Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



3000k ve 4300k xenon arasında tereddüt

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

Aydınlatma konusunda uzmanlara danışmak istedim.

145'imize zamanında takdırdığım xenonların artık eskisi kadar iyi aydınlatmadığını düşünüyorum. Bu sebeple sadece ampulleri değiştirme yoluna gideceğim. İnternette uygun fiyatlı yedek aksamlar var. Ancak bir konuda tereddüt yaşıyorum.

Şu anda kullandıklarımız 6000k (zamanında 4300k bulamadığım için mecburiyetten almıştım). Bunları 4300k ile değiştirmeyi düşünüyorum, ancak bir de 3000k alternatifi var ki bunun ne kadar sarı yanacağı konusunda biraz tereddüdüm var. Beyazlık veya sarılık konusundan ziyade benim için hem görmenin yanında diğer trafik katılımcılarını rahatsız etmeme taleplerim var. Mercekli farlar olduğu için rahatsızlık verme durumunu bertaraf edebilirim. Yani kısaca keyaz yanmış, hafif sarı yanmış çok önemli değil. Ancak sarılık, eğer 70'ler ve 80'lerdeki fransızlar gibi ise, bu tabiki istemeyeceğim bir durum.

Bu konuda tecrübesi veya bilgisi olan varsa ve bilgilerini paylaşırsa, memnun olurum.

///////////////

universeee

Abi kendi farıma mercek takma projem olduğu için son zamanlarda biraz okuma ve araştırma yaptım. Genel olarak yorumların üzerinde birleştiği nokta şu ki: 4300K renk olarak rahatsız edici bir sarı ışık vermeden en verimli aydınlatmayı sağlıyor. 4300K'den sonra da aydınlatmanın giderek azalmaya başladığını belirtiyorlar.

Mantık yürüttüğüm zaman ise 3000K'nın ciddi derecede sarı hale dönüp aydınlatma konusunda başarılı performans vermeyeceği sonucunu çıkarıyorum.

Yazdıklarım şahsi tecrübem değildir, okuduklarımdan çıkardığım bilgidir sadece. Konuda tecrübeli olanlar varsa ben de ekstra faydalanmak isterim.

Şurada ise daha önce bakmış olduğum bir tablo var:
2005 Alfa Romeo 147 1.6TS Distinctive 2013-2016
2013 Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna 2016 - ...

Ormanci

Bildiğim kadarıyla 3.000K'lık orijinal bir xenon değeri yok. Yani bu ampuller çakma oluyor kısaca.
Ya da belki ilk ilk ilk xenon farlarda kullanılmış olabilir. O yüzden pek rağbet etmeyin derim.

Bunun haricinde 3000k sarı ışık kabul edilebilir. Sarı ışık yanlış söylemiyorsam dalga boyu en fazla olan ışık. Bu yüzden Kelvin değerleri arttıkça mora giden ışıklar neredeyse önünüzü bile göstermez hale geliyor.

Yine bu dalga boyu muhabbeti yüzünden sarı ışık sis farı olarak kullanılır. Ancak niyeyse günümüzde sarı sis farı kullanımı yasaklanmış.
Çünkü aslında yağmur, sis vb. gibi ortamlarda sarı ışık en fazla yolu kat edip en uzağa o gidebiliyormuş. Sarı ışık da 3000k gibi bir değerde çıkıyor.

Mesela Osram AllWheather ampulleri sarımsı ışıklandırma yapar, siste kullanma tecrübem olmuştu, kısa farla manyak bir ışık hüzmesi göründü, resmen sisi yardı geçti ve öyle gittik, arkadaşla ağzımız açık kalmıştı. Normalde başka far olsa siste kapatmanız lazım çünkü önünüzde ışıma yapar, hiçbirşey göstermez.

Tercih sizin tabi yine ama xenon için en makbulü yine 4300k gibi değerler.
Ben Cool Blue Intense D2S kullanıyorum ama 5000k, ondan bile çok memnun olmuyorum bazen. Ampullerden birine birşey olsa, anında Silverstar veya Nightbreaker Unlimited alacağım.

agucba

3000k ile ilgili şöyle iki tane video var. Eğer bunlar gibi bulabilirsem sanırım 3000k alırım. Yoksa mecburen 4300k'da karar kılmam gerekir. İkinci video ralli araçlarında kullanılanlardan olduğu için yine de çok fikir vermez.




///////////////

wolkanku

abi 3000k d2s yazdığın durumda google görsellerde gerçek aydınlatma rengi var;



4300 ile renk farkı



'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Alfadanadam

Aydınlatması muhakkak daha iyidir ama bu da hepten sarı be.
Orjinallerde 4300K kullanılıyorsa vardır bir bildikleri diyorum.

ATA

4300k varken 3000k gereksiz  bence.

156'da 4300k kullaniyorum, gtv'de değişiklik olsun diye 5000k aldim. Satin aldiğimda 6000k var idi. Tek tercihim 4300k olur.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ATA


You are not allowed to view links. Register or Login
Bildiğim kadarıyla 3.000K'lık orijinal bir xenon değeri yok. Yani bu ampuller çakma oluyor kısaca.
Ya da belki ilk ilk ilk xenon farlarda kullanılmış olabilir. O yüzden pek rağbet etmeyin derim.

Bunun haricinde 3000k sarı ışık kabul edilebilir. Sarı ışık yanlış söylemiyorsam dalga boyu en fazla olan ışık. Bu yüzden Kelvin değerleri arttıkça mora giden ışıklar neredeyse önünüzü bile göstermez hale geliyor.

Yine bu dalga boyu muhabbeti yüzünden sarı ışık sis farı olarak kullanılır. Ancak niyeyse günümüzde sarı sis farı kullanımı yasaklanmış.
Çünkü aslında yağmur, sis vb. gibi ortamlarda sarı ışık en fazla yolu kat edip en uzağa o gidebiliyormuş. Sarı ışık da 3000k gibi bir değerde çıkıyor.

Mesela Osram AllWheather ampulleri sarımsı ışıklandırma yapar, siste kullanma tecrübem olmuştu, kısa farla manyak bir ışık hüzmesi göründü, resmen sisi yardı geçti ve öyle gittik, arkadaşla ağzımız açık kalmıştı. Normalde başka far olsa siste kapatmanız lazım çünkü önünüzde ışıma yapar, hiçbirşey göstermez.

Tercih sizin tabi yine ama xenon için en makbulü yine 4300k gibi değerler.
Ben Cool Blue Intense D2S kullanıyorum ama 5000k, ondan bile çok memnun olmuyorum bazen. Ampullerden birine birşey olsa, anında Silverstar veya Nightbreaker Unlimited alacağım.

Bende sislerden osram allweather plus kullaniyorum. Ancak artik üretimden kalkmiş :(

Hem silverstar hemde nightbreaker'ı aynı farda kullanmiş biri olarak silverstar'a verilen para çöpe gider, ama nightbreaker parasini sonuna kadar hak eder. Plus versiyonu daha uzun ömürlü imiş bu arada. Bendeki normal tip.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

milano 75

3000k sis için normal farlar için değil.bildiğiniz sapsarı,günışığı değil.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Anıl

Fabrikasyon çıkan araçların xenonları 4100-4300K arası değişiyor. Diğer renkler boyama ile elde ediliyor, zamanla boyada açılma da gerçekleşiyor. 3-4 senedir kullandığım 6000K xenon ampuller vardı,birisi patlayınca yine 6000K aldım, eskisi diğerinin yanında 4300K gibi kaldı,rengi açılmış. Bence 4300K!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

master

Abi polemiksiz 4300K.

6000K bence en güzel aydınlatma rengini veriyor, ama konu şekil değil de sağlık ise 4300K en ideali. Zamanında GTV'de 4300K Philips kullandım, rezalet orjinal aydınlatmanın ardına ilaç gibi gelmişti.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

fatihcan

Bende Philips 4300K kullanıyorum, gayet memnunum tavsiye ederim.
2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-2022)
2016 Giulietta 1.6 JTDM Super TCT (2022-....)

Zafo

Selamlar,
Bugün itibariyle ben de bir Alfisti oldum, 147 modeli ile. Bu xenon'lar araçlarda problem çıkarıyor mu? Bugüne kadar hiç Alfa kullanmadığım için emin olmak adına soruyorum.
Ben de 4300'lük xenon düşünüyorum. Bir de tavsiye edebileceğiniz bir yer varsa İstanbul'da, gidip oradan satın alıp taktırayım.
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login
Selamlar,
Bugün itibariyle ben de bir Alfisti oldum, 147 modeli ile. Bu xenon'lar araçlarda problem çıkarıyor mu? Bugüne kadar hiç Alfa kullanmadığım için emin olmak adına soruyorum.
Ben de 4300'lük xenon düşünüyorum. Bir de tavsiye edebileceğiniz bir yer varsa İstanbul'da, gidip oradan satın alıp taktırayım.

İlker Kemal Bikeç diye aratın Google'da. Telefonu falan çıkar. Görüşün. Farlarınız muhtemelen meeceksiz. O şekilde takıpta milleti kör etmeyin. İlker Kemale mercek montajı yaptırıp bi-xenon yaptırın.


Sent from my iPhone using Tapatalk


ealprsln

Merceksiz fara Xenon yaptırmamanızı tavsiye ederim.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Ormanci

Philips diye kullandıklarınız da hem Philips değil hem de 4.300k değil bu arada...

Philips'in yurtdışında dönüşüm kitleri varmış aslında, bu işin legal olduğu ülkeler için, ama Türkiye'ye gelenlerin alayı çakma. Bi ara baya araştırmıştım, kodlar vs.'ler var, ülkeye gelenlerde hiçbir şey yok. Güya üzerine kod yazmışlar ama 6000'in kodu yazıyor, yanına 4300 demişler falan. Herşey hatalı, yani kısaca çakma :)

Gerçek xenon istiyorsanız mercek dönüşümü yapıp D2S, D1S gibi ampuller ve balastlar kullanacaksınız. En güzeli bu.

Zafo

Farları aşağı baktırdıktan sonra merceksiz fara Xenon taktırmak bence bir problem oluşturmaz. Sonuçta farlar artık eski arabalar gibi puslu veya dağıtıcı farlar değil. Bu yüzden nereyi hedefliyorsanız orayı gösteriyor, dağılmıyorlar.
Eski arabalarımda da mercek yoktu ve xenon taktırmama rağmen herhangi bir sıkıntı yaşattırmadım şoförlere.
Tek merak ettiğim genel de sonradan takılma xenon'larda problem yaşadım, arıza ve hata kodu verdi araçlar. 147'de de aynı problemi yaşar mıyım onu soruyorum.
Bir de sonuç olarak sonradan takılan xenon'lar ve mercek farlar muayneden geçmiyor, yukarı aşağı ayarlanma olmadığı için.
Xenon'u hiç değilse söker sonra takarım ama merceğin işi daha çok zor, sök tak.
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

Gouki

Mercekli ve merceksiz farkı aşağıda. Polis görevini yapsa diyeceğim de nerdee...


hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login
Farları aşağı baktırdıktan sonra merceksiz fara Xenon taktırmak bence bir problem oluşturmaz. Sonuçta farlar artık eski arabalar gibi puslu veya dağıtıcı farlar değil. Bu yüzden nereyi hedefliyorsanız orayı gösteriyor, dağılmıyorlar.
Eski arabalarımda da mercek yoktu ve xenon taktırmama rağmen herhangi bir sıkıntı yaşattırmadım şoförlere.
Tek merak ettiğim genel de sonradan takılma xenon'larda problem yaşadım, arıza ve hata kodu verdi araçlar. 147'de de aynı problemi yaşar mıyım onu soruyorum.
Bir de sonuç olarak sonradan takılan xenon'lar ve mercek farlar muayneden geçmiyor, yukarı aşağı ayarlanma olmadığı için.
Xenon'u hiç değilse söker sonra takarım ama merceğin işi daha çok zor, sök tak.

Ben hala yanlış düşündüğünüzü söyleyeceğim. Meeceksiz xenon trafikte size kat kat küfür olarak geri dönecektir emin olun. Sonuçta içinde reflektör var. Siz ne kadar aşağı eğerseniz eğin. Mercekte ise muayene sırasında sadece ampulleri söküp normal ampulleri bant, vs... Ile geçici olarak sabtlemek sorunu çözer. Nitekim forumda öyle yapan arkadaşlarımız var.


Sent from my iPhone using Tapatalk


universeee

You are not allowed to view links. Register or Login
Farları aşağı baktırdıktan sonra merceksiz fara Xenon taktırmak bence bir problem oluşturmaz. Sonuçta farlar artık eski arabalar gibi puslu veya dağıtıcı farlar değil. Bu yüzden nereyi hedefliyorsanız orayı gösteriyor, dağılmıyorlar.
Eski arabalarımda da mercek yoktu ve xenon taktırmama rağmen herhangi bir sıkıntı yaşattırmadım şoförlere.
Tek merak ettiğim genel de sonradan takılma xenon'larda problem yaşadım, arıza ve hata kodu verdi araçlar. 147'de de aynı problemi yaşar mıyım onu soruyorum.
Bir de sonuç olarak sonradan takılan xenon'lar ve mercek farlar muayneden geçmiyor, yukarı aşağı ayarlanma olmadığı için.
Xenon'u hiç değilse söker sonra takarım ama merceğin işi daha çok zor, sök tak.
Mercek montajı yapılmış farlar muayeneden geçiyorlar tabi içerisinde arabanız standart ampul olarak ne kullanıyorsa onu takarak gittiğiniz zaman. Normalde halojen ampul kullanan bir arabanın farına mercek montajı yapıp xenon kit takmadan standart halojen ampulle giderseniz sıkıntı yaşamazsınız. En azından geçtiğimiz aylara kadar bunu yapanlardan duyduklarım öyleydi son zamanda bir değişiklik olmadıysa. Orjinal xenon olmayan arabanızda zaten ister mercek olsun ister olmasın xenon kit takılıysa her türlü kalırsınız.
2005 Alfa Romeo 147 1.6TS Distinctive 2013-2016
2013 Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna 2016 - ...

ealprsln

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Farları aşağı baktırdıktan sonra merceksiz fara Xenon taktırmak bence bir problem oluşturmaz. Sonuçta farlar artık eski arabalar gibi puslu veya dağıtıcı farlar değil. Bu yüzden nereyi hedefliyorsanız orayı gösteriyor, dağılmıyorlar.
Eski arabalarımda da mercek yoktu ve xenon taktırmama rağmen herhangi bir sıkıntı yaşattırmadım şoförlere.
Tek merak ettiğim genel de sonradan takılma xenon'larda problem yaşadım, arıza ve hata kodu verdi araçlar. 147'de de aynı problemi yaşar mıyım onu soruyorum.
Bir de sonuç olarak sonradan takılan xenon'lar ve mercek farlar muayneden geçmiyor, yukarı aşağı ayarlanma olmadığı için.
Xenon'u hiç değilse söker sonra takarım ama merceğin işi daha çok zor, sök tak.
Mercek montajı yapılmış farlar muayeneden geçiyorlar tabi içerisinde arabanız standart ampul olarak ne kullanıyorsa onu takarak gittiğiniz zaman. Normalde halojen ampul kullanan bir arabanın farına mercek montajı yapıp xenon kit takmadan standart halojen ampulle giderseniz sıkıntı yaşamazsınız. En azından geçtiğimiz aylara kadar bunu yapanlardan duyduklarım öyleydi son zamanda bir değişiklik olmadıysa. Orjinal xenon olmayan arabanızda zaten ister mercek olsun ister olmasın xenon kit takılıysa her türlü kalırsınız.

%100 doğru
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
Farları aşağı baktırdıktan sonra merceksiz fara Xenon taktırmak bence bir problem oluşturmaz. Sonuçta farlar artık eski arabalar gibi puslu veya dağıtıcı farlar değil. Bu yüzden nereyi hedefliyorsanız orayı gösteriyor, dağılmıyorlar.
Eski arabalarımda da mercek yoktu ve xenon taktırmama rağmen herhangi bir sıkıntı yaşattırmadım şoförlere.
Tek merak ettiğim genel de sonradan takılma xenon'larda problem yaşadım, arıza ve hata kodu verdi araçlar. 147'de de aynı problemi yaşar mıyım onu soruyorum.
Bir de sonuç olarak sonradan takılan xenon'lar ve mercek farlar muayneden geçmiyor, yukarı aşağı ayarlanma olmadığı için.
Xenon'u hiç değilse söker sonra takarım ama merceğin işi daha çok zor, sök tak.
75 de merceksiz xenon kullandım,tavsiye etmem.eski araçlar gibi demişsiniz ama asıl yeni nesil farlarda xenon mercekli değilse göz alır.eski nesil farlarda h4 tek ampul kullanılır,hem farın içinde ışığın tasa dağılıp yansıması için bi far şapkası hemde xenon ampulde bi şapka vardır.karşıdan bakan ampulle gözgöze gelmez.h7 tip kısa ampullerde ampul şapkası olmadığı için direk xenon un parlak ışığına bakarsınız ,kaynağa bakar gibi.en önemliside hiçbir şekilde düzgün aydınlatmayı yakalayamazsınız.çok masraf etmeden yapmak isterseniz You are not allowed to view links. Register or Login  arkadaşın aldığı çin işi bixenon seti alın ,direk takın kesinlikle çok memnun kalırsınız.aynısını 75 de kullanıyorum şu an ve orjinal aydınlatmadan iyi,merceksiz halinden 10 kat iyi ;)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Zafo

Paylaşım ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
Eğer hoşuma giderse duruşu vs mercek yaptıracağım. Yoksa orj haliyle gezmeye devam.
Bu arada ledli stop vs olan var mı? İnternette çıkmıyor satış yok hiç. Acaba ledli stop deneme yapan oldu mu hiç merak ettim.
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

milano 75

alfa için o tarz aksesuarlar ne  tr de ne yurtdışında yok.neticede çok yaygın araçlar değiller ,böyle sonradan imalat şeyler aracın piyasadaki çokluğuna,yakalanacak satış adedine göre falan yapılır.yaptırılırmı yaptırılır ama kaliteli bi led stop için verilecek paralara yazık.bunu kendimde heves etmiş çıtırdan bişeyler denemiş biri olarak yazıyorum,kesinlikle o paralar çok daha önemli şeylere harcanabilir.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Rotweiler

Kısacası işin özeti şu:

Kelvin değeri yükseldikçe, lümen düşer, aydınlatma azalır.
Anyone can drive a fast car, but only few can drive a car fast.
|||||||||||||||