Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



düzensiz rölanti

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

krm

#25
hmm şimdi benzeri bende de oldu, araç boşta beklemedeyken, bir an stop edicekmiş gibi oluyor sonra toparlıyor? az da olsa var böle bişi, önemli midir sizce?

n/a

#26
sevgili kerem bahsi edilen üç parça zaten aynı tesisat üzerinden ECU ya şaselenmekte olup aynı bir kanser gibidir lamda bozulursa relanti aktuvatörüne aktuvatör bozulsa debimetreye gibi.O yüzden maddi durumun el veriyorsa üçünü bir değiştir diyorum sıkça başıma gelen deneyimimdir.

n/a

#27
Merhaba, mesajiniz için teşekkür ederim ama ben sorunu kökünden çözdüm bile Ama bir sonraki 156'mda aynı sorunu yaşarsam, cevabı iyice biliyorum artık :) :)

Ki şimdi düşünüyorum da, en iyisi direk değiştirmekmiş. Bu arıza çok uyuz ediyodu beni zamanında.... 300 liraysa, 300 lira, n'apalım :) Düzelsin de...

n/a

#28
potensometro bozuk, aynı problem benim alfam da vardı, 2001 model 156 1.6 ts sahibiyim, potensometroyu 2 kere söktürdüm, içini açıp yapmaya çalıştılar, ilk başta düzeliyor fakat sonra tekrar eski haline geri dönüyor. Tavsiyem yeni sıfır bir potensometro taktırman, Bosch marka dan şaşma, 240 YTL civarı olması lazım, piyasayı iyi araştırırsan uygun bulabilirsin.

n/a

#29
Bende 98 156 2.0 var. Bendede aynı duzensiz rolanti problemi vardı...Ozellikle arabayı kaldırırken debriyaja bastıgımda devir 500 e kadar iniyordu. Bogaz kelebegini temizlettim ve suanda hicbir problem yok...Arabanın gaza tepkiside onemli olcude arttı...

burcintun

#30
Arkadaşlar yazdıklarınızın hepsini okudum. Benzer sorunlar var ama kendi sorunumu bulamadım olayı şöyle özetleyeyim. Yakıtımı değiştirip Öncelikle PO95 Vmax aldığımı söylemek istiyorum. BP kullanırkende aynı şeyi yapıyordu ama araç stop etmiyordu. "Sabah aracımı ilk çalıştırdığımda devirde dalgalanmalar olmaya başladı sanki burnu tıkalı bir insanın nefes almaya çalışması gibi. Sonra devir yükseltici devreye giriyor deviri yükseltiyor. Bu BP yakıtında da vardı. Ama PO dan sonra havalarda soğuyunca. İlk çalıştırmada tek dalgalanma yapıp motor stop etmeye başladı. 2. de çalışmaya başladı. Veya ilk çalıştırmada motorun duracağını anladığımda gaza bastığımda çalışıyor. Önceden böyle değildi ama arabayı aldığımdan beri çok soğuklarda bile gaza basmadan tek seferde sorunsuz devir dalgalanması olmadan çalışırdı. Bunun sebebi yakıt olabilir mi? Potansiyometre? Potansiyometreden olursa anlamak için soketini söksem araba çalışır mı? Bu arada chip için 97 kullanmam gerekiyordu. Ben 95Vmax koydum vuruntu yapmış olabilir mi?  Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Cem

#31
BEnim yaşadığım bi problem de aracımı stop ettikten sonra tekrar çalışmaması veya dur kalk trafikte stop edip tekrar çalışmaması şeklinde özetlenebilir.
İlginçtir ki araç 2 saat bekleyince çalışıyor tekrar,yada iterek çalıştırabiliyduk.
Sorunun RPM (devir) sensöründen kaynaklandığını,bunun 100 YTL'na mal olduğunu ve Alfayı yolda bırakacak yegane sensör olduğunu öğrenmiş durumdayım=)

burcintun

#32
Deneyimli arkadaşların olayı geçirmiş yaşamış arkadaşların yardımlarını bekliyorum. İzmir e servise kadar gitmek istemiyorum. Şuan hiç zamanım yok. Sevkiyat hazırlıkları yapıyoruz.

n/a

#33
Burçin büyük ihtimalle debimetre seninde.. Geçici olarak servisten bir debimetre alarak test edebilirsin. 1.6 debimetresi de olsa farketmez, sadece içini değiştir.. Sabah çalıştırmasını test edip emin olduktan sonra boschtan orjinal debimetreni sipariş edebilirsin..

krm

#34
bende geçen kış bir ara oldu, araç rolantideyken stop edicek gibi olup toparlıyodu kendi. serviste examiner a sokuldu bir şey çıkmadı. benzinden olduğuna kanat getirdik ve ilginçtir bir süre sonra olmadı.

umarım seninki de bu kadarla kalsın, yani klasik alfa nazları.

burcintun

#35
Sağolun arkadaşlar önce yakıtı değiştireceğim sonra Tolgacığım senin dediğini yapacağım. Bakalım ben de meraktan ölüyorum.

burcintun

#36
Arkadaşlar sorunu buldum. Debimetrenin soketini çıkardım. O şekilde çalıştırdım. Sorunsuz eski halindeki gibi çalıştı. Ama enjektör lambası yandı. Sinyal alamadığı için tekrar taktım lamba düzeldi. Ama debimetre ölmüş herhalde. Bunun sebepleri nelerdir? Açık hava filitresinin bozduğunu biliyorum bundan başka neler sebep oluyor?

Cem

#37
Geçmiş olsun Burçin Bey,
Debimetre bozulmuş tespit ettiğiniz gibi. Bu sorun benim bildiğim açık filtre takmaktan kaynaklanıyor,ama benim araçta orjinal filtre olduğu halde,bende geçen ay debimetreyi değiştirdim. PErformansa çok etkisi oldu. Fiyat (1.6 TS için konuşmak gerekirse Bosch servisten 100 YTL'na aldım,montajı kendim yaptım)

burcintun

#38
Ama benim araçta performanstan yana hiçbir sorun yok. Bu nasıl oluyor? Bence kullandığım yakıtla da ilgili diye düşünüyorum. Çünkü bunu sabahları ve uzun süre çalışmadığı zaman ilk çalıştırmada yapıyor. Araç sıcakken marşa bastığımda hiçbir sorun yok.

Cem

#39
Benimde performanstan yana sıkıntım yoktu,daha doğrusu bana öyle geliyormuş,aracım debimetre değişiminden sonra çok rahatları,daha az gaza basarak aynı süratlere çıkmaya başladım. Tüketim de bir miktar düştü.
Sorun Debimetredemidir bilemiyorum ama aklıma birde gaz kelebeği kirlenmiş olabilir diye geliyor.

n/a

#40
quote:

Ama benim araçta performanstan yana hiçbir sorun yok. Bu nasıl oluyor? Bence kullandığım yakıtla da ilgili diye düşünüyorum. Çünkü bunu sabahları ve uzun süre çalışmadığı zaman ilk çalıştırmada yapıyor. Araç sıcakken marşa bastığımda hiçbir sorun yok.



Debimetrenin yaygın bozulma sebebi partikül kirlenmesidir...

Burçin senin debimetrenin bosch koduna bir bakarmısın.. Büyük ihtimal ile 0 280 218 019 olması lazım.. Eğer değilse 2 vidayı çıkarıp içindeki parçanın koduna bir bakıver.. Muhtemelen aşağıda resmini koyduğum ile aynı olması lazım..

Register or Login" border=0>

F 00C 202 030
092 22 2C

Eğer boğaz numarası 0 280 218 019 değilse ve içteki parçanın numaralı üstte yazdıklarım ile aynı ise bu debimetreyi sipariş edip olayı ucuza( 47? ) kapatabilirsin : )


burcintun

#41
Tolgacığım kod aynı bosch dan sipariş vereceğim zaten ama öncelikle bu meleti tamir etme olasılığımız var mı? içini açan var mı? Bir de bunların ömürleri mi var? varyatör gibi.

Alfadanadam

#42
Burçin bey, tamir edebildiğini iddia eden yerler var ama 47 Euro için tamir yerine direk bu parçayı sipariş etseniz daha sağlıklı olur. Üstelik takıp sökmesi çok basit olduğu için fazla zamanınızı da almaz.

ATA

#43
Tamir işini evde bile yapabilirsiniz. Zaten benim bildigim debimetre tamirinde teknik bir işlem uygulanmıyor.
Hemen anlatıyorum:

Debimetrenin üst iki vidasını açıp, asıl parcayı çıkartıyoruz. Üstünde ki kapağı silikonumsu yapıstırıcı maddeden ayırıp kapağı çıkartıyoruz. Kapağı açtığımız da bir elektronik devreyi silikonla kaplanmıs halde buluyoruz.  En altta ufak bir kapakçık daha bulunuyor. O kapakçığıda maket bıçağı gibi ince bir cisimle açıyoruz.
O kapağın altında ise ufak, sarı asıl ölçumu yapan parça bizi karşılıyor :)

Bu açık devreyi, 6-8 dakika sıcak su buharına tutuyoruz. Kulak temizleme çöpleriyle (popix mi ne deniyor ondan işte) en son açtığımız küçük kapakçığın içindeki sarı olan kısmı temizliyoruz. Zaten temizledikten sonra pamuğun ustunun kirlenip, siyah olduğunu göreceğiz.

İçi kuruduktan sonra ufak kapagı içeriye sızdırmadan japon yapıştırıcısı ile, diğer büyük kapağıda sıcak silikon ile kapatıyoruz ve parcayı debimetrenin borusuna vidalarıyla
sabitliyoruz.

En son işlem olarak aracı examiner cihazına bağlayıp hatayı siliyoruz. Ve debimetrenin hata verip vermediğini tekrar kontrol ediyoruz.

Ama kesin sonuc vermiyor onu belirteyim. En son çağre olarak denemenizi oneririm. Deneyipde baska bir marka sitesinde sonuc alan var. Ben yaptım ama cihaza bağlayıp denemedim, evde duruyor.
Bu arada yazdıklarımın teknik olarak biraz sacma olduğunun farkındayım. Çünkü bende 6 senedir elektronik okuyorum :) Alternatifd olarak başarıyla uygulanmıs olduğunu okuduğum için yazdım. Resimlerle anlatmak isterdim aslında ama çok geç artık.


Edited by - ATA156 on 22/10/2007  00:28:49
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

burcintun

#44
Arkadaşlar benim orjinal no da gözüm aldanmış. Benimki 0 280 217 111 boğaz numaralı. Tolgacığım seninki 146 1.6 ve 156 2.0 97- den sonrakilerinmiş. Senin önerdiğini almamda sorun çıkar mı? ECU ya sinyal gönderiminde falan sorun olur mu? Yoksa vereyim siparişi alıp takayım mı? Deneyimi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

n/a

#45
Burçin resmini koyduğum şekilde ( Ata'nın temizlenmesini anlattığı ) içteki parçanın numarası tutuyorsa sorun olmaz.. ucuzu alıp kendi boğazına takarsın olay biter : )

Register or Login" border=0>

Cem

#46
Benim eski debimetre bagajda duruyor,bir fırsat buluca resimli şekilde temizlerim bende. Belki bir işe yarar. Yedekte bulunsun belki lazım olur=)

alfa146

#47
arkadaşlar bi bilgi veriyim rolantiyle ilgili; benim araba yaklaşık 2 aydır sabahları ilk çalıştırdığımda motor 500 devirde 10-15 saniye kadar yumruk yemiş gibi çalışıyordu ve sonra düzeliyordu.
ara tara değiş vs. derken çıka çıka termostatın üzerindeki ısı muşuru çıktı. o muşuru hiç önemsememiştim ama baya bi iş yapıyormuş o küçücük haliyle.
bilginiz olsun diye yazdım.

burcintun

#48
Arkadaşlar şaşıracaksınız ama daha neler bulacağız kendi kendimize. Servisi aramıştım. Bana birkaç şey söyledi sadece debimetreden yapmaz dedi. Ve usta haklıydı. Rölanti sensörü de arızalanmış olabilir dedi. Gaz kelebeği de kirlenmiş olabilir dedi. Dün rölanti sensörünün soketini söktüm tekrar taktım. Araç düzeldi. Ama boğazda ve kelebekte bence kirlenme var. Size daha öncede söylemiştim. Kaç yıllık yakıtımı değiştirdim diye. Bir daha mı tövbeler olsun. Bundan sonra  bilmediğim ekstra katkılı yakıtları depoma koymayacağım.

agucba

#49
quote:

Arkadaşlar benim orjinal no da gözüm aldanmış. Benimki 0 280 217 111 boğaz numaralı. Tolgacığım seninki 146 1.6 ve 156 2.0 97- den sonrakilerinmiş. Senin önerdiğini almamda sorun çıkar mı? ECU ya sinyal gönderiminde falan sorun olur mu? Yoksa vereyim siparişi alıp takayım mı? Deneyimi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.



0 280 217 111: Bu 145 1.7 16V'dekiler ile aynı imiş.

///////////////