Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 geç hızlanma ve hava problemi.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Josephh

Forumda buna benzer konular buldum fakat tatmin olabiliceğim cevapları göremedim.

Araç 98 model 2.0 motor 156

Öncelikle rölantideyken gaz verip bıraktıgımda devir 1000 ile 0 arasına inip stop edicekmiş gibi oluyor ve sonra toparlıyor fakat hiç stop etmedi daha.Hafif bi yokuş bile olsa kalkış yapmak için gazı fazla vermek gerekiyo gaz fazla verilmesse motor yığılıyo zaten çalışma seside biraz boğultulu.Burda bi kaç usta hava problemi dedi ki bende öyle düşünüyorum fakat güvenemedim.Deneme yanılma hesabı.

Ayrıca sürüş esnasında devirin 2.5 den sonra %100 performans artarak hızlanmasının sebebi bu yazdıklarım ile bağlantılı olabilir mi?

Sonery1

Lpg var mı?

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


blackgear

Debimetre ve / veya potansiyometre arızası olabilir.

Kaan

Sorununuz kesinlikle ateşleme kaynaklı. Buji, buji kablosu ve bobinden biri birkaçı veya hepsinin değişmesi gerekli. Kontrolü kolaydır. Eliniz biraz yatkınsa kendiniz de yapabilir siniz. Üstteki plastik kapağı söküp buji, buji kablosu ve bobinlerin olduğu alan ile karşılaşacaksınız. Bu sırada arabayı çalıştırın. 4 adet bobinin bağlı olduğu buji kablolarının bujilerden temasını kesiniz.(Yukarı doğru birkaç cm çekmeniz yeterli) Temas kesilince kuvvetli ve seri şekilde çıt çıt çıt sesini duyuyorsanız orada sıkıntı yok. Ancak ses seyrekse, kısıksa veya ses yoksa buji, buji kablosu ve bobin 3 lüsünden bazıları veya tamamında arıza var demektir. Tabi hava problemi vs. den eminseniz debimetre yi kontrol ettirmeniz gerekli en başta.
1 hayal
5 duyu
6.his

Josephh

Hmm sanırım hava problemini çözdükten sonra geç hızlanma devam ediyorsa bu dediğiniz 3 aksamı bi kontrolden geçirip dediğinizi yapayım hocam teşekkür ederim.

Evet araç lpg li fakat bu bahsettiğimi benzinde yapıyor zaten rölantide gaz verince motor hiç hevesli bi şekilde gaz yemiyo.

Cihan82

Bence de ateşleme kaynaklı bir sorun var. Lpg varsa özellikle lpg de bu sorunu daha çok hissettirir.
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

Sonery1

Aynı sorun benim lpg ayarlarından kaynaklı çıktı. Ayarları normal düzeye çekince sorunum çözüldü.
Ayrıca buna benzer bi sorunda motoru temizlerken bobine su kaçmış ve 2 bobini değiştirmek zorunda kaldığımda da olmuştu.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Josephh

Hmm anladım hocam bobinide yazdım bi kenara

Bugün gittim gaz kelebeği ve maf sensörünü temizledik hava hortumunu değiştirdik.Sorun büyük oranda çözüldü fakat istediğim seviyede değil çünkü yokuşta kalkman için yine gazı cok vermen gerekiyo dedikleriniz gibi sıradaki bujiler ve bobin

Josephh

Evet arkadaşlar hafta sonu bakım sonrası gaz kelebeği maf sensörü hava filtresini elden geçirdik sorun büyük oranda çözüldü fakat şuan sadece yokuşta kalkışlarda benzindede gazdada motor yığılıyo kalkış yapmak için gazı cok yuksek vermek gerekiyo bu konuda yorumu olanlar paylaşırlarsa sevinirim.

melih123

O zaman bobin olma ihtimali yükseliyor.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

Sonery1

Pıt pıt ses yapıyorsa kesin bobin/buji den kaynaklıdır..

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Josephh

Hocam bobini kontrol ettim şimdi fişi cıkarım taktıgımda 4. göz tepki vermiyo bobinin yerlerini değiştirdim durum yine ayn bobinlerde problem yok kabloların elektrik durmunada baktım ondada bi problem yok ama 4. göz hiç bir şekilde tepki vermiyo bu durumdaki olasııklar neler acaba ?

TOLGA a.f.r.

silindirlerin basınçlarını kontrol ettirebilirsiniz kompiresyon  oranlarında sorun varmı 4 gözün contası yada sibobu  yanık olabilir

Sonery1

You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam bobini kontrol ettim şimdi fişi cıkarım taktıgımda 4. göz tepki vermiyo bobinin yerlerini değiştirdim durum yine ayn bobinlerde problem yok kabloların elektrik durmunada baktım ondada bi problem yok ama 4. göz hiç bir şekilde tepki vermiyo bu durumdaki olasııklar neler acaba ?
4 üncü gözün bağlantı kablosunda sıkıntı var demekki.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi