Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Chip Tuning Neler Kazandırıyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

06BA7907

chip tuning, dpf, egr iptali yaptırmak isteyenler bi toplanıp iyi pazarlıkla yaza yepyeni girsek. :D
yaşamak direnmektir.

rohat


ES53

ecufast i tavsiye ediyorum.Kartal ram's a ugramayin sakin


Sent from my iPhone using Tapatalk

06BA7907

You are not allowed to view links. Register or Login
ecufast i tavsiye ediyorum.Kartal ram's a ugramayin sakin


Sent from my iPhone using Tapatalk

ankarada mı bunlar zippo ?
yaşamak direnmektir.

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
ecufast i tavsiye ediyorum.Kartal ram's a ugramayin sakin


Sent from my iPhone using Tapatalk

ankarada mı bunlar zippo ?

Cogu yerde bayileri var google dan internet sitesine bi bakin ecufast diye bayileri yaziyor


Sent from my iPhone using Tapatalk

mythos

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Ben dizel Bravoma yazilim yaparken bir kisinin yapacagi isteki hata payini goze almak istemedigimden markali yazilim yaptirttim. Italyan Dimsport firmasina arac Ecusundan okunan bilgiler gonderildi, italyada firmada benim araca ozel yazilim gonderildi... Burada yazilima hic bir mudahale olmadi... Standart 105 hp, 290 nm verilerine sahip arac dynoda 137 hp ve 346 nm tork verdi. 4000 devirden sonra bayilan arac 5000 devire kadar benzinli gibi devir cevirmeye basladi... Isin en guzel yani ise ani yuklenmelerdeki siyah duman orani neredeyse standartla ayni idi, hem de DPF olmadan... Neredeyse 40.000 km bu sekilde kullandim ve en ufak bir problem olmadi...

346 nm tork bravo için çok çok iyi bir rakam.

Evet, ara hizlanmalarda V8'i aratmiyordu nerdeyse :)
2017 Nissan Navara 4x4 Platinium 2017-...
2016 BMW 320i ED 40th Year Edition 2016-...
2015 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT 2015-2017
2009 Infiniti FX50s 2015-2016
2010 Dodge Charger 5.7 Police Edition 2014-2015
2010 Fiat Bravo 1.6 Multijet 2010-2015
2005 Fiat Panda 1.2 Duologic 2005-2010
2001 Fiat Marea 2.0 HLX 2001-2011
1993 Fiat Tempra 2.0 ie 1993-2001

berkanmuric

racechipe ayriyetten yazılım önerebilirim, Dr.Ecu hepimizin tanıdığı özgün abiyle beraber uğraşlarımız sonucu 35 beygir ve 75 nm tork aldık, arabayı 2000 km dir kullanıyorum hiç bir arıza ışığı yakmamasıyla beraber vites geçişlerinde torkun üst kademeye çıkmasıyla mükemmel bir serilik kazandı araba, D modda kesinlikle bi duraksama yaşamıyor aksine dahada şahlanıyor, arkadaşın dediği gibi normal kullanımdada Dynamicteki gibi gidiyor bunun yanında yakıt olarak normal kullanımda 0.8lt gibi bir düşüş oldu, performanslı kullanımda normal yaktığımın %6 fazlasını yakıyorum bilginize.
Fiyat 750tl eğer dyno testlerinide isterseniz fiyat 900tl.
Bu arada Aracım 1.4 Tb tct 170lik.

FIRST

Bu dpf iptali yapılıyo yazıyo yazılımcılarda sadece yazılımsal olarak iptal ediyolar dimi, söktürme işlemlerini vs biz yaptırıyoruz ?

aurora

İsim vermeyeceğim ama bu chip tuning uygulaması yapan yerler çok komik ve gerçekten bir şey yaptıklarını sanıyorlar. Artık dayanamadım ve bir şeyleri yazmak istedim!

Şimdi gelelim neden böyle bir şey dediğime,

1. Bu adamlar sıfırdan binlerce kod yazarak ortaya yeni bir software çıkarmıyorlar! (Firmware)
2. Mevcut yazılımdaki, turbo basıncı, benzin püskürtme oranları, ivmelenme ve son kesici zamanları hadi birde şanzıman zamanları diyelim, bunların tekrar harita üzerindeki değerlerini; 3 ona 5 buna diyerek level arttırıyorlar. (Bunu neye göre yapıyorlar biliyor musunuz? Durun ben söyleyeyim araç arıza ışığı yakana kadar :) Sizde bir nevi aracınızı kobay olarak sunuyorsunuz. Adamlarda en optimal değeri  bulunca şak diye yapıştırıyorlar zira o ara arabanız ne kadar zarar gördü bir Allah bilir)
3. Bu software (Firmware) tuning işlemi de sanki inanılmaz zormuş gibi lanse edilerek, E. Usta müthiş, P Usta kötü, R. usta inanılmaz, Ö. usta Türkiye de TEK, gibi kulaktan kulağa millete yayılıyor.

Sevgili forum dostlarım,

Lütfen bilinçli olalım zira hiç bir mühendislik bilgisi olmayan eline bir ecu okuyan cihaz alıp yolda kademe kademe arttırım yapıp al sana chip yaptım diyen ( Çok yanlış bir tabirdir :) aslında firmware güncellemesi dir bu olay! adam sanki bana silikon vadisinde chip üretiyor :) ) adamlara itimat etmeyin.

Şunu bilin okuma yazma bilen az çok matematik bilgisi olan ve elinde ecu programlama cihazı olan biraz biraz araştırmayla kendi arabasına chip yapabilir:) Aman firmware update olacaktı o ;)

Ulan dangalak; neymiş bilmem ne arabanın beynine obd den giremiyormuş da yok beyni açacakmış da sonra epromu ayırıp yazılım tuning edecekmiş? Ee, sonra benden başka yapan çok yer yok diyecekmiş! Sanki çok zor iş, neden obd üzerinden yazılım güncellemesine izin verilmiyor? Çünkü üretici seni uyarıyor! Bak kardeşim bunu yapma, ha illa yapacaksan aç beyni benim datasheet dökümanımı indir ve oradaki write block bacaklarıma tak pin header jumper ı, sonra ne *** yaparsan yap! İster download et ister install et. (Her araba için konuşmuyorum ama çoğu araç böyle) milletin tabiri ile hangi chip ustası datasheet argümanının 'D' sini açıp bakıyor?

Şimdi military class bir fabrikada inanılmaz hesaplar yapılarak smd dizgilerinin makine tarafından lehimlenmiş mcu, carrier boardu, som modülü kıytırık selanik pasajından alınmış hava makinenle sök ee? sonra tak eprom okuyucuya eee, sonra üzerinde modlanmış yazılımı ya install et yada modla(Değer değiştir) Sonra uçuyor kaçıyor yada ben software gurusuyum de!

Nah gurusun sen, pardon hangi yazılım dilini kullanıp kaç "kb" yada kaç "mb" kaç satır kod yazabiliyorsun? Yazılım dili nedir? İşte cehaletin oluşturduğu kulaktan kulağa yayılan sözde mühendislikle birileri sıfır bilinçle iş yapıp para kazanıp insanların sağlığını riske atıyor!!!

Reklam gibi anlaşılmasın yazacağım firmalar ile hiç bir şekilde ne bağım nede arkadaşlığım var! Zira bu firmaları önermemin amacı nedir:

1: Adamlarda en az gerekli olan 3 Software Engineer var!
2: Military class test düzenekleri ve montaj kitleri var!
3: Binlerce araç üzerinde aylarca test yapıp en optimal değeri veriyorlar.

ABT, Superchips, APR ...

BOX olayına gelirsek: Alfistiler box bir chip tuning uygulaması değildir, sadece yanıltıcı modüldür. Yani aracınıza herhangi bir BOX takarsanız sadece giden command ları modlamış olursunuz ki zira buda gecikmeli olarak ilgili elemanlara iletilir ama siz bunu fark edemezsiniz (Bunu bir amplifier gibi düşünün). çünkü bunlar nano sn. düzeyinde haberleşir...

Magneti Marelli. R. chip vs vs....

Safkan bir tuning işlemi sıfırdan yazılmış veya modlanmış beyne yazılan firmware dir! Bunlarda binlerce c++ veya embedded 'c' satırdan oluşur...

Bünyesinde bu işi gerçekten iyi bilen, bir diplomaya sahip olmayan ve gerçekten sirkeci lehimleri ile araç beyninize müdahale eden, kurşunlu kurşunsuz lehim farkını dahi bilmeyen adamlara arabanızı lütfen teslim etmeyin!

Zira araç beynini insan beyni gibi düşünün, yolda 6-7 km hızla koştuğunuzu hayal edin ve bir anda beyin kanaması geçiriyorsunuz ve pat diye düşüyorsunuz!!! Sizce nasıl bir fiziksel hasar alırsınız?

Şimdiden eğer yanlış anlaşılacak bir cümle yazmışsam affola...

   

aurora

İsim vermeyeceğim ama bu chip tuning uygulaması yapan yerler çok komik ve gerçekten bir şey yaptıklarını sanıyorlar. Artık dayanamadım ve bir şeyleri yazmak istedim!

Şimdi gelelim neden böyle bir şey dediğime,

1. Bu adamlar sıfırdan binlerce kod yazarak ortaya yeni bir software çıkarmıyorlar! (Firmware)
2. Mevcut yazılımdaki, turbo basıncı, benzin püskürtme oranları, ivmelenme ve son kesici zamanları hadi birde şanzıman zamanları diyelim, bunların tekrar harita üzerindeki değerlerini; 3 ona 5 buna diyerek level arttırıyorlar. (Bunu neye göre yapıyorlar biliyor musunuz? Durun ben söyleyeyim araç arıza ışığı yakana kadar :) Sizde bir nevi aracınızı kobay olarak sunuyorsunuz. Adamlarda en optimal değeri  bulunca şak diye yapıştırıyorlar zira o ara arabanız ne kadar zarar gördü bir Allah bilir)
3. Bu software (Firmware) tuning işlemi de sanki inanılmaz zormuş gibi lanse edilerek, E. Usta müthiş, P Usta kötü, R. usta inanılmaz, Ö. usta Türkiye de TEK, gibi kulaktan kulağa millete yayılıyor.

Sevgili forum dostlarım,

Lütfen bilinçli olalım zira hiç bir mühendislik bilgisi olmayan eline bir ecu okuyan cihaz alıp yolda kademe kademe arttırım yapıp al sana chip yaptım diyen ( Çok yanlış bir tabirdir :) aslında firmware güncellemesi dir bu olay! adam sanki bana silikon vadisinde chip üretiyor :) ) adamlara itimat etmeyin.

Şunu bilin ki; okuma yazma bilen az çok matematik bilgisi olan ve elinde ecu programlama cihazı olan biri az araştırmayla kendi arabasına chip yapabilir:) Aman firmware update olacaktı o ;)

Ulan dangalak; neymiş bilmem ne arabanın beynine obd den giremiyormuş da yok beyni açacakmış da sonra epromu ayırıp yazılım tuning edecekmiş? Ee, sonra benden başka yapan çok yer yok diyecekmiş! Sanki çok zor iş, neden obd üzerinden yazılım güncellemesine izin verilmiyor? Çünkü üretici seni uyarıyor! Bak kardeşim bunu yapma, ha illa yapacaksan aç beyni benim datasheet dökümanımı indir ve oradaki write block bacaklarıma tak pin header jumper ı, sonra ne *** yaparsan yap! İster download et ister install et. (Her araba için konuşmuyorum ama çoğu araç böyle) milletin tabiri ile hangi chip ustası datasheet argümanının 'D' sini açıp bakıyor?

Şimdi military class bir fabrikada inanılmaz hesaplar yapılarak smd dizgilerinin makine tarafından lehimlenmiş mcu, carrier boardu, som modülü kıytırık selanik pasajından alınmış hava makinenle sök ee? sonra tak eprom okuyucuya eee, sonra üzerinde modlanmış yazılımı ya install et yada modla(Değer değiştir) Sonra uçuyor kaçıyor yada ben software gurusuyum de!

Nah gurusun sen, pardon hangi yazılım dilini kullanıp kaç "kb" yada kaç "mb" kaç satır kod yazabiliyorsun? Yazılım dili nedir? İşte cehaletin oluşturduğu kulaktan kulağa yayılan sözde mühendislikle birileri sıfır bilinçle iş yapıp para kazanıp insanların sağlığını riske atıyor!!!

Reklam gibi anlaşılmasın yazacağım firmalar ile hiç bir şekilde ne bağım nede arkadaşlığım var! Zira bu firmaları önermemin amacı nedir:

1: Adamlarda en az gerekli olan 3 Software Engineer var!
2: Military class test düzenekleri ve montaj kitleri var!
3: Binlerce araç üzerinde aylarca test yapıp en optimal değeri veriyorlar.

ABT, Superchips, APR ...

BOX olayına gelirsek: Alfistiler box bir chip tuning uygulaması değildir, sadece yanıltıcı modüldür. Yani aracınıza herhangi bir BOX takarsanız sadece giden command ları modlamış olursunuz ki zira buda gecikmeli olarak ilgili elemanlara iletilir ama siz bunu fark edemezsiniz (Bunu bir amplifier gibi düşünün). çünkü bunlar nano sn. düzeyinde haberleşir...

Magneti Marelli. R. chip vs vs....

Safkan bir tuning işlemi sıfırdan yazılmış veya modlanmış beyne yazılan firmware dir! Bunlarda binlerce c++ veya embedded 'c' satırdan oluşur...

Bünyesinde bu işi gerçekten iyi bilen, bir diplomaya sahip olmayan ve gerçekten sirkeci lehimleri ile araç beyninize müdahale eden, kurşunlu kurşunsuz lehim farkını dahi bilmeyen adamlara arabanızı lütfen teslim etmeyin!

Zira araç beynini insan beyni gibi düşünün, yolda 6-7 km hızla koştuğunuzu hayal edin ve bir anda beyin kanaması geçiriyorsunuz ve pat diye düşüyorsunuz!!! Sizce nasıl bir fiziksel hasar alırsınız?

Şimdiden eğer yanlış anlaşılacak bir cümle yazmışsam affola...

master

#260
Güzel anlatmışsınız, piyasada dediğiniz gibi birçok "kasap" var.

Ancak sadece firma adıyla da iş yapılmaz kanaatimce. Her firmanın uzman olduğu araba vardır. Bir arabada kusursuz iş çıkaran firma, diğer arabayı mahvedebilir.

Zamanında mesela, Superchips ile remapleyen Twin Spark sahiplerinden çok dertli olanlar vardı. Ama aynı marka gerekli değişimleri olan 106 GTI'larda gayet güzel sonuç veriyordu.

Ya da Squadra Tuning, bizim Alfa'ları en en en iyi bilen firma. Ama git adama Scirocco'ya yazılım yap de, belki batıracak, bilemeyiz.

Sanırım siz bu işle ilgilenen biriyle konuştunuz, o da sizi sinirlendirdi :)

Adı bilinenler arasında dahi dediğiniz gibi çiyan işi yapanlar mevcut. Ancak adı bilinenler arasında gerçekten hakettiği için bilinenler, 30 seneden uzun süredir bu işi yapan, motorsporlarına birçok araç hazırlamış insanlar da var.

Nabza göre şerbet veren de var. Çiyan adama "sadece remaple 50hp de veririz karşim sıkıntı yok" diyip 10.000 km sonra turboyu, pistonları eline aldırır, işi bilen adama da "abi zorlamayalım, hafif yazılım atalım" der.

Gelgelelim araba meraklısı olmayan yurdum insanı çoğunluğu, global piyasadaki downsizing + turbo olayına uyum sağlayamadı. Eskiden her yer atmosferikti ve sadece chip tuning güzel güç almaya yetmiyordu. E şimdi turbo arabaya sadece chip tuning ile eskiden binlerce lira harcayıp da alınabilen +25hp'den başlayan güçleri vaad etmek iyice kolaylaşınca herkes dediğiniz gibi soyundu bu işe. Büyük pazar var çünkü orada, arabadan anlamayan adam da "ulen az para verip çok güç alırım" diyerek ilk gördüğü dükkana dalıyor. Böyle olunca da önüne gelen "ben chip tuning yapıyorum" diye dükkan açıyor. Bundan 10 sene önce, büyük firmalar dışında kaç yerde chip tuning yaptırabiliyorduk? 500 liraya yapan var yahu bu işi, 500 lira ve 40hp. Ve buna güvenip giden var :)

Bu yüzden ben de sizin gibi savunurum, chip tuning her önüne gelenle veya her firmayla yapılmamalı. Ama işini iyi bilen adamla yapmamak için hiçbir sebep yok. Bugüne kadar turbo içeren bütün araçlarımı o aracı en iyi yapan firmalarla chipledim, problemsizce uzun yıllar ve km'ler kullandım.

Bir de terminoloji "chip tuning" olarak başlayıp zamanla "arabayı chipledim" konumuna geldi, orada da haklısınız. Remap, yeniden harita yazmak daha doğru terim, ama çoğu yer yeniden harita bile yazmıyor. Ver +0,2 bar turbo basıncı, arttır benzini/mazotu olsun bitsin mantığında.

Scirocco sahipleri güzel bir case study bu konuda :) Adam arabasının şanzımanının limitini bilmiyor, sadece hp odaklı olarak gidip önüne gelen yere yaptırıyor yazılımı, 2 ay sonra şanzıman elde sanayiye dönüyorlar. Valla böyle bir pasta varken otomotiv sektöründe çalışıyor olsam ben de "chip tuning"ci "tükan"ı açardım bir tane herhalde :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

aurora

Sayın You are not allowed to view links. Register or Login

Ben Türkiye şartlarında yaptırmaya karşıyım demek istemiştim aslında. Zira bir beyni arabadan sökmek ve kargoya verip ilgili ülkeye göndermek çok zor bir iş değil. Sonuçta büyük firmanın açtığı bir sorunda inanın aynı büyüklükte muhatap bulabilirsiniz.

Bana göre Türkiye de bu işi düzgün mühendislikle yapan yok...

master

Başınıza kötü bir örnek geldi diye yorganı yakmayın bence :)

Ben İzmir'de muhatabımı biliyorum, yaptığı işe de güveniyorum mesela. Birden fazla defa problemsizce denedim çünkü.

Beyni ben yurtdışına yollamam. "Kargo" çünkü. Yolda zarar geldi diyelim ki, ne yapacağız? Ya da araba niye yatsın o kadar uzun süre? Sırf bu yüzden Squadra'yı çok istememe rağmen GTV dışındaki araçlarımı oraya yaptıramadım.

Ve yine yurtdışında muhatap bulmanın bizim ülkede muhatap bulmak kadar kolay olduğunu da düşünmüyorum. Sanayi ortamında namı olan "abi biz 20 senedir yapıyoruz bu işi, mühendisler bizim kadar bilmez" diyen, youtube'daki drag videolarında gençlerin hayran olduğu arabaları yapan adama gidilirse kesinlikle çok haklısınız.

Ama tekrar savunuyorum, memlekette de çok bilgili ve bu işi düzgün yapanlar var. Onlara giderseniz fikirleriniz değişebilir.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

aurora

You are not allowed to view links. Register or Login
Başınıza kötü bir örnek geldi diye yorganı yakmayın bence :)

Ben İzmir'de muhatabımı biliyorum, yaptığı işe de güveniyorum mesela. Birden fazla defa problemsizce denedim çünkü.

Beyni ben yurtdışına yollamam. "Kargo" çünkü. Yolda zarar geldi diyelim ki, ne yapacağız? Ya da araba niye yatsın o kadar uzun süre? Sırf bu yüzden Squadra'yı çok istememe rağmen GTV dışındaki araçlarımı oraya yaptıramadım.

Ve yine yurtdışında muhatap bulmanın bizim ülkede muhatap bulmak kadar kolay olduğunu da düşünmüyorum. Sanayi ortamında namı olan "abi biz 20 senedir yapıyoruz bu işi, mühendisler bizim kadar bilmez" diyen, youtube'daki drag videolarında gençlerin hayran olduğu arabaları yapan adama gidilirse kesinlikle çok haklısınız.

Ama tekrar savunuyorum, memlekette de çok bilgili ve bu işi düzgün yapanlar var. Onlara giderseniz fikirleriniz değişebilir.

Aslında ben kötü bir örnek yaşamadım ;) Zaten yapacak olsam inanın kendim modlarım. Tabi herkes için konuşmak biraz yanlış olur ama geneli +50, +100+, +150 bhp veren ustalar :)

saskuran

bayaa dolmuşsun be gökhan ...:)


SAS....

ES53

Bu isi biliyor oldugunuz belli.Simdi bir sorum olacak.Yerin ismini vermemde sikinti yok daha once forumda soyledim zaten.Ben ecufast te yazilim ve dpf iptali yaptirdim.Cok iyi anlamiyorum bu islerden ama direksiyonun sol alt tarafinda ki bolum acildi obd girisi sanirim ordan bilgisayara baglandi ve islem yapildi.ben soft bir yazilim istedim ve yakitim biraz dustu.Bu islemin aracima zarari var midir


Sent from my iPhone using Tapatalk

aurora

You are not allowed to view links. Register or Login
bayaa dolmuşsun be gökhan ...:)

Agabey biraz sinirlendim yoksa cok umrumda degil ama oldu bir kere.
SAS....

aurora

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu isi biliyor oldugunuz belli.Simdi bir sorum olacak.Yerin ismini vermemde sikinti yok daha once forumda soyledim zaten.Ben ecufast te yazilim ve dpf iptali yaptirdim.Cok iyi anlamiyorum bu islerden ama direksiyonun sol alt tarafinda ki bolum acildi obd girisi sanirim ordan bilgisayara baglandi ve islem yapildi.ben soft bir yazilim istedim ve yakitim biraz dustu.Bu islemin aracima zarari var midir


Sent from my iPhone using Tapatalk

Merhaba, bu sorunuza ben dahil hic bir muhendis cavp veremez! Eger cevap veren varsada dinlemeyin.

Cunku adamlarin ne yaptigini bilmiyoruz? Hangi uniteye nasil bir overclock yapildi? Sayet bu verileri yaptirdiginiz yerden bir dokuman olarak alabilr seniz size az cok yanit verebilirim ama bilmem gereken bazi veriler var.

Bunlarin basinda aracin km si, motor saglik durumu, motor uzerinde degisen onemli unitelerin listesi gibi.

Ancak size soyle bir cevap verebilirim, aracinizin 60.000 km de oldugunu dusunelim ve overclock isleminin tubo basincina yapildigini varsayalim. Simdi ne diyor teknik veriler; varsayalimki araba 0.5 bar basincla turbo omru atiyorum 200.000 km gidecekse, sizde 0.5 bar stock veriyi 0,8 bar yaparsaniz turbo nun omru azalacaktir. Hic bir sey bilmiyorsak bile dunyanin kabul ettigi bir olgu var oda   metal yorgunlugudur.

İnsan vucudunu ornek alin, sizin bir futbol macinda maksimum 6000 metre kosma gucunuz olsun, bende size bir kimsayal doping vereyim ve sizi her macta 12.000 metre kosturayim ! 5 sene sonra vucudunuzun alacagi zarari dusunun...

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu isi biliyor oldugunuz belli.Simdi bir sorum olacak.Yerin ismini vermemde sikinti yok daha once forumda soyledim zaten.Ben ecufast te yazilim ve dpf iptali yaptirdim.Cok iyi anlamiyorum bu islerden ama direksiyonun sol alt tarafinda ki bolum acildi obd girisi sanirim ordan bilgisayara baglandi ve islem yapildi.ben soft bir yazilim istedim ve yakitim biraz dustu.Bu islemin aracima zarari var midir


Sent from my iPhone using Tapatalk

Merhaba, bu sorunuza ben dahil hic bir muhendis cavp veremez! Eger cevap veren varsada dinlemeyin.

Cunku adamlarin ne yaptigini bilmiyoruz? Hangi uniteye nasil bir overclock yapildi? Sayet bu verileri yaptirdiginiz yerden bir dokuman olarak alabilr seniz size az cok yanit verebilirim ama bilmem gereken bazi veriler var.

Bunlarin basinda aracin km si, motor saglik durumu, motor uzerinde degisen onemli unitelerin listesi gibi.

Ancak size soyle bir cevap verebilirim, aracinizin 60.000 km de oldugunu dusunelim ve overclock isleminin tubo basincina yapildigini varsayalim. Simdi ne diyor teknik veriler; varsayalimki araba 0.5 bar basincla turbo omru atiyorum 200.000 km gidecekse, sizde 0.5 bar stock veriyi 0,8 bar yaparsaniz turbo nun omru azalacaktir. Hic bir sey bilmiyorsak bile dunyanin kabul ettigi bir olgu var oda   metal yorgunlugudur.

İnsan vucudunu ornek alin, sizin bir futbol macinda maksimum 6000 metre kosma gucunuz olsun, bende size bir kimsayal doping vereyim ve sizi her macta 12.000 metre kosturayim ! 5 sene sonra vucudunuzun alacagi zarari dusunun...

Tesekkur ederim oncelikle baya karisik bir konuymus :) Soylediginiz gibi aracim tam da 60 binde suan.İslemde neler yapiliyor bilmiyorum ama gordugum tek sey ayarlarla tek tek oynamiyorlar,bir harita yukluyorlar hazirda olan.Yada ben oyle anladim islem esnasinda


Sent from my iPhone using Tapatalk

koroglubrk

Gokhan Abim patladı  :) güzel bilgiler paylaşmışsin valla. Ayrıca You are not allowed to view links. Register or Login  un Aracın km yi nereden tutturdun öyle. Adam biliyor ya :lol:
10 AHU 04 Jarama Black Mk2 147
10 ABK 64 Jarama Black Mk2 156 SS

aurora

Sunuda unutmamak gerekir, hic bir arabanin gizli gucu diye bir olgusu yoktur. Tamamen sacmalik!!!

Olan sey;@ kulanilan ekipmanlarin referans esik degeri vardir. Chip tuning iside o ekipmanin peak degerlerine clock edilmesidir. Zaten usturuplu chip denen seyde peak degere yakin ama peak deger girilmemis map olayidir. Nasil yazilip upgrade yapilarak arabanin gucu arttiriliyorsa ayni islemi referans degerler olcusunde downgrade ederek yakit ekonomisi kazabilirsiniz.

Zira chip yapilmis ve yolda kol cikardi efsanesinin olayida chip tuning uygulamasi yapmis olan angutun unite bazinda referans peak degeri asmasidir.

aurora

You are not allowed to view links. Register or Login
Gokhan Abim patladı  :) güzel bilgiler paylaşmışsin valla. Ayrıca You are not allowed to view links. Register or Login  un Aracın km yi nereden tutturdun öyle. Adam biliyor ya :lol:

Esragfirullah kardesim.

Telefondan yazdigim icn dil bilgisi hatalari olmus olabilir. Kusura bakmayin..

ozoozo

#272
Aslında bu konuları çok konuştuk biraz foruma göz atsaydınız söylediğiniz bir çok şeyin parça parça söylenmiş şekilde bulabilirdiniz.

İşin özeti "merdiven altı" yerlerde yazılım yaptırmamak.

Birde bu yazılım olayını biz ve insanlarımız çok hafife alıyor , yazılım olayı sadece turbo basıncını açıp , yakıtı açıp hadi beygirler geldi hoppa demek değil. Yukarıda bahsettikleriniz biraz buna örnek olmuş.

Aramızda bu işlerle uğraşan olmadığı için sadece soft bir yazılım,dpf iptali yaptırmaktan öteye kimse gitmiyor :) haliyle önerileriniz mantıklı ve güzel ancak o kadar ezdiğiniz kadar da basit işlemler değil :)

yukarıda bahsettiğim gibi her şey basınç açmak,yakıt açmak vs ile olmuyor. Evet koddan veya bu işlerle haşır neşir olan herkes kendi arabasına aşırı olmamak kaydıyla güç kazanabilir. Hatta çok sevdiğim bir abim var kendisi yazılım mühendisi MiTo QV sine kafasına göre yazılım yapıp duruyordu :D şimdi giulietta aldı eminim onlada çaktırmadan oynuyor ama sesi çıkmıyor :D okuyunca kulaklarımı çınlatır özelden aramızdan birisi  :p


Özetle yazılımı işi gerçekten ucu bucağı olmayan gerçekten ustalık isteyen bir iş , 5000 devirde gaz kestirmesinden tutup , 2500 devirden 5000 devire 1.1 barda yürütüpte 5000 devirden sonra turboya 2 bar bastırmak , cruise control kolunu iptal edipte cruise control on yaptığımızda race modda aracın 500 hp , kapattığımızda street modda 400 hp de yürütmek. Araç 5000 devire kadar normal gelipte 5000 den sonra nos'u aktif etmek , yada nos sistemini devir bandına göre shot shot bastırmak falan filan diye gidiyor yani bunlar o kadar kolay iş değil , her benim diyen mühendisin de yapacağı işler değil. Gerçekten bu iş ile uğraşmak ve bilgi sahibi olmak gerekiyor. Şimdi aramızda mühendis abiler,arkadaşlar çıkacaktır , yav ne var onda 2 farklı harita kullanır olur biter diyecektir de ee yapın abi o zaman :) bu insanlar kaç tane araba patlatarak acı ama gerçek buralara gelmişler. Yukarıda bahsettiğim sadece işin en ufak örnekleri aklıma gelmeyen trilyon tane şey var.

Bu arada insan vücudundan örnek vermişsiniz , peki size şöyle bir şey söyleyeyim ;

6000 metre koşma hücum var , dopingi bastınız 10000 metre koşmaya başladım ve 5 sene sonra dediğiniz gibi iptalim , peki ben vücuduma gerekli kondisyonu sağlayıp ta gerekli çalışmalarımı yaptıktan sonra sizin bastığınız dopinge gerek kalmadan 9000-1000 metre çıkartabilirim.

Olaya çok dar bakılmış , meseleye sadece stock arabada turbo basıncı ve yakıt açma gibi bakılmış işin aslı böyle değil.

Özet olarak tabi ki de işine güvendiğiniz , güzel referansları olan ve kendini ispatlayan "tuner" lar tercih etmekte fayda var.


Beni yanlış anlamazsanız , yazılımcılara bu kadar laf eden birisinin ve bilgi sahibi olan birisinin kendi arabasına kendi yazılımını yapıp bizden tebrik almasını beklerim. Bakalım ne kadar uzun vadede gidecek , ne kadar güç elde edilecek ve neleri tek seferde kırıp dökmeden yapacaksınız merak ederim :)

aurora

You are not allowed to view links. Register or Login
Aslında bu konuları çok konuştuk biraz foruma göz atsaydınız söylediğiniz bir çok şeyin parça parça söylenmiş şekilde bulabilirdiniz.

İşin özeti "merdiven altı" yerlerde yazılım yaptırmamak.

Birde bu yazılım olayını biz ve insanlarımız çok hafife alıyor , yazılım olayı sadece turbo basıncını açıp , yakıtı açıp hadi beygirler geldi hoppa demek değil. Yukarıda bahsettikleriniz biraz buna örnek olmuş.

Aramızda bu işlerle uğraşan olmadığı için sadece soft bir yazılım,dpf iptali yaptırmaktan öteye kimse gitmiyor :) haliyle önerileriniz mantıklı ve güzel ancak o kadar ezdiğiniz kadar da basit işlemler değil :)

yukarıda bahsettiğim gibi her şey basınç açmak,yakıt açmak vs ile olmuyor. Evet koddan veya bu işlerle haşır neşir olan herkes kendi arabasına aşırı olmamak kaydıyla güç kazanabilir. Hatta çok sevdiğim bir abim var kendisi yazılım mühendisi MiTo QV sine kafasına göre yazılım yapıp duruyordu :D şimdi giulietta aldı eminim onlada çaktırmadan oynuyor ama sesi çıkmıyor :D okuyunca kulaklarımı çınlatır özelden aramızdan birisi  :p


Özetle yazılımı işi gerçekten ucu bucağı olmayan gerçekten ustalık isteyen bir iş , 5000 devirde gaz kestirmesinden tutup , 2500 devirden 5000 devire 1.1 barda yürütüpte 5000 devirden sonra turboya 2 bar bastırmak , cruise control kolunu iptal edipte cruise control on yaptığımızda race modda aracın 500 hp , kapattığımızda street modda 400 hp de yürütmek. Araç 5000 devire kadar normal gelipte 5000 den sonra nos'u aktif etmek , yada nos sistemini devir bandına göre shot shot bastırmak falan filan diye gidiyor yani bunlar o kadar kolay iş değil , her benim diyen mühendisin de yapacağı işler değil. Gerçekten bu iş ile uğraşmak ve bilgi sahibi olmak gerekiyor. Şimdi aramızda mühendis abiler,arkadaşlar çıkacaktır , yav ne var onda 2 farklı harita kullanır olur biter diyecektir de ee yapın abi o zaman :) bu insanlar kaç tane araba patlatarak acı ama gerçek buralara gelmişler. Yukarıda bahsettiğim sadece işin en ufak örnekleri aklıma gelmeyen trilyon tane şey var.

Bu arada insan vücudundan örnek vermişsiniz , peki size şöyle bir şey söyleyeyim ;

6000 metre koşma hücum var , dopingi bastınız 10000 metre koşmaya başladım ve 5 sene sonra dediğiniz gibi iptalim , peki ben vücuduma gerekli kondisyonu sağlayıp ta gerekli çalışmalarımı yaptıktan sonra sizin bastığınız dopinge gerek kalmadan 9000-1000 metre çıkartabilirim.

Olaya çok dar bakılmış , meseleye sadece stock arabada turbo basıncı ve yakıt açma gibi bakılmış işin aslı böyle değil.

Özet olarak tabi ki de işine güvendiğiniz , güzel referansları olan ve kendini ispatlayan "tuner" lar tercih etmekte fayda var.

Sorularınıza paragraf paragraf cevap vereceğim Sayın @o.z

Forumda araştırma yapmama gerek yok ben kendi şahsi fikrimi belirttim isteyen katılır isteyen katılmaz.

1:Ben yakıt basıp turboya bar basıp beygir alalım hoppa diye bir tabirde bulunmadım. Aksine bunun karşısındayım çünkü bir mekaniğin peak gücünü en zayıf halka belirler!

2: Bu bahsettiğiniz yazılım işi kimine göre basit kimine göre hayal olabilir ama benim gibi level1 yani makine dilinde assembly düzey kod yazma becerisine sahipseniz oturup evdeki klimanızada clock yaparsanız. Overclock kod la olmuyor sadece elektronik component kullanarak voltajlada bu işlemi çözebilirsiniz. Zira 20 sene önce bu işler böyle yürüyor idi.

3:Özetle başladığınız paragrafa hitaben: İlk olarak bahsettiğiniz modlar performans tuning değil sadece fonksiyonel tuning olur. Yani 4 leri yaktığım düğmeyede bir modül yaparak arabanın klimasını çalıştırabilirim. Matematikte tecrübe dediğiniz şey olmaz! Formul ve sayılar esastır, arabada da tuning bir zincir işidir. Siz bir zinciri yanlış konumlandırırsanız yada bir halkaya kaldırabildiğinden fazla güç uygularsanız o halka kopacaktır, bunada fizik diyoruz ;) Yazılımın tecrübesi olmaz hocam, yazılımın 3 unsuru vardır: Doğru, yanlış, fonsiyonel yeterlilik. Bir diğer konu yapında görelim söyleminize istinaden: Buyurun getirin arabanızı tüm sorumluluğu alarak en az o bahsettiğiniz tecrübeli arkadaşlar kadar birşeyler çıkartayım. Ki ben bu işlerden para kazanmıyorum mesleğim ap ayrı...

4:6000 metre paragrafınıza hitaben: siz Selçuk Şahine nekadar kondüsyon yüklerseniz yükleyin bir 5 senede geçse 10 senede geçse bir Caner kadar koşamaycaktır. Bunada karakteristik özellik diyoruz. Oyüzden doping örneğini vermiştim... Siz hiç bir otomobili hergün antraman yaptırarak daha hızlı gitmesini sağlayabilir misini? Ancak doping yaptırmanız lazım(Chip mip, o, bu, şu)

İnsan vücudundaki örnek, mukavemiyeti vurgulamaktı.

Aksine hiç bir yazımda dar bakmamış aksine milletin dar görüşüne urgu yapmış oluyorum.

Lütfen beni yanlış anlamayın ama isterseniz daha teknik formüllerlede konuşulabilir! Zira yazılım dediğiniz olay formulsuz olmaz, formulde materyellere bağlı yazılır.

Örnek verecek olursak bir metalin dayanıklılığı, hangi ısıda eriyeceği hangi ısıda genleşeceği o metalin hammadesine bağlıdır. Turbonun bilmem kaç barda kaç bin RPM dönerken turbo cut edeceği o anki sıcaklığa basınca bağlıdır.

Uzunlafın kısası Tecrübeyle tuning yapılmaz! Matematik, fizik ve formulle tuning yapılır!

ozoozo

Arabamı size getireyim , daha büyük turbo takacağım.  Aracın bütün aksamlarını en iyi denilen alfa ustasına gösterelim yani bir sorun olmadığından hem fikir olalım.


Ve ben turboyu alıp yanınıza geleyim benim isteklerime göre yazacakmısınız mapi ? 4 lüyü yaktığımda 150 hp safe modda gitmek istiyorum , 4 lüyü kapattığımda peak vurup 200 hp de gitmek istiyorum ? Bunu yapabilecekmisiniz , 4000 deviri geçince 1. Ve 3. Silindire methanol kitten methanol püskürtmek istiyorum. 4000 devir altı sadece nozzle lardan su enjekte edilmesini istiyorum.

Bunları benim yazılımcım yapabiliyor. Eğer sizde yaparım diyorsanız noter huzurunda kağıt imzalayıp aracımı size teslim edebilirim ?

Bundan ayrı bu saydıklarınızı yaptığınız tecrübeniz,referansınız var mı ? Mesela bak ben bunu yaptım al kardeşim gibi.. Yoksa boş muhabbet ediyoruz çünkü herkes kağıttan okuduklarını veya teoriden bahsederse forum bilgi kirliliğinden öteye gitmez çünkü bazen her şey bilgi değil , tecrübe oluyor.

Şuan aracınızı servise götürdüğünüzde araca bakım yapan ustaların bir çoğu bir arabanın bujisi nasıl değişir diye üniversite okumadı veya kitaptan okumadı görerek,tecrübe ederek yaptı.

Dediğim gibi benim aracı size teslim ederim bir şey olursa parasını alırım kabulse hadi başlayalım :)

Özetle varsa icraat görelim yoksa boş muhabbeti keselim.

OZO..!!!