaklı mı daha kolay tespit edilebilirdi.

Veloce

You are not allowed to view links. Register or Login
Resetleme sonrası kısa bir süre kullanıp henüz hiç gazda kullanmamışken FES ile kontrol yapsaydınız keşke. Sorun aracın motorunda mı yoksa lpg kaynaklı mı daha kolay tespit edilebilirdi.

alfaowner'dakiler gibi devamlı kısaltma kullanıp milletin aklını karıştırıyorsun Bülent ama olmazki :) FES başıma der gibi  :D Fiat Ecu Scan desen herkes anlayacak ;)

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Resetleme sonrası kısa bir süre kullanıp henüz hiç gazda kullanmamışken FES ile kontrol yapsaydınız keşke. Sorun aracın motorunda mı yoksa lpg kaynaklı mı daha kolay tespit edilebilirdi.

alfaowner'dakiler gibi devamlı kısaltma kullanıp milletin aklını karıştırıyorsun Bülent ama olmazki :) FES başıma der gibi  :D Fiat Ecu Scan desen herkes anlayacak ;)

Onda fes var olduğunu bildiğim için öyle yazdım ben ama :)

Tapatalk


nanotechmilas

evet ben anlamıştım zati :) kontrol ettik ama bakalım

bu arada zeki ustayla görüştüm sorunun kelebek sensorunun doğru tanıtılmadığından kaynaklandığını belirtti...
1173 hata kodu otomatik tanıma parametrelerinden kaynaklandığınıı söyledi, alfadan adamda söylemişti bunu FES İLE otomatik tanıma parametlerini sabah silecem sonra 30 saniye mar konumunda 30 saniye kapalı modda bekleyip  sonra aracı çalıştırıp 10 km gidecem yeniden ayarlayacakmış... fesde öyle diyo

Veloce

O zaman FES başımıza  :D  :yukari-ok:

nanotechmilas

sanırım bnm kelebek potansiyemetrem arızalı, ilk bakışta düzelsede bir süre sonra yine arıza veriyor ve gaz yememe yada sabit hızda giderken ani kesiklikler falan oluyo :(

Veloce

You are not allowed to view links. Register or Login
sanırım bnm kelebek potansiyemetrem arızalı, ilk bakışta düzelsede bir süre sonra yine arıza veriyor ve gaz yememe yada sabit hızda giderken ani kesiklikler falan oluyo :(

Uygunsuz buji dolayısıyla eksik ateşleme gibi problemlerde bu bahsettiklerini yapar ve arıza ışığı yakabiilr. Enjektör arızası da olabilir. Bosch buji kullanıyorsan hemen sök at derim. NGK kullanmalısın. AR orjinal bujileri NGK'dir.

nanotechmilas

Merhaba
şuan bulunduğum yerde izmirden gelme BMW ustası var, hem teknik hamde işçiliği çok güzel...

genel bir test yaptık bobinlerim zaten 2 ay önce pipolarıyla beraber değişti, ama onunda kanaatı kelebek sensörü, bujileri geçen sene NGK olarak aldım ama ddaha 20000 km ya oldu ya olmadı geriye zaten kelebek sensörü kaldı....

Salı izin günümde atlayıp izmire gidecemde hangi servise gideyim bilemedim...