Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa 156 1.6 TS - Mavi Duman Problemi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

serkanersoy

merhaba alfacılar.Aranıza yeni katılmış bulunmaktayım.98 model 156 1.6 twinspark aldım geçen ay.Bolu dagını çıkarken motordan hava akışmetresine giden hortumu patladı.Sanayiye gittik tabi çekiciyle yenisi takıldı falan son günlerde özellikle yokuş yukarı çıkarken arkadan mavi dumanlar çıkarttığını gördüm denedim bikaç kere her dik yokuşta çıkartıyo.Boluda alfaya bakan olmadığından biladerden ankara gönderdim.Motor açılıp bakılacak dediler iyi dedim açın bakın.Biraz masraf çıkaracak bizim oğlan sanırım.tecrübelerinize dayanaraktan soruyorum sadece yokuşlarda mavi duman atması nedir?normalde hiç bişey yok çekiş falan süper.tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

halil

eksozdan mavi duman atması ,motorun yağ yaktığının işaretidir.sorunun giderilmesi için motorun rektefiye yapılması gerekir.çekişin iyi görünmesinin sebebi benzin ile birlikte yağında yanmasıdır .
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

fmtan

Mavi duman atması yağ yakması anlamına geliyor ama sadece yokuşta yapması acaba motor zorlandıgında mı yag yakıyor fikrini uyandırdı. Tecrübeli arkadaşlar daha detaylı bilgi verecektir..

agucba

Segmanlardan kaçırıyordur, ancak fazla değildir. Özellikle yokuşlarda motor daha fazla zorlandığı için yağ kaçağı da daha fazla olmakta, bu da fazla mavi duman anlamına gelmekte. Yani zaten bir mavi duma vardır. Eğer ki beklemeyip o şekilde devam etmiş olsaydınız, bir süre sonra düz yolda da mavi dumanı görebilecektiniz.

Yakın zamanda motor yaptırmış olanlar daha fazla bilgi verecektir ama sanırım en az 1.500-2.000 TL'lik bir masrafınız olacaktır. Motor açıldıktan sonra daha sağlıklı teşhis konulabilecektir.

///////////////

sacak

Öncelikle geçmiş olsun
Motordan debitmetreye giden hortum diye bahsettiğiniz kartel havaladırma sanırım
kartel havaladırma kısmının yırtılmasıyla nasıl çekicilik bir duruma düştüğünüzü anlayamadım
egsozdan yüksek devirlerde mavi duman gelmesi direk aracın yağ yaktığına işarettir
zaten kartel havaladırmanın zarar görmesi kartele kopresyon kaçağı olduğunu işaret ediyor
çok büyük ihtimalle piston -seğman grubu değişecek + blok rektefiyeye gönderilecek
gerekli kontroller den sonra size değişmesi gereken parçaların listesini verirler zaten
İnşallah düşündüğümüz gibi değilde sadece sibop lastiklerindendir
156 2.0
INFINITI FX -35

serkanersoy

o hortum yırtılınca ordan yag atmış motorun her yeri yağ içindeydi o şekilde kullansaydım yagı tamamen atacaktı sanırsam o yüzden çekici mantıklı geldi.bakalım araba serviste yarın açacaklar galiba pazartesi netleşir dedi usta ne gerektiği.inşallah siboplardadırda fazla masraf çıkarmaz.piston segman rektefe falan gerekirse ustaya dedim parçaları ben alacam sadece işçilik veririm diye.parçaları almanyadan getirtmeyi düşünüyorum.ordaki kuzene aldıracam kargoyla buraya gelirmi ki acaba gümrük falan sıkıntısı olur mu ki ?

misket

geçmiş olsun

piston segmana kadar inilirse biraz masraflı ama sağlam olur.

benimkide şu an rektefe yapılıyor (triger sıyırmasından dolayı) motoru indirdik piston segman triger baskı balata yağ pompası vs. ne varsa değişiyor, parçaları ben alıyorum.

bildiğim kadarı ile 50-75 eur dan fazla ederi olan mallar vergiye tabi oluyor.
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

serkanersoy

alman araba satım sitelerine baktığımda arabaların fiyatı 500 euro ile 2000 euro arasında değişiyor bunun parçaları ne kadar tutarki diye mantık yürüttüm en büyük parçası 75 euro tutmaz sanırım parça fiyatlarınıda kuzene kitleyecem öyle kargoyla gelirse eger

serkanersoy

bide ben arabayı aldığımda filtreler yağı ve bujileri değiştirdim bosh buji taktırdım bunlara uyan usta bunlar iş görmez dedi orjinal olacak dedi bilader gitmiş 320 tl ye orjinal almış gerçektende orjinal mi olması gerekiyor illaki

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
alman araba satım sitelerine baktığımda arabaların fiyatı 500 euro ile 2000 euro arasında değişiyor bunun parçaları ne kadar tutarki diye mantık yürüttüm en büyük parçası 75 euro tutmaz sanırım parça fiyatlarınıda kuzene kitleyecem öyle kargoyla gelirse eger
o iş öyle değil işte  ;)onlarda arba ucuz 2.el de çünkü tamirci dolayısıyla tamir mantığı yok.ama parçalar bazen burdaki fiyatları aşabiliyo.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
bide ben arabayı aldığımda filtreler yağı ve bujileri değiştirdim bosh buji taktırdım bunlara uyan usta bunlar iş görmez dedi orjinal olacak dedi bilader gitmiş 320 tl ye orjinal almış gerçektende orjinal mi olması gerekiyor illaki

Kardeşiniz orjinal buji almakla iyi yapmış. Orjinal olması gerekiyor.
Normalde karter havalandırma borusundan gelmesi gereken şey pistonların kompresyon kaçağı sonucu olan havadır. Tahminen sizde çok büyük oranda kompresyon kaçağı var (sıkıştırma segman'ları görevini tam yapmıyor) bu yüzden aşağıya yani kartere basınç uygulanıyor ve yağ yüzeyinde meydana gelen üfleme etkisi yağı karter havalandırmadan atıyor.
Kısacası segmanların mutlaka elden geçmesi gerekli. Segman fiyatının yurtdşında daha ucuz olması çok mümkün değil. Yurtdışında ucuz olan şey çıkma parça fakat size onarım için gerekecek parçaların çıkması olmaz.

alfistahakan

Oncelikle gecmis olsun.Sıfır parça fiyatları Türkiye de daha ucuz benimde başıma geldiği icin biliyorum.  Orjinal buji tabiki daha iydir ateslemede cok farkeder.  75 euro asan faturalar gumruge girebilir.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hakan
Forever Alfa

serkanersoy

arkadaşlar bugün ustadan acı telefon geldi 6600TL cik istiyo istenen parçalar
sekman+piston
ana kol yatak
kenar yatak
kol burcu
silindir kapak
sıvı conta
takım conta
triger set
v kaış set
yağ pompası
arka krank keçesi
vites halat ucu
termostat
aks orta bilyası

diğer ufak tefek şeyler.silindir kapak taşlama yeri kalmamış o yüzden çıkma alacakmışız. sizce fiyat makul mu abartımı?bide tornacı işleri falan varmış.yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar...

OğuzCanAlantor

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar bugün ustadan acı telefon geldi 6600TL cik istiyo istenen parçalar
sekman+piston
ana kol yatak
kenar yatak
kol burcu
silindir kapak
sıvı conta
takım conta
triger set
v kaış set
yağ pompası
arka krank keçesi
vites halat ucu
termostat
aks orta bilyası

diğer ufak tefek şeyler.silindir kapak taşlama yeri kalmamış o yüzden çıkma alacakmışız. sizce fiyat makul mu abartımı?bide tornacı işleri falan varmış.yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar...

sekman+piston 650 TL
ana kol yatak    240 Tl
kenar yatak     60   TL
kol burcu         40   TL
silindir kapak     750  TL
sıvı conta
takım conta      420 TL
triger set         450(v kayıs setiyle birlikte)
v kaış set       
yağ pompası    550 TL
arka krank keçesi 120 TL
vites halat ucu    20  TL
termostat        120  TL
aks orta bilyası  45 TL

250 Tl maksimum kapakçı alır - 500 Tl rektefiyeci alır - 500-800 Tl Servis işçilik ücreti alabilir

Geçmiş olsun , fiyatı yorumlamak size kalmış.

erdem1904

Araç beyaz mı? Kapak değişecekmiş oğuz ;)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

agucba

Benim yazdığım 1.500-2.000 TL'nin oldukça üstünde bir rakam gelmiş.

///////////////

tolga_ozhan

Bu işin içine kısmi olarak girdikten sonra görüyorum ki fiyatlar fena halde değişken durumda. Eğer liste sadece bunlardan ibaret ise bana verilen fiyat bir hayli fazla geldi.

OğuzCanAlantor

You are not allowed to view links. Register or Login
Araç beyaz mı? Kapak değişecekmiş oğuz ;)

Aynen Abi kapak ücretinide yazmıştım orda fiyat bana aşırı fazla geldi. 1000-2000 TL aşağıya herhangi bir özel serviste yaptırabilir.

serkanersoy

banada fiyat ucuk geldi yarın ankaraya gidip parçaları kendim alıp ustaya sadece işçilik verecem.ankarada parçaları nerelerden bulabilirm bilen biri varsa yardımcı olursa sevinirim.

ooztuncer

tekrardan geçmiş olsun. bence de belirttiğiniz fiyatlar fazla.
2002 156 SS

misket

hazır motor açılmışken debriyajın durumuna da bakın, ayrıca variatör, devirdaim,  faz sensörü, vs.

bende motor yaptırıyorum, geçen hafta içi parça araştırmalarımın sonucu aşağıdadır tablo biraz karışık görünebilir ancak fiyatlar ve siteler 17.06.2014 itibari ile güncel.

umarım yardımcı olur.

You are not allowed to view links. Register or Login

K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]