Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



ABS&EBD LAMBALARI HAKKINDA?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Levent Kobaza

Benim 147 yi kullanmıyorsam ki pek fazla kullanmadım doğrudur hafta da bir çalıştırıyorum ve bulunduğum alanda biraz gidip geliyorum.
Bu son zamanlarda aracı ilk çalıştırdığımda ABS ve EBD uyarı verip sonra kayboluyor,arabayı biraz çalıştırıp hareket ettikten sonra kontağı kapatıp ikinci çalıştırmamada bu Abs ve Ebd ikazları gelmiyor?
Nedeni hakkında sizce ne olabilir?
Neler yapabilirim?

Sercan Keklik

#1
Exama baglatıp sorunun neden kaynaklandıgını ögrenebiliriz öncelikle en kolay yolu ve dogru kesin cevap alabilecegimiz yol bu ;)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Levent Kobaza

#2
Otomobili 1/ 2 gündür çalıştırıyorum ve pazar günü de aracı bir gezdirdim abs ve ebd lambalarından  herhangi bir uyarı gelmedi perşembe aracı küçükyalı birmota götürüyorum yıllık bakım yaptıracağım.
Tahmin ediyorum daha önce ki aracımda olan benzeri bir durum oldu diye düşünüyorum.Frenleri test ettim hemde iyi bir testti 100 le giderken bir kamyon sağ şeritten sola geçti frenlere asıldım bozuk olsaları şu an kesin yaşamıyordum bu arada bu istanbul trafiği çekilmez olmuş be kardeşim

n/a

#3
levent abi küçükyalı birmottan şikayet eden çok okuduğum kadarıyla başka bir birmota mı götürsen acaba...

Bilirim sende bizim gibi titizgiller familyasındansın

Edited by - shame on 14/11/2006  10:18:23

Levent Kobaza

#4
Erhan ım bende okuyorum yazılanları
velhasıl adamları tanıyorum hani bir tanışıklığım var lakin benim amacım aracın bir yağın değiştirip suyuna tuzuna baktırmak bir demakineye bağlasınlar
valla başıma birşey çıkarmasınlar 1300 km deki arac için

Levent Kobaza

#5
bu arada yarın için randevu istedimaracı bırak dediler herhalde telefondan beni tanıyamadılar
Dedim perşembe sabah erkenden gelirimbaşında dururum zaten aracı bir gezdirip kış geliyor sonra yatağına koyarım dedim teknisyen arkadaş beni hemen tanıdı
Valla kızım için işten o gün izin aldım ona herşey değer

Alfadanadam

#6
Levent sen arabayı satarken haberimiz olsun, bu ne yaw :)

Sercan Keklik

#7
Levent bey selamlar..

Bu arada ASR ve EBD lambaları için eger arabayı calıştırırken Bekleme yapmadıysanız direk marşa bastıysanız bu tür problemler oluyor ;) mesela benim ASR bazen iptal olmuyordu. Onla alakalıda olabilir.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

murat

#8
Çok merak ettim Levent evli misin bekar mı?? Zira benim evlenmeden önceki performansımdasın fakat evlenince yılda en az 20,000 km kaçınılmaz oluyor hehe:)

Edited by - murat147 on 14/11/2006  16:01:06
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Levent Kobaza

#9
quote:

Çok merak ettim Levent evli misin bekar mı?? Zira benim evlenmeden önceki performansımdasın fakat evlenince yılda en az 20,000 km kaçınılmaz oluyor hehe:)

Edited by - murat147 on 14/11/2006  16:01:06


Murat bey bekarım lakin nişan atmamda da bu alfa tutkunu olmam bayağ etken oldu
Hatun alfa mı ben mi dedi ?
Ben tabiki alfa dedim
Sonuç
Allaha şükür hüramiralliğie terfi ettim

Levent Kobaza

#10
quote:

Levent sen arabayı satarken haberimiz olsun, bu ne yaw :)


Bülent bey benim bu garipliğim gerçi hoşuma gidiyor bana göre çocukluk yıllarıma gider ilk rahmetli babama aldırttığım 87 model doğan da başladı arabayı hava yağmurlu diye garajdan çıkartmazdım rahmetli kızar dururdu.
Gerçi aynı şeyi alfamda da   yapıyorum bakıma götürmek için 1 haftadır hava raporlarını takip ediyorum ,hava güzelse araba çıkar değilse durur garajda

Alfadanadam

#11
Senin Doğan da sattığında 44.000 km.deydi yanlış hatırlamıyorsam :)

Levent Kobaza

#12
quote:

Levent bey selamlar..

Bu arada ASR ve EBD lambaları için eger arabayı calıştırırken Bekleme yapmadıysanız direk marşa bastıysanız bu tür problemler oluyor ;) mesela benim ASR bazen iptal olmuyordu. Onla alakalıda olabilir.


Sercan merhaba,
Arabayı çalıştırmadan evvel bekliyorum yani kurallara riayet ediyorum.Benim yaptığım tahmin şu benzeri benim doğanda olmuştu ona istinaden yorumlayayım gerçi doğan abs ve ebd yoktu ama neyse
Benim alfamdan evvel ki doğan marka aracım da garajda dururdu hafta da bir çalıştırırdım hele askere falan gittiğim zamanlar da arac bayağ durmuştu.Daha sonra ki yıllarda aracın frenlerinin iyi tutmadığı düşünmeye başladım ve ustama götürdüğümde cevabı şu olmuştu
''yahu senin arka frenler çalışmıyor önlerle duruyorsun!''
Yaptığı izahat aracın uzun süre durmasına bağlı olarak arkalara inşallah yanlış bir ifade olmasın hidrolik pompalamaması sonucu zaman arkaya giden kanalların tıkandığı ve arka frenlerin buyüzden çalışmadığı olmuştu.
Bende burdan yola çıkarak şöyle bir yorum yaptım hele ki bu alfaların heryeri sensörlü ise arabanın durmasına bağlı olarak hidrolik akışında bir kesinti olmuş yağ belli bir alana çökmüş yada benzeri bir neden olmuşsa sensör belki yağ yada belli şeyleri algılayamamaktan dolayı sinyal verebilir.Çünkü aracı birkaç gün arka arkaya çalıştırıp hareket ettirdiğimde bu uyarı sinyallerinin gelmediğini farkettim.

murat

#13
quote:

quote:

Çok merak ettim Levent evli misin bekar mı?? Zira benim evlenmeden önceki performansımdasın fakat evlenince yılda en az 20,000 km kaçınılmaz oluyor hehe:)

Edited by - murat147 on 14/11/2006  16:01:06


Murat bey bekarım lakin nişan atmamda da bu alfa tutkunu olmam bayağ etken oldu
Hatun alfa mı ben mi dedi ?
Ben tabiki alfa dedim
Sonuç
Allaha şükür hüramiralliğie terfi ettim



Valla helal diyorum hanım duymadan
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Levent Kobaza

#14
quote:

Senin Doğan da sattığında 44.000 km.deydi yanlış hatırlamıyorsam :)
resimlerini attığm doğan ben orta sondayken babama aldırtmıştım daha o zamanlar arabanın tavanın silmeye boyum yetmezdi eşiğine basıp öyle tavanı silebilirdim vay be ne günlerdi..Orta lise üniversite askerlik iş hayatı derken bir anda vahiy mi geldi ne bir hafta içinde alfa aldım((:


evvet doğru !
Gerçi garaja kira ödemesem onu satmazdım
2005 te 87 model 44 000 km doğan
tüm parçaları orjinal di en ufak bir pas yoktu gerçi arabayı suyla yıkamıyordum alfayı da yıkamadığım gibi ((:
Register or Login" border=0>


Register or Login" border=0>


Register or Login" border=0>


Register or Login" border=0>


Register or Login" border=0>

Edited by - Levent Kobaza on 15/11/2006  09:33:22

murat

#15
Bu araba kaça satıldı?? Ve alanın tepkisi ne oldu??
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

admin

#16
quote:
gerçi arabayı suyla yıkamıyordum alfayı da yıkamadığım gibi


Nasıl yani susuz yıkamamı icat ettiler, yoksa ben su fırça yerine dilimimi kullanıyorum diyorsun.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Levent Kobaza

#17
quote:

Bu araba kaça satıldı?? Ve alanın tepkisi ne oldu??


bu arabayı ticari maksatlı satsaydım piyasanın üstünde giderdi
arabayı eski bir taksi şöförü amcaya verdim
bir tanıdık  3,5 milyara verdim kısaca ilk gelen aldı

hıı
alan tabiki elmas madenine konumuş gibi olmuştur
istanbulda hemde 44 bin bu aracı bul allaha dua et
ama elim hiç üstenden eksik olmazdı

Edited by - Levent Kobaza on 15/11/2006  11:08:48

Levent Kobaza

#18

Nasıl yani susuz yıkamamı icat ettiler, yoksa ben su fırça yerine dilimimi kullanıyorum diyorsun.
[/quote]

Bektaş abi
Susuz yıkamayı ben keşfettim diyelebilir  
Bu fikir rahmetli babamın arabayı çürüten esas etken su dur özellikle biz bunu bile bile yapıyoruz demesiyle başladı!
Sonra bunu doğan da uygulamaya başladım esas mühim olan arabanın kaportasının esaslı bir cila korumasıyla korunması onun üstene gelen eğer çamur gibi yoğun pislik varsa daha anında nemli bir bezle avuşturmadan kabasının alınıp sonra hızlı yıkama yada hızlı cila adı verilen kimyasalların yüzeye sıkılarak aracın temizlenmesi ve 365 gün 6 saat aracın cilalı ve ilk günkü gibi kalmasın!
Diyeceksin oğlum sen kafayımı yedin ?
evvet yedim
diyeceğim bilirisiniz ki sıradışı tipler sıradışı şeyler bulur
doğana  bendeyken 2 defa su değdi!
biri babam yıkatmış
ikincisi haberim yokken suyu basmışlar tabi bende suyu basanlara bastım ... suyu

Tufan

#19
levent kardeşim, vallahi şaşkınlıkla okuyorum seni
çok titiz işnsan gördüm ama seni rahatlıkla ilk sıraya koyabilirim.

murat

#20
Ben koydum bile.Ben çok titizimdir meğerse ne kadar da hovarda kullanmışım arabayı.Dışarda araba yıkatmamayı marifet sayıyorum bi de çok güldüm kendime
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alfadanadam

#21
Ben şaşırmaktan da öteye geçtim, ağzım açık okuyorum. Ben kendimi araba konusunda titiz sanırdım.

Levent Kobaza

#22
Geçen sene yine bu aylarda mehmet abi(taşanyürek) o zamanlar cms shop taydı arabayı oraya götürmüştüm
adamcağız şoke oldu kapısını açtı ve aynen şunu söyledi:
yahu bu arabanın içi sıfır kokuyor!

Levent Kobaza

#23
ABS & EBD lambalarının neden ikaz verdiğini geçtiğimiz perşembe aracı yıllık bakıma götürdüğümde öğrendim.Denen o ki eğer akünün fazla zayıflaması sonucu bu ikaz ledlerinin sinyal verebileceğini belirttiler!
Aracı hafta da bir çalıştırıyor ve fazla kullanmıyorsan akünün negatif kutbunu çek aracı çalıştırmaya gittiğinde kontağı çevir ve bütün ledlerin sönmesini bekle ve sonra çalıştır tavsiyesi yapıldı.
Küçükyalı birmota elektrikle ilgili işiniz düşerse teknisyen murat abi yi tavsiye edebilirim son derece iyi niyetli ve yardımsever bir insan hele benim gibi o ne bu ne gibi her soruma bıkmadan yanıt veren sabırlı bir insan

alfa156TS

#24
benimde dünden beri arabamın abs ikaz lambası sürekli yanmaya başladı. ilk çalıştırma esnasında bütün ışıkların sönmesi bekliyorum, sonra arabayı çalıştırıyorum. hareket ettikten hemen sonra abs ikaz lambası yanıyor ve bir daha hiç sönmüyor. bugün buz üzerinde test etme imkanım oldu. kesinlikle abs ler çalışmıyor. acaba neden kaynaklanıyor olabilir ? galiba yarın birmotu arayıp bir randevu alacağım.