Size biraz bilgi vereyim filtreler hakkında, Spor filtrelerin en önemli özelliklerinden birtanesi de öz maddesinin % 100 naturel pamuk dan olması. Bu pamukta kesinlikle natuırel olmayan hiç bir katkı maddesi ilaç vs. yok, bu nedenle de makinalar yerine elle toplanmakta. Makina daki sistem kozaları ayırmadığı için , belli donemlerde pamuk yetiştirirlirken yapılan ilaçlamalar bu kozalarda kalıyor bu da pamuğun naturelliğini bozuyor. Peki niçin % 100 natural pamuk? özel olarak yapılan firmaya ait reçine maddesini, bünyesinde en uzun süre tutup, akordion şeklindeki yapısı itibarı ile, tepeler arasında statik alan meydana getirip, tozları bu tepelerde toplaması için....Bu nedenlerden dolayı da, normal filtrelere göre, % 40 daha fazla hava geçirgenliğine sahip...Özellikle de normal kullanımda %5 yakıt tasarrufu sağlıyor, öyle ki, yurtdışındaki ağır vasıtaların pek çoğunda kutu içi K&N veya KINGDRAGON filtreler mevcut....özellikle K&N 30 yıllık bir geçmişe sahip, bu pamukları özel olarak toplatıp, 60x40 sistemi ile dokutuyor, ve 4 kat presleyip akordion şeklinde filtrelerinin en önemli kısmını meydana getiriyor, sonra da kendine özgü reçinesini bu pamukla birleştiriyor...kutu içi filtrelerde her 100.000 Km. de temizlenmek kaydı ile 500.000 km. garanti veriyor...diğer KD filtre nin de değerleri K&N ninki gibi...sadece renkleri farklı...Bunun yanında birsürü filtrte markası türedi son 5 yıl içinde, bunların bir kısmı da bildiğiniz kolonyalı mendil cinsinden uzakdoğu da yaptırılıp piyasaya sürüldü, yerlisi de var...ama orta ve uzun süreçde zararlarını gösteriyorlar maalesef....Tavsiyem, kutu içi, K&N veya KD....diğer sünger filtrelerde ise ITG , Piper ve diğerleri ...ama bunlar kısa ömürleri olan filtreler, örneğin F-1 Renault ta ITG kullanılıyor, diğer ralli otomobillerinin de bir kısmı ITG, Green veya Piper kullanıyor ama her yarışda bunlar değişiyor...karar yine sizlerin...ses mi, performans mı? arıza mı? yoksa sessizlik, performans ve sıhhatli bir Alfa mı?!?!
