Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Tuv-Turk Arac Muayenesine Giren Oldu Mu?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

babi

#175
quote:

Şimdi benim biraz aklım karıştı, gitmeden önce arabam lpg li olduğu için sızdırmazlık raporu almam gerektiğini biliyorum, peki başka ne belgesi götürmem gerekiyor ki ?


trafik sigortan geçmeyecek.
vergi dairesinden borcu yoktur kağıdı.
eksoz emisyon kartın(eğer yoksa ordada yapıyorlar galiba)
ruhsatların tabiki sızdırmazlık raporun.
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

Jakomo

#176
Kesinlikle katılıyorum Hakan abi, ayrıca bir de ilk etap ta adama olan yaklaşımız ve araca ilgili olup olmamanı da gerçekten öenmli. ben 3 ay önce gitmiştim ve bana da farlarda sapma gerekçesi ile hafif kusurlu verdiler ki sonra dan takma Xenon vardı ve emisyon da yoktu. Hatta normal de motor ve şase nosu okunmyorsa servise geri gönderip matbuu bir evrağı  kaşeli ve imsalı istiyorlar. Ancak bana denk gelen arkadaş ''Abi sen ilgilisini,bunun motor ve şase nosu doğru değilmi, change değil dimi'' sorusuna tabii ki dediğimde tmm abi diğip onayı vermişti. Yani anlayacağınız tip de, davranış da, ilgi alaka da önemli kardeşler !!!!
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

AlfistiKerem

#177
Bakalım benimde 23 Mayısta muayene bitiyor.Pendikdeki istasyon baya rahat diye duydum.

n/a

#178
Ben bu haftasonu muayeneden çıktım. 6 ay gecikmeli muayene yaptırabildim. 30 tl cezası oldu.

hiçbir sorun yoktu. ama arabayı kontrol eden eleman motorun numarasını bulamadı heraldeki kusuru ona bulmuş.

az kusurlu olarak çıktım.

bu arada muayene yaptıracak arkadaşlara tavsiyem randevulu gitmeleri, çok rahat oluyor.

Dentist

#179
Arkadaşlar,15 gün içinde muayeneye gitmem gerekiyor.
Yakında gidenlerden bilgi istiyorum.
Far yıkamasız bi-xenon,cam filmi,yay vs var biliyorsunuz zaten 147 mi çoğunuz...
İstasyon önerilerinizi de eklerseniz sevinirim.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

babi

#180
Doktor yukarda benim yazdıklarımı okursan ben orhanlıyı tavsiye ederim.
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

Dentist

#181
Bu arada muayenede 1 kg lık yeni tarihli yangın söndürme tüpü de istiyorlarmış sanırım.
Gerçekten de gerektiğinde kullanmak üzere mutlaka bulundurmak gerek bence de.
Benimki eski 146 ım için aldığım küçük tip idi,çok da eskidi artık.
Uygun fiyatlı nerede bulunur acaba ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

KAKIRMAN

#182
Yapı marketlerde çok uygun fiyatlara satılanlar var. Örneğin Praktiker de en son gördüğümde 20 tl mi neydi yanlış hatırlamıyorsam...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

babi

#183
Yangın söndürme tüpü herzaman lazım onu arabamdan hiç ihmal etmem.Hatta benim göstermelik zincir bile vardı arabada,
Çeki halatın ve takozunda mutlaka arabada olsun reflektör 2 tane istiyorlar.
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

Alfadanadam

#184
Babamın yarisi muayeneye götürdüm. Öncelikle şunu söyleyeyim eski yoğunluk gitmiş, daha boş şu sıralar. Bu durum sadece Ereğli için geçerli olabilir tabi.

İstedikleri 1 kg.lık yangın tüpü,
ilk yardım seti,
iki adet üçgen reflektör,
geçerli egzos emisyonu,
trafik sigortası.

Toplam 20 dakika falan kaldı içeride.
Hafif kusurlu olarak geçti muayeneyi. Hafif kusur sebebleri;

1.Motor numarası bulunamadı,
2.Sol sis lambası ayarsız.

Motor numarasının bulunamaması nasıl hafif kusur olabilir akıl almıyor tabi.

Dentist

#185
Motor numarası nasıl bulunamadı Bülent?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Alfadanadam

#186
Bulamamış oradaki "uzman" arkadaş :) Zaten aracın yanında duramadığınız için olanları iş bittikten sonra öğreniyorsunuz :)

bohr597

#187
Motor numarasının bulunamaması konusunda ben TUV Türkteki elemana sormuştum. Bu numara kontrolünü devlet kendisi istiyormuş. Bulunamayan araçların istatistiği tutulup devlete aktarılıyormuş. Devlette bunu araç üreticlerine bildiriyormuş diye bana söylemişti.
Not: Ben TUV'ün yalancısıyım
Bor@
Alfa 147 1.6TS vardı sattım.
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="http://img219.imagesha

zaferisgoren

#188
Arkadaslar sanıyorum onceki sayfalarda da deginilmiştir ama yogunluktan bahsedilince bu mesajı yazdım.

Artık TUV'de internetten randevu sistemi var.
Gidip sıra beklemeyin. Ben saat 14:00'e randevu aldım, 13:48'de TUV istasyonuna gittim.
Saat 10'da gelen adamlardan once muayenemi yaptırdım.
14:28'de işimi bitirip çıkmıştım.

Edited by - zaferisgoren on 14/05/2009  02:18:22

Alfadanadam

#189
Hemen ekleme yapayım; henüz tüm istasyonlar internetten randevu sistemine dahil değil maalesef.

Alfisti147

#190
Ben de randevu sistemiyle Dudullu istasonunda yaptırdım. 08.45'de istasyondaydım. 09.50'de herşey bitmişti. Hafif kusur nedenim "Şanzuman: yağ kaçakları var" şeklindeydi. Uzman arkadaşa "Önemli birşey mi?" diye sordum. Keçelerde yağ görmüş. "Servise gitmene gerek yok ama biz yazmak zorundayız" dedi. Alfam kusursuz çıkmadığı için buruldum biraz:((

Alkan

#191
16 mayıs cumartesi hallettim ben de. neden bilmiyorum gittim gölbaşından randevu aldım. biraz uzak oldu ama olsun bakalım. hafif kusur nedenim de kısa far ayarı. kusursuz çıkan var mıdır acaba?

bohr597

#192
147'lerin kusursuz çıkması imkansız. Çünkü motor numarası motor üzerinde kazılı olarak hicbir yerde gözükmüyor.(Plastik kapak altına yazıyordur veya herhangi bir yerde ama onu bilen TUV'de eleman yok).Bu yüzden hep hafif kusurlu olacak :D
Bor@
Alfa 147 1.6TS vardı sattım.
<img class="bbc_img" hspace=7 vspace=5 src="http://img219.imagesha

Alfisti147

#193
Bana motor numarasından kusur yazılmadı. Belki de unutmuştur:)

Alfadanadam

#194
quote:

147'lerin kusursuz çıkması imkansız. Çünkü motor numarası motor üzerinde kazılı olarak hicbir yerde gözükmüyor.(Plastik kapak altına yazıyordur veya herhangi bir yerde ama onu bilen TUV'de eleman yok).Bu yüzden hep hafif kusurlu olacak :D



156'ların motorunda egzos manifoldunun sağ tarafına düşen yerde motorun üzerinde numara mevcut ama görmesi oldukça zor. 147'lerde de aynı motor kullanıldığından aynı yerde mevcut olmalı.

Jakomo

#195
Motor numarası bulunmaması görünebilinmesi ve servis onay kağıdı tam bir muamma zira daha önce Cüneyt kardeşim ile gittiğimizde Cüneytin audisine ile daha önce kardeşimin Q4'ünde motor nosunun görünmemesi üzere ona kusurlu verdiler ve servisten kaşeli imzalı onay yazısı istediler, ancak benden bişi istemediler. Son noktada araç sahiplerini aracın yanına aldıklarında '' uzman arkadaş ''  beni çağırarak abi bunu motor nosunu görememekteyim ancak senin oldukça ilgili ve alakalı olduğunu düşünüyorum ve arabana bakmaktasın, eğer herhangi bir oynama yok dersen ok dicem dedi. cevap: benim arabasına karşı nasıl ilgili olduğumu  söylüyorsun peki öle biri change yapar mı ?? Tmm abi, konu kapanmıştır dedi ve ok diyerek o çıkartmayı yapıştırdı.
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Dentist

#196
Bostancı sanayi sitesinde ya da yakınlarında egsoz emisyon ölçümü yapan yer bilen var mı ?
Bir de oralarda vergi dairesi tam olarak nerede ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

admin

#197
Sanayi içinde var ölçüm yapan yer, vergi daireside sanayinin hemen yanında. Krokide KOOP diye gösterilen kısımlarda.

Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

babi

#198
Ecevitin dükkanın hemen altında ölçüm yapan yer var.vergi daireside yılmazın dükkanın ön tarafı.
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

Dentist

#199
Teşekkürler arkadaşlar.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic