Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Chip Tuning Neler Kazandırıyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yamyam34

#50
Gecen sene piknikte chip talihlisi emre arkadasım olmustu eğer zincirli kuyu birmotun yönlendirdiği yer bayrampaşa da ise gitmeyin derim biz gittiğimizde ya alfa arabamı honda alın bunlarda birşey olmaz gibi çirkin laflar etmişlerdi tabi arabaya chip uygulanmadan önce dyno yaptırtık 98 model 2.0 154.5hp cımıstı sonra hadıya ıyı falan dıye kıvırmıslardı daha sonra bektası arayıp rahatsızlıgımızı belirtmiştim chip sonundada 9hp kazanc olmustu devır kesıcıde 8000rpm e cekılmıstı ama gucu 6700rpm de veriyordu fiyatta bence cok ucuk(verilen hizmete gore) eger gercekten yaptırmayı dusunuyorsanız once k&n kutu ıcı fılıtre onerırım ıyı bır marka ve tam sesntetık yağ kullanmalısınız tercihen castrol edge ve 100 oktan yakıt kullanırsanız vuruntularında onune gecersınız ve bu bılgılerı yapan yere verırsenız 12 hp almanız cok ucuk bır sey olmaz sızın ısteklerınıze gore ıs yapan bır yere gıtmenızı sıddetle onerırım onno usta yada superchips

agucba

#51
100 oktanlı yakıtın olması gerektiği konusuna katılmıyorum veya zorunluluk değil diye düşünüyorum.

///////////////

selim

#52
quote:

100 oktanlı yakıtın olması gerektiği konusuna katılmıyorum veya zorunluluk değil diye düşünüyorum.



Atmosferik düşük hacimli ve standart motorlara 100 oktan pek gerekli değil bence de ama zararlı olacağını da sanmıyorum
Ancak turbo'da fark ediyor,eğer chip tuning yapılan bir turbo araç söz konusu ise bu fark bariz bir biçimde hissediliyor.En azından kendim için bunu söyleyebilirim.Malesef artık İstanbul'da 100 oktan satılmıyor,benim shell istasyonlarından aldığım bilgi artık ithal edilmeyeceği yönünde.:( kötü!

Edited by - selim on 22/05/2009  13:56:57
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

admin

#53
98 oktan yüzünden bile bir ay arayla 3 kere lambda yakmış biri olarak, normal araçlarda 100 lerin hiç bir anlamı olmadığını söylüyorum.

Diğer taraftan chip yapıldı diye gene illada 100 oktan kullanmaya gerek yok. İçinde bulunduğun şehirde bulunulabilirliğine göre varolan oktanı belirtip ona göre düzenleme yapılabiliyor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

#54
Bilal Pars demişki;

quote:
Baska marka ile ilgili ornek vermek istiyorum. Bundan 5 gun once onno ustada babamin arabasina yeni yazilim yaptirdim araba Audi a6 3.0 tdi sline 2007 model. Onno ustanin sayesinde hp 233 den 300 e, tork da 450 den 540 a kadar cikti. Ben en fazla hp 270 olur diye tahmin ediyordum dyno ya sokunca bu bilgileri verdi. Onno usta hakikaten bu iste en iyisi. kendisine sordugumda turbo su olan araclarda performans %35 %40 arasi degisiyor fakat benim 147 yi sordugumda 7-8 hp ancak diyordu. banada biraz gereksiz masraf gibi geldi 7-8 hp icin onca para gereksiz gibi.

Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

#55
quote:

quote:

100 oktanlı yakıtın olması gerektiği konusuna katılmıyorum veya zorunluluk değil diye düşünüyorum.



Atmosferik düşük hacimli ve standart motorlara 100 oktan pek gerekli değil bence de ama zararlı olacağını da sanmıyorum
Ancak turbo'da fark ediyor,eğer chip tuning yapılan bir turbo araç söz konusu ise bu fark bariz bir biçimde hissediliyor.En azından kendim için bunu söyleyebilirim.Malesef artık İstanbul'da 100 oktan satılmıyor,benim shell istasyonlarından aldığım bilgi artık ithal edilmeyeceği yönünde.:( kötü!

Edited by - selim on 22/05/2009  13:56:57



Turbo motorlarda da bir gereklilik olduğunu sanmıyorum. Çünkü Önder'in GTV, 100 oktanlık yakıt yüzünden sürünerek servise girmişti.

///////////////

CAPTAIN

#56
Beygirden çok 2.0 TS lerin alt devir cansızlığı gideriliyor anladığıma göre.
O da yoğun trafikte benzin tüketimi için hakikaten gerekli gibi.
Çünkü Alt devirler hahikaten bazen insana sıkıntı verdiriyor

yamyam34

#57
arkadaslar 100 oktan arabaya performans vermez sadece daha hard tuning yaptıgınızda motorun guvenlıgını saglar vuruntuyu gıderır daha gec yanma sagladıgı ıcın ateşleme zamanlarıyla oynamadan vuruntuyu gıdermenıze olanak saglar ornek vermek gerekırse bu ayrıntıyı belırttıgınız zaman sıze 1-3hp daha kazandırcak ayarları ayarlayabılırler bırde unutmamak lazım tunıngı gunluk kullandıgımız araclara yaptırıyoruz saglıklı ve uzun omurlu olması ıcın 100 oktan tercıh sebebıdır unutmadan lpg nınde oktan oranı yuksektır ve gec yanma saglar aracınızda lpg varsa bu konularda daha rahat davranabılırsınız

Burak1985

#58
bnm merak ettiğm 159 dizellerdeki uygulaması 1.6 larda 5-10 arası oluyor en fazla 2.0 larda hissedilior 159 da nasıl olur sağlıklımı olur onun için sormuştum

selim

#59
quote:

quote:

quote:

100 oktanlı yakıtın olması gerektiği konusuna katılmıyorum veya zorunluluk değil diye düşünüyorum.



Atmosferik düşük hacimli ve standart motorlara 100 oktan pek gerekli değil bence de ama zararlı olacağını da sanmıyorum
Ancak turbo'da fark ediyor,eğer chip tuning yapılan bir turbo araç söz konusu ise bu fark bariz bir biçimde hissediliyor.En azından kendim için bunu söyleyebilirim.Malesef artık İstanbul'da 100 oktan satılmıyor,benim shell istasyonlarından aldığım bilgi artık ithal edilmeyeceği yönünde.:( kötü!

Edited by - selim on 22/05/2009  13:56:57



Turbo motorlarda da bir gereklilik olduğunu sanmıyorum. Çünkü Önder'in GTV, 100 oktanlık yakıt yüzünden sürünerek servise girmişti.


Öderin gtv'si nin sürünerek benzinliğie gitmesine 100 oktan benzinden başka etkenler de sebep olmuş olabilir.İstasyonda satılan benzinin kalitesinden tutun da farklı teknik sebeplere kadar uzar.Ben 6 ay boyunca 100 oktan kullandım bir zararını görmedim.Gerekli mi orası tartışmalı,bence chip yazılımına bağlı.Standart yazılımda 100 oktan olmadan da motor ideal verimi verir.Benim aracımda chip olduğundan ve 98 oktan ile kullanım önerilidiğinden benim için gerekli.
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

ATA

#60
100 oktan kalkmadımı zaten? En azında shell artık 100 oktan benzin satmyor diye duydum...
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

fatih159

#61

Ben 1.5 yıl önce 159 1.9JTDM aracıma birmot zincirlikuyu da çip yaptırmıştım.  O zamalar aracım tam 15bin km deydi. Şimdi 60 bin km. Hiçbir sorun yaşamadım. Aracın alt ve orta devirleri çok rahatladı. Ben çipten sonra dinamometre de ölçüm yaptırmadım. Fakat dedikleri gibi 185-190 hp güç elde edilemiyor en fazla 170-175 civarında güce ulaşıyor ve üst devirlerde de çekiş 150 hp likten çok farklı olmuyor sadece alt devir ve orta devirler rahatladığı için aracı daha iyi götürüyor.
Şunu da belirteyim bizim 159 çip öncesi ister 150 hp olsun veya çip sonrası ister 170hp olsun 140hp lik passat TDI gibi araçlarla otobanda arayı çabucak kapatıp yetişemiyor bu yüzden dizel motorlara biraz soğuk bakıyorum.Yada bu eski 1.9lt lik motorun teknolojisi gnümüze göre biraz eski kaldı.Zaten yeni 2.0 JTDM üretmişler. Şunu da unutmayalım dizel motorları çok km yapmak için tercih ediyoruz.Fabrikalar motorları güçlendirirken bildiğiniz gibi motor blogunu ve silindirleri daha fazla basınca dayanması vb. gibi...birçok işlemden geçirip  güçlendiriyorlar. Sadece basıncı arttırıp motor güçlendirmek uzun vade de (200-3000 bin km kullanılacaksa)zararlı bir işlem bu bir gerçek.
Giulia Fan!

master

#62
Ben rahmetlide chipten sonra 97 oktan aldim, zaten minimum 97 kullanin diyordu gayet de memnundum. Ne vuruntu ne bir sey. Performans da gayet guzeldi. Serkan Abinin dedigi gibi 100 oktan aglatmisti makineyi, ancak benzin istasyonundan da olabilir. Komple depo bosaltilip enjektorler temizlendigi, servise gidene kadar da altinyolda simsiyah duman ata ata 30 km hizla gitmek zorunda kaldigim icin tekrar cesaret edip de baska istasyondan da olsa deneyemedim 100 oktan. Dolayisiyla istasyondan midir yoksa rahmetliye 100 oktan cok mu baharatli geldi de hemoroide sebep oldu onu bilemiyorum :) Ancak muhtemelen istasyondandi, cunku ayni benzini 156'ya koydum, denemek icin gaza bastigimda 190da tikanmisti alet, gitmedi bir turlu daha fazla.

Ben 156da da 97 kullanirdim, 95 vuruntu yapiyordu cunku arasira. Bence vuruntu yapmadigi surece ve aracta chip varsa chip eger su kadar oktan benzin kullanin demiyorsa mumkun olan minimumu kullanmak en iyisi. Paramiz cebimizde kalir :) Bazi araclarda gercekten farkediyor, mesela arkadasta Civic SI var, 100 oktan alinca bariz performans artiyor, ama ben Alfa'da 100 oktanin farkini hic olumlu yonde gormedim.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

burcintun

#63
100 oktanlar kalktı zaten. Baş belası olmuştu bazı araçlarda. Hatta yanlış hatırlamıyorsam 98 bile vardı ama şimdi artık sadece 97 ve 95 var diye biliyorum. baya şikayet almışlar bizim istasyon sahipleri tanıdıklarımız var onlar söylemişti.

ATA

#64
Bende bir önceki sayfada yazmıştım 100 oktanın kalktığını duyduğumu, demek ki doğrıymuş =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

n/a

#65
boxer motorlarda chip ne derece etki ediyor bilen yaptıran varmıdır? diğer motorlardan farklılığı görünüyormu bu konuda? daha fazla tork yada daha az hp vs?

tolga_ozhan

#66
Bu chip bu kadar alemeti mucize birşey ise arabalar fabrika çıkışı yazılımı neden bu şekilde olmuyor. Daha fazla güç alalım diye arge olarak milyonlar harcayan markaların aklına gelmiyormu bu yazılım olayı.
Chip olayını kötülemek için değil ciddi olarak merak etiğimden soruyorum. Yani hiç zararı olmadığı halde neden dandik yazılımla çıkıyor bu arabalar fabrikadan?

master

#67
Tolga çünkü fabrika bütün kondüsyonları düşünerek araç üretmek zorunda. Adamın sattığı araba 50 derece sıcaklık olan ülkeye de satılacak, -20 derece olan ülkeye de. Benzini süper kaliteli olan ülkeye de, kalitesiz olan ülkeye de. En önemli sebebi riskleri tolere etmek.

Ayrıca performans-benzin tüketimi oranını dengelemek zorundalar, emisyonlara uymak zorundalar, optimum devir-performans ilişkisini yakalamak zorundalar vsvs. Yani sadece performans odaklı kullanıcı için yaratmıyorlar aracı. Yoksa bugün 159 1.9JTS'yi çok rahat 250hp çıkarabilirler, ancak benzin tüketimi coşar, belki emisyon problemi yaşanır vsvs.

Bir başka sebep de bazı markalar aynı aracın iki farklı versiyonunu sunuyorlar, birinin sadece yazılımı farklı oluyor, daha pahalıya satıyorlar. Misal, yanlışım varsa düzeltin ama bildiğim kadarıyla Golf TSI 140-170hp arasındaki tek fark yazılım.

İlk sebepe dönersek, chip tuning yapınca biz bu risk toleransını biraz azaltmış oluyoruz. Kötü benzin alırsak başımız derde girebilir, veya aşırı zorlayınca hararet daha rahat yukarı tırmanabilir, sıcak havalarda daha problemli olabilir vsvs. Bütün bunlar chip tuning'in ne kadar agresif yapıldığına bağlı. Veya misal turbo araçlarda chip tuning'in asıl olayı turbo basıncını artırarak güç almak. Yine fabrika risk payı bırakıyor oldukça. Chip tuningle misal turbo basıncı olmaması gereken değere çıkarsa motoru kucaklamak bile mümkün. Ama mantıklı seviyelerde artırınca yine biraz risk toleransından kullanmış oluyoruz.

Özet olarak mantıklı chip tuning yapıldığı zaman araç da daha dikkatli kullanılıp, daha kaliteli benzin alınırsa problem olmaz :) Ama mantıksız chip tuning yapıldığı zaman motoru kucaklamış 156 görmek de mümkün, gördüm :)

Edited by - master on 26/05/2009  14:31:25
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

tolga_ozhan

#68
Uzun açıklamalar için sağol Önder gyet net anlamış bulunuyorum. Fabrika bizim yerimize bazı riskleri tolore ediyor ve çeşitli kurallara uyuyor.
Chip olayının %100 risk ve zararsız olduğunu söyleyemeyiz sanırım. Öyleyse sorgulanması gereken bir kaç beygir uğruna arabanın ömrünü riske etmeye değer mi sorusudur bence.

Benzer bir başlık altında ''''Chip Tunning Neler Götürüyor'''' konusu olsa iyi olur.

Edited by - tolga_ozhan on 26/05/2009  15:04:54

CAPTAIN

#69
Chip Tuning den ne beklediğinle alakalı birazda.

agucba

#70
Önder'in yazdığı gibi mantıklı yazılım değişikliği yapılırsa, motorların zayıf yönlerini tolere edebilir. Mesela TS 16V'lerin alt devirlerinin zayıflığını telafi edebiliyor. Veya Üst devirleri zayıf olan motorlarda bunu telafi edebiliyor. Bu tamamen kullanıcının nasıl bir beklenti içerisinde olduğuna ve yapılan işin ne kadar profesyonel yapıldığına bağlı.

///////////////

Dentist

#71
quote:


Ben 1.5 yıl önce 159 1.9JTDM aracıma birmot zincirlikuyu da çip yaptırmıştım.  O zamalar aracım tam 15bin km deydi. Şimdi 60 bin km. Hiçbir sorun yaşamadım. Aracın alt ve orta devirleri çok rahatladı. Ben çipten sonra dinamometre de ölçüm yaptırmadım. Fakat dedikleri gibi 185-190 hp güç elde edilemiyor en fazla 170-175 civarında güce ulaşıyor ve üst devirlerde de çekiş 150 hp likten çok farklı olmuyor sadece alt devir ve orta devirler rahatladığı için aracı daha iyi götürüyor.
Şunu da belirteyim bizim 159 çip öncesi ister 150 hp olsun veya çip sonrası ister 170hp olsun 140hp lik passat TDI gibi araçlarla otobanda arayı çabucak kapatıp yetişemiyor bu yüzden dizel motorlara biraz soğuk bakıyorum.Yada bu eski 1.9lt lik motorun teknolojisi gnümüze göre biraz eski kaldı.Zaten yeni 2.0 JTDM üretmişler. Şunu da unutmayalım dizel motorları çok km yapmak için tercih ediyoruz.Fabrikalar motorları güçlendirirken bildiğiniz gibi motor blogunu ve silindirleri daha fazla basınca dayanması vb. gibi...birçok işlemden geçirip  güçlendiriyorlar. Sadece basıncı arttırıp motor güçlendirmek uzun vade de (200-3000 bin km kullanılacaksa)zararlı bir işlem bu bir gerçek.


Başka chip yaptırıp,yorum ekleyebilecek arkadaşımız var mı acaba?(Güncel uygulama yaptırabileceğimiz yer ve de fiyat bilgisi olan.)
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Orhan Isvan

#72
quote:

Alıntı Yap

Başka chip yaptırıp,yorum ekleyebilecek arkadaşımız var mı acaba?(Güncel uygulama yaptırabileceğimiz yer ve de fiyat bilgisi olan.)



Murat Bey, eğer motor konusunda da boya konusundaki kadar titiz iseniz, uzak durmanızda yarar olabilir. Bir arkadaşım benim 159 dan 2 ay önce 1.9 JTD bir 159 aldı. Chip'ten vazgeçmesi yolundaki önerilerimi dinlemeyince, Birmot'tan Hüseyin Bey'le konuştuk. O da vazgeçmesini önerdi ve çıkan sorunlar nedeniyle artık hiçbir chip uygulaması yapmadıklarını söyledi. Arkadaşımın ısrarı üzerine Küçükkuyu'ya da gittik. Onlar de hem uygulamayacaklarını, hem haricen uygulanır da bir sorun çıkarsa İtalyan'ların garanti kapsamında tamiri istenen motorlara hangi kilometrede chip takılıp, hangi kilometrede söküldüğünü anlayabildiklerini ve geçici bir süre dahi chip takılmışsa garanti talebini reddettiklerini söyledi. İtalyan'ların bunu anlayabildikleri hakkındaki söylem bana biraz şüpheli gözükse de, kesin olarak vazgeçmesini söylediler. Arkadaşım bunlara rağmen markasını ve fiyatını benim bilmediğim bir chipe güvendi ve kullandı. Bir süre çok memnundu. Bir gün motor arıza ışığı yanmış. Korkup, orijinale dönmüş. Artık kullanmıyor. Benim yaşayarak bildiklerim bunlardan ibaret.

Ama deneme - yanılma yöntemi dışına çıkıp da mantık yürütürsem; fabrikanın tolerans olarak bıraktığı bazı mekanik limitleri kullanmaksızın gücün artması mümkün olsaydı, aynı toleranslar içinde fabrika zaten gücü arttırırdı diye düşünüyorum. Demek istediğim, gücü sadece elektronik yolla arttırdığınız zaman; bazı mekanik toleransları azaltmıyor olmak mümkün olmasa gerek. Hangi chipin, hangi mekanik toleransları ne kadar azaltacağı hakkında hiçbir bilgim yok ama mantıken bazılarını bir ölçüde azaltıyor olması gerektiğini söylemek istedim. Otomobil garanti kapsamında olsa da, olmasa da, mantıken böyle olması gerekir. Dediğim gibi, titizliğinizi bildiğim için söyledim. Yoksa, hangi mekanik toleransı ne kadar azalttığını bilerek tasarlanan chip'ler de yok değildir herhalde.

Dentist

#73
Siyah renge geçiş yapınca, ne yazık ki 147 deki gibi sürekli temiz ve parlak görüntü için uğraşmak gereksiz oldu;çünkü kesinlikle mümkün değil.
Chip için ise ben de araştırma aşamasındayım,yorumları değerlendirmeye çalışıyorum.Sorun yaşamak istemiyorum
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

evrenalpar

#74
DNA'lı araçlar için söylüyorum, aslında araç "N" moddayken araç standart yazılımda olsa ve "D" modda da yazılım aktif olsa ne güzel olurdu. Ama böyle birşey mümkün olabilir mi bilmiyorum..

Murat Bey kolay gelsin, zor karar gerçekten.. Aracın garantisi devam ediyor mu?
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)