Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



triger kayışı hk.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanv

Triger kayışı değiştirme zamanı nedir?
Bozulduğunu önceden nasıl anlarız?
Motorda kayış sesi çıkartır mı?
Konuyla ilgili teknik bilgi verirseniz sevinirim.

Hakan VARAL
1998 156 1.6 TS

bugra

#1
bildigim kadarıyla anlamak pek mümkün degil..ancak yuksek devirde vites düşürüp kompresyondan faydalanmaya kalkıştığınızda sıyırma riski artıyor diye biliyorum.değişim km si geldi ise ihmal etmemekte fayda var..sonuçları malum gayet masraflı ve üzücü oluyor..

n/a

#2
Benim bildiğim Triger kayışı 50.000 km'de değişmeli ama 60.000 diyenler de var..
Aslında Triger kayışı km'yle de çok alakalı değil bence, çünkü sonuçta araba dururken de o kayış ve rulmanlar hareket halinde..

agucba

#3
Hakan, normalde triger kayışının değiştirme periyodu 60.000 km. Ama bu süreyi beklemeden 50.000 km hatta 40.000 km'de değiştirmeyi öneriyorlar.

///////////////

Sercan Keklik

#4
Hakan Bey;

Yetkili servislerde You are not allowed to view links. Register or Login km de
Triger ve VARYATÖR degiştirilmesi gerekiyor. Bu km Öne alırsanız sizin ve aracınız için daha iyi olacak kayışınızın kopup daha büyük masraf açmasını engelliyecektir.

Kayış kopup kopmıyacagı daha önce malesef anlaşılmaz.

Benim önerim ise aracınızı zorluyor iseniz 4o-5o bin km civarında degiştirmenizi öneririm.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#5
50000 km lerde değiştirmekte fayda var.ayrıca aracı kullanım mile ilgilide bir durum.araç çok yatmış ise km yi beklemeden değiştirmekte yararlıdır.sonuçta kauçık esaslı malzeme olduğundan zamanla özelliğini yitirmektedir.
aracı vurdurarak çalıştırmak triger için çok risklidir.kompresyona alıp vites düşürme durumunda çok bir sorun çıkmaz .bizim araçlarda msr motor tork düzenleyici var.ama yanlışlıkla 5.vitesten 2. vitese falan alırsanız kopma yada diş atlama riski yüksektir.

master

#6
En sağlamı 40.000 km'de bir değiştirmek. Ben öyle yapıyorum. Masraftan kaçalım derken daha beterine yakalanmak var.

Triger kayışının "bozulduğunu" anladığınızda zaten biraz geç olmuş oluyor :)

Ama nasıl bir durumda olduğunu gözle bakarak ve üstüne bastırarak az çok tahmin edebilirsiniz. Belli bir esneme limiti vardı , o civarlarda esnemesi gerekiyordu ama tam olarak ne kadar olduğunu hatırlayamıyorum.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

hakanv

#7
Verdiğiniz bilgiler için teşekürler
kayışın esnekliği ve dış görünüşü iyi durumda zaten ocak sonu bakımada gidecem.

Birde benin aracta varyatörden hariç avans vurma gibi şıkırtı sesi çıkartıyor sürekli devam ediyor ısınca, soğukken her zaman neden yapar bunu.

Hakan VARAL
1998 156 1,6 TS

xtreme06

#8
Hakan triger kayışını neyaptın, değiştirdin mi ? Normal şartlarda 60.000 civarı gitmesi gerekiyor ama 40 bin - 50 de kayış koparan alfalar var.Triger kayışının bozulup bozulmadığını anlamak malesef mümkün değil ama  anladığında 3000 ytl civarı masraf çıkar. (340 ytl komple triger seti işçilik dahil.)

n/a

#9
Hakan aracın 98 model ve senin triger değişim zamanın 40 000 2001 modele kadar da bu böyledir 2001 ve sonrası için Tofaş önce 120 000 dedi son 6 aydır da 60000 a çekti sebebi 50000 km yi geçememesi bu işin içinde biri olarak ihmal etme.

hakanv

#10
Yok Merak etmeyin geçen hafta full bakıma gittim hepsini hallettik. Sağolun arkadaşlar .

Hakan VARAL
156 1.6 TS

murat

#11
Biraz önce abim aradı 156  triger kayışını sıyırmış Tabi 66,000 km. ye gelip bakıma gitmessen olucağı o..Araba B.düzünde olduğundan oraya çekmişler.Kendisi de ustadır yılların tamircisidir :)
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alfadanadam

#12
Geçmiş olsun, triger problemi çok can sıkıcı ya, bu aralar aklıma gelip duruyo, inşallah başıma gelmez...

murat

#13
İnşallah aman diyim ihmal etme...
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

xtreme06

#14
Aman Bülent bey dikkat edin. Benimde en korktuğum şeydir. İki hafta önce 51.000 km de değiştirdim. Kayış sağlam gibi duruyordu ama bilyenin durumu çizgiye gelmişti.. Korkulu rüya görmektense uyanık gezmeyi tercih ederim diye bi laf var, çok severim.

krm

#15
varyatör bozulunca, varyatör ile beraber değiştiriliyor diye biliyorum? ne derece doğru?

omeroguz

#16
quote:

Biraz önce abim aradı 156  triger kayışını sıyırmış Tabi 66,000 km. ye gelip bakıma gitmessen olucağı o..Araba B.düzünde olduğundan oraya çekmişler.Kendisi de ustadır yılların tamircisidir :)



Beylikdüzünün havasındanmıdır nedir, önceki aracımla bende orada triger olayına çarpılmıştım. Büyük geçmiş olsun.
Büyük ihtimalle büyükçekmece rampayı çıkarken benim gibi biraz fazla zorladı motoru anlaşılan, sonuç tabi malum en zayıf yer olan trigerden bitti olay...

murat

#17
Aynen doğru Ömer, B.çekmece   Sağolasın nşallah bi daha başa gelmez kimsenin
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

murat

#18
TOFAŞ güzel bir jest yaparak masrafın büyük kısmını garantiye sokarak halletti.Hem de biz hiçbir talepte bulunmadan.Yani hemen hemen 60,000 bakımı fiyatına çözdüler.Yani böyle güzel şeyler de oluyor.Başka topiclerde garanti fırsatlarını övdüğümüz firmaların zamanı geldiğinde böyle bir jest yapacağını hiç sanmam
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alfadanadam

#19
Gerçekten çok sevindirici bir gelişme. Olumsuz olayların yanısıra böylr güzel gelişmeleri de yazmak,bilmek lazım. Hayırlı olsun yeni motoru :)

murat

#20
Eyvallah Bülent kardeşim...Aynen yazdığın gibi Sezarın hakkı Sezara
Bu arada forum açıldı yaşasın
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

murat

#21
Tabi gün geçmiyor ki bu tip başarılara bir gölge düşmesin Dün aracı almaya gittiğinde abim söylenenin 500 YTL civarında yüksek bir fatura ödemiş.Orda şöyle bi göz atıp acelesi olduğundan çıkmış.Sonra evden beni aradı.Salıncakları değiştirip fatura etmişler Halbuki araba You are not allowed to view links. Register or Login ordaki Şükrü Bey bu parçanın tamamıyla garanti dışında olduğunu iddia etmiş.Ben de Hüseyin Bey ile konuşu paylaştım.Kendisi bana Tofaş'ın yayınladığı bir tamim sonucu salıncakların 60,000 km.den sonra garanti kapsamına alınıp alınmayacağının Tofaş'ın kararı sonucu belirlenebileceğini söyledi.Müşteri hizmetlerine gereken başvuru yapıldı.Beklemedeyiz
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

murat

#22
Neysi ki TOFAŞ gerekli hassasiyeti gösterip Şükrü Kardeşe yapması gerekeni yaptırdı En komik tarafı da sanki hiç Tofaş'tan talimat gelmemiş gibi çağırmaları : Biz düşündük siz haklısınız gelin iade faturası kesip fazla alınan miktarı iade edelim
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

OGC

#23
Arkadaşlar bir konuda sizi uyarmak isterim,Triger bakımına girdiğinizde krank dişlinizin vidasınıda muhakkak kontrol ettirin ters diş olan bu vida gevşeyebiliyor ve triger kayışını bu nedenle boşa çıkartıyor.Ben yandım siz yanmayın.