Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Chip Tuning Neler Kazandırıyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bussone

#75
Chip tuning malesef ülkemizde de yurtdışında da biraz harcıalem uygulama haline gelmeye başladı. Yanlış hatırlamıyorsam atmosferiklerde genelde avans açısının değiştirilmesi ve maksimum devrin artırılması, turboda ise doğal olarak basınç artırılması en önemli parametreler olarak kullanılıyor. Chiptuning'in (özellikle atmosferik araçlarda) getirisi motorun üretici tarafından bırakılan güvenlik marjına göre değişiyor. Önemli olan yazılımı yapanın bu güvenli marjdan ne kadar kullandığı, doğal olarak da motoru ve markayı tanıması gerekiyor. Bu bilgiye sahip olmayan şirketlere yaptırılan chip tuning nedeni ile elde edilen sonuçlar da birçok kullanıcının beklentisini karşılamıyor. Bunun yanında vuruntu, hararet, rölanti düzensizliği, ECU hataları vs. gibi yan etkiler de çıkıyor. Bu nedenle birçok çoklu markaya (aynı motorların kullanıldığı marka grubu haricinde) chip tuning yapan firmalardan hizmet almamak iyi olur düşüncesindeyim. Sadece Alfa'ya hizmet veren şirketler ise zaten 2-3 tane, chip tuning Alfa'nız ister atmosferik ister turboşarjlı olsun bu tür firmalardan rahatlıkla yapılabilir.  Şu an Tolga'da olan Spider 2.0 TS 16V'e Squadra Tuning'den chip almıştım. Performansa getirdiği fark anlaşılıyordu ve yakıt tüketimine en ufak etkisi olmadı, rölantide hiçbir değişme olmadı, hararet eskisi gibiydi vs. Sonuçta Squadra üretici olarak vaad ettiğini sağladı ve bende müşteri memnuniyeti sağladı. Umarım performasından aynı şekilde Tolga da memnundur.

Buna ek olarak chip tuning yaptırmadan önce otomobilinizi orta kapsamlı bakıma sokmanızı tavsiye ederim. Yağ, hava filtresi ve bujilerin yeni (ya da iyi durumda) olmasına, debimetrenin sağlıklı çalışmasına, egzoz manifoldunda ve egzozda kaçak olmamasına, lambda sensörünün ya da sensörlerinin düzgün çalıştığına, A/F oranının sağlıklı olduğuna vs. emin olmakta fayda var. Yeni chipi taktıktan ya da yazılım değiştirdikten sonra ECU bir süre tekrar öğrenme sürecine giriyor (40-50km) ve bu parametreler üzerinden değerlendirme yapıyor, sağlıklı değerler okuması için bu etkenler önemli.
Dr.Ingegnere Bussone

Sercan Keklik

#76
murat abı taktın 10 hp daha hızlı oldu sana ne kazandıracak? hiç bişey :) standart bı 159 JTD yi 10 cm geçtin diyelim ne fark edıcek? arabanın motorunu kucaga almaya degıcek mı?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

cuneyt

#77
Yazik olur FJ ye bence.

Passione

#78
Benim aracımda italyan All Car Racing marka yazılım mevcut 30.000 km dir kullanıyorum daha hiçbir dezavantajını görmedim aksine yakıt tüketimim 1.0lt düştü çok memnunum, ara hızlanmalarım özellikle 60-100km/s arası inanılmaz hızlandı çok daha zevkli bir hale geldi. beygir gücü olarak kesin birşey söyleyemesemde aracın torku ve çekiş gücü çok farklı bir hale geldi. ben tavsiye ederim ama profosyonel birisi tarafından yapılması şartıyla.
"centocinguantanove"

ATA

#79
Can, yazılımdan sonra vites geçişlerinde hızlanmıştı sanırım?
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Passione

#80
Aynen Ata onu yazmayı unuttum ben daha az hissettiriyor arac vites değiştirirken yazılımdan sonra.
"centocinguantanove"

fatih159

#81

Çip tuning konusunda zannedersem forum da en tecrübeli kişilerden birisiyim. Geçimşe baktım araç 60 bin km de iken bu konuya cevap vermişim. Aracım birkaç bin km sonra 100.000km olacak. 15 bin km den beri araç çipli. Şu ana kadar çipten dolayı herhangi bir motor sorunu yaşamadım. Arkadaşın dediği gibi özellikle 60-100 km arası araç çok güçlendi.En az 200 kg hafifledi. Birmottan Hüseyin beyi çok iyi tanıyorum. Bu araç 150hp iken ben performanstan şikayet etmiştim. Araç çok havalı mükemmel yol tutuyor kullanması çok zevkli fakat otobanda düz yolda beni hiç tatmin etmiyor keşke en az 20-30 hp daha güçlü olsadı diye dert yakınmıştım. Kendiside bize yazılımla aracı güçlendiriyoruz demişti. Peki garanti dedeğimde faturasını veriyoruz işlem garanti kapsamında demişti. Ben bu dediğine çok fazla inanmasamda performansın gerçekten artmasını istediğim için yazılım yüklettirmiştim. Sonradan araştırdım ki yazılımı yükleyen firma upsolute diye bir firma. Zannedersem avusturya kökenli bir yazılım şirketi. Yazılımdan sonra en çok motor hareret göstergesinin sıcaklığını takip ettim. Sürekli 90 dereyi geçmemesine çok önem veriyordum. Aracı ne kadar zorlasamda hararet fazla basınçtan hiçbir zaman 90 dereceyi geçmedi. Şimdi şunu belirteceğim tam 75 bin km dir aracı çipli kullanıyorum. tahminimce bir 40 bin daha kullanacağım belki de yeni çıkacak yeni bir alfa modeli ile değiştireceğim.Aracı 140 binden sonra satacağım. İleride sorun çıkarmı bilemem fakat ben tam 125 bin km çipli kullanıp satmış olacağım. Sorun da yaşamamış olarak hafızamda kalacak. Birmottaki servis danışmanına gelince. Lütfen birmotun zincirlikuyudaki bir kişinin söylediklerine hiç inanmayın. Gerçekten ne dediklerini bilmiyorlar. Doğru olan bir şeye yanlış yarın yanlış olan birşeye doğru diyorlar. 3.500 TL bakım masrafı çıkartıp pazarlık edip bağırıp çağırınca 1800 TL ye düşüyorlar.Geçtiğimiz gün direksiyon belli hızlarda titriyordu. Komple aks falan değişecek dediler ben özel servis milanoya gittim aracın sadece ask kafalarını 800 TL ye değiştirdim sorun bitti.

Konu bu değil yazmak istedim. Alfa 159 çok temiz kusursuz bir araç değil. Fakat çıkardığı sorunlar 100 bin km boyunca kabul edilebilir altından kalkılabilir arızalardı. 159 u kullandığım zaman boyunca tek sıkıntım 159 çok basit hatalar verdi. Mesela kapı kilidi bozuldu. Silicekler tıkantı yapamadılar. Plaka ışığı birkaç kez arızalandı. Otomatik butonlu çalıştırma tuşu arızalandı. Xenonlar çok erken tükendi ve bozuldu. Koltuk ısıtmaları arızalandı. Son iki arızayı uzatılmış garantiden değiştirdiler. Ağır sayabileceğim arızalar sağ ve sol ön salıncakları hiç bir şikayetim olmadığı halde zincirlikuyu değiştirdi.(o bahsettiğim 3500tl lik masraf sonra 1800 TL ye düştüler)Ve geçtiğimiz gün aks kafaları özel serviste değişti. Aracın kronik sorunu belli bir km den sonra aks kafaları bozuluyor. Nedeni biraz uzun konu fakat bu sorun audi A4 lerde de varmış ve 40 bin km de bile arıza veriyorlarmış.Doğuş ta 6.000 TL ye tamir ediyormuş. Beterin beteri var.

Sonuca gelirsek birmot zincirlikuyu çok kötü. Çalışanları da seni kek gördü mü kazıklıyorlar. Alfa 159 ise anlattığım gibi. Ümit ediyorum 100.000 km bu aracı çipli kullanmış biri olarak az çok sizlere fikir verebilmişimdir.
Giulia Fan!

Dentist

#82
Onno ustaya mı gidip,yaptırsam acaba ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

tolga_ozhan

#83
quote:


Çip tuning konusunda zannedersem forum da en tecrübeli kişilerden birisiyim. Geçimşe baktım araç 60 bin km de iken bu konuya cevap vermişim. Aracım birkaç bin km sonra 100.000km olacak. 15 bin km den beri araç çipli. Şu ana kadar çipten dolayı herhangi bir motor sorunu yaşamadım. Arkadaşın dediği gibi özellikle 60-100 km arası araç çok güçlendi.En az 200 kg hafifledi. Birmottan Hüseyin beyi çok iyi tanıyorum. Bu araç 150hp iken ben performanstan şikayet etmiştim. Araç çok havalı mükemmel yol tutuyor kullanması çok zevkli fakat otobanda düz yolda beni hiç tatmin etmiyor keşke en az 20-30 hp daha güçlü olsadı diye dert yakınmıştım. Kendiside bize yazılımla aracı güçlendiriyoruz demişti. Peki garanti dedeğimde faturasını veriyoruz işlem garanti kapsamında demişti. Ben bu dediğine çok fazla inanmasamda performansın gerçekten artmasını istediğim için yazılım yüklettirmiştim. Sonradan araştırdım ki yazılımı yükleyen firma upsolute diye bir firma. Zannedersem avusturya kökenli bir yazılım şirketi. Yazılımdan sonra en çok motor hareret göstergesinin sıcaklığını takip ettim. Sürekli 90 dereyi geçmemesine çok önem veriyordum. Aracı ne kadar zorlasamda hararet fazla basınçtan hiçbir zaman 90 dereceyi geçmedi. Şimdi şunu belirteceğim tam 75 bin km dir aracı çipli kullanıyorum. tahminimce bir 40 bin daha kullanacağım belki de yeni çıkacak yeni bir alfa modeli ile değiştireceğim.Aracı 140 binden sonra satacağım. İleride sorun çıkarmı bilemem fakat ben tam 125 bin km çipli kullanıp satmış olacağım. Sorun da yaşamamış olarak hafızamda kalacak. Birmottaki servis danışmanına gelince. Lütfen birmotun zincirlikuyudaki bir kişinin söylediklerine hiç inanmayın. Gerçekten ne dediklerini bilmiyorlar. Doğru olan bir şeye yanlış yarın yanlış olan birşeye doğru diyorlar. 3.500 TL bakım masrafı çıkartıp pazarlık edip bağırıp çağırınca 1800 TL ye düşüyorlar.Geçtiğimiz gün direksiyon belli hızlarda titriyordu. Komple aks falan değişecek dediler ben özel servis milanoya gittim aracın sadece ask kafalarını 800 TL ye değiştirdim sorun bitti.

Konu bu değil yazmak istedim. Alfa 159 çok temiz kusursuz bir araç değil. Fakat çıkardığı sorunlar 100 bin km boyunca kabul edilebilir altından kalkılabilir arızalardı. 159 u kullandığım zaman boyunca tek sıkıntım 159 çok basit hatalar verdi. Mesela kapı kilidi bozuldu. Silicekler tıkantı yapamadılar. Plaka ışığı birkaç kez arızalandı. Otomatik butonlu çalıştırma tuşu arızalandı. Xenonlar çok erken tükendi ve bozuldu. Koltuk ısıtmaları arızalandı. Son iki arızayı uzatılmış garantiden değiştirdiler. Ağır sayabileceğim arızalar sağ ve sol ön salıncakları hiç bir şikayetim olmadığı halde zincirlikuyu değiştirdi.(o bahsettiğim 3500tl lik masraf sonra 1800 TL ye düştüler)Ve geçtiğimiz gün aks kafaları özel serviste değişti. Aracın kronik sorunu belli bir km den sonra aks kafaları bozuluyor. Nedeni biraz uzun konu fakat bu sorun audi A4 lerde de varmış ve 40 bin km de bile arıza veriyorlarmış.Doğuş ta 6.000 TL ye tamir ediyormuş. Beterin beteri var.

Sonuca gelirsek birmot zincirlikuyu çok kötü. Çalışanları da seni kek gördü mü kazıklıyorlar. Alfa 159 ise anlattığım gibi. Ümit ediyorum 100.000 km bu aracı çipli kullanmış biri olarak az çok sizlere fikir verebilmişimdir.



Hararetin artması motorun çok zorlandığını tam olarak göstermez. Eğer hararet yükseliyorsa, başlıca sebebi soğutma sisteminde aranmalı. Yani sizin harareti olması gerektiği şekliyle görmeniz tam olarak motrun zorlanıp zorlanmadığını göstermez.

Dentist

#84
Atatürk Sanayi sitesindeki Ecufast' ta (Alper ve Özgün)uygulama yaptıran var mı acaba?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ATA

#85
Özgün namı diğer Dr.Ecu ise iyidir Ahmet Abi
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Fatihob

#86
Özgün için baya iyi deniyor..Öyle kasap şekilde chip işini aşmış adam akıllı seviyeye geldiği doğrudur..Ne kadar iyi modifiyeci varsa Özgr için iyi şeyler söylediler..Ama markalar daha güvenilir olablir..Gerçi superchips içinde çok iyi şeyler söylemiyolar anlamadım gitti.Koca superchips bu canım niye kasaplık yapsın..Mesela ben Remaps'e yaptırdım..Özel bi yazılım oldu benimki gerçi eksozdan sonra değişen değerler okundu ona göre biişiler yazıldı(yada en azından ben öyle biliyorum)
1 km oldu daha bi sorun yok işllah olmıcakta..
..

agucba

#87
Açıkcası yazılım güncellemesi eğer işini bilen birisi tarafından yapıldı ise, sorun çıkacağını sanmıyorum. Gerçi atmosferik olan motorlarda güncelleme sınırlar içinde kalır ve yürüyen aksama pek bir etkisi olmaz, ancak turbo motorlardaki aşırı güç ve tork artışlarının yürüyen aksama veya vites kutusuna zarar verebileceğini düşünüyorum.

///////////////

ATA

#88
Superchips gerçekten iyi sayılmaz, kasaplıktan değil daha iyisi için uğraşmadıklarından. Özgün araç üzerinde ayar yapabildiğinden en iyi verimi kendi yorumuna göre yapıyor.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Dentist

#89
Sabah özellikle bu chip tuning işini iyice detaylı araştırmak için Zincirlikuyu'daydım.Servis aracılığıyla uygulamayı yaptıran 5 kişi ile uzun uzun konuştum.Son hızın da artması beklentisinde olan , zaten chipten önce de 220 olabildiğini söyleyen bir kişi hariç,hepsi de çok memnun olduklarını,hiçbir sorun yaşamadıklarını,özellikle de ara hızlanmalarda ciddi bir fark olduğunu söylediler.
Bu kişilerin hiçbiri uygulama sonrası dinamometreye girmemişler,ama hissedilir bir güç ve çekiş farkını gözlemlemişler.
Servisteki motor uzmanları ise,yazılımın çok uç sınırları zorlayarak yapılması halinde özellikle dizel partikül filtresinin tıkanıp,sorunlara yol açabildiğini söylediler.
Bu arada Maslak'taki Performance tuning ve buradaki Erol usta ile ilgili bilgisi,deneyimi olan var mı acaba ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Dentist

#90
Novitec " Powerrail 5 " hakkında bilgisi,deneyimi olan var mı ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Sercan Keklik

#91
abı yaptırıcaksan hıc kurcalama ver özgüne :) daha ıyısını bulamazsın
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

naxos

#92
Bende düşünüyorum doktor yaptırmayı,
bircok yerden ecufast ismini duydum.ona zaten yazdım kendı formundan zıncırlıkuyudan bile ona arac gönderiyorlarmis  Bir yüzyüze konuşmak lazım aslında özgünle..

Sercan sen tanıyormusun Özgünü daha iyisini bulamazsın dediğine göre
sana güvenirim ben...
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Dentist

#93
Ecufast Maslak'ta işlem yapıldı:
178 hp
379 tork
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ATA

#94
Güzel değerler Murat Abi =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Jakomo

#95
Vaaayyyyy hayırlı olsun abi
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Alfadanadam

#96
E hayırlı olsun Murat Abi. İlk izlenimlerin nasıl?

agucba

#97
Yazılım güncellemesi iyidir, güzeldir, yakıt tasarrufu (gaz pedalına basan ayağın dikkatli olması kaydı ile) sağlar, kullanana güven verir.

///////////////

tolga_ozhan

#98
Değerler gayet makul ve kulağa hoş geliyor. Güle güle kullan Murat abi.

Dentist

#99
Tabir-i caiz ise; " motoru elimize almak " istemediğim için sınırları gereksiz yere zorlamadan,mâkul artış ile yetindim.Öncesi
ve sonrası dynomometre sonuçları var tabii huysuz olduğum için.
Akşam eve gidince tarayıcıdan geçirip,siteye ekleyeceğim.
İlk izlenim; "neden şimdiye kadar yaptırmamışım ?" .Ani hızlanma gerektiren durumlarda gerçekten hemen fark ediliyor artış.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic