Hakan tekrar teşekkürler. Bu arada bilgim olmadığı için soruyorum forum geneline. Bu oringleri değiştirmek zahmetli işmi. Oringleride bakım amaçlı değiştirmek için triger değişimimi haftaya bıraktım. Herkes için bilgi olarak @octinum Emirhan abiyi göreve çağırıyorum.
Rica ederim
@octinum üstaddan alıntı yapalım...
Alfa 156 için yapacağınız işlemlerin detayları ise şunlar:
0. Malzemeler: Yukarıda saydığım Viton oring'lerden 3'er adet (toplam 12 adet), akü takviye kablosu, Selespeed yağı, balata spreyi. Eğer kapsamlı SS bakımına niyetliyseniz sensör filan da eklenebilir. Akünüzün düzgün şarj edilmiş olduğunu kontrol edin.
1. Fiat MultiECUScan (MES) programını ve bir OBD bağlantı aparatını alın. OBD aparatı olarak ucuz ELM327'leri kullanabilirsiniz. Tavsiyem kablolu olanlar, Bluetooth olanları bilmiyorum.
2. Aküyü söküp aracın yanına alın. Akü tablasını da söküp Selespeed robotuna ulaşın. Akü takviye kablosuyla akünün önce artı, sonra eksi kutbunu arabanın tesisatına bağlayın. Takviye kablosunun tesisata bağladığınız noktalarını önce bağlayıp poşet vb. ile izole edin, özellikle artı kutbunun bağlantısını.
3. Sol ön tekerleği sökün, gerekiyorsa davlumbazı da kısmen sökün. Hatırlamıyorum şimdi. Tekerleğin oradan bir tane elektrovalfe (EV0'a) ulaşacaksınız.
4. Selespeed rölesini yerinden çıkarın. Mk1.5 SS'imde torpido gözünün üst tarafındaki ufak kapağın arkasında, 50Amper büyük kare prizma olandı. Daha ufak, dikdörtgen olanları (kırmızı ve siyah var) ellemeyin onlar SS'in değil ve takmak-çıkarmak zor.
5. Kontağı açıp MES ile Selespeed'e bağlanın. Arızaları da temizledikten sonra sistem basıncını boşaltın. Röleyi çekmiş olduğunuz için pompa devreye giremeyecek ve sistem basınçsız kalacak. Göstergede hata verecek. Dikkat: Basıncı boşaltmazsanız valfleri sökerken yüksek basınçlı SS yağıyla boy abdesti alabilir, hatta kendinize zarar verebilirsiniz. Aman dikkat.
6. Dalmışken, sensör değerlerinin unutulması gibi yan işleri de yapıverin.
7. Selespeed robotuna dönün. Üst yüzdeki iki büyük valf EV1 ve EV2. Etraflarını balata spreyi ve fırçayla güzelce temizleyin. Torx T8 galiba vidaları. Vidalar iki tarafı kademeli olarak gevşetin ve vidaları tam çıkarmadan elinizle valfi hafifçe oynatarak çıkarmaya hazırlayın. Sistemde kazara basınç kaldıysa bu aşamada boy abdestinizi alırsınız ama en azından valf filan kafanızı gözünüzü yarmaz.
8. Valfleri çıkarıp yine balata spreyiyle güzelce temizleyin ve temiz bezlerle kurulayın.
9. Mümkünse plastik veya tahta bir çubuk kullanarak üstlerindeki oring'leri çıkarın. 10, 11 ve 12mm çaplı olanlar üstünde olacak. 18mm çaplı olan roboto bloğuyla bağlantı yerine oturuyor.
10. Yeni oring'lerinizi çaplarına dikkat ederek yerleştirin. 10, 11 ve 12mm oring'lerin yerlerine tam oturmaları gerekiyor. Gevşek durduysa 10'luk yere 12'liği takmış olabilirsiniz.
11. Valf yuvalarını içeriye pislik kaçırmadan temizleyip, 18mm çaplı oring'i de yuvaya oturtun.
12. Valfleri yerine takın vidalarını lastik değiştirir gibi karşılıklı kademeli olarak güzelce sıkın.
13. 7-12 numaralı adımları, bu sefer sol tekerleğin oradan ulaşacağınız EV0 için tekrarlayın.
14. Her şeyi sıktığınızdan emin olup, SS yağı seviyesini kontrol ettikten sonra arabaya dönün. Kontağı kapatıp Selespeed rölesini geri takın.
15. Kontağı açın. SS pompası devreye girecek ve normalden uzun bir süre çalışacaktır. Bu arada siz de MES ile Selespeed sistemine bağlanın.
16. Varsa arızaları temizleyip Clutch Drain işlemi yapın. Sıfırlanabilecek diğer şeyleri de sıfırlayın bu adımda.
17. Şimdi dananın kuyruğunun koptuğu yer: End of Line (Hat Sonu) işlemini yapacağız. Elinize kahve, çay filan alın ve işlemi başlatın. SS robotu tak-tuk-tak-tuk tüm vites geçişlerini deneyecek. Bu süreç hatasız sonuçlanmalı.
18. Akü tablasını, aküyü, tekerleği filan yerine takın, arabayı toplayın.
19. Keyfini çıkarın.