Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Motör gücü

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Kendi arabamdan çok memnunum, ama eski bir hevesle satılık bir 1997 gtv 2000 v6 turbo ile ilgileniyorum. Aracın beygir gücünü 200hp den 250 hp ye çıkardıklarını söylüyorlar. Öğrenmek istediğim; bu iddia edilen artışı ölçebilir miyim, ve nasıl ?

admin

#1
Maslak sanayide bulunan birkaç yerde Dinamometre ile bu güçleri ölçtürmek mümkündür. İşlemi 100 lira civarında bir paraya yapıyorlar.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

nagash

#2
Dyno ile Hangi devirde ne kadar tork ve güç alabiliyorsun ölçülebiliyor.
Paşaoğlu Tuning maslakta..

Cem

#3
Yanlız modifiye edilmiş bir araçla ilgileniyorsanız, mutlaka geçmişini araştırın detaylı olarak, kazalı yada baştan savma motor yapılımış bir araç sizi sanayiye demir attırabilir.
Bana soracak olursanız orjinal bir Alfa Romeo almanızı tavsiye ederim=)

selim

#4
Gtv v6 tb'lerde 250 beygire ulaşılması pek ala mümkün.Ancak herşeyden önce almak isteidğiniz gtv'yi güvenilir bir dynamo'ya çıkartın derim.Eğer dedikleri gibi 240-250 beygir veriyorsa,bu defa bu güce nasıl ulaştıklarını araştırın.Mantıklı olan egzost sistemi+chip+hava flitresi dir.Tabii bu civarda güç alabilmek için v6 motorun bakımları tam olmalı,motor kompresyonu ile turbo sistemi eksiksiz olmak zorunda.Birde kazalı olmayan bir Gtv almaya özen gösterin,ufak olanlar hariç.
Ben de 1.6 t.s aracımı satıp Gtv v6 tb aldım,Gtv'den çok memnunum tavsiye ederim,kullanmadan ne desem boş,sahip olduktan sonra anlaşılıyor nasıl bir araç olduğu.Umarım ciddi bir sorunu olmayan Gtv alıp aramıza katılırsınız.
Bu arada Master kullanıcı adlı Önder kardeşimiz Gtv konusunda oldukça tecrübeli,sağ olsun gerek aracımı alırken gerekse aldıktan sonra bana bilgi olarak çok yardımcı oldu.
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

n/a

#5
quote:

Yanlız modifiye edilmiş bir araçla ilgileniyorsanız, mutlaka geçmişini araştırın detaylı olarak, kazalı yada baştan savma motor yapılımış bir araç sizi sanayiye demir attırabilir.
Bana soracak olursanız orjinal bir Alfa Romeo almanızı tavsiye ederim=)



Cem çok haklı, her zaman söylüyorum, en iyi yürüyen Alfa, en standart Alfa'dır bence. Orjinali daha makbul...

Örneğin sadece turbo basıncı arttırılarak bişeyler yapılmaya çalışan GTV'ler var ki, zaten oldukça hassas olan sübap ayar işlemi, turbo basıncı yükseltildiğinde çok daha zor hale gelir... 1 arkadaşım aldı böyle 1 GTV ve hala aptal çalışıyo motoru. Bunun dışında turbo hortumlarının ve turbo hortum flanşının düzgün olmasına dikkat etmenizi tavsiye ederim. Turbo devreye girdiğinde hiç ses vermemeli.

agucba

#6
GTV konusunda bence uzmanlaşmış olan Önder'e bir danışmak lazım. Kendisi bu konuda bayağı bir tecrübeli.

///////////////

AlfistiKerem

#7
Valla iyi bir dinamometreye sokulduğu zaman ne kadar beygir verir anlaşılır.Arkadaşlar dinamometre de tork seviyeleri gerçekten tam çıkıyor mu ya?Yaptıran varmı?

master

#8
Eger basarili bir Cold air Intake, guzel bir egsoz sistemi ve basarili bir chip tuning varsa, arac 1.1cont, 1.3 peak basincta 240 hp civarinda guc vermeli. Dinamometrede bunu olcturebilirsiniz.
Aras Abi'nin dedigi gibi sadece turbo basincini artirip 245hp'nin ustune cikmak mumkun, ama bu hic verimli bir yontem degil. Araca chip uygulamadan o hale getirdilerse dikkatli olun. Bir de turbo basincinin uzun vadeli olarak 1.3 bar'in ustune cikmamasi lazim, standart V6 Turbo motorun Garrett T25 ile saglikli calistigi limit 1.3bar cunku. Dolayisiyla chip yaparken de bu basinci gecmemelerine dikkat edin.

Bir de GTV alacaksaniz cok incelemeniz veya cok para ile cok zaman ayirmaniz lazim. Piyasada temiz V6 Turbo bulmak cok zor. Motoru bitmis, turbosunda sorunlar olan, pertten toplanmis(benim rahmetliyi dirilttiler, satarlar yakinda:) ) veya guzelce suslenip puslenmis ama kaputunun altinda veya yuruyeninde bircok sorun olan GTV'lerden uzak durmaniz lazim. Misal ben ilk aldigimda turbodaki sorundan dolayi arac dyno'da standart gucunun dahi oldukca altinda cikmisti, Tolga Abi hatirlar :) Otobanda 156 2.5 V6'yi yakalayamamisti ki normalde araclarin kafa kafaya gitmesi lazim. Oldu da temizini buldunuz diyelim, artik yasindan dolayi illa ki bazi masraflar yapmaniz lazim. Ama Selim Abi'nin de dedigi gibi eger para ve zaman ayirabilirseniz kararinizdan da asla pisman olmazsiniz. Hala GTV kadar zevk verebilecek araclar kendisinden cok daha pahali. Maserati almadiginiz surece daha iyi bir zevki yakalamaniz cok zor.


Edited by - master on 13/03/2008  00:39:05
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#9
Tavsiye edebileceğim standart 1 GTV V6 TB var isterseniz.

Alacağınız otomobil, oldukça sade, ve aslında eski teknoloji 1 araç. Bu yüzden şanslısınız, arıza çıkaracak abuk subuk gereksiz donanımları yok. Klima sistemi düzgün çalışıyor, elektrik problemi de yok ise, iyi 1 aküyle yaşamına devam eder GTV. Ama motor-aktarma-yürür aksam üçlüsüne dikkat. Fren problemi varsa mutlaka çözülür ama özellikle motoru, GTV kullanmış ve iyi bilen birine gösterip denemekte fayda var. Arese V6, çekişiyle ve sesiyle belli eder durumunu. Tekrar söylüyorum, modifiye edilmiş bir GTV alacağınıza, standart alıp, kesmezse kendiniz modifikasyona gitmeniz daha doğru olur. Belki daha pahalıya gelir ama olası sorunlara harcayacağınız paradan daha pahalı olmaz.

Şanzımanda sorun yaşama olasılığı düşük, yürürde ise klasik salıncak-rot-rotil sesleri dışında ömürün tamamlamış amortisörlerle karşılaşabilirsiniz. Ama çözülemeyecek sorun değil bunlar, hepsini değiştirseniz bile 1500 YTL civarı biter iş.

Yeter ki motor düzgün olsun