Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Chip Tuning Neler Kazandırıyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Onur

Birinci kademe modifiye işlemlerinden olan chip tuning motor gücünü en az yüzde 5 artırıyor


Modifiye sektörü son bir kaç yıldır büyük bir hızla gelişiyor. Türk tüketicisinin tepkisi hayli yüksek. Geçmişte yabancı kaynaklarda gördüğümüz başkalaşmış otomobillere artık ülkemiz yollarında da rastlıyoruz. Hemen hemen herkesin birinci modifiye adımları içerisinde uyguladığı chip tuningin temelinden ne yatıyor? İşlem nasıl gerçekleşiyor? Sizler için chip tuning operasyonlarını mercek altına yatırdık…

Günümüz otomobilleri elektronik sistemlerle kontrol edilen motorlara sahip. Motorun performans, emisyon ve tüketim değerleri işletim sistemi içerisindeki küçük bir chip tarafından ayarlanıyor. Chip tuning, bu chipin yeniden programlanması anlamına geliyor. Bu programla motorun gizli kalmış gücü ortaya çıkarılıyor. Fakat yanlış bir programla performansı düşen hatta hiç çalışmayan bir otomobille bile karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle bu işlem mutlaka bilgili kişiler tarafından gerçekleştirilmeli…



Gizli gücü ortaya çıkarın

Otomobilin yarı iletkenlerden oluşan elektronik beyni değişik iklim koşullarında bile motora zarar gelmesini engelleyebilecek ve yeterli performansı sağlayabilecek şekilde çalışmasını sağlamakla görevlidir. Beyin kalitesiz yakıtla, kavurucu sıcaklarda ya da hava basıncının azaldığı dağlık bölgelerde motorun zarar görmeden çalışması için gerekli emirleri verir. Eğer otomobilinizi tolerans gerektiren bu gibi durumlarda kullanmıyorsanız chip tuningi gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Böylece motoru değişken koşullarda korumak için bırakılan toleransları geri alabilir ve motorunuzu güçlendirebilirsiniz.

Motor gücünü artıran bu yöntemin faydası genellikle yüksek devir seviyelerinde hissedilir. Düşük devirlerdeki performans artışıysa hissedilemeyecek kadar azdır. Bu konudaki tek istisna motorun gaz pedalı hareketlerine daha duyarlı hale gelmesi. Chip tuningde çoğunlukla devir kesiciye müdahale edilerek daha yüksek devir yapması sağlandığından performans artışı belirgin bir biçimde hissedilir.



Her otomobile chip tuning uygulanır mı?

Öncelikle chip tuning uygulanacak otomobilin motoru ve elektrik sistemlerinin kontrol edilebilmesi gerekiyor. Eski nesil karbüratörlü mekanik motorlarda yeniden programlanabilecek bir chip bulunmadığından chip tuning işlemi gerçekleştirilemiyor. Atmosferik benzinli motorlarda chip tuningle elde edilen güç miktarı 4-6 HP’yi geçemiyor. Atmosferik eski nesil dizel motorlardaysa hiç bir kazanç elde edilemediğinden chip tuning yapılmıyor. Benzinli turbo motorlardaysa ciddi anlamda güç kazancı yaşanıyor. Elektronik bir program sayesinde turbo basıncı, benzin miktarı, ateşleme ve devir kesicide oynamalar yapılabiliyor. Bunun sonucunda yüzde 35'lere varan oldukça hissedilir bir performans artışı sağlanıyor. Aynı şekilde turbo dizel motorlarda da aynı oranlarda güç artışı yaşanıyor.



Chip tuningin faydaları ve zararları nelerdir?

Chip tuning yapılmış bir motor gaz pedalından gelen emirlere daha hızlı reaksiyon gösterir. Yüksek devirlerde güç artışı yaşanır böylece performansta yükselir. Ancak performansı hissedebilmek için yüksek devirlerde kullanım tarzı benimsenirse yakıt tüketiminin yükseldiği görülür. Normal kullanımdaysa yakıt tüketimi 100 km’de 1 ile 1.5 litre arasında azalabilir.

Chip tuning yapılmış bir otomobil servislerdeki bilgisayarlı elektronik test aletine bağlandığında göstergede "elektronik kumanda sistemi hatası" ya da "kilometre sınırlamasıyla oynanmış" ibareleri görülebilir. Bu nedenle otomobilin halen süren garantisi var ise bu iptal edilebilir. Chip tuningin en büyük tehlikesi sıcak bir havada düşük kaliteli yakıtla ve araç tam yüklüyken tam gaz seyredildiğinde motorun yanma riski olarak belirtilebilir. Yeterince iyi olmayan chip tuning yazılımı soğutma suyunda meydana gelebilecek aşırı ısınmayı algılayamayabilir ve silindir kapak contasının yanmasına neden olabilir. Benzinli turbo ya da turbo dizel motorlarda daha güçlü intercooler ve yağ soğutucularının kullanılmasına dikkat edilmelidir.

Bazı otomobillerin işletim sistemleri dışarıdan her türlü müdahaleye karşı korumalıdır. Bu nedenle bu modellerin işletim sistemini yeniden programlamak imkansızdır. Böyle modelleri de işletim sisteminin chipi sökülerek yerine programlanmış hazır chipler takılabilir. Böylece sistemin koruması aşılmış ve modifikasyon gerçekleşmiş olur.



Tahmini güç kazanımı

Marka/Model Kazanım Fiyat

Alfa Romeo 147 1.6 7-10 HP 750 YTL

Audi A3 1.8T 20-30 HP 960 YTL

Opel Astra 2.0 GSi 8-12 HP 650 YTL

Opel Corsa 1.0 6-8 HP 650 YTL

Peugeot 206 1.4 HDi 20-30 HP 1100 YTL

Peugeot 307 1.6 16V 7 – 11 HP 700 YTL

Renault Clio 1.5 dCi 20-30 HP 1200 YTL

Renault Megane 1.6 16V 7 – 12 HP

VW Golf 1.9 TDI 20-35 HP 1250 YTL

VW Passat 1.6 6-11 HP 650 YTL


kaynak:arabam.com


bugra

#1
güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler...ancak You are not allowed to view links. Register or Login un vermiş olduğu tahmini güç bilgileri ve fiyat detayları gerçekten epey uzak kalmış..birde çoğu modellerde artık chip tuning elverişli olmuyor.remapping biraz daha yaygın hale geliyor gözlemlediğim kadarıyla.tabi bunun yanında pigggyback ve standalone sistemleride unutmamak lazım.

Edited by - bugra on 24/02/2007  00:44:22

n/a

#2
valla alfa için fiyat ii ya teşekkürler onur abi.

ATA

#3
map işlemi su anda daha iyi gibi geliyor bana
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

AlfistiKerem

#4
Fiyatlar iyiymiş baya...

Alfadanadam

#5
Konunun açıldığı tarihe dikkat edin bence. 24.02.2006 , fiyatlar değişmiş olabilir

n/a

#6
bencede fiyatlar kesin degişmiştir.1yılı aşkın bir süre geçmiş konunun üzerinden.aksi taktirde gerçekten uygun fiyatlar

burcintun

#7
Bence Alfa Romeo araçlar için Squadra chiplere göre fiyat yüksek. Bu işin uzmanı Squadra diye düşünüyorum. Sizce?

admin

#8
Squadra aslında daha garantili gibi görünüyor. Fiyat konusu bir yana, adamla iletişime geçip, istediğin ya da kullanım tarzınıza uygun olarak chipte değişikliklerde yaptırabiliyorsunuz. Birkaç tane gördüm bunu takan, hiçbiri pişman ya da memnuniyetsiz değildi.

You are not allowed to view links. Register or Login
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#9
Cok ucuz degil mi 169EUR?

Diyelim paketi getirttik nerede ve kaca taktiracagiz bunu?

admin

#10
Takmak zor değilki, gittiğin servis neresi bilmiyorum ama, elektronik bilgisi varsa kendisi takabilir, olmadı takacak birilerini bulurlar. :)
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

burcintun

#11
Kendi Web sayfalarında A dan Z ye kişinin kendisi takabilecek şekilde herşeyi anlatıyor zaten başkasına ihtiyaç yok. Sadece İngilizce veya Hollandaca biliyor olmanız yeter. Olmadı çevirtirsiniz.

n/a

#12
1.6 156 için 230 euro yazıyor sanırım,shipping 'ide bir 75 euro tutar bunların....??

Birde Exchangable Eprom's - Flash EEPROM's.
adı altında iki liste var.bunların ne olduğu konusunda bir fikri olan varmıdır

admin

#13
Hatırladığım kadarı ile, birinde orjinal chip çıkıyor ve yenisi takılıyor, diğerinde, yazılım orjinal chipe aktarılıyor.

Tabi benim aklımda kalan, yanlışta olabilir.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#14
o zaman bir program getirtip birden çok araca yükletmek daha ekonomik olabilir..

admin

#15
Uyanık Türk! adam sana yazılımı yollar mı? Sen ona yolluyorsun, o yazılımı yükleyip sana geri yolluyor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

burcintun

#16
Aynen Bektaş Bey in dediği gibi oluyor. sen ona ECU yu yolluyorsun o sana yükleyip öyle gönderiyor. yok öyle yani

n/a

#17
Abi hep kazığı biz yiyoruz, ağız tadıyla bir iki de atsaydık

agucba

#18
Bu arada konu ile alakası yok ama chipin çok fark edip etmediğni sorulmuştu. Ben de bilmiyorum demiştim. Sonradan aklıma geldi. Kuzenim '96 model bir Q4 kullanıyordu. Arabasını satıp yeni arabayı alana kadar geçen sürede arabamı kullanabileceğini söyledim ve daha sonra bana söylediği;

"Bu araba nerede ise benim Q4 kadar gidiyor. Atmosferik olduğu için alt devirlerden daha iyi yukarı çıkıyor ama turbo devreye girdiğinde benimkisi daha iyi idi. Q4, bir "fırt" daha hızlı ama seninkisi de yabana atılacak gibi değil. Ayrıca yol tutuşu da bayağı iyi."

Bana bu şekilde söyledi. Artık gerisi sizlere kalmış.

///////////////

SeriousAlfaManiac

#19
Ben yaptırdım walla 3 gün evvel bana sorarsanız baya farketti özellikle alt devirlerde belirgin şekilde bir toparlanma var tork hissedilir derecede değişti mesela 2 de çıkmadığı yokuşu artık rahat çıkıyor bide devir kesici 500dd ileride kesiyo daha rahat son hıza ulaşıyor benim keşfettiklerim You are not allowed to view links. Register or Login kesinlikle sakin kullanırsan daha az yakıyor.basarsan da baya fazla yakıyor.

Alfadanadam

#20
Akın nerde yaptırdın kaça yaptırdın, biraz daha detay verir misin.

Sercan Keklik

#21
5oo devir redline..

aman diyim Akın KOL u görme :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#22
oo akıncım hadi bakalımm hayırlı olsun...unichip mi superchip mi yaptırdın..?? chip le ilgili 1.6ts ler için siteden merak edenler için akının deneyimi çok iyi olucak... :)

burcintun

#23
Akın ben de merak ediyorum bizle yaptırdıklarını paylaşır mısın?

SeriousAlfaManiac

#24
ya 1 senedır rabet gormeyen konu costu benı sevdınızden kesın :)

ya anlattm kısaca ama bıraz acaym zaten bayadır yaptırmayı dusnuodm sonunda iddaa yardımıyla yaptırdım :)
Şimdi ilk olarak bir pazar araştırması yapıp türkiyede ki chip olayı yapan yerlere baktm.Hatta gittim konuştum önce baska bi marka yaptırcaktm güvenemedim yaptırmadım.Mesela adam beynin sökülmesi lazım fln dedi superchips sökmeden halletti.Bana biraz tecrubesiz geldi daha dorusu.Başka yerlerede gittim onlarında dükkanda bi masa bi sandalye pek güvenemedim en son en çok güvenilen ve türkiyede en çok araba çipleyen yer olan superchips distrb. gittim.(hepinizin malumu isim vermicem).neyse başlamasıyla bitmesi yaklaşık 2 saat sürdü.O arada arabamın yagını yag filtresini fln değiştirdim KN kutu içini taktım temizledik fln...Zaten arabadaki modifikasyonlar beyindeki bilgi okunduktan sonra superchips e gönderiliyor ona göre program yapılıyor.Neyse bittikten sonra teste çıktık fln.Zaten benim bole 15-20 beygir beklentim yoktu ama beklediğim kadar çıktı yani beklentimi karşıladı.ilk 30 km kadar bi etkisi olmuo sonra oturuyor tam olarak ve hakikaten gün geçtikçe daha iyi anlaşılıyor getirisi günlük yaşamda gittiğiniz yolları fln tekrar giderken aynı yerlerde basarken fln bi bakıosunuz bi farklılık var özellikle alt ve orta devirlerde tork bandının sanki daha geniş ve daha güçlü hale geldiğini anlıosunuz.Böylece şehir içinde daha az vites küçültüyosunuz araba geçerken daha az gaza basıosunuz daha az yakıosunuz ama bu şehir içi için geçerli.Şehir dışında zorlayınca devirli kullanıncada belirgin daha çok yakıyor.Şimdi 500 dd işine gelince isteyen bunu yaptırmayabilir ama zaten araba zorla yaptırmıyor sizin canınız isteyince yapıyosunuz ki ben 3-4 gün oldu daha 2 defa yaptım oda sadece 1 viteste hızlanmadaki farkı görmek için.Yani isteyen kolu kucağına alabiliyor isteyen yerinden memnun olan da almıyor :)

başka sorusu olan?