Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Lastik Değişimi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

gokfey

Merhaba

Yaklaşık 10 gün önce uzun zamandır hayal ettiğim 159'un sahibi oldum.Araçta birkaç ay önce takılmış kumho kar lastikleri var ancak yaşadığım bölge (Ege) nedeniyle kafamda soru işaretleri var.Birkaç tane lastikçiyle konuştum hepsi farklı şeyler söyledi,bazısı kışın bunları kullanmamın iyi olabileceğini yazın değiştirmemi ve değiştirerek kullanmamı önerdiler,bazıları ise gerek yok bu lastiklere dedi ancak lastikler çok yeni, diş derinliğini 7mm olarak ölçtüler,o yüzden atıp yenisini takmaya da kıyamadım.Bu konuda fikir ve önerilerinizi dinlemek isterim.Lastikleri değiştirmemi mi önerirsiniz,yoksa yaz ve kışı değiştirerek mi kullansam daha iyi olur,159 için önereceğiniz marka var mı (225 50 17 ebat),satmak da ayrı dert onunla nasıl uğraşacaksam o da ayrı bir sorun elbette.Şimdiden teşekkürler.

zephry

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba

Yaklaşık 10 gün önce uzun zamandır hayal ettiğim 159'un sahibi oldum.Araçta birkaç ay önce takılmış kumho kar lastikleri var ancak yaşadığım bölge (Ege) nedeniyle kafamda soru işaretleri var.Birkaç tane lastikçiyle konuştum hepsi farklı şeyler söyledi,bazısı kışın bunları kullanmamın iyi olabileceğini yazın değiştirmemi ve değiştirerek kullanmamı önerdiler,bazıları ise gerek yok bu lastiklere dedi ancak lastikler çok yeni, diş derinliğini 7mm olarak ölçtüler,o yüzden atıp yenisini takmaya da kıyamadım.Bu konuda fikir ve önerilerinizi dinlemek isterim.Lastikleri değiştirmemi mi önerirsiniz,yoksa yaz ve kışı değiştirerek mi kullansam daha iyi olur,159 için önereceğiniz marka var mı (225 50 17 ebat),satmak da ayrı dert onunla nasıl uğraşacaksam o da ayrı bir sorun elbette.Şimdiden teşekkürler.

   Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın.Buluşmalara bekliyoruz.....Bölgemizin ikliminden dolayı kış lastiği kullanmaya gerek yok diye düşünüyorum.Bence değiştirin lastiklerinizi daha rahat edersiniz.Satmak içinde fotograflarını çekip 2.el sitelerinden birine koyun mutlaka arayan olacaktır.Lastikçilere verirseniz zaten pek alan da olmadığı için çok düşük fiyat verirler.

blackgear

Hoş geldiniz.

7mm derinlik, kış lastiği için düşük bir değer sanırım. Yazlık lastiklerde de sınır zaten 6mm diye biliyorum. 2-3 aylık bir lastik için biraz yıpranmış sanki. Bir de 2-3 ay önce neden kışlık lastik alınsın, onu da pek anlamadım işin aslı.

Bildiğim kadarı ile kışlık lastikler, kuru ve sıcak havada, yazlıklara göre daha çabuk yıpranırlar. Dolayısıyla değiştirilmesi uzun vadede daha hesaplı olur kullanıcılar için. Ayrıca kuru zeminde fren mesafesi, yazlık lastiklere nazaran biraz daha kötüdür. (100km/h hızda 3m fark oluyormuş sanırım)

Sizin durumunuzu düşünecek olursak, tavsiyem bir süre bu lastikler ile devam edin yolunuza. Yaz başında da yeni lastik alırsınız. Seneye de lastiğin durumuna göre ya kışlıklara geçersiniz yada yazlıkla devam edersiniz.

Aracınız hayırlı olsun. Selamlar.  :clover: :alfisti:

Alfadanadam

Kış lastiklerinize siteden talipli olabilir diye düşünüyorum. Hava sıcaklığına uygun lastik kullanımı ekonomik olmasından öte güvenlik için gereklidir.

master

Aracınız hayırlı olsun :)

Bence devam edin kış lastikleriyle. Ben şu anda spor lastik takılı şekilde kullanıyorum, 2 ay önce havalar güzelkenki performansı ile bugünkü arasında fark var. Hava 5 derecenin altına indiği anda lastiklerin performansı hissedilir şekilde düşüyor.

Bu yüzden tavsiyem bu sene İzmir'in altyapı yetersizliğini yine ortaya koyan şu dönemi aracınızın üstündeki lastiklerle geçirin, havalar ısınınca güzel bir lastik alırsınız.

Benim tavsiyem Continental ContiSportContact 5 olur bahsettiğiniz ölçüler için. Birebir aynı lastiği kullanıyorum, yukarıda bahsettiğim gibi hava çok soğuk yerler çamurlu olmadığı zamanlarda kusursuz bir kuru-ıslak yol tutuşu, yol tutuşuna oranla çok iyi konforu, ve iyi bir sessizliği mevcut. Birçok kullanıcı ömrü kısa diyor ama onu da göreceğiz uzun vadede :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

gokfey

Herkese teşekkürler.Sanırım kış lastikleri ile kışı geçirip yaza lastikleri değiştiririm.50 tl karşılığında lastik saklama,tekrar takma ve balans hizmeti de yeren yerler var.

Alfadanadam

Birçok firma sökme-takmak ücreti karşılığında hala ücretsiz saklıyor lastiklerinizi. Ücret ödemeden önce bunu belirtin, sizde kalırsa zaten sökme takma parasını size ödeyeceğim, aksi halde başka yerler ücretsiz saklıyor diyebilirsiniz.