Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Fren kaliperleri

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Dentist

Fırın boya ile kırmızıya boyanıp,üstüne de alfaromeo stickeri yapıştırılan fren kaliperleri nasıl ve neyle en iyi temizlenir ?

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ATA

#1
Dairesel tel fırça, matkaba bağlanarak temizlik sağanabilir...

Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Cem

#2
Kaliperin üstündeki boya çıkarılmak mı isteniyor,yoksa sadece balata tozları mı temizlenmek isteniyor o konuyu açığa kavuşturursak çözüme kolay ulaşırız.
Boya sökülmek isteniyorsa selülozik tinerle kırmızı boya rahata çıkarılır. Ata'nın dediği gibi dairesel tel fırça çok faydalı olacaktır.
Ama boya kalacak balata tozları-pislikler çıkarılacaksa benzinle-mazotla-gazyağı ile   silinebilir, gayet yeterli temizlik sağlayacaktır.

n/a

#3
benzin-mazot ve gazyağı da kaliperlerdeki boyaları söker tecrübeyle sabittir..

O kaliper tozlarını yapışmadan temizlemek lazım yoksa temizlemek çok çok zor.. Benimkiler de şu an kapkara bir vaziyette.. Belki meguiar's ın Wheel brightener'ı çıkarabilir, yoğun miktarda asit içeriyor jantlardan balata tozlarını çıkarmak için.. Belki kaliperlerde de işe yarayabilir..

Ben yazın yurtdışından özel kaliper boyama seti getirmeyi düşünüyorum.. Birkaç tane kaliteli set buldum.. Bizim yaptığımız tüm boya uygulamaları (o setlerin yanında) aslında yanlış uygulamalar..



Edited by - shame on 07/04/2008  21:31:38

Dentist

#4
Kırmızı boyayı tamamen çıkarmak istemiyorum,sadece ilk boyandığı gün gibi olsun çabasındayım.Acaba yoğun yağ ve kirleri kolayca temizlediğini iddia eden cif power spreyler işe yarar mı ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Cem

#5
Denemekte fayda var ancak ilk günkü parlaklığa ulaşması zor bence, tek çare boyanın tazelenmesi olabilir. Aslında ısıya dayanıklı bir vernik uygulansa boyama sonrası,kirlerin yapışması engellenmiş de olur.

n/a

#6
Set budur:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bu da o setle boyanmış kaliperler:
Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Forumlarda yaptığım araştırmalara göre kullananlar gayet memnunmuş.. Dünya kadar da renk seçenepi var.. Bende yazın bir set getirtip denemeyi düşünüyorum..

Edited by - shame on 07/04/2008  22:50:17

umur

#7
Murat bey temizlerken boyanın çıkmaması biraz zor olur.Bence tozlardan arındırdıktan sonra ince bir kat boya atın.Ben öyle yapmıştım.

alptolga_kose

#8
Konu disi olacak ama bu diskleri ve kaliper leri boyatmasi kaca mal oluyor? (tabiki kaliteli bisey)

n/a

#9
Biyere götürüp 100-150 lira verip boyatabilirsin veya bir yapı marketten bir açık gri (astar için) bir de boyamak istediğin renkte ısıya dayanıklı sprey boya alıp kendin boyayabilirsin.. İkisinde de 9-10 ay sonra balata tozlarıyla kaplı kaliperlerin olacak..

Eğer kendin yapmak istersen sitede kaliperlerini kendi boyayan arkadaşlar var, forumda arama yapıp araştırabilirsin onlar da sana yardımcı olurlar..

Edited by - shame on 08/04/2008  00:31:48

ATA

#10
Turtle waxın jant temizleme spreyi ile kaliperlermi parlatmayı başarmıştım... Deneyebilirsiniz ama ilk günkü gibi olmuyor malesef...
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

onr

#11
quote:

Konu disi olacak ama bu diskleri ve kaliper leri boyatmasi kaca mal oluyor? (tabiki kaliteli bisey)


Ata'yla beraber biz benimkileri boyamıştık.

You are not allowed to view links. Register or Login fikir edinebilirsiniz.

n/a

#12
buarada tiner balatalara zararlı haberiniz olsun..

erhan bnm kaliperlerim hep temiz D-140 gayet başarılı söküyor janttan söktüğü gibi sora basıncıda verince temem :P

ATA

#13
Can senin boyada kaliper boyası diye satılıyordu sanırım. Ben bir foliatec buldum ?35'ya ama değer mi bimiyorum??
Motipin kaliper boyasını almıştım ama değmemişti. İlk haftada simsiyah olmuştu =(
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#14
abi kaliper die geçmio bnm kullandığım soba boyası olarak geçio..
ve ben 2 kat gri 3 kar kırmızı şeklinde yapmıştım hala duruyor..
parlak değil ama bnmkiler..

jant temizleyici kullandığım sürece bi sorun olmuyor balata tozları açısından , altına gri 600C lik attığımdan üstteki 300C lik kırmızının renginide bozmuyor sıcaklık..

kaptan_swng61

#15
Ben her araba yıkayışımda jant temizleyici sıkar elimin yettiğince kaliperleri silerdim.Balata tozlarını tam yapışmadan her sefer yıkamakta fayda var.

admin

#16
Aklıma birden bizim eski eleman Kayhan geldi. Adamın bagajında kocaman bir sepet ve sepetin içi, aracın farklı yerlerinde kullanmak için envai çeşit temizleme spreyleri ve bezleri vardı. Oda her yıkamada ve hatta sıkıldığında, Jant+Kaliper+Disk üzerine bu ayrı ayrı temizleme spreyleri ile temizler parlatırdı.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#17
quote:

Biyere götürüp 100-150 lira verip boyatabilirsin


Bu rakam biraz yüksek değil mi Erhan? O fiyata jant boyuyorlar ..

4 kaliperi 150 liraya boyatacağıma söker kendim boyarım yada 80 liraya fiber kaliper kapağı takarım, tekrar boyama derdi falan kalmaz..

Alfadanadam

#18
quote:

Aklıma birden bizim eski eleman Kayhan geldi. Adamın bagajında kocaman bir sepet ve sepetin içi, aracın farklı yerlerinde kullanmak için envai çeşit temizleme spreyleri ve bezleri vardı. Oda her yıkamada ve hatta sıkıldığında, Jant+Kaliper+Disk üzerine bu ayrı ayrı temizleme spreyleri ile temizler parlatırdı.



Adam farklı ama değişen birşey yok merak etme :)

kaptan_swng61

#19
Vaktiniz varsa kendiniz yapın derim..100-150 lira gibi rakamlara yazık.Sprey boyalar 7-8 lira..Birde astar boya alın tamamdır.Tanıdık lastikçide söktürün lastikleri verin 10 lira tamamı 25-30 liraya maledin.

t_e_m

#20
etrafta kaliperlerini kırmızıya boyayan farklı markalara ait pek çok apaçi araç görüyorum, soğudum olaydan.

kaptan_swng61

#21
quote:

etrafta kaliperlerini kırmızıya boyayan farklı markalara ait pek çok apaçi araç görüyorum, soğudum olaydan.



Alfa Romeo gibi güzel evlatlarda fenada durmuyor ama...yinede size hak vermek lazım..Afedersiiniz b.ktan arabalara yapmıyolarmı

Onur Ozdil

#22
aynen kesinlikle kırmızı rengi artık çekici bulmuyorum.
en son lastik almaya gittiğimde sanayide 2 tane şahinde, cok eski apaçi işi bi bmw de , hatta dümdüz bi polo da bile kaliper disk ne varsa boyamışlar.



Register or Login" border=0>

şöyle birşeye de kimse beğenmedim demez herhalde

tolga_ozhan

#23
Kaliper güzelde, ben jant rengine beğenmedim diyorum. Kırmızı kaliperden bile apachi.

Onur Ozdil

#24
Register or Login" border=0>

"bence" bu krom jantlar bazı renklerle ile uyumlu oluyor.  fakat tabiki burda bu araç 156 dan cok imprezaya benzemiş.

ayrıca ben etrafta bu renk jantla dolaşan fazla apaçi görmüyorum en azından izmirde sanırım çokta ucuz olmadıklarından olabilir.