Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Chip Tuning Neler Kazandırıyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yigitekimdemir

Squadra tuning 156 için 250 euro fiyat çekti bakalım ama beyni Hollandaya göndermek gerekiyor. Oldukça makul bir yazılım yapmışlar çok uçuk vaatleri yok, sanırım bir ara göndereceğim.
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

ckarademir

ankarada nevzat ustayla konuştum kat iptali için o da downpipe yapıcam dedi böyle böyle olur dedi o yüzden sordum. Ayrıca o gücü almak imkansız yazmışsınızda gayette aldık imkansız olan nedir anlayamadım.

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
ankarada nevzat ustayla konuştum kat iptali için o da downpipe yapıcam dedi böyle böyle olur dedi o yüzden sordum. Ayrıca o gücü almak imkansız yazmışsınızda gayette aldık imkansız olan nedir anlayamadım.

:) kazasız belasız kullanın :D

Nevzat ustaya özdemirden selam söylerseniz sevinirim , iyi günler.  :serefe:

ozoozo

#303
You are not allowed to view links. Register or Login
ankarada nevzat ustayla konuştum kat iptali için o da downpipe yapıcam dedi böyle böyle olur dedi o yüzden sordum. Ayrıca o gücü almak imkansız yazmışsınızda gayette aldık imkansız olan nedir anlayamadım.

Burayı kaçırmışım , Nevzat abiye sadece downpipe yaptıracağınızı ve geri kalan boruların orjinal kalacağını , varsa susturucularında orjinal kalacağını söylerseniz kendisini düzeltir. Büyük bir ihtimalle o komple düz boru anladı ve öyle bir şey söyledi. Çünkü genel olarak istenilen o olduğu için downpipe diyince akıla direk komple düz boru geliyor ki bir çok kişi öyle istiyor , komple düz sona bir çakma warex sonra gazla mantığı var haliyle karıştırmıştır.


Aracın yazılımını kim yaptı ? Türkiye de MulltiAir ünite de 40 hp ye yakın güç alan varsa helal olsun, eskiden ve şuan ne kadar MA ya yazılım yaptıran olduysa hiç biri memnun değil. Kimi yazılımcı hiç yapamıyor kimisi yapıyor rezil ediyor. :) o güçler imkansız. 170-180 hp aralığında araçlarla denediğiniz de göreceksiniz demek istediğimi. Yazılımcılara kalırsa beygirler havada uçuşuyor ancak uçuştuğu gibi yürümüyor.

ckarademir

yazılımı şaşmaz oto sanayide utku diye birisine yaptırdım. Dediğiniz gibi piyasada çok fazla uçanlar var 180 olucak 200 olucak diyenlerde oldu. Utku 170 kesin olucak maksimum 2-3 daha atar demişti ve yaklaşık 100 tork civarı bir artış olucak dedi. Ve dediği gibide oldu. Bazı arkadaşlar imkansız falan diyo ancak 170-180 beygirlerde de üstündede çok fazla arabayı sürdüğümden anlayabiliyorum. Araç gerçekten bu değerlerde isteyen gelsin otursun yanıma :) . Yazılım yaptırdığımdan beri motoru ısıtıp basıyorum, soğutup kapatıyorum. Şuana kadar hiç bir sorun çıkmadı hiç bir arıza ışığı yakmadı.

master

Güç alınır alınmasına da, uzun vadede ne olur bilmiyorum.

1.4 lt'den sadece chip tuning ile 40hp ve 100nm çok çok ciddi rakam.

Ben 2.0 V6 TB'den sadece chip tuning ile 35 hp (ki o da max güç olarak değil, güç eğrisinin ortalarında bir yerlerde) max güç olarak da 30 hp aldım. 1.9 lt dizelden bir kere 40hp bir kere 30hp aldım.

1.9 dizel için, ki bizim JTDm'ler hayvan gibi dayanıklı, İzmir'de bu işin piri olan adam istersen sadece chip ile 210-220hp arasını görürüz, ama tavsiye etmem, illa ki diğer bileşenlere de girmen lazım yoksa garanti vermem demişti.

Yani tek taraflı bir güç artışında piyasa genelinin dışına çıkılıyorsa risk alınıyor demektir.

Bu arada İzmir'de Muzo'nun yaptığı 120'den 145'e çıkartılmış Scirocco, memlekette çok tanınan ve bilinen, farklı illerde şubesi olan bir chip tuning üstadının 120'den 170'e çıkarılmış Scirocco'suna da boy boy fark atmıştı Adana'da. Hp değerlendirirken Özdemir'in dediği gibi bunları da hesaba katmak lazım.

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

alperuzi

159'un mappingini nerde yaptırdınız? Baya başarılı olmuş bence.

ckarademir

piyasanın dışına çıkmadım piyasadaki bütün mito uygulamalarıya kıyaslayınca en az güç artışlarından birisi bu. Ben yaptırdım sonuçlarınıda gördüm. Bana zor vs gibi şeylerle gelmeyin dostum. Kendi içinde inanma yani beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor ama gelipte şu olur bu olmaz arabanın beyniymişçesine hareketler. Kendimi size açıklamak zorunda değilim. Forum ortamı var bilenler vardır diye bi soru sordum, sormaz olaydım keşke

sbk0655

Arkadasim bahsettigin Nevzat ustayi da Utku yu da iyi taniyoruz bizde ilgili tum islemleri kendilerinde yaptiriyoruz , hatta Ozdemir yani senin taniyabilecegin adiyla Ozozo arabasini sadece bu iki isime emanet ederek sayisiz defa yazilim guncellemesi yapti yani kimse senin yazilimcina vs birsey demiyor .Insanlar tecrubeleri dahilinde seninle ve bizlerle bilgilerini paylasiyor.Girdugum kadari ile de bunu yaparken hicbir saygisizlik vs yapilmamis.Buna karsilik vermis oldugun cevabi tekrar okursan gereksiz bir tepkiye girdiginide anlarsin , karsinda dostum , inanamazsan inanma , bilmis hareketler vs dedigin insanda senden yas olarak buyuktur en azindan buna istinaden uslubunu duzeltmen hepimiz adina daha keyifli bir ortam olusturacaktir.

master

Cem Bey,

1.4 litre motordan 40hp ve 100nm artış alıp piyasadaki "en az" güç artışlarından birisi olduğunu iddia etmeniz konu ile ilgili hakimiyetinizle ilgili yeterli açıklamayı yapıyor zaten.

Öncelikle dostunuz olmadığımı belirteyim. İnanmadığımı da söylemedim, inşallah problemsiz dertsiz tasasız kullanırsınız.

Hakaret ettiğim bir kısım göremiyorum ben. Ancak yaşım ve piyasada gördüklerim, gördüklerimi geçtim kendi yaptığım uygulamalar neticesinde de size sadece ufak bir uyarıda bulunmaya çalıştım. Zira siz ortaokulda iken ben ilk Alfa Romeo'mu hem yurtdışı, hem yurtiçi konunun uzmanlarıyla görüşerek modifiye etmeye başlamış idim.

Sizin kadar asabi olup "ben yaptım oldu, size ne" mantığındaki kişiler genelde maalesef bir süre sonra çekiciyle sanayiye giderken "Allah allah niye böyle oldu acaba" diye düşünüyorlar.

Kaldı ki forum dahilinde chip tuning yaptıran tek siz değilsiniz. Aramızda sıfırdan motoru kendi elleriyle toplayan arkadaşlar olduğu gibi, çok detaylı atmosferiği turboya çevirme, turbo büyütme projeleriyle de uğraşanlar var.

O yüzden 1.4 lt motordan 40hp alıp 100nm veren remap yaptırdınız diye bilgi küpü olduğunuzu düşünmeyin lütfen.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

master

You are not allowed to view links. Register or Login
159'un mappingini nerde yaptırdınız? Baya başarılı olmuş bence.

Daha önceden sahibi olduğum 159 için All Car Racing firmasını kullanmıştım, kutu içi filtre ile birlikte 190 hp'nin az üstünü veriyor. Sakin kullanımda da %10-%15 arası daha az tüketim sağlıyordu. Yaklaşık 50.000 km problemsizce kullandım, sonra araç satıldı. Bildiğim kadarıyla şu anki sahibi de problemsiz şekilde kullanmaya devam ediyor.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Erkay KAHYA

Bu konuyu okudukça benim aklıma hep, "chip yaptırdım şöyle beygir aldık, böyle yaptık söyle değer verdi vs." diye takılan arkadaşlar ve bu cümlelerin akabinde arkadaş sen ne yaptın? sorusu geliyor.
Ne güzel, standart araçlarınıza farklı bir değerler katıyorsunuz. Keyifle kullanın.  ;)

Burada ve başka yerlerde çeşitli kişiler aşırı besleme araç değerlerini abartı oranlarda değiştirme sonuçlarının iyi olmayacağını söylüyorlar. "Ben yaptım oldu" demek yerine başkalarının da tecrübelerine kulak asmak illaki fayda sağlayacaktır.
(Ben de nerdeyse her 159 kullanıcısı gibi ozoozo arkadaşın tavsiyesi, aracılığıyla aracımın yazılımına modifiye yaptırdım.)

Bazı arkadaşlar araclarının yazılımına müdahale yaptırınca konuya o kadar dahil oluyorlar ki olay "Biz şunu yaptık biz bunu yaptık" a gidiyor.

Amaç bilgi yarıştırmak değil, bilgi paylaşmak değil mi?
Burada olduğu gibi sevgi ve saygı çerçevesinde bilgi paylaşımı gayet de hoş oluyor.  ;)


alperuzi

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
159'un mappingini nerde yaptırdınız? Baya başarılı olmuş bence.
Bildiğim kadarıyla şu anki sahibi de problemsiz şekilde kullanmaya devam ediyor.

Ben de öyle duydum  :))

Yok ya, yeni sahibi benim, hakkaten hem iyi gidiyor, hem de sıfır duman çıkarıyor. :)

master

Hahah çok pardon ya:) Bakmadan mesaj atmışım direk. Memnun olduğunuza sevindim, All Car Racing yazarak direk dyno verilerine de ulaşabilirsiniz. Uygulamayı da İzmir'de Muzaffer Usta yaptı. Filtreyi bakımlarda temizlemeyi unutmayın performansı etkiliyor, bir de her 1000 kmde bir bi devirli gidin 20 dk kadar, chipli arabada DPF biraz daha hassas oluyor:)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

Geliştirilmiş yazılım uygulaması (farklı bir ifade kullanmak istedim) olan, atmosferik motora sahip bir 145 QV sahibiyim. Dokuz buçuk senedir bende ve yaklaşık 110.000 km yaptım. Bu uygulamayı yapan kişi de muhtemelen bu şekilde yaklaşık 150.000 km kullanmıştır.
Hiç bir sorun ile karşılamadım, çok iyi bir alt devir gücüne sahip ve düşük yakıt tüketimi de cabası.
Bunu karşılaştırmalı olarak aynı model bir 145 ile denemiştik.
Performans olarak farkı ise Alfisti Kerem sorabilirsiniz. :))

///////////////

alperuzi

You are not allowed to view links. Register or Login
Hahah çok pardon ya:) Bakmadan mesaj atmışım direk. Memnun olduğunuza sevindim, All Car Racing yazarak direk dyno verilerine de ulaşabilirsiniz. Uygulamayı da İzmir'de Muzaffer Usta yaptı. Filtreyi bakımlarda temizlemeyi unutmayın performansı etkiliyor, bir de her 1000 kmde bir bi devirli gidin 20 dk kadar, chipli arabada DPF biraz daha hassas oluyor:)
Filtre Melih amcanın Ankara denizlerinde rezil oldu biraz, geçen ay bakımda söktürdüm, bir gece deterjanlı suda beklettim, anca temizlendi. Sonra yağladım, taktıracam bir ara uğrayıp.

DPF geçen hafta P2453 hatası verdi ("diff. pressure sensor error" diye geçiyor) ancak tıkanmadan değil, zannedersem sensör veya bağlantılarda ufak bir sorun var. Ecuscan doluluğu %28 gösteriyor.

ozoozo

#316
You are not allowed to view links. Register or Login
yazılımı şaşmaz oto sanayide utku diye birisine yaptırdım. Dediğiniz gibi piyasada çok fazla uçanlar var 180 olucak 200 olucak diyenlerde oldu. Utku 170 kesin olucak maksimum 2-3 daha atar demişti ve yaklaşık 100 tork civarı bir artış olucak dedi. Ve dediği gibide oldu. Bazı arkadaşlar imkansız falan diyo ancak 170-180 beygirlerde de üstündede çok fazla arabayı sürdüğümden anlayabiliyorum. Araç gerçekten bu değerlerde isteyen gelsin otursun yanıma :) . Yazılım yaptırdığımdan beri motoru ısıtıp basıyorum, soğutup kapatıyorum. Şuana kadar hiç bir sorun çıkmadı hiç bir arıza ışığı yakmadı.

Yav güzel kardeşim günlük hayatım 100 ile 500 hp arası arabalarla geçiyor emin ol bizde biliyoruz neyin nasıl gittiğini , bahsettiğin Utku yani Utku selamoğlu benim aracımda sayasız defa güncelleme yapmış birisi ve büyük turbo işlemlerimin tamamını o yaptı , gece 12 lere 1 lere kadar dükkanda durduğumu biliyorum ayar için , çevremdeki neredeyse bir çok arkadaşım yine Utku abiye yazılım yaptırdı sabahlara kadar dbn de süre aldığımızı biliyorum. Kötü araba yapmaz ona okey ancak bahsettiğin güçler MultiAir gibi bir üniteden çıkardıysa Türkiye de ilk ve tekdir. Hele birde aracında ne egsoz sistemi(dp,filtre vs) var ne başka bir şey sadece yazılımla 40 hp aldın :) helal olsun. Beygir çiftliğine dönmüş ortalık. Sen bir muadil araçlarla dene video çekip bana atarsan sevinirim , mesela 1.4 tsi 160 hp beettle ile denesene bir kilo farkına göre nasıl gideceksin , normal şartlarda kilo avantajın ve beygir fazlandan dolayı ayırman gerek. Geçersin,geçmezsin bak ondan bahsetmiyorum "ayırman" gerekir. Cupralarla deneyebilirsin aranızda ufak tefek güçler kalmış onunda seni aman aman ayırıp gidememesi gerek sadece geçmesi gerek vs vs. Bahsettiğin arabanın 1.4 tb 155hp sinden bir tarafımızı yırtarak bahsettiğin o güçleri ancak aldık yine Utku abide. Sen yine de Dyno da yazana aldanma , git aracını muadillerle dene o zaman ne demek istediğimi anlarsın :) Kaldı ki bu güçler eğer çarpanlarla oynanmadıysa Mustang dyno da çıktı :D Bu demektir ki dynodynamics dyno da 178-180 , paşaoğlu ve gazihan da 185 :D Yapma gözünü sevim. Nevzat usta yine öyle sayısız defa yakın arkadaşlarımın araçlarına egsoz yaptı bu bahsettiğim arabalar öyle 100-150 hplik arabalar da değil , dedim ya selamımı söyleyin diye kötü bir niyetle söylemedim çok yakın olduğum için söylemiştim. Benim ki sadece bir öneriydi , tercih sizin 2 ay sonra turbo ıslık sesi diye google araması yapmayın :)

You are not allowed to view links. Register or Login şuan tatilde gördüğünde sana ayrıntılı açıklama yapar.  Ayıptır söylemesi mitoların çük kadar turbosu var nereye geliyor sadece yazılım ile o güçler :)


MultiAir a yazılım yaptırıp sorun yaşayanlardan birisi de Mustafa abidir. You are not allowed to view links. Register or Login

agucba

Eğer ki 40 BG alınmış ise, burada test çıktısı paylaşılır. Anlayan üyeler de onun uzerinden yorumunu ve değerlendirmesini yapar.
Her zaman yazdığım gibi, eğer bir konuda bir iddia varsa, bu iyi, bu kötü, bu işe yaramaz, bu işe yarar gibi bir fikir beyan ediliyorsa ya açıklamasını tam yapın ya da elinizde geçerli bir kanıt, belge varsa onu paylaşın.
Kuru kuru bu iyi, bu iyi değil demek olmaz. Belki başkasına göre kötü olan bana göre "cuk" diye oturuyordur yerine.
Tartışılan konu ile çok ilgili değil ama kendi 145'imizdeki durumdan çok memnunum. Ister gidişi olsun, ister tüketim değeri isterse de Twin Spark 16V'nin ölü denilen alt devirdeki canlılığı beni her türlü tatmin ediyor.
Performans olarak aynı ayardaki bir 145 QV'ye kaç boy fark attığımı bilmiyorum. Arkadaş gelemedi. Bunun yanında yine bizim 145'te biz 4,5 kişi ve bagaj dolu iken, bahsettigim 145'te bir kişi varken bir süre kafa kafaya gidebildik ama gerisine trafik müsade etmedi.
Tüketim değeri konusunda farklı 145'ler ile % 30 ile % 45'e kadar az değerlere sahibim.
Alt devirler konusunda ise Alfadanadam Bülent'le beraber Ereğli'de oldukça dik bir yokuşta, yazın, klima açık iken yaklaşık 1300 devirden hiç zorlanmadan ikinci viteste devam edebildik.
Yine normal bir 145 QV'nin ikinci vites ile çıktığı yokuşu üçüncü viteste çok rahat çıkabiliyoruz.
Bunları yazmamın nedeni, iyi olduğunu söylediğim şeyi kanıtları ve "şahitleri" ile belirtmek istediğimden. Yine de bunlara inanmak veya inanmamak, kendine göre yorumlamak bunları okuyanlara kalmış.

///////////////

ckarademir

egzoz ve yay konusuyla ilgili yardım almak için bu foruma üye oldum. Ben bu konuda her hangi bir profesyonel yaklaşım ifade etmedim. Bana şu arabayla kalk bunu ayır gibi şeyler yazmışsınız yazılımı bu amaçla da yapmadım. Bu forum ailesine bir şeyleri danışmak, akıl almak amaçlı ileti gönderdim. Bana şu şöyle olmaz bu böyle olmaz gibi kinayeli, bir o kadarda enteresan yorumlar geldi. Benim sorduğum soruyla gelen cevapların birbiriyle ne kadar alakası var tartışılır. Kimseyle kötü olmak veya laf dalaşına girmek gibi bir niyetim yok bunlar boş işler çünkü. Sorularıma cevap yazan bütün herkese çok teşekkür ediyorum, sağolun. Herkese iyi geceler diliyorum.

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
egzoz ve yay konusuyla ilgili yardım almak için bu foruma üye oldum. Ben bu konuda her hangi bir profesyonel yaklaşım ifade etmedim. Bana şu arabayla kalk bunu ayır gibi şeyler yazmışsınız yazılımı bu amaçla da yapmadım. Bu forum ailesine bir şeyleri danışmak, akıl almak amaçlı ileti gönderdim. Bana şu şöyle olmaz bu böyle olmaz gibi kinayeli, bir o kadarda enteresan yorumlar geldi. Benim sorduğum soruyla gelen cevapların birbiriyle ne kadar alakası var tartışılır. Kimseyle kötü olmak veya laf dalaşına girmek gibi bir niyetim yok bunlar boş işler çünkü. Sorularıma cevap yazan bütün herkese çok teşekkür ediyorum, sağolun. Herkese iyi geceler diliyorum.

Dostum gördüğün forum şunu ayır,buna 1 direk sok,araya tır sapladım tarzı rolling muhabbetlerinden en uzak kalan forumlardan birtanesi , söylediklerimizi yanlış anladın sadece "ben bu gücü aldım" dedin bende sana muadil araçlarla denersen görürsün dedim. Sormak istediği her şeyi seve seve cevaplar burada ki herkes kaygın olmasın , kimsede seninle laf dalaşına girmek gibi bir niyeti olacağını düşünmüyorum :) Bende ankaradayım 20-25 güne oralardayım elimden geldiğince yardımcı olurum. Aramıza hoş geldin.

ckarademir

Teşekkür ediyorum ozoozo. Aklımda başka sorular olursa size danışacağım. Ben dediğim gibi kimseye ters bir laf etmedim böyle bir şeyde asla düşünmem. Sizin demek istediğinizi anlıyorum, karşılıklı bir yanlış anlaşılma diyelim. İlginiz ve bilgilendirmeleriniz için hepinize özellikle de sana teşekkür ederim. Tekrardan iyi geceler.

Last Ironer

2009 model 147 1.6 ts Black Line 120 hp plan aracıma Chip Tuning uygulaması yapılıyormu, ecu fast'ı aradığımda bir bakalım daha önce bu arabaya yapmışmıyız sizi arayalım dediler ama ses seda çıkmadı.. Yapılıyor olsa bile verim alınabiliyormu? istanbul anadolu yakası..

ealprsln

Yapılıyor, aramızda daha önce yaptırmış olanlarda vardır.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

yigitekimdemir

Bu chip tuning işine merak saldım ancak kendi çipimi kendim yapmak istiyorum.

Gerekli donanımları yazılımları gerekirse dönmek için orijinal ecu değerlerini falan buldum 156 2.0 MK1 için ancak cihazın açıklamasında "Only Write, pin 10 Conn. A to 12 volts" diye bir ibare var.

Şimdi sadece yazabildiğimizi, okuyamadığımızı biliyorum, dolayısıyla zaten o yüzden orijinal .ori dosyalarını da buldum.

Lakin ECU üstündeki A soketinin 10. pininin yerini de biliyorum fakat burdaki 12 volts kısmı ne oluyor elektroniğin teknik kısmına hakim olmadığım için anlamadım. Yeni verileri beyne yazmak için soket üzerinde bir işlem mi yapmam gerektiği anlamına geliyor bu?

Bilgili arkadaşlar varsa aramızda yardımcı olurlarsa çok sevinirim :)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

yigitekimdemir

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu chip tuning işine merak saldım ancak kendi çipimi kendim yapmak istiyorum.

Gerekli donanımları yazılımları gerekirse dönmek için orijinal ecu değerlerini falan buldum 156 2.0 MK1 için ancak cihazın açıklamasında "Only Write, pin 10 Conn. A to 12 volts" diye bir ibare var.

Şimdi sadece yazabildiğimizi, okuyamadığımızı biliyorum, dolayısıyla zaten o yüzden orijinal .ori dosyalarını da buldum.

Lakin ECU üstündeki A soketinin 10. pininin yerini de biliyorum fakat burdaki 12 volts kısmı ne oluyor elektroniğin teknik kısmına hakim olmadığım için anlamadım. Yeni verileri beyne yazmak için soket üzerinde bir işlem mi yapmam gerektiği anlamına geliyor bu?

Bilgili arkadaşlar varsa aramızda yardımcı olurlarsa çok sevinirim :)

eklemeyi unutmuşum, şurada italyanca olarak anlatıyor mevzuyu ama hala tam oturmadı bende: You are not allowed to view links. Register or Login
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]