Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 2.0 ts şanzıman upgrade

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

BurhanSEVEN

alfa garaj muttalip usta şanzıman 5. Dişli upgrade 37/35 dişliyi söküp 31/38 dişli ile değiştirdik 5. Vites 2000 rpm de 80 km hız 3000 rpm de 120 km hız 4000 rpm de 160 km hız yapmış olduğumuz çalışamadan sonra son hızımız arttı aynı hızda rpm devirini düşürüp yakıt ekonomisi sağladık şanzıman indirmeye gerek yok sol lastiği söküp sanzıman arka kapağını çıkartıyoruz 5. Dişliye ulaşıyoruz 5. Vites sankromenç ide söktüğümüzde dişlileri söküyoruz ve  31/38 dişliyi takıyoruz temizlik işleminden sonra kapağı takıyoruz o kadar 😉 fotoğraflar daha sonra eklenecektir

Sercan Keklik

ilk konu, ilk paragraf reklam..

Kendinizi bi tanıtsaydınız keşke
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

TRSemih

80 km/h'de 2100 devir çeviriyor zaten. 100 devir için gereksiz uğraş bence.
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

e.ateskaya

You are not allowed to view links. Register or Login
alfa garaj muttalip usta şanzıman 5. Dişli upgrade 37/35 dişliyi söküp 31/38 dişli ile değiştirdik 5. Vites 2000 rpm de 80 km hız 3000 rpm de 120 km hız 4000 rpm de 160 km hız yapmış olduğumuz çalışamadan sonra son hızımız arttı aynı hızda rpm devirini düşürüp yakıt ekonomisi sağladık şanzıman indirmeye gerek yok sol lastiği söküp sanzıman arka kapağını çıkartıyoruz 5. Dişliye ulaşıyoruz 5. Vites sankromenç ide söktüğümüzde dişlileri söküyoruz ve  31/38 dişliyi takıyoruz temizlik işleminden sonra kapağı takıyoruz o kadar 😉 fotoğraflar daha sonra eklenecektir

Bu işlemi yaparken bende oradaydım güzel bir işçilik oldu. Matematiksel hesaplar yapıp duruyordun  :)
Mk1 147 Dist.
Mk1 156 1.6 Ts
Mk2 156 Dist.
159 1.9 JTD Dist.
Mk2 147 Dist.

yigitekimdemir

iyi de hali hazırda 5. viteste 90 km hızdan yukarısına ani tırmanmakta çok zayıf kalan 2.0TS motorda bu kadar düşük devir paso 4'e atmayı gerektirmeyecek mi?

5. vitesin fena olmayan oranıyla oynamak yerine 2. ve 3. vites arasındaki tam 1500 devirlik fark kapatılsa daha işe yarar olabilirdi. 2. vites 4000'de vites atıyorum ancak 3. viteste 2500'e geliyor. Daha önce 3.'e atınca da araba çekmiyor :D
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

nanotechmilas

bu son vites disli olayini bende dusunuyorim ama tam olarak yarari ve zarari nasil aciklayabiljriz

SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Bandırmalı

Yaklaşık 4/5 yıl önce Mk1  156 ile tempra dişlileri ile yaptığım değişiklik ile araç boş evet faydalı, ancak dolu ( 4 yolcu) yaptığım denemelere mecburen vites düşürmeniz gerekir.

Tek seyahatlerde ekonomi evet, performans hayır net bir şekilde tecrübe ile sabittir.
Ekonomi ile kastınız sadece yakıt ise ok. ama hem tasarruf hem sürat olmuyor..
Bir şeylerden feragat etmek gerekiyor...
06 EF 773 2006 159
ALFA AŞKI CEHENNEM BUZ TUTANA KADAR..


[url="https://www.alfistiturkey.net/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/06-ef-773-artik-istanbul'da/msg442414/#msg442414"]https://www.alfistiturkey.net/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/06-ef-773-artik-istanbul'da/msg442414/#msg442414[/url]

Alsift140

5. Vitsi buyutmek yerine 6. Vites calismasi daha mantikli fibi

ozroztrk

You are not allowed to view links. Register or Login
bu son vites disli olayini bende dusunuyorim ama tam olarak yarari ve zarari nasil aciklayabiljriz
SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
5.vites dişlisini değiştirmek,eğer ki çok sık şehirler arası yol gidiyorsanız, ve aracın bağırmasını istemiyorsanız yapılabilir bir uygulama.. You are not allowed to view links. Register or Login arkadaşımızın dediği gibi dişliyi büyüttüğünüzde rampalarda çoğu zaman 5.vitesten 4 .vitese düşmek zorunda kalacaksınız. Bunun dışında uzun yolda 120km/h de 3000 devirde gitmek ekonomi getirecektir..

nanotechmilas

sehir icinde ne gibi dez avantajlari var ve ani hizlanmalarda falan ne gibi avantaj ve dez avantajlari var

SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ozroztrk

You are not allowed to view links. Register or Login
sehir icinde ne gibi dez avantajlari var ve ani hizlanmalarda falan ne gibi avantaj ve dez avantajlari var
SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sehir içinde düz yolda gittiğiniz zaman araba eski gidişine nazaran daha baygın bir şekilde gidecek. Dişliniz büyüdğü için 5.viteste aracın ivmelenmesi daha yavas olacak. 

octinum

Güzel fikir bence, elinize sağlık diyeyim. Başta reklam kokuyor diye yazmamıştım ama belki ben bile düşünebilirim. 3000 devirde 128'le giden Vectra'dan sonra biraz yüksek devir hissettiriyor Alfa. :)

Şehir içinde değil de uzun yolda hızlanma eksiği hissettirir gibi. Şehir içi hızları hızlanmak için 4. vitesi kullanmaya uygun. Düşüveririz 4'e. Şehir dışında sollamaya çıkarken vites düşme ihtiyacı konforu azaltabilir.

Yukarıda arkadaşımız söylemiş: Bir şeylerden feragat etmek gerekiyor. :)

rebeloghy

Orijinal oranları ile 120km/h hızda devir ne oluyor peki 1.6 ve 2.0 da :) ?

OnurG

1.6 da 120 ile giderken yaklaşık, 3600-3800 gibi oluyor...


admin

Gereksiz bir başlık ve mesaj olmuş. Konuyu açan üye zaten mesajı yazdığı günden sonra bir daha foruma uğramamış. Forumda tekrardan üye temizliği yapmanın vakti gelmiş demektir. Uygun bir zamanda neşteri elimize alıp kötü huylu urları temizleyeceğiz.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ASKHEM

Merhaba,

        156 2.0 aracımın şanzımanını komple çıkartıp örneğin Fiat bravo 1.4 lerin 6 vitesli şanzımanını takabilir miyim ? Bravolarda 150 beygir tjet kullandım daha önce vites oranları çok güzeldi. 156'nın vites araları hem çok kısa hemden çok bağırıyor. Son hızı da 200km. Deneyen yada bilen birileri cevaplarsa sevinirim.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.