Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 1.6TS Katalitik Konvektör İptali

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ATA

Eveeet, 150.000Km ye merdiven dayayan 156'ma katalitik iptali yapmam gerekti ve gene uzuuun uzun araştırmalarım sonucu ulaştığım bilgilerle fazla pahallıya kaçmadan markasız sanayi işi bir uygulama yaptım aracıma ama olsun sonuçtan ciddi memnun kaldım. Benim gibi katalitik iptali yapmak isteyen üyelerimiz için farklı bir klavuz olması açısından bu konuyu açtım. Bilinen başka yöntemler ve farklı fikirler varsa bu sistemi geliştirip daha güzel bir hale sokabiliriz

Daha önce kat. iptali diye bir egzozcu bmw e21 orta susturucu koymuş Uzun lafın kısası ve arabayı kat. gibi boğmaktan başka bir işe yaramamış. Bunu bu gün gördüm =)

Şimdi sıra geldi yaptığım araştırmalardan sonra bulduğum parçalara ve montaj resimlerine.


Orjinal 156 katalitik konvektörü ve orta susturucusu aynı oval tüpün içirsinde yer alıyor.
Register or Login" border=0>

Orjinal katalizatör ve orta susturucu yerine kullandığım parçalar.
Register or Login" border=0>


Şimdi de gelelim bu parçaların özelliklerine:

İlk susturucunmuzun özelliği, iç kısmının alışılagelmiş susturuculardan farklı olarak mağara tipi diye adlandırılan yönlü deliklerden oluşması... Yani, egzoz borularının içersinde sürekli olarak dönerek hareket eden egzoz gazını, deliklerden içeri alarak bize geri basınç sağlıyor ve buda demek oluyor ki, kat. söküldükten sonra ki meşhur 'ölü alt devirleri' geri kazanmamızı sağlıyor. Bu susturucuyu üreticinin yönünü belirttiği şekilde takmamız gerekiyor. Bu sırada bu susturucunun bir özelliği daha ise içi tamamen cam elyaf değil krom tel elyaftan oluşmasıda kalitesini ve ömrünü arttırıyor. Sitemizde adı geçn turbulans tüpü bu olsa gerek... Bu arada parça tamamen krom olduğu için, montaj sırasında gaz altı kaynağı kullanılıyor.
Register or Login" border=0>

İşte delikler!

Egzoz gazının girdiği yerden bakıldığında deliklerin gözükmemesi gerekiyor.
Register or Login" border=0>

Egzoz gazının çıktığı yerden bakıldığı zaman ise delikerin bize doğru bakması gerekiyor. Yönünü bulduktan sonra bu susturucuyu yerine takmak kalıyor.
Register or Login" border=0>

Yerine takılmış hali:
Register or Login" border=0>


İkinci parçamız ise orta susturucu görevini görecek içi gene tamamen tel elyaf olan, yıldız tip kabartmalı orta susturucu. Bu susturucunun herhangi bir yönü yok ve içindeki yıldız tip kabartmalar sadece gazın sıkışmasını sağlıyor. Geri basınç burada söz konusu değil! Bu susturucu montajında ise, ürün galvaniz gibi bir madde olduğu için oksijen kaynağı ile kaynatılabiliyor.
Register or Login" border=0>

4 Adet yıldız tip kabartma bu resimde belli oluyor.
Register or Login" border=0>

Mağara tipi ve Yıldız tip orta susturucuların yerlerine kaynaklanmış hali.
Register or Login" border=0>



SONUÇ: Daha önceleri çevremden duyduğum ve kendim uyguladığım katalizörü iptal edip, yerine bir orta susturucu koyunca (düz mantık) yeterli verimi alamadığımız için ve internette de yeterli bilgi bualamdığımdan hiç üşenmedim 1 haftada sürekli olarak sanayide orta susturucu araştırması yaptım ve uygulamaları elimden geldiği kadar izledim. Mağara tipi olan susturucumunda siparişini verip beklemeye koyuldum. Herkez ss, remuz tak geç diyor ama ben çıkıntı adamım illa kendim bişiler yapacam

Şimdi efendim, katalizörü söktüğümüzde aynı anda orta susturucuyuda sökmüş oluyoruz. E biz düz mantık kurarken bir susturucu söküp yerine bir susturucu takıyormuş mantığını kullanyıyoruz ve hata yapıyoruz. Aslında bu yukarıda anlattığım gibi kat. yerine bir susturucu, orta susturucu yerine de bir susturucu koyduğumuzda yeterki sıkıştırma ve geri basıncı sağlamış oluyoruz.

Sadece bir günlük deneme fırsatımda inanılmaz memnun kaldım, ve hatta ben eskiden alt devirlerde otomobil değil, buharlı tren kullanıyormuşum onu farkettim. Maliyetide max. 120 ytl yi geçmiyor sanayi pazarlığında

1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#1
bizim orta ile kat. bitişik değil yanlız Ata :)
147 lerde farklı anlaşılan..
bu durumda yinede tavsiye ediyormusun bu sistemi ??
yani acaba orj. orta yerine koyduğunu bende harici duran ortayı kesip yerine koysak bi faidesi olur mu acep??


bide ses noldu??

eline sağlık buarada gene uğraşmısın..

Edited by - Can on 03/04/2008  03:01:32

ATA

#2
Aslında çok fazla fark yok sende ayrı ayrı, bendekinde aynı yere sığdırmışlar. Euro3 normları için sizin egzozlarınız bizimkilerden biraz farklı.

Şöyle söyleyebilirim egzozcun lambda sensörünün bozulmayacağını ve hata lambası yakmayacağını söylerse  o mağara tipi olan susturucuyu kesinlikle katalizör yerine tavsiye ederim. Sonraki susturucular senin seçimine kalmış.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Alfadanadam

#3
Helal olsun Ata, ellerine sağlık.

alfa146

#4
Ata eline sağlık güzel olmuş.

Sadece krom susturucunun fiyatı nedir?

AlfistiKerem

#5
Eline sağlık harika olmuş.Güle güle kullan.

junip

#6
ATA şimdi senin süpersprint Osman abinin yaptığı exhaust sesine ne oldu onu bi söyle bize

Edited by - junip on 03/04/2008  12:02:52

ATA

#7
quote:
ATA şimdi senin süpersprint Osman abinin yaptığı exhaust sesine ne oldu onu bi söyle bize


'Supersprint Osman' ustanın ses şimdi 'Ragazzon osman usta' oldu =) Mağara susturucu yüzünden biraz cızırdama var ama benim hoşuma giden tipte cızırdama sadece
ani devirlenmelerde... Cızıtrıyı kesmek için daha kaliteli bir son susturucu kullanmak gerekecek ama ben kesmek istemiyorum o ayrı =)))


quote:
Sadece krom susturucunun fiyatı nedir?


Sanayide iki yerde bulabildim sadece, biri 120ytl dedi diğeri 80ytl dedi =) Serbest piyasa

Herkeze çok teşekkür ederim..
Çok tartışılan bir konu olduğu için yapmak isteyenlere yardımcı olmak için oturdum yazdım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Cem

#8
Eline sağlık Ata,gerçekten merak edilen bir konuydu,kendi aracını kobay olarak kullanmışsın ama  sonuçtada memnun kalman çok iyi olmuş. Bu konuda böyle deaylı bilgi yoktu,araştırmacı kişiliğine hayranım.

ATA

#9
Daha iyisinide ortaya çıkartabilenler olabilir Cem abi, sonuçta ortada bir dyno verisi vs. yok, ama kullanıcı olarak sahidende memnun kaldım daha ilk günden.

İyi dileklerin için teşekkür çok ederim
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

umur

#10
Çok güzel iş çıkartmışsın walla keşke beraber yaptırabilseydik ama param yoktu benim.

İnş gelecek ay yakana yapışçam Ata banada yaptıralım diye

ATA

#11
Hallederiz
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Dentist

#12
Emeğe saygı.
Bravo Kaf Sin Kaf.
Bilim işte böyle araştırıcı kişiler sayesinde ilerliyor.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

serdar_ileri

#13
Bu kadar emeğe ne kadar teşşekkür etsek azdır

ATA

#14
Estafullah, teşekkür ederim.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

erdem1904

Ata başlığını şimdi okuyabildim direk hort  :) çok faydalı güncel olmasında fayda var  ;)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

satoya

Allah belanı versin imageshack tüm forumlarda ki faydalı resim paylaşımlarını aç gözlülük nedeni ile çöp ettin.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco