Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Giulietta Tablet Montajı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Baskan

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim aracın kullanım klavuzunu karıştırırken içinden teybin kodu yazan bi kart buldum üstünde de Bosch yazıyor..Benim teybim Bosch markamı şimdi? Her aračta aynı kart varsa teybi nasıl çıkarıp arkasından bakabilirim?Daha doğrusu teybi yuvasından çıkarınca kod falan soracak mı bana?

Dashboard'ı çıkartıp 4 tane vida açacaksın zor birşey değil, elin yatkınsa halledersin. Teyb'i yuvasından çıkartırsan herhangi bir sorun olmaz, soketleri uzatmalı, ayrıca kod soracak olsa zaten elinde kod kartı var üstündeki numaraları girince teyb'in aktif olacak..

Ormanci

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayirli ugurlu olsun hocam , stand olmasa bile sahibinden den baskanin paylastigini ben bugun,yarin siparis ederim sanirim , duruma gore sizede bildiririm uyup uymadigini ;)

Sent from my HTC Sensation 4G using Tapatalk

Çok sağol teşekkürler :)
Valla standla şu an masamın üzerinde duruyor alet ama 60-70 derece yatık gibi düşün. Arabada bu açı kapağa göre çok mu yatık olur, artık onu akşam deneyeceğim giderken...

Onun haricinde bu yeşil tutacağın 6cm'lik versiyonunu buldum sipariş ettim ama satıcı hala kargoya veremedi galiba, bekliyorum bakalım. Duruma göre ben de bi çözümler bulacağım artık.

Bu arada resimlerden birinde siz komple duvar kağıdını ekranda görüntülemiştiniz, bende ana menüde ikonlar falan görünüyor boş ekran ayarlasam bile, onları nasıl yok ederiz?
Bir de tabi bu aletlerde resimli ekran koruyucu tarzı bi muhabbet yok ki devamlı olarak Alfa logosu orada görüntülensin falan... Onu yapmanın bir yolu var mıdır? Ha gerçi Play'de belki bişeyler olabilir, orayı da bi araştırayım :)

Ormanci

Bugün o tutacak zımbırtı geldi.
Ancak o yeşil şey o kadar güçlü tutuyor ki, bi de herifler yamuk yapıştırmışlar, önce o yeşillik tam çıkıyordu, tuttum yapıştırdım, sonra telefonu yapıştırdım denemek için, ayırmaya çalışırken o oynarbaşlıklı kısım ayrıldı. Eh, Çin işi bu kadar :)

Akşam evde bi japon yapıştırıcıyla falan halletmeye çalışacağım artık :)

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
Bugün o tutacak zımbırtı geldi.
Ancak o yeşil şey o kadar güçlü tutuyor ki, bi de herifler yamuk yapıştırmışlar, önce o yeşillik tam çıkıyordu, tuttum yapıştırdım, sonra telefonu yapıştırdım denemek için, ayırmaya çalışırken o oynarbaşlıklı kısım ayrıldı. Eh, Çin işi bu kadar :)

Akşam evde bi japon yapıştırıcıyla falan halletmeye çalışacağım artık :)

Yeşilin esprisi o hiç kaymıyor :) denedikten sonra paylaşımlarınızı yazarsanız bende ona göre sipariş geçeceğim tam 7 inclik tablete ve o yuvaya tam uyuyorsa ve tabiki size zahmet fotoda olursa  :yukari-ok:  :arkadasim:

Baskan

Adam tanıtım videosunda giden aracın camından yapıştırılmış telefonu çıkartıp sallıyor okadar sağlam tutuyor :))

Ormanci

Evet gerçekten çok fena tutuyor, telefonu yapıştırıp ayıramıyordum az kalsın :)
Dün japonla o çıkan yeri de yapıştırdım, o da olmazsa üzerindeki vidalardan biraz daha büyüğünü alıp tekrar monte edicem.

Bunun haricinde birşey daha soracağım,
Ben tabletin alt kısmını o gözün dibine koyacağız sanıyordum, meğer zemine koyunca yarısına kadar gömülüyormuş :) Tabletin altı zemine konulmayacak o zaman değil mi? Üstü, kapağın kilit bölmesine oturan çıkıntıya yaslanacak, altı ise havada, tutacak tarafından hallolacak zaten, böyle değil mi?

Ha bir de o kapaklı gözün zemininde kaydırmaz gibi birşey var, o 3M bantlı parçanın tutabilmesi için sanıyorum o kaydırmaz zımbırtıyı da kaldırmak gerekli değil mi? Yoksa çok büyük ihtimalle tutmaz diye düşünüyorum.

master

Pekiii arkadaşlar benim durumdan anladığım kadarıyla araca tablet monte ediliyor ancak tablet müzik sistemiyle bağlantı kurmuyor, bir nevi kendi başına bilgisayar gibi hareket ediyor değil mi?

Peki diyelim ki ben bir iPad aldım ve bunu aracın müzik sistemine entegre etmek istedim. Yani iPad'de müzik açacağım araç direk olarak onu ses sistemine verecek. Sizce böyle bir şey mümkün müdür?

Onur Bey sanırım sizin yapmaya çalıştığınız da bu :) Başarı ile uygulama gerçekleştirebildiniz mi?

Benim aklımda şu var. Aracın standart ana ünitesi duracak, evde de 2 anfi, 1 kapasitör, 1 subwoofer ve komponentlerden oluşan bir sistem var. Sistemi bağlayacağım, buna ek olarak da münasip bir yere iPad Mini alıp onu takarak aslında iPad Mini'yi bir nevi head unit haline getireceğim. Böyle bir şey mümkün olur mu ki?
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ozoozo

Aracınızın aux vs girişi var ise , işlem kolay oluyor benim aracımda olduğu gibi, direk bluetooth cihazını aux'a bağlandım daha sonra o cihazı bluetooth yoluyla tabletime bağladım bu şekilde , tablette çalan her şey arabanın ses sisteminde de oluyor. Yani sizin ipad olayıda aynı şekilde mümkün oluyor.

Diyelim ki aux girişiniz yok , Mustafa abinin(Başkan) de aux girişi yoktu bildiğim kadarıyla , haliyle direk orta konsolu sökerek teyp'e arkadan kabloyla bağlantı sağlamıştı yani table ve teyp arasında bağlantı oluyor , teyp onu sanırım cd player vs gibi görüyordu (ne olarak gördüğünden emin değilim,o tip birşeydi)

Ormanci

En son tutacak uymadı, o gözün içinde çok büyük kaldı...
Tableti kapakla alt kısmı arasına sıkıştırdım ben de.
Kapağı üste doğru 1cm kadar azcık kastırmak gerekiyor ama alta dayayınca düzeliyor gibi...
Yolda da hiçbir şekilde oynamıyor.

Ben sökme-takma vb işlerine yatkın olmadığım için hiç uğraşamadım. O yüzden sadece normal tablet gibi kullanıyorum. Hiçbir kablo vs. gitmiyor yani sağa sola :) Normal zamanda Torque açık, göstergeler falan filan... Lazım olursa GPS... Başka bişey yok, arada da eve çıkarıp takılıyorum :)

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
En son tutacak uymadı, o gözün içinde çok büyük kaldı...
Tableti kapakla alt kısmı arasına sıkıştırdım ben de.
Kapağı üste doğru 1cm kadar azcık kastırmak gerekiyor ama alta dayayınca düzeliyor gibi...
Yolda da hiçbir şekilde oynamıyor.

Ben sökme-takma vb işlerine yatkın olmadığım için hiç uğraşamadım. O yüzden sadece normal tablet gibi kullanıyorum. Hiçbir kablo vs. gitmiyor yani sağa sola :) Normal zamanda Torque açık, göstergeler falan filan... Lazım olursa GPS... Başka bişey yok, arada da eve çıkarıp takılıyorum :)

Bende Torque yi yazılımdan vs sonra kullanacağım , şuan için kliplerle takılıyorum :) bazen de geceleri tepeye çekip film patlatıyoruz arkadaşlarla  :serefe:

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Pekiii arkadaşlar benim durumdan anladığım kadarıyla araca tablet monte ediliyor ancak tablet müzik sistemiyle bağlantı kurmuyor, bir nevi kendi başına bilgisayar gibi hareket ediyor değil mi?

Peki diyelim ki ben bir iPad aldım ve bunu aracın müzik sistemine entegre etmek istedim. Yani iPad'de müzik açacağım araç direk olarak onu ses sistemine verecek. Sizce böyle bir şey mümkün müdür?

Onur Bey sanırım sizin yapmaya çalıştığınız da bu :) Başarı ile uygulama gerçekleştirebildiniz mi?

Benim aklımda şu var. Aracın standart ana ünitesi duracak, evde de 2 anfi, 1 kapasitör, 1 subwoofer ve komponentlerden oluşan bir sistem var. Sistemi bağlayacağım, buna ek olarak da münasip bir yere iPad Mini alıp onu takarak aslında iPad Mini'yi bir nevi head unit haline getireceğim. Böyle bir şey mümkün olur mu ki?

Önder'cim 159'un teybine aux in takmak inan çocuk oyuncağı. Mevcut sisteme entegrasyon en kolayı o bakımdan. 159'daki sıkıntı montaj. Nereye takacaksın?

master

Bülent Abi 159'ların teybinde AUX girişi mevcut değil mi? Tam olarak nerede biliyor musun? Arkadaşların arabada teybin önünde var mis gibi takıyorlar, ama 159'da sanıyorum ki arkalarda bir yerlerde. Bugün gerekli alet edevatı bulursam söküp bir bakacağım. Daha sonra oradan güzel bir kablo çeker kullanırım.

Benim derdim tableti sabitlemek değil zaten. Bir tane iPad var bende, onunla bir deneyeceğim sisteme bağlayabiliyor muyum diye, eğer olursa önce komple müzik setini takacağım. Standart teybin kalitesi yeterse ve benim sistemi kaldırırsa ben zaten orta konsolu değiştirmek istemiyorum, çünkü araca en uyumlu görünen ana ünite üstündeki bence.

Planım bir tane tablet alıp hem OBD üzerinden bluetooth ile diğer arkadaşların da yaptığı gibi araç verilerini görmek, hem de CD ıvır zıvır ile uğraşmadan bütün müzik/radyo vs işlerini tablet üzerinden halletmek. Ancak zaten konsolda durmasını istemiyorum, dolayısıyla estetik kaygısı pek fazla olmadan bir tane araç içinde sürüş esnasında bana yakın olacak bir yere takıp çıkarılabilen bir aparat alırım, oradan kullanırım işim bitince de eve götürürüm.

Çünkü 159'a iPad takma videolarını izledim ve orta konsola komple giriyorlar. Kesip biçme işleri için ben yaşlandım abi, o yüzden kalsın :)

Ya da alternatifim var. Mantıklı değil ama o da bir çözüm. 7,9" tabletler zaten double din boyutlarında olmuyor mu? Tableti orta konsola monte ederim, orta konsoldaki head unit'i ise oradan çıkarıp torpidonun içine koyarım :) Head unit'in görevi müzik sistemini bir araya toplamak olur, tablet de kontrol ünitesi olur. Çok mantıklı değil ama bu da bir seçenek.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

Teybin arkasında aşağıdaki kabloyu takabileceğin yer mevcut. Grande Punto aux diye ararsan bulursun nette.



Apple ürünleri bluetooth ile pek sağlıklı çalışmıyordu eski modellerde. Son durumda nedir bilmiyorum ama öncesinde araştırmalısın.

Eğer uyumluysa mini boy tavsiye ederim.



Bende 1 tane mini, 1 tane normal boyda var fazladan.

tolga_ozhan

Ben bu ELM 327'yi iphone'a bağlamayı beceremedim hatta macbook'a da bağlanmıyor. Sanırım bluetooth protokolleri eşleşmiyor.
Mac'in üzerine kurduğum sanal windows xp ile ancak çözebildim sorunu.
Sanırım ipad bağlanmak isteniyorsa jailbreak gerekebilir.

master

Bilgiler için çok teşekkürler :)

Aslen AUX üzerinden bluetooth bağlantısı yapacak aparat da buldum, onu alacaktım ancak vazgeçtim arabada 2 bluetooth olmasın diye. Ben huysuzlanırım öyle aynı şeyden farklı farklı olunca.

Mini boy ELM327 ve AUX kablosu siparişini verdim. Heyecanla bekliyorum. Zaten iPad'i sadece deneme amaçlı kullanacağım o yüzden uyumsuz olması dert değil. Her şeyi yerli yerine oturtabilirsem mini bir Android tablet alırım sanırım. Orjinal ana ünite kaldırırsa ses sistemini de takıp tableti hem müzik sistemine hem de Torque ile OBD'ye bağlayacağım. Tabletler için çok güzel aparatlar da buldum, o yüzden aracın içinde duracağı yer sorununu da çözdük. Biraz kurcalayayım umarım olumlu sonuçlar çıkar, hayalimdeki gibi olur da paylaşırım. Gerçekten çok acayip istediğim bir değişiklik haline geldi bu iş.

Yardıma ihtiyacım olursa yine siz ombudsmanlara başvuracağım :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler için çok teşekkürler :)

Aslen AUX üzerinden bluetooth bağlantısı yapacak aparat da buldum, onu alacaktım ancak vazgeçtim arabada 2 bluetooth olmasın diye. Ben huysuzlanırım öyle aynı şeyden farklı farklı olunca.

Mini boy ELM327 ve AUX kablosu siparişini verdim. Heyecanla bekliyorum. Zaten iPad'i sadece deneme amaçlı kullanacağım o yüzden uyumsuz olması dert değil. Her şeyi yerli yerine oturtabilirsem mini bir Android tablet alırım sanırım. Orjinal ana ünite kaldırırsa ses sistemini de takıp tableti hem müzik sistemine hem de Torque ile OBD'ye bağlayacağım. Tabletler için çok güzel aparatlar da buldum, o yüzden aracın içinde duracağı yer sorununu da çözdük. Biraz kurcalayayım umarım olumlu sonuçlar çıkar, hayalimdeki gibi olur da paylaşırım. Gerçekten çok acayip istediğim bir değişiklik haline geldi bu iş.

Yardıma ihtiyacım olursa yine siz ombudsmanlara başvuracağım :)

Bulduğunuz aparat nasıl bir şey acaba ? İnternette ilan vs var mı hocam , bende almıştım ancak tam istediğim gibi tabletle bir oturmuyor , kenarından köşesinden sıkıştırıyorum. Şöyle tam ebatları birbirine uygun , direk tak çıkar kolaylığı olan bulamadım henüz..

master

#66
ELM327 geldi, bugün arkadaşın Samsung telefonu ile Torque Lite kurup denedik ve çalıştı :) Çocuklar gibi şenim.

Şimdi Dark EvoPad M7200 siparişi verdim hepsiburada üzerinden. Tutucu, araç içi şarj vs bütün aparatları ile 400 TL. 3G'li olması hoşuma gitti. Android 4.1 işletim sistemi var. Kaliteli bir tablete benzemiyor ama sadece araba için alınan tablette çok da kalite aramıyorum.

Tek sıkıntım OBD'ye bağladığım cihaz ufacık olduğu için çıkmıyor araçtan :) Kaldı orada. Parmağımın gireceği yer bile yok. Sürekli orada kalması sıkıntı olur mu?

Özdemir Bey, spesifik bir tane bulmadım ama gittigidiyor üzerinde çok fazla seçenek var. Oradan beğendiklerim vardı. Eğer isterseniz size de yönlendireyim.

Bu arada AUX üzerinden Bluetooth bağlantısı için de You are not allowed to view links. Register or Login bu aleti inanılmaz övmüşler. Bluetooth kullanacak olsam bundan alırdım.



Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
ELM327 geldi, bugün arkadaşın Samsung telefonu ile Torque Lite kurup denedik ve çalıştı :) Çocuklar gibi şenim.

Şimdi Dark EvoPad M7200 siparişi verdim hepsiburada üzerinden. Tutucu, araç içi şarj vs bütün aparatları ile 400 TL. 3G'li olması hoşuma gitti. Android 4.1 işletim sistemi var. Kaliteli bir tablete benzemiyor ama sadece araba için alınan tablette çok da kalite aramıyorum.

Tek sıkıntım OBD'ye bağladığım cihaz ufacık olduğu için çıkmıyor araçtan :) Kaldı orada. Parmağımın gireceği yer bile yok. Sürekli orada kalması sıkıntı olur mu?

Özdemir Bey, spesifik bir tane bulmadım ama gittigidiyor üzerinde çok fazla seçenek var. Oradan beğendiklerim vardı. Eğer isterseniz size de yönlendireyim.

Bu arada AUX üzerinden Bluetooth bağlantısı için de You are not allowed to view links. Register or Login bu aleti inanılmaz övmüşler. Bluetooth kullanacak olsam bundan alırdım.

Beğendiklerinizin linkini size zahmet olmaz ise paylaşırsanız sevinirim , çünkü tabletlerimiz aynı boyutta ikiside 7" yani tam olacaktır.

tolga_ozhan

Önder benim Elm 327'de sürekli sokette.
Şimdilik bir zararı olmadı.
Ancak uzun süreli aracı bırakıp gideceksen aküyü bitirebilir çünkü sürekli elektrik çekiyor.

A.S.GÜMÜŞ

belkin sadece iphone ile mi çalışıyor ?

LG-P880 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi



07 DH 800

master

Bugün AUX çıkışımız da geldi. Aslen beklediğimden ve resimlerde gösterilenden daha farklı çıktı. Geri göndermeden önce bir deneyeyim dedim çünkü olması gerekenden fazla çıkışı vardı. Ama deneme yanılma yoluyla çalıştırınca kullanmaya karar verdim. Tek anlamadığım kısım, teybi yerinden ilk söktüğümde arkadaki giriş tamamen bloke haldeydi, üçlü bir soket vardı ve pinlerin hepsini kaplıyordu. Onu çıkardım, bizim kabloyu taktım, denedim ve bütün fonksiyonlar eksiksiz olarak çalışıyor :) O üçlü soket ne işe yarıyordu şu anda onu merak ediyorum :)

Serhat Bey hayır, Android desteği de mevcut görünüyor.

Özdemir Bey,

Aşağıdaki ikisi benim gözüme çarpanlardı:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

A.S.GÜMÜŞ

Aux tan bluetooth le görüşme ve müzik aktarma olayında bir seçenek daha buldum :

You are not allowed to view links. Register or Login


07 DH 800

master

Arkadaşlar, şu konuyu açan, fikri ortaya atan, aracına uygulayan, ardından bunun aklıma girmesini sağlayıp sorularıma da yol gösteren herkese içten teşekkürler.

Bugün tablet de geldi. Şu anda OBD'de sürekli takılı ELM327, Grande Punto için olan AUX kablosu ve konsolda tablet araca takılı durumda. Torque Pro kurdum ve bütün veriler tıkır tıkır akıyor ekrana. Tablet üzerinden her türlü ses bağlantısı da sağlandı. Aparat ile şimdilik camın önüne monte ettim ve görüntü hoşuma gitti.

Şu anda yaparsam çok çok bluetooth veya Wi-Fi üzerinden müzik dinlemek için AUX kabloyu kablosuza çeviririm. Yapılacak iki işlem kaldı ki birincisi çok kolay, AlfaOBD programını da yükleyeceğim, ancak önce ücretsiz deneyeceğim bir site varsa oradan bulmaya çalışacağım, işime yaramayacaksa boşuna para vermek istemiyorum. İkincisi de komple müzik sistemini taktırmak. 5 senedir evde kuzu gibi bekleyen sistemi taktırma zamanı geldi artık :) Umarım orjinal ana ünite yeterli gelir de hepsini takarız. Bu haftasonu bir uğrayayım bakalım sanayi taraflarına.

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

Güle güle kullan Önderim. Alfaobd'yi google play'den free versiyonunu indirerek deneyebilirsin. Klasik ilaç yöntemi bildiğim kadarıyla olmuyor. Ben her telefon değiştiğimde yeni key istiyorum mesela.

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar, şu konuyu açan, fikri ortaya atan, aracına uygulayan, ardından bunun aklıma girmesini sağlayıp sorularıma da yol gösteren herkese içten teşekkürler.

Bugün tablet de geldi. Şu anda OBD'de sürekli takılı ELM327, Grande Punto için olan AUX kablosu ve konsolda tablet araca takılı durumda. Torque Pro kurdum ve bütün veriler tıkır tıkır akıyor ekrana. Tablet üzerinden her türlü ses bağlantısı da sağlandı. Aparat ile şimdilik camın önüne monte ettim ve görüntü hoşuma gitti.

Şu anda yaparsam çok çok bluetooth veya Wi-Fi üzerinden müzik dinlemek için AUX kabloyu kablosuza çeviririm. Yapılacak iki işlem kaldı ki birincisi çok kolay, AlfaOBD programını da yükleyeceğim, ancak önce ücretsiz deneyeceğim bir site varsa oradan bulmaya çalışacağım, işime yaramayacaksa boşuna para vermek istemiyorum. İkincisi de komple müzik sistemini taktırmak. 5 senedir evde kuzu gibi bekleyen sistemi taktırma zamanı geldi artık :) Umarım orjinal ana ünite yeterli gelir de hepsini takarız. Bu haftasonu bir uğrayayım bakalım sanayi taraflarına.



yahu önder iş çıkartmasana :)))
obd var bende, torque denedim başarılı şekilde çalışıyor telefonda ama şimdi tablet ve tutacak masrafına girmek istemiyorum yahu  :))
şu tutacak cama monte değil de konsolun üzerinde arkadan destekli şekilde olsa, şu an tablet siparişi vermiştim herhalde..o şekilde bir tutacak var mı?
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+