Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



147 Yakıt Tüketimi Sorunsalı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yiğit Doğukan

17 janttan vazgeçtim :D şaka bir yana 2 lt biraz fazla değil mi? Hadi 1 lt neyse ama 2 lt bana da çok geldi.

Murad

Kısa bir süre önce bununla ilgili baya bir araştırma yaptım. 215 ile 225 arasında ki yakıt sarfiyatı farkı %2 civarı olduğu söyleniyor bir çok kaynakta.

Gouki

215/40-17 kullanırken 9.1 olan tüketimim 205/45-17'ye geçince 8.9'a düşmüştü.

Not: Jantlar aynı.

JerenLevent

peki 2004 ve 2008 arasında bir yakıt tüketim farkı varmıdır çok afaki değerlerde? ne düşünüosunuz?

bu arada düşündüğüm ve hastası olduum araç 1 gün içinde tam 26 bine anlaşıcakken 28 bine alıcı buldu gitti. Resmen depresyona girdim. Araç sahibi 27 binden koydu ilanı ilk mesaj atan ve arayan bendim sabahın köründe :) dahada düşücekti, ama o kadar arama patlaması olmuşki 28 binden satmış. Resmen başımdan aşağı kaynar su döküldü. O kadar mükemmel temizlikte bir araçtıki oooof ooooooooof diyorum.

fatihmehmet

Bize fizikte sürtünme kuvvetinin alandan bağımsız oldugunu ogretirlerdi. Sizin yuzey alanı artınca yakıtın artmasının baska bir sebebi olabilir mi?

2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

ismet

You are not allowed to view links. Register or Login
Bize fizikte sürtünme kuvvetinin alandan bağımsız oldugunu ogretirlerdi. Sizin yuzey alanı artınca yakıtın artmasının baska bir sebebi olabilir mi?

fizik hiç hatırlamıyorum ama o bilgi tam tersi olmasın? asıl yüzeyle bağımlı olması gerekmez mi sürtünme kuvvetinin :) bir motosikletin mi sürtünmesi daha çok olur yoksa ferrari lastiğinin mi?
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

ismet

vay be, biraz baktım da iyi tartışmalar olmuş konuyla ilgili :) wiki'den gelsin madem: You are not allowed to view links. Register or Login
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

fatihmehmet


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bize fizikte sürtünme kuvvetinin alandan bağımsız oldugunu ogretirlerdi. Sizin yuzey alanı artınca yakıtın artmasının baska bir sebebi olabilir mi?

fizik hiç hatırlamıyorum ama o bilgi tam tersi olmasın? asıl yüzeyle bağımlı olması gerekmez mi sürtünme kuvvetinin :) bir motosikletin mi sürtünmesi daha çok olur yoksa ferrari lastiğinin mi?

Dediğim gibi bağlı degilmis. Kısın tekerin havasını indirmekte bu yüzden ise yaramıyor :)

Fs=k.N
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

chao

You are not allowed to view links. Register or Login
Kısa bir süre önce bununla ilgili baya bir araştırma yaptım. 215 ile 225 arasında ki yakıt sarfiyatı farkı %2 civarı olduğu söyleniyor bir çok kaynakta.
Doğru bilgi Murat aynı jantlar 215/45 R17 lastikler ile de kullanıldı.. Yakıt tüketimi hissedilir değişiyor..
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Kısa bir süre önce bununla ilgili baya bir araştırma yaptım. 215 ile 225 arasında ki yakıt sarfiyatı farkı %2 civarı olduğu söyleniyor bir çok kaynakta.
Doğru bilgi Murat aynı jantlar 215/45 R17 lastikler ile de kullanıldı.. Yakıt tüketimi hissedilir değişiyor..
Dostum varsın yaksın ya, zaten hafta sonu biniyorum, bu zevk herşeye bedel. Geçen gün fiesta sahibi bir arkadaşla bunun tartışmasını yaptık. Bana çok yakıyor muhabbetine başlayınca dedim ki, bak kardeşim işte bu mantıktan ötürü sen fiestaya ben Alfa'ya biniyoruz. :) İsterse dedim 1 lira yaksın sadece hafta sonu kullanıyorum. Ve ben bu işin ticaretini yapmıyorum, zevkini çıkartıyorum. Bunlara çok takılıyor olsam corsa yada fiesta alırdım. Yani söyleyeceğim şu Alfa benim için bir araçtan ziyade çok koyu bir hobi. zaten haftada yapacağım 50 km yol. Yaksa ne olur yakmasa ne :)

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
Taban 185'den 215'e fırlayınca böyle oluyor Tolga abi :D
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
15 jantlarla abartı kilit bir trafikten bahsetmiyorsak şehir içi ortalama (ıstanbulda)8 civarı yakar..

17 janta çıkınca yazın 9,5 - kışın 10,5 ortalamasında gezer.. kullanım şekli de yer yer sakin zaman zaman devirli diyelim..
şehir dışı bir depo benzinle 890km yapmıştım :)

performans=tüketim kıyaslaması yapıldığında çok abartı bir tüketim değil.. Tabi ben hiçbir zaman işe gidip gelmek için falan kullanamdım haftasonundan haftasonuna kullanımda çok yormaz diye düşünüyorum.

Çok ilginçmiş buda. Jant ebadı değişimce 2 litreye varan yakıt farkını ilk defa duydum.
Hatta 2 litreyi bırakın yakıtın değiştiğinide ilk defa duydum.

jant ebadı değişince jantın ağırlığının artmasından ötürü yakıt tüketiminin artması gayet normal değil mi Tolga?

Özgün sen jant ebadından değil lastik tabanından bahsediyorsun. Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor.

İsmet sende birden jant ağırlığını değiştirmişsin :)
Jant ebadının büyümesi jantın ağırlığının artmasına illa ki sebep olmuyor. Yani daha büyük olup daha hafif olan jantlar mevcut. Hatta GT'de kullandığım 18" 166'da kullandığım 16"e göre daha hafif. Aynı şekilde Zamanında Spider üzerinde kullandığım 17" jant'da oldukça hafif bir modeldi diye hatırlıyorum.

Yani örneklem şöyle olsaydı zaten bir şey demezdim.
1. Lastik tabanı büyürse yakıt tüketimi artar
2. Jant ağırlığı artarsa yakıt tüketimi artar.

Bunlar zaten ok ama jant büyürse yakıt tüketimi artar cümlesi her zaman doğru bir örnek değil.Ben sadece bunu söylemek istedim.
Burada teknik bilgi konusunda uçmuş arkadaşlar olduğu kadar birşeyleri yeni yeni öğrenenlerde var. E haliyle hepimizin amacıda bilgi birikimlerimizi doğru şekilde bir diğerimize aktarmak olduğuna göre yanlış ifadeleri düzeltmek ya da detayını açmak lazım :)
8'den 10.5'a çıkan bir tüketim artışı %31 artış demek. Sadece bir jant değiştirerek bu değere ulaşmak için jantı dökme demirden yapmak gerekir heralde.
Yazık değil mi bu başlığı okuduktan sonra kafasında ki 17" jant hayalerinden vazgeçmek zorunda kalacak güzel alfisti kardeşime :)
Adam akıllı orjinal hafif kaliteli bir jant ve uygun lastik kullandıktan sonra hissedilir olması bile mümkün değil bana göre bu farkın.

Gouki

"Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor." demişsin abi ama 15" janttan 17" janta geçince 147'de nasıl tabanı büyütmeyebilirsin?

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
"Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor." demişsin abi ama 15" janttan 17" janta geçince 147'de nasıl tabanı büyütmeyebilirsin?

Sen getir bana 17'leri ben onlara uyacak bir 195 bulurum. Saçma olur ama yapılır.
Durum sadece 15-17 geçişide değil. Söylemek istdiğim jant ebadını değiştirmek illaki tabanı değiştirir diye bir doğru orantı yok. Jant ebadını büyütmek illa ki yakıt tüketimini artırır diye bir orantıda yok.
Bu yanlış kanı oluşmasın diye yazdım o yazıyı.

Ben mesela bunu her türlü 147'ye uydururum

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Taban 185'den 215'e fırlayınca böyle oluyor Tolga abi :D
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
15 jantlarla abartı kilit bir trafikten bahsetmiyorsak şehir içi ortalama (ıstanbulda)8 civarı yakar..

17 janta çıkınca yazın 9,5 - kışın 10,5 ortalamasında gezer.. kullanım şekli de yer yer sakin zaman zaman devirli diyelim..
şehir dışı bir depo benzinle 890km yapmıştım :)

performans=tüketim kıyaslaması yapıldığında çok abartı bir tüketim değil.. Tabi ben hiçbir zaman işe gidip gelmek için falan kullanamdım haftasonundan haftasonuna kullanımda çok yormaz diye düşünüyorum.

Çok ilginçmiş buda. Jant ebadı değişimce 2 litreye varan yakıt farkını ilk defa duydum.
Hatta 2 litreyi bırakın yakıtın değiştiğinide ilk defa duydum.

jant ebadı değişince jantın ağırlığının artmasından ötürü yakıt tüketiminin artması gayet normal değil mi Tolga?

Özgün sen jant ebadından değil lastik tabanından bahsediyorsun. Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor.

İsmet sende birden jant ağırlığını değiştirmişsin :)
Jant ebadının büyümesi jantın ağırlığının artmasına illa ki sebep olmuyor. Yani daha büyük olup daha hafif olan jantlar mevcut. Hatta GT'de kullandığım 18" 166'da kullandığım 16"e göre daha hafif. Aynı şekilde Zamanında Spider üzerinde kullandığım 17" jant'da oldukça hafif bir modeldi diye hatırlıyorum.

Yani örneklem şöyle olsaydı zaten bir şey demezdim.
1. Lastik tabanı büyürse yakıt tüketimi artar
2. Jant ağırlığı artarsa yakıt tüketimi artar.

Bunlar zaten ok ama jant büyürse yakıt tüketimi artar cümlesi her zaman doğru bir örnek değil.Ben sadece bunu söylemek istedim.
Burada teknik bilgi konusunda uçmuş arkadaşlar olduğu kadar birşeyleri yeni yeni öğrenenlerde var. E haliyle hepimizin amacıda bilgi birikimlerimizi doğru şekilde bir diğerimize aktarmak olduğuna göre yanlış ifadeleri düzeltmek ya da detayını açmak lazım :)
8'den 10.5'a çıkan bir tüketim artışı %31 artış demek. Sadece bir jant değiştirerek bu değere ulaşmak için jantı dökme demirden yapmak gerekir heralde.
Yazık değil mi bu başlığı okuduktan sonra kafasında ki 17" jant hayalerinden vazgeçmek zorunda kalacak güzel alfisti kardeşime :)
Adam akıllı orjinal hafif kaliteli bir jant ve uygun lastik kullandıktan sonra hissedilir olması bile mümkün değil bana göre bu farkın.
:alkis:
hadi diyelim ki arttı o da maksimum %2-5 arası olur ki bu bile en kötümser oran bence.

chao

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
"Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor." demişsin abi ama 15" janttan 17" janta geçince 147'de nasıl tabanı büyütmeyebilirsin?

Sen getir bana 17'leri ben onlara uyacak bir 195 bulurum. Saçma olur ama yapılır.
Durum sadece 15-17 geçişide değil. Söylemek istdiğim jant ebadını değiştirmek illaki tabanı değiştirir diye bir doğru orantı yok. Jant ebadını büyütmek illa ki yakıt tüketimini artırır diye bir orantıda yok.
Bu yanlış kanı oluşmasın diye yazdım o yazıyı.

Ben mesela bunu her türlü 147'ye uydururum


Öncelikle Elinizdeki lastiği her 147 ye uyduramazsınız..ben taktım çokta güzel oldu mantığıyla lastik değiştiriyorsak tabiki takılır..

bahsedilen araç 147 ise ve teknik ve uyumluluk anlamında bu araçta;
15" 195/60 R15
16" 205/55 R16
17" 215/45 R17 veya 225/45 R17 dışında başka hiçbir lastik ebadı kullanamazsınız.. Dediğim gibi tercih eden ben aldım güzel oldu diye takan vardır ama tavsiye edilmez.
Dolayısıyla sadece bu örnekten de görebileceğiniz gibi 15" den 17" e çıkılıyorsa lastiğin tabanı 2cm genişliyor demektir, bu da sizin yere temasınızı arttırması ile birlikte büyüyen ve ağırlaşan (15 e göre ) jantlarınızla ortalamanın 8.5 den 9.5 hatta sıkıştırınca 10.5 e çıkması kadar doğal birşey yoktur..

Muratın arabasındaki jantlarla o jantların orjinali arasında ağırlık olarak çok büyük bir farkta yoktur ama 15" orjinal jantlarla orjinal 17 jantlar arasında ağırlık farkı hissedilir olacaktır.. Sadece jant ağırlığı değil lastiğin de bir ağırlığı vardır tabi, 15" bir lastik ortalama 5-6 kg iken 17 " bir lastik yine ortalama 7-8 kg dir.. Basit bir hesapla yine ortalama olarak jantı büyütmek araca lastik başına ekstra 5 kg yük getirecektir ki bu ek ağırlığı çevirmek için araba doğal olarak fazla yakacaktır.
Özetle , jant büyütmek istisnai durumlar hariç beraberinde oluşan faktörler de göz önünde bulundurulduğunda malesef aracın yakıt tüketimini arttıracaktır.
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

tolga_ozhan

#40
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
"Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor." demişsin abi ama 15" janttan 17" janta geçince 147'de nasıl tabanı büyütmeyebilirsin?

Sen getir bana 17'leri ben onlara uyacak bir 195 bulurum. Saçma olur ama yapılır.
Durum sadece 15-17 geçişide değil. Söylemek istdiğim jant ebadını değiştirmek illaki tabanı değiştirir diye bir doğru orantı yok. Jant ebadını büyütmek illa ki yakıt tüketimini artırır diye bir orantıda yok.
Bu yanlış kanı oluşmasın diye yazdım o yazıyı.

Ben mesela bunu her türlü 147'ye uydururum


Öncelikle Elinizdeki lastiği her 147 ye uyduramazsınız..ben taktım çokta güzel oldu mantığıyla lastik değiştiriyorsak tabiki takılır..

bahsedilen araç 147 ise ve teknik ve uyumluluk anlamında bu araçta;
15" 195/60 R15
16" 205/55 R16
17" 215/45 R17 veya 225/45 R17 dışında başka hiçbir lastik ebadı kullanamazsınız.. Dediğim gibi tercih eden ben aldım güzel oldu diye takan vardır ama tavsiye edilmez.
Dolayısıyla sadece bu örnekten de görebileceğiniz gibi 15" den 17" e çıkılıyorsa lastiğin tabanı 2cm genişliyor demektir, bu da sizin yere temasınızı arttırması ile birlikte büyüyen ve ağırlaşan (15 e göre ) jantlarınızla ortalamanın 8.5 den 9.5 hatta sıkıştırınca 10.5 e çıkması kadar doğal birşey yoktur..

Muratın arabasındaki jantlarla o jantların orjinali arasında ağırlık olarak çok büyük bir farkta yoktur ama 15" orjinal jantlarla orjinal 17 jantlar arasında ağırlık farkı hissedilir olacaktır.. Sadece jant ağırlığı değil lastiğin de bir ağırlığı vardır tabi, 15" bir lastik ortalama 5-6 kg iken 17 " bir lastik yine ortalama 7-8 kg dir.. Basit bir hesapla yine ortalama olarak jantı büyütmek araca lastik başına ekstra 5 kg yük getirecektir ki bu ek ağırlığı çevirmek için araba doğal olarak fazla yakacaktır.
Özetle , jant büyütmek istisnai durumlar hariç beraberinde oluşan faktörler de göz önünde bulundurulduğunda malesef aracın yakıt tüketimini arttıracaktır.

Peki :)
Mesela ben diyorum ki 18" GT'de kullandığım jant 16" 166'da kullandığım janttan hafif.
Bir demiştim ki jant ebatını değiştirmek illaki tabanı genişletmeyi gerektirmez. 17" 215 taban ve 18" yine 215 taban kullanlar var aramızda.
Birde sizin durumunuz için söylemedim.
Sadece ve sadece jant değişikliği yakıt tüketimini arttırır şekilde ezbere bir ifade yanlış. Sizin eski aracınıza uyguladığınız durumda geçerli olması illaki olacağını göstermez.
Ayrıca %31 tekrar ediyorum %31 artan bir yakıt sarfiyatını sadece 2" değişen jant ebatına bağlamak imkansız. Bugün LPG uygulayan araçların bile sağladığı max ekonomi %40 civarında oluyor. O zaman 17" aracına herkes 15" lastik taksın LPG'ye gerek falan olmasın demi ama.

ismet

Tolga'ya şu anlamda katılıyorum, değişen jant 17 olmasına rağmen daha hafif olabilir. O konuda zaten sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ancak buradaki temel varsayım, aynı jant markasının aynı metallerle filan ürettiği daha büyük janta geçmekti, yoksa çelik janttan alimünyuma geçmek değildi :)

Kısacası, Tolga'nın da yazdığı gibi, ebat bağımsız olarak, jant ağırlığı artarsa, yakıt tüketimi artar  :yukari-ok:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

chao

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
"Jant ebadını büyütmek demek illaki geniş taban kullanmak gerekliliğini doğurmuyor." demişsin abi ama 15" janttan 17" janta geçince 147'de nasıl tabanı büyütmeyebilirsin?

Sen getir bana 17'leri ben onlara uyacak bir 195 bulurum. Saçma olur ama yapılır.
Durum sadece 15-17 geçişide değil. Söylemek istdiğim jant ebadını değiştirmek illaki tabanı değiştirir diye bir doğru orantı yok. Jant ebadını büyütmek illa ki yakıt tüketimini artırır diye bir orantıda yok.
Bu yanlış kanı oluşmasın diye yazdım o yazıyı.

Ben mesela bunu her türlü 147'ye uydururum


Öncelikle Elinizdeki lastiği her 147 ye uyduramazsınız..ben taktım çokta güzel oldu mantığıyla lastik değiştiriyorsak tabiki takılır..

bahsedilen araç 147 ise ve teknik ve uyumluluk anlamında bu araçta;
15" 195/60 R15
16" 205/55 R16
17" 215/45 R17 veya 225/45 R17 dışında başka hiçbir lastik ebadı kullanamazsınız.. Dediğim gibi tercih eden ben aldım güzel oldu diye takan vardır ama tavsiye edilmez.
Dolayısıyla sadece bu örnekten de görebileceğiniz gibi 15" den 17" e çıkılıyorsa lastiğin tabanı 2cm genişliyor demektir, bu da sizin yere temasınızı arttırması ile birlikte büyüyen ve ağırlaşan (15 e göre ) jantlarınızla ortalamanın 8.5 den 9.5 hatta sıkıştırınca 10.5 e çıkması kadar doğal birşey yoktur..

Muratın arabasındaki jantlarla o jantların orjinali arasında ağırlık olarak çok büyük bir farkta yoktur ama 15" orjinal jantlarla orjinal 17 jantlar arasında ağırlık farkı hissedilir olacaktır.. Sadece jant ağırlığı değil lastiğin de bir ağırlığı vardır tabi, 15" bir lastik ortalama 5-6 kg iken 17 " bir lastik yine ortalama 7-8 kg dir.. Basit bir hesapla yine ortalama olarak jantı büyütmek araca lastik başına ekstra 5 kg yük getirecektir ki bu ek ağırlığı çevirmek için araba doğal olarak fazla yakacaktır.
Özetle , jant büyütmek istisnai durumlar hariç beraberinde oluşan faktörler de göz önünde bulundurulduğunda malesef aracın yakıt tüketimini arttıracaktır.

Peki :)
Mesela ben diyorum ki 18" GT'de kullandığım jant 16" 166'da kullandığım janttan hafif.
Bir demiştim ki jant ebatını değiştirmek illaki tabanı genişletmeyi gerektirmez. 17" 215 taban ve 18" yine 215 taban kullanlar var aramızda.
Birde sizin durumunuz için söylemedim.
Sadece ve sadece jant değişikliği yakıt tüketimini arttırır şekilde ezbere bir ifade yanlış. Sizin eski aracınıza uyguladığınız durumda geçerli olması illaki olacağını göstermez.
Ayrıca %31 tekrar ediyorum %31 artan bir yakıt sarfiyatını sadece 2" değişen jant ebatına bağlamak imkansız. Bugün LPG uygulayan araçların bile sağladığı max ekonomi %40 civarında oluyor. O zaman 17" aracına herkes 15" lastik taksın LPG'ye gerek falan olmasın demi ama.

zaten özellikle istisnai durumlar dışında diye yazdım :)

çünkü jant değiştiren lastik ebadını da büyütür, taban genişler yanak küçülür.. %80 böyledir.. istisnai durumlar tabi ki vardır,

sizin 16" - 18" olayında yaşadığınız gibi..

Ben jant değiştirmek yanında tüm faktörleri getireceğinden bu artışın olabileceğini söylüyorum, siz tek başına jant değiştirmek bu kadar farka neden olmaz diyorsunuz :) benzer şeyleri söylüyoruz aslında; jant değiştirildiğinde ve birbirine bağlı tüm faktörler gerçekleştiğinde neticede böyle bir farkla yüz yüze gelirsiniz, kaçınılmaz.. "istisnalar hariç"
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

Murad

Ben de yakıttan ziyade hiçbir artısı olmaz kısmına takılıyorum.
Bir kere düz mantık bile düşünsek bütün verileri bilmem neyi bir kenarı bırakırsak tabanı genişleyen bir lastiğin mutlaka yol tutuşu ve frenleme mesafesine pozitif katkısı olacaktır. tabi çok kalitesiz bir lastik değilse. Çok kaliteli bir lastikten çok kalitesiz bir lastiğe geçildiğinde tabanda genişlese dahi pozitif katkısı olmaya bilir. Ancak eşit şartlarda düşünürsek taban genişler ise yola tutunan oran artacağından ötürü yol tutuş ve frenleme mesafesi iyileşecektir.

ihsany

Aslanı besleyen etin hesabını yapmazmış, yesin aslanım   :D

(bu arada şu anki ortalama 8.5 , orjinal 16" jant + 205-55-16 lastikler, bizim aslan miskinleşti bu aralar  :D )
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

Alfadanadam

Geniş tabanlı ve ince yanaklı lastik mutlaka frenlemeyi ve yol tutuşu iyileştirir demek yanlış. Kullandığınız yolun kaplamasına ve hava şartlarına göre değişen şartlar vardır. Kuru ve düz bir zeminde hem yol tutuşa hem frenlemeye katkısı vardır. Ancak yağışlı havalarda aquaplanning yüzünden, kötü kaplama durumlarında da lastik yanak esneme oranı azalacağından dolayı zıplamalara sebep olur geniş tabanlı ince yanaklı bir lastik.

Ayrıca geniş tabanlı lastik eğer yol tutuşa fayda ediyorsa ve frenlemeye katkıda bulunuyorsa bu da traction(sürtünme) sebebiyledir. Sürtünme artıyorsa da harcanacak enerjinin artmasından daha doğal bir sonuç olamaz.

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
Aslanı besleyen etin hesabını yapmazmış, yesin aslanım   :D

(bu arada şu anki ortalama 8.5 , orjinal 16" jant + 205-55-16 lastikler, bizim aslan miskinleşti bu aralar  :D )
:alkis:

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
Geniş tabanlı ve ince yanaklı lastik mutlaka frenlemeyi ve yol tutuşu iyileştirir demek yanlış. Kullandığınız yolun kaplamasına ve hava şartlarına göre değişen şartlar vardır. Kuru ve düz bir zeminde hem yol tutuşa hem frenlemeye katkısı vardır. Ancak yağışlı havalarda aquaplanning yüzünden, kötü kaplama durumlarında da lastik yanak esneme oranı azalacağından dolayı zıplamalara sebep olur geniş tabanlı ince yanaklı bir lastik.

Ayrıca geniş tabanlı lastik eğer yol tutuşa fayda ediyorsa ve frenlemeye katkıda bulunuyorsa bu da traction(sürtünme) sebebiyledir. Sürtünme artıyorsa da harcanacak enerjinin artmasından daha doğal bir sonuç olamaz.
Kuru zeminde olarak belirtmeyi unutmuşum. Kesinlikle katılıyorum.

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
zaten özellikle istisnai durumlar dışında diye yazdım :)

çünkü jant değiştiren lastik ebadını da büyütür, taban genişler yanak küçülür.. %80 böyledir.. istisnai durumlar tabi ki vardır,

sizin 16" - 18" olayında yaşadığınız gibi..

Ben jant değiştirmek yanında tüm faktörleri getireceğinden bu artışın olabileceğini söylüyorum, siz tek başına jant değiştirmek bu kadar farka neden olmaz diyorsunuz :) benzer şeyleri söylüyoruz aslında; jant değiştirildiğinde ve birbirine bağlı tüm faktörler gerçekleştiğinde neticede böyle bir farkla yüz yüze gelirsiniz, kaçınılmaz.. "istisnalar hariç"

Benimde tüm yazdıklarım ilk mesajınıza istinadendi.
Orada salt jant değişimi ve beraberinde ki %30 yakıt artışından bahsedilmiş. Bu bana mantıklı gelmemişti.
Sonra konu detaylandırıldı ve herşey netleşti zaten.