Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



TURBO TİMER NE İŞE YARAR?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Turbo araçlara uygulanan turbo timer ın ne işe yaradğını bilen arkadaşlar varmı? bilgileriniz için şimdiden teşekkur ederim

n/a

#1
Turboşarjlı araçlarda turboşarjın soğumasını sağlayan zamanlıyıcı. Plastik krom yapı içerisinde kontrol ünitesi bulunmaktadır. Siyah ve kırmızı ışıklar ile çalışma durumunu belirler. 5 dakikadan geriye doğru sayar. Aşırı ısınan turboşarj ünitesi, araç stop edildiğinde ısısını korumakta ve dönmeye devam eder. Araç kontağı kapatıldığında yağlama sistemi devre dışı kalarak, turboşarjın dönmesine imkan verir. Yağsız ve sıcak dönmeden sistem zarar görebilir. Bu sırada turboşarj zamanlıyıcısı devreye girerek turbonun soğuyuncaya kadar çalışmasını sağlar ve soğuma gerçekleşince sistemi kapatır. Kontak sistemine uygulanır. Güvenlik için bir uç el frenine gider, el freni indirilince veya kontak kapatılınca aracı stop ettirir. Ürün metni, Otopol tarafından derlenmiştir

Sercan Keklik

#2
Register or Login" border=0>
ahanda bu Ahmet :) yazısını ztn halil abi yazmış

fakat sonu yanlış :(

"veya kontak kapatılınca aracı stop ettirir. "

Kontakta anahtar olmadıgı zamanda bu ürün calışır. Kontakta anahtar bırakıldıgında bu ürünü takmanın espirisi yoktur. Herkes bekler çünkü.

Bu ürün aracın anahtarını söktügünüzde Turbo timer kaç sn veya dk gösteriyorsa o süre boyunca araç çalışmaya devam eder siz arabanızı kitlemiş evinize gitmişsinizdir ;)


145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

master

#3
Bir de etraftakilerin "abi araba çalışıyo gitme istersen?" , oto yıkamacılarının da "abi kapatıyom araba kapanmıyo?" demelerini sağlamak gibi bir işlevi vardır :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#4
o zaman gerçekten turbo araçlara turbo timer uygulaması şart.aksi takdirde turbo gerçekten zarar görür.Ama anlamadığım şu var ki piyasada bir sürü turbo araç var.turbo dizellerde turbo timer a gerek varmıdır bilmiyorum.Fakat benzinli ve turbo olan bir sürü araç var..vw passatlardaki 1.8t motorlar mesela insanlar bu araçları turbo timer olmadan da kullanabiliyor.nasıl oluyorda bu araçların turboları uzun ömürlü olabiliyor..Halil abininde dediği üzere, Araç kontağı kapatıldığında yağlama sistemi devre dışı kalarak, turboşarjın dönmesine imkan verir. Yağsız ve sıcak dönmeden sistem zarar görebilir.Bu şekilde turbo timersız araçlar bu yağsız ve sıcak dönmeden hatırı sayılır zararlar görmezlermi ...!

n/a

#5
Aslında turbo timer'siz de olur.. Tek yapmanız gereken, araç hareketsiz kaldıktan sonra (devir rölantiye düştükten sonra) bi 30sn kadar beklemek. :)

Sercan Keklik

#6
zaten görüyorlar ahmet doblo-punto ve benzeri araçlara örnek veriyorum bize yakın..

2 sene icinde kesinlikle turboları bozuluyor.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Sercan Keklik

#7
quote:

Aslında turbo timer'siz de olur.. Tek yapmanız gereken, araç hareketsiz kaldıktan sonra (devir rölantiye düştükten sonra) bi 30sn kadar beklemek. :)




Bazı araçlarda aşırı beslemelilerde bu dakka turbo timerda 6 dk ya kdr cıkıyor :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#8
Ya eşşek gibi basarsan... :) Ama normalde 30sn felan. Bir arkadaşımda Impreza var, normal kullanimda 2-3sn felan gösteriyor, basarsa 30-40sn felan.. :)

master

#9
Turbo Timer şart değil aslında , ama arabada beklememek açısından iyi. Aşırı sert kullanımdan sonra bile öyle çok fazla beklemeye gerek yok aslında. 3-4 dakika gösteren turbo timerlar var ama 2 dakika bile yeterli , normal kullanımdan sonra ise 15-20 saniye yeterli.

Bilinçsiz kullanım sonucu dizel , benzinli farketmeden turbosu olan araçların çoğu kısa sürede turbo dağıtıyor. Yani aslında o Passat Turbo sahipleri falan turbolarını değiştiriyorlar da haberin olmuyor :) Bir de mevzu sadece arabayı stop etmeden önce beklemek değil , aynı zamanda arabayı ilk çalıştırdığında da yağlama tam anlamıyla sağlanana kadar turboyu kullanmamalısın.

Aslen bu olay sadece turbo araçlar için değil atmosferik araçlar için de geçerli , aracı çalıştırır çalıştırmaz dipgaz asılan bir sürü insan var , yazık güzelim motora :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#10
quote:

Turbo Timer şart değil aslında , ama arabada beklememek açısından iyi. Aşırı sert kullanımdan sonra bile öyle çok fazla beklemeye gerek yok aslında. 3-4 dakika gösteren turbo timerlar var ama 2 dakika bile yeterli , normal kullanımdan sonra ise 15-20 saniye yeterli.

Bilinçsiz kullanım sonucu dizel , benzinli farketmeden turbosu olan araçların çoğu kısa sürede turbo dağıtıyor. Yani aslında o Passat Turbo sahipleri falan turbolarını değiştiriyorlar da haberin olmuyor :) Bir de mevzu sadece arabayı stop etmeden önce beklemek değil , aynı zamanda arabayı ilk çalıştırdığında da yağlama tam anlamıyla sağlanana kadar turboyu kullanmamalısın.

Aslen bu olay sadece turbo araçlar için değil atmosferik araçlar için de geçerli , aracı çalıştırır çalıştırmaz dipgaz asılan bir sürü insan var , yazık güzelim motora :)



ARTII :)

normal atmosferiklere ARTI bizim TS lerin malum ses yapan parçasıda motrla birlikte yağlandığından hararet göstergesi uygun çalışma sıcaklığına gelmeden mümkün olduğunca basmamak en iyisi..çnkü varyatörde buz gibi ve yağsız çalışmaya başlıyor 3000d/d nin üstünde.
herzmn hararet göstergesi 90 olmadan 3000 max 3500 ü geçmem..genelde max 10 dk da ısınıyor ztn :)


carmaniac

#11
bide turbo timerlar 0 100 0 400 max ulasılan hızlarıda gosterıyo.modele gore degısıyo tabı

147TI

#12
Evet içlerinde civa yardımıya ölçüm yapan modellerde var, aracın ivmelenmesini ölçüyor.

master

#13
HKS'nin turbo timer'ı o tür ölçümler yapıyor sanırsam. Öyle bir sürü ekstra özellik ekliyor çoğu marka. Ama olur da bir gün G'yi ölçen turbo timer çıkarsa ona saygı duyarım :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

tolga_ozhan

#14
Ben GTV'den sonra düşünüyorum bu turbo timer olayını ama aklımda şöyle bir soru var.
Diyelim ki kapattım kontağı çıktım dışarı kapıları kitledim. Motor çalışmaya devam ediyor. Herşey güzel fakat turbo timer motoru stop ettirmeden tekrardan binmek gerekirse zaten çalışır durumda olan motorun durmasını mı beklemek lazım. Yoksa çalışır durumda olan motorun marşını hemen bassak sorun olur mu?

master

#15
Turbo timer'ı takarken o ayar yapılabilir. Arabaya geri binip anahtarı kontağa taktığın anda devam eder gidersin, turbo timer da geri saymayı durdurur. Beklemene gerek olmaz yani. Ama motor stop etmediği sürece marş basmak hoş olmaz :)

Güvenlik amaçlı olarak turbo timer'ı el frenine de bağlayabilirsin. Misal sen araçtan indin gittin, kapıları açık unuttun, birisi arabayı çalışıyor görüp içine bindiğinde el frenini indirir indirmez motor stop eder. Vsvs.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

tolga_ozhan

#16
Çok açıklayıcı oldu Önder sağol.
Piyasada çok değişken fiyat aralığında birçok timer var. Ek özelliğe gerek duymadan basit bir tanesi işimi görür mü? Çünkü 250 dolar da var. 35 TL'de.

master

#17
Yine bilindik markalardan şaşmamak lazım. Ucuz olanlar saçmalayabiliyor bazen, misal doğru düzgün zaman tutamıyor, 10 saniye beklemesi lazımken 2 dakika falan bekliyor, ya da bazı ayarları yapılamıyor vsvs.

Illa ki üst seviye HKS, Apex'i falan almana gerek yok, ama yine ortayı bulmak iyi olabilir :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS