Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 146 gaza basınca sönen yağ lambası

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kapadok

Merhaba arkadaşlar 1998 model 1.4 tsi 146 sahibiyim. Aracımı sabah çalıştırdığımda bir şey yok. Ancak motor ısındıktan sonra rölantide yağ lambası yakıyor.

Nevşehir'de yaşıyorum ve Alfa ustası yok. O yüzden Fiat ustasına götürdüm. Önce yağ müşürü dediler kayseriden gittim aldım geldim ama sorun düzelmedi. Sonra yağ pompası dediler, Ankara'dan getirttim. Ancak sorunum hala devam ediyor. Usta şimdi de araba motor istiyor diyor. You are not allowed to view links. Register or Login burada 3. maddede motor istemesinden falan bahsetmiyor. Acaba sorun neyden kaynaklanıyor bir bilen var mı? Usta 100 bin lirayı bulur diyor.

murat

Araba yürürken sıkıntı yoksa, Ankaraya gidin derim  :kahve:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

stormvalley

Ankara'ya gitmek doğru tercih gibi.
Bilmeyen birine elletmek en büyük hata olacaktır.
Motor yapılması gerekse bile Alfa Servisinde yaptırın mutlaka.

melih123

Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

ASKHEM

Yağ pompası bozulmuşsa arada bir lambayı yakar üzerine yürüdüyseniz yağ pompasını değiştirseniz bile yatak sarmış olabilir. Usta o yüzden motor istiyor diyordur. Aracın motorundan çekiç vurma sesi geliyor mu?
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

kapadok

Merhaba arabanın yürümesinde bir sıkıntı yok. Ayrıca vurma sesi gelmiyor. Tek sıkıntım rölantide yağ lambası yakması. Telefonla görüştüm ve bu hafta sonu arabayı Ankara'ya götüreceğim. Ankara'daki ustada yataklar boşluk yapmış olabilir o yüzden yakıyordur diyor.

mustafa26

#6
Sabah çalıştırdığınızda sorun olmamasının tek nedeni zengin karışımda çalışmasıdır, devir normal rölanti devrine indiğinde yağ basıncı düşüyor demekki. Yağ basıncını ölçtürerek daha isabetli bir tahminde bulunulabilir. Somut bir veri olmadan yapılan tahmin üzerine tamirat yapılması sizi maddi olarak yıpratabilir.
Rölantideki yağ basınç düşüklüğünün nedeni yağ pompa süzgeci ya da yağ kanallarında tıkanma olabilir, uygun olmayan yağ kullanımı olabilir, karterde sorun olabilir.
Aynısını ben de 145'te yaşadım. Sorunun kaynağı karter çıktı. Aracıma uyumlu olmayan bir karter takılı olduğunu farkettik, yağ pompasının süzgecine çok yakın olduğu için süzgeçle karter arasına giren yağ yetersiz kalıyordu. Karterin orjinalini taktık ve sorun düzelmişti.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999