Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Mk2 selespeed yağ tüketimi ?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Turkay33

Herkese selamlar hayırlı ramazanlar alfadaşlarım ,, Herkesin keyfi yerindedir umarım .. Bilindiği üzere genel olarak twin sparklı motorlarımızın çoğu yağ yakıyor ,, ama aklıma takılan bu yağ yakmasının nekadarı normaldir ?
8-10 000 km de en fazla nekadar yağ tüketimi olabilir . Ne kadar kaç litre yağ eksilmesi olursa motorda sıkıntı var demektir .. Sorum Mk2 selespeed motorlar için geçerlidir aynı zamanda aracım %80 lpg ile kullanılmaktadır.. İlginize çok teşekkür ederim Alfadaşlar Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle  :clover: :)
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

TRSemih

10 bin km de takribi 4 lt yakıyor benim aracım. Motorda yağ kaçırma vs gibi bir problem yok. Normal kullanım güzergahımın dışına çıkıp fazla uzun yol yaparsam 4 lt den fazla yakıyor. Uzun yolda 90 km/h gibi bir hızda kullanılırsa çok az yağ yakarken 3 bin devir üstü kullanımda tüketim doğrudan artıyor. 5-6 saat boyunca 4-5 bin devir çevirerek gittiğimde (150-160 km/h) yarım / 1 lt ye yakın yağ yakıyor. ..veya içiyor diyelim :)

Yağ castrol 10-40
Km 88 bin.
1.6 ts

Not. Kitapçıkta her 1000 km'de 400 gr maksimum yağ tüketimi vardır şeklinde bir ibare bulunuyor. Bir nebze gönüllere su serpmişler :)
GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

Erdinc küflü

Castrol edge 10/60. Kullanın sorun çözülebilir , castrol 10/60 oneriyor ,

TRSemih

10-60 castrol 2 bakım dönemi kullandım. Aynı tüketim devam etti. Hal böyle olunca yağa iki kat ücret ödemek çok mantıklı gelmedi açıkçası ve tekrar ince yağa yani 10-40'a döndüm.
GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

Turkay33

Dedğiniz gibi kitapçıkta her 1000 kmde maksimum 400 gram yağ yakması olabilir ibaresi insana huzur veriyor ,, Bende durum10 kmde tahminim  2 - 2,5 litreyi geçmeyecek gibi duruyor .. Hayırlısı bakalım ,ama işte Nekadar yağ eksiltirse motor ömrünü yemiş demektir bunu merak ediyorum ?? Yani motor tükendiyse 5-6 litre yağ mı yakmalı araç ,, kitapçıktan bunu mu anlamalıyız ?? tabi yağ durumu kullanıma görede değişen bi durum .. Herkeste farklı yağ tüketimleride olabilir tabi ... Karışık mevzu  :)
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

Turkay33

Alfadaşlar yok mu başka deneyimlerini paylaşmak isteyen  :) Hayırlı iftarlar herkese
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

ali kaynak

Benim 2003. 156 2.0ts ss de 2500 km de 200 gr kadar 10-60  eksiltmis
Lancia delta III

Doğa Tosun

10.000 km'de tam 2 litre eksiltiyorum. Selenia 10-40
1.6 ts 147
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

Turkay33

ilginize teşekkür ederim alfadaşlarım Ortalama 2-3 litre yağ eksiktmesi normal gözüküyor .. Sıkıntı yok ozaman şimdilik hamd olsun  :) :clover:
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

fatihmehmet

Genelde 8.000 km de değiştiriyorum önceden 1.5 litre civarı eksiltiyordu. (Castrol 10/60 ve Mobil 10/40 ile 10/60)
Şuan valvoline 10/40 var. 4.000 km oldu. Eksiltme yok gibi bir sey.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

milano 75

en son valvoline aldığımda(3 ay önce) ordaki yetkiliyle biraz muhabbet etmiştik,max life serisinde kullanılan katkının ayrıyeten katkı olarak satışa çıkacağını söylemişti.geçen netten 2 bidon 10-40 maxlife aldım,kısmetse bayram öncesi rodaj yağ değişimini onunla yapcam.10-60 kullananlar içinde fiyatı iyi 5 lt lik bidon 100-110 du heralde,racing serisi castrol gibi,kısa süre onuda kullanmıştım 75 de,bariz bi rahatlama hissetmiştim arabada ama 75 bu,kafasına göre takıldığı için gün gün,kesin yağdandırda diyemem  ;)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

nanotechmilas

Araba 2 senedir bende aldığımdan beri 10-60 kullanırım 10.000 km en fazla 600 gr anca eksiltir belki 700... hele yazın geldiğin düşünürsek ve alfalar yağ eksilten araçlar olduğu için 10-40 kesinlikle bana göre değil...

Turkay33

You are not allowed to view links. Register or Login hangi marka yağ kullanıyorsunuz. ?
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

nanotechmilas


Turkay33

600-700 gram çok güzel .. eksiltmemiş sayılır
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

yigitekimdemir

mk1 156 2.0 ile 5000 km'de bir çubuk kadar yakıyor. motul 6100+ 10W-40 yağ mevcut. genelde devirli kullanıyorum otoban sürüşünde (3000-4000 devir arası), sakin sürsem belki bir miktar düşer.
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

sp4rc0

147 1.6lt ile yağ (shell 10/40) değişiminden sonra ilk 5000km de hiç eksiltmiyor, sonraki her You are not allowed to view links. Register or Login yaklaşık 0,5lt yağ eksiltiyor. Genelde 8000km civarında en geç You are not allowed to view links. Register or Login de yağı komple değiştiriyorum. Yüksek devirli kullanımda ve sıcak havalarda tüketim bir miktar daha artıyor. Yaklaşık 7 yıldır yaptığım ölçümler bu şekilde.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Turkay33

Genel olarak hepimizin aracında yağ eksiltmesi var ,, Napalım Aslana bakan yemini vercek artık  :) :clover: ilginize teşekkürler arkadaşlar
1994  33  1.5 ie / 2001 Başlangıç
2004 156 1.6 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2005 156 2.0 Selespeed White
1998 156 1.6 TS
2003 156 1.6 TS
2000 156 2.4 JTD
2006 156 1.6 TS
2004 156 2.0 Selespeed
2001 156 1.9 JTD
1998 156 2.0 TS
2006 159 1.9 Jtdm
2000 156 2.0 TS
2006 147 1.6 TS
2001 156 2.0 TS

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
tam sentetik mobil1 10-60
mesele sadece 10-60 olması değil,castrol veya valvoline-shell olsa aynı no lu yağ eksiltme daha fazla olur.mobilin yağı ekstra katıklı eksiltmelere karşı fakat onuda devirli kullananlar,gazlamacılar diyeyim pek kullanmıyolar,kasdığını söylüyolar forumlarda.eksiltmeye karşı en ideal 10-60 mobil gözüküyor şu an,diğer markalardaki 10-60 lar racing tip performans yağları ama benim şahsi izlenimim katkılı 10-40 yağlada aynı tüketim yakalanır,aradaki fark nerdeyse fiyat olarak yarı yarıya
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Erdinc küflü

Şu yazıyı eklemek istedim  mutlaka bilen arkadaşlar olacaktır ,
sanayideki  ustaların tabiriyle (bazı arabalar yağ seçer yağ yakma konusu olunca )
bir çok yerdede yağ yakan performanslı araçlara 0/30 edge tavsiye edilmekte (yanlış :5)maddesiyle alakalı olabilir ,
Motor yağı hakkında doğru bilinen yanlışlar

Yanlış 1: "Az miktarda yağ iyiyse, çoğu daha iyidir."
Karterin yağla aşırı doldurulması kötüdür. Artan direnç nedeniyle aşırı ısıya neden olabilir ve böylece yağ ömrünü kısaltabilir. Ayrıca silindirlere çok miktarda yağ sıçrayacak ve aşırı yağ yanmasına neden olacaktır, bu da çalışma sorunlarına yol açan yanma odası birikintilerini artıracaktır. Dört silindirli bir araç için dört litre yağın yeterli olduğu yolunda yaygın bir inanış vardır. Bu her zaman doğru değildir. Yağ ekleme esnasında yağdan tasarruf edebileceğinizden tam karter kapasitesi için otomobil kılavuzunuzu kontrol edin. Karteri yağ çubuğunda gösterilen seviyeye kadar doldurun - kesinlikle daha çok veya daha az değil. 

Yanlış 2: "Kararan bir motor yağı iyi değildir."
Aksine kararmayan bir motor yağı, yağın işe yaramadığına dair bir işarettir. Modern motor yağları, karbon birikintilerini temizleyerek ve bunları yağda zararsız bir şekilde tutarak iç parçaların temiz kalmasını sağlayan deterjan-dağıtıcı katkı maddeleri içerir. Karbon birikintilerinin motorda birikinti olarak kalıp çok fazla hasara neden olmasındansa, tahliye edilebilecekleri yağda kalmaları daha iyidir. 

Yanlış 3: "Bütün motor yağları aynıdır."
Motor yağları fiziki özellikleri, katkı maddesi teknolojisi ve katkı maddesi içeriği açısından farklılık gösterir.  Farklı yağlar farklı spesifikasyonlara uygunluk sağlayacak şekilde formüle edilmiştir. Uygun motor yağı seçimi, motor üreticisinin tavsiyesine ve yağın tabi olacağı servis türüne bağlı olacaktır.  Doğru yağ türünün kullanılması, uzun vadede daha ekonomik olabilir. S

Yanlış 4: "Katkı maddeleri motor yağı ve motor performansını artırabilir."
Piyasada bulunan katkı maddelerinin motor yağına eklenmesi meşrubatınıza şeker ilave etmeye benzer,  buna ihtiyacınız yoktur. Birinci sınıf motor yağları optimum motor performansı sağlamak için gereken tüm katkı maddeleriyle formüle edilmiştir. Katkı maddeleri eski bir motordaki yağ tüketimini azaltamaz, ya da eski bir yağın motoru koruma özelliklerini tekrar kazanmasını sağlayamaz. Aslında katkı maddeleri yağın kimyasını bozarak yeni sorunlar yaratabilir. Kalitesi test edilmiş "ambalajlı" birinci kalite yağlar kullanmak daha güvenli ve ekonomiktir.  Paranızı katkı maddelerine harcamayın. 

Yanlış 5: "Yağ hiç yıpranmaz."
Yağ yıpranır. Yağın baş düşmanı ısıdır. Yüksek çalışma sıcaklıklarında yağ okside olmaya ve kalınlaşmaya başlar. Ayrıca motor yağları aşırı karbon kurumu, su, asitler, toz, metal parçacıkları ve okside olmuş maddelerle dolabilir. Bunlar yağ filtrelerinin ve yağ kanallarının tıkanmasına neden olabilir veya bazı kritik motor parçalarının düzgün çalışmasına engel olabilir.  Yağı tavsiye edilen yağ değiştirme aralığında düzenli olarak değiştirin.
Arkadaşların mutlaka fikirleri olacaktır , farklılıklar olabilir !!

sp4rc0

#20
Hepsi çok doğru, bunlara ilave olarak yağların üzerinde yazan yağ performans sınıfları çok önemli. API (amerikan petrol kurumu) standartlarına dikkat etmek lazım. SF, SJ, SL, SM, SN diye performans düzeyi yükseliyor. Benzinli araçlar için 10/40 sentetik yağlarda en üst performans sınıfı (eğer değişmediyse) en son API SN olarak hatırlıyorum. Bu performans düzeyinde olan tek yağ shell helix h7 10w/40.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

nanotechmilas

Bu sefer tam sentetik 0-40 ka gectim motorun sesi bile degisti uzin yol 1000 km yol yaptim 3500 devir surekli 120-130 daha bal gibi bakalim.ilerki kilometrelerde gorecez...

SM-G710 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi