Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 Turbo Basınç Sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Garrett159R

Herkese Merhaba,

2006 Alfa Romeo 159 1.9JTDm manuel aracımda hangi viteste, hızda veya devirde olduğum farketmezsizin turbo basıncı 1.6 bar a vurduğu anda 1.0 bara düşüyor ve dolayısıyla aniden ivmelenmesi yavaşlıyor araçta yığılma oluyor eğer gazdan ayağımı çekmezsem basınç 1.0 a düştükten 1-2 saniye sonra tekrar 1.6 ya çıkıp 1.6 ya çıktığı anda yine basınç düşüşü oluyor bununla beraber aracın sesinde de çok ufak bir değişiklik oluyor vaktim olmadığı için serviste yüzeysel bir gösterdim pek bir şey göremediler ben turbo hortumların birinde kaçak olduğundan veya wastegate ten şüpheleniyorum daha önce böyle bir sorun yaşayan var mıdır?

Not: Turbo 3-4 ay önce izmir Alfa Teknik tarafından revize edilmiş kendileri ile de görüştüm servise gidip sorunu çözmek için aracı bıraktığımda turbo kaynaklı ise kendilerinin ilgilenebileceklerini ilettiler.

Herkese iyi günler.
2006 159 1.9JTDm Manuel

Alfaholic34

merhaba. aynı durum şuanda benim 159 da da mevcut. problemi halledebildiniz mi ?
2008 159 JTDm Distinctive

Garrett159R

Merhaba,

Turbo hortumunda çatlak tespit ettik hortumu değiştirince düzeldi.
2006 159 1.9JTDm Manuel

Alfaholic34

O zaman bende bi hortumları kontrol ettireyim bakalım teşekkürler cevap için :yukari-ok:
2008 159 JTDm Distinctive

Garrett159R

Turbo hortumu sorununuzu giderdi mi? You are not allowed to view links. Register or Login
2006 159 1.9JTDm Manuel

alperuzi

Eğer araç rölantideyken turbo basınç göstergesi en aşağıda durmuyor, ilk çizgide duruyorsa MAP sensörünü değiştirmeniz gerekecek. Önceden bir konusu vardı forumda, ben kendim alıp değiştirmiştim.

Garrett159R

araç rölantideyken turbo basınç göstergesi en aşağıda duruyordu problem örneğin 1500 devirde dip gaz yaptığımda turbo basınç göstergesi peak en üst noktaya çıktığı anda 0.8 1 bar civarına düşüyordu ve aracın ivmesi kayboluyordu. 1-2 saniye 0.8 1 bar seviyesinde kaldıktan sonra tekrar turbo doluyor 1.5 civarına geldiği anda yine aynısı oluyordu döngü şeklinde
2006 159 1.9JTDm Manuel

Alfaholic34

You are not allowed to view links. Register or Login
Turbo hortumu sorununuzu giderdi mi? You are not allowed to view links. Register or Login
Daha dün servise gidebildim. Radyatör degisikligi oldu bide aynalarin acilip kapanmasında sikintilar vardi onlari duzelttiler. Turboya da baktıklarını ama bi sorun gorunmedigini hatta turbocuya flan gosterdiklerini de soylediler bende maddiyat ve zaman yonunden pek imkanim olmadigi için çok uzerinde duramadim. Ben hala bi yerde kacak olduğunu dusunuyorum ayni durum hala geçerli çünkü. Ilk fırsatta tekrar gidicem durumu tekrar burda paylaşırım mutlaka :clover:
2008 159 JTDm Distinctive

Garrett159R

#8
ben de yakın zaman da tekrar teste çıktım ve sorunun tam anlamıyla çözülmediğini gördüm ilk 4 viteste dip gazda hangi devirde olursam olayım turbo basıncında düşme olmuyor fakat 5. ve 6. viteslerde turbo basıncı dip gazdayken 0.8 - 1.0 bar arasına düşüp tekrar yükseliyor 1.5 1.6 bar a ulaştığında tekrar aynı yere düşüp çıkıyor tekrarlıyor bunu sorunun yazılımsal olduğundan şüphe ediyorum veya wastegate ile alakalı olabilir turbodan olsa ilk 4 viteste de bu durum olurdu diye düşünüyorum ayrıca turbom alfa teknikte revize gördü 3-4 ay önce
müsaitliğime göre servise gidip tekrar bi göstericem ama yakın zamanda götürebileceğimi sanmıyorum yeni bilgiler olduğunda burda paylaşırım

edit: forumda biraz dolaşırken pierburg hakkında yazılar okudum bu valfin sorunlu olması halinde bazı durumlarda basıncı kestiğinden bahsediliyor problem bu valften kaynaklanıyor da olabilir
2006 159 1.9JTDm Manuel

Garrett159R

You are not allowed to view links. Register or Login
Daha dün servise gidebildim. Radyatör degisikligi oldu bide aynalarin acilip kapanmasında sikintilar vardi onlari duzelttiler. Turboya da baktıklarını ama bi sorun gorunmedigini hatta turbocuya flan gosterdiklerini de soylediler bende maddiyat ve zaman yonunden pek imkanim olmadigi için çok uzerinde duramadim. Ben hala bi yerde kacak olduğunu dusunuyorum ayni durum hala geçerli çünkü. Ilk fırsatta tekrar gidicem durumu tekrar burda paylaşırım mutlaka :clover:

Sorun hala devam ediyor ben de turbocoya aracı götürdüm turbo veya wastegate sorunsuz çıktı şuan için bir çözüm bulamadık ek olarak video ekliyorum bu videoda 4. vites yaklaşık 2000 devirde dip gaz basıyorum turbo doluyor ve peak noktada salıyor ayağımı gazdan hiç çekmiyorum. Bu turbo basınç düşüşü aracın ivmesini de etkiliyor haliyle ivmelenme neredeyse yok oluyor bazen

You are not allowed to view links. Register or Login
2006 159 1.9JTDm Manuel

frsarda

aynı problemi yaklaşık 1 ay önce ben de yaşadım. revizyon  turbo basınç valfi değişimi ve map sensörü değişimi ile ancak sorun çözüldü. eğer aracınız yazılımlı bir araç ise bazen yazılım da bu sensörlerde hata verebiliyor.

Garrett159R

aracımda yazılım yok turbo ve wastegate kontrolü yapıldı sorun görülmedi. map ve pierburg sensörlerine bakacağım
2006 159 1.9JTDm Manuel

Garrett159R

Sorunun daha iyi anlaşılması için bir video ekledim videoda 5. vites yaklaşık 2devirde dip gazda hiç çekmeden 3000 devire kadarki turbo basınç değişimi var. (daha düşük viteslerde bu olay daha hızlı oluyor).n75, map ve egr basınç sönsörüne bakıldı. Turbo ve wastegate e bakıldı sorun olmadığı söylendi. araçta egr ve dpf iptali var. Turbonun alt ve üst hortumları değişti. Turbo basıncı düştüğünde aracın ivmelenmesi de neredeyse yok oluyor bu olay her viteste her gaz pozisyonunda ve her hızda oluyor sorunu bulamadık :duvar: desteklerinizi bekliyorum. :clover:

You are not allowed to view links. Register or Login

2006 159 1.9JTDm Manuel

Nickmenza

Enjektör, mazot pompası, map sensörü?

Garrett159R

map sensörü denedik sorun devam etti. enjektör ve mazot pompasını sonraki müsait zamanımda deneyeceğim fikir için teşekkürler
2006 159 1.9JTDm Manuel

Alfaholic34

Tekrar merhaba. bende ki 159 da çingene yazılımı yapılmış daha öncesinde sanırım. saçma sapan değerler girilmiş tüm yazılım elden geçirildi. turbo basınç değerleri düzeltildi hatta hangi devirde hangi pistona ne kadar yakıt ve hava karıştırılıcağını falan bile bozmuşlar. baştan sona orjinale yakın bir yazılım yapıldı bir tık stage 1 oldu bile diyebilirim . yağ basınc sensörü, turbo basınc sensörü ve debimetreyi de değiştirdim. şuanda tam bir italyan aygırı. güç kaybı olmadan 250 260 ları rahat görüyor. şehir içi 12 13 ltreyi görüyordu ortalama yakıt tüketimi şuan sıkıştırmadan kullanıyorum 8,7 civarı. bu ay sonu izne ayrılcam o zamanda uzun yoldaki tüketimini test etmiş olurum.
2008 159 JTDm Distinctive

Garrett159R

sorunun yazılımsal olma durumu da var ben aracımda yazılım yok diye biliyorum. yakıt tüketimim uzun yolda 6.5 7.0 civarı genelde 140-150 kmh civarı giderim. şehir içi de 8-9 yakıyorum istanbul gibi bi yerde. top speed olarak 220 civarı görüyorum daha yüksek hıza çıkmıyor aracım. iyi bi yerde yazılımı sıfırlatıp stage1 yazılım ile deneyebilirim ama yakın zamanda baskı balata volan değişimi gerekti maddiyat açısından yakın zamanda yazılımı deneyebileceğimi düşünmüyorum. uzun yoldaki yakıt tüketiminiz nasıl olacak merak ediyorum
2006 159 1.9JTDm Manuel

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
sorunun yazılımsal olma durumu da var ben aracımda yazılım yok diye biliyorum. yakıt tüketimim uzun yolda 6.5 7.0 civarı genelde 140-150 kmh civarı giderim. şehir içi de 8-9 yakıyorum istanbul gibi bi yerde. top speed olarak 220 civarı görüyorum daha yüksek hıza çıkmıyor aracım. iyi bi yerde yazılımı sıfırlatıp stage1 yazılım ile deneyebilirim ama yakın zamanda baskı balata volan değişimi gerekti maddiyat açısından yakın zamanda yazılımı deneyebileceğimi düşünmüyorum. uzun yoldaki yakıt tüketiminiz nasıl olacak merak ediyorum

1 hafta önce volan+baskı balata değiştirdiğim için söylüyorum maliyeti baya artmış durumda. Sizin tüketim değerlerine bakınca acaba benim araçta da yazılım yok mu diye düşünüyorum. Satan arkadaş EGR DPF iptal stage 1 yazılımlı demişti ve hatta çift çıkış aktif egzoz vs olunca her halde doğrudur diye üstelemedim. Ancak turobo basınç sorunum içi boşaltılmamış DPF yüzünden olduğu ortaya çıkınca ACABA demeye başladım.

Top speed denemedim ancak 240-250 civarına pek çıkaçakmış gibi görünmüyor.
You are not allowed to view links. Register or Login bu hızları gördüğünü söylüyor, kaç devire kadar çıkarıyorsunuz ibreyi? Dizelde çok yüksek devir çevirmedim açıkçası merakımdan soruyorum.
Tüketim değerlerim şehir içi 7-7,5 uzun yolda ise 5,5-6 litre civarı yazılımsız olsa bu değerleri tutturabilir miyim açıkçası bilmiyorum  :-[ 
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Garrett159R

You are not allowed to view links. Register or Login
1 hafta önce volan+baskı balata değiştirdiğim için söylüyorum maliyeti baya artmış durumda. Sizin tüketim değerlerine bakınca acaba benim araçta da yazılım yok mu diye düşünüyorum. Satan arkadaş EGR DPF iptal stage 1 yazılımlı demişti ve hatta çift çıkış aktif egzoz vs olunca her halde doğrudur diye üstelemedim. Ancak turobo basınç sorunum içi boşaltılmamış DPF yüzünden olduğu ortaya çıkınca ACABA demeye başladım.

Top speed denemedim ancak 240-250 civarına pek çıkaçakmış gibi görünmüyor.
You are not allowed to view links. Register or Login bu hızları gördüğünü söylüyor, kaç devire kadar çıkarıyorsunuz ibreyi? Dizelde çok yüksek devir çevirmedim açıkçası merakımdan soruyorum.
Tüketim değerlerim şehir içi 7-7,5 uzun yolda ise 5,5-6 litre civarı yazılımsız olsa bu değerleri tutturabilir miyim açıkçası bilmiyorum  :-[ 


dün bir yerde gördüm tam hatırlamıyorum nerde ama egr dpf iptali yapıp içinin dolu bırakıldığı durum oluyormuş ne kadar doğrudur bilemem. benim aracımda da egr dpf iptali yapılı bu şekilde almıştm ama geçen günlerde uzun yolda deneme amaçlı dpf temizler gibi 3000 devir civarı aracı bir süre sürdükten sonra turbonun daha canlı daha hızlı dolduğunu ve basınç düşüşünün daha az ve basınç düştükten sonra daha hızlı basıncın dolduğunu gördüm. acaba sorun bi yerde kaçak olması yazılımsal vs değil de bir yerde tıkanıklık mı var diye de düşünüyorum artık. Yakın zamanda tekrar bi yola çıkacağım tekrar deneyeceğim öncesi ve sonrası şeklinde video yapıp buraya yüklemeye çalışırım eğer unutmazsam video çekmeyi  :D
2006 159 1.9JTDm Manuel