Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Her yere sorduk yazdık. Son kararı vermeden önce buraya yazıp sorma gereği duydum.

Daha buradaki bir kaç ileti öncesinde aracın çok düşmesinden çekindiğimi belirtmiş olsam da ne yazık ki çok düştü. Daha doğrusu sanırım farkında olmadan 1.6 ts yayını 1.9'a takınca böyle sapıttı.

Yayları satılığa koyduk ama pek niyetli kimse yok. Acele de etmek istemem ama gerek sercan gerek tolga abinin de yaptığı testlerle spor amortisörler ile (sertlik ayarlı) bu işi kurtarabileceğimizi düşündük.

Nitekim rutin giderken sürtme yok, ancak yolda aniden bir alçalma yükselme olunca araç kafasını yukarı aşağı sallıyor. Ön düzende her şey olabildiğince optimum. Biz de belki de koni'ler ile bunu düzeltebiliriz diye düşündük.

Taa 2006 yılında yazılan önder abinin yazdığı bir kaç yorum var, spor amortisörü en sert ayarda kullanmak aracı daha da sertleştireceği için bozuk ve tümsekli yollarda daha büyük rahatsızlık verecek ve aslında aracın kontrolünü zorlaştıracak yazmış. Mantıken de doğru. Ama en azından orta sertlikte orjinal amortisörlere göre binen yükü daha iyi tolere ederek aracın esnemesini kesip sürtmeyi de önlemez mi?

Ve bunu hangisi daha iyi yapar şu iki modelden?Bilgisi olan varsa ve yardımcı olabilirse çok tatlı olur benim için.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Veyselcim o kararı en serte alıyım, ortaya alıyım gibi bi tecrübe ile yapamazsın.

Arabaya takıcaksın, taktıktan sonra yol yapıcaksın, sertliğini kullanımına göre ayarlayacaksın. Senin kullanımın ile benim kullanımım arasında mesela ayar farkı oluşur.

Fakat bu konilerde arabayı cok sert yapacak, optimum sürüşü özleyeceksin buda bi gerçek. Birde bunları ön - arka alman gerekecek.

Son olarak ise FSD serisi Normal amortisörle bire bir aynıdır desem yeri.

Fsd tırt o zaman. Alacaksak da 4 tane alınır da, soruna çözüm olmuyor orası kötü. Eğer sürüş kalitesini kötü yönde etkileyecekse o işe girmeye gerek bile yok. Sadece mantık çerçevesinde çözüm bulmaya çalışıyorum. Bu koniler'e bizim hr - prokit'i takıp coil yapıyorlar (tabi 1.9 yayı onlar), onlarda da benzer sorunlar var mı ki?

Yani bozuk yolda isen ne yaparsan yap, birşey çözemezsin, çok da uğraşma araç esnerse esnesin mi diyelim.

Öyle ki, duble yolda bile 110 ile yolda aniden 2-3 metrelik alçalma yükselme olunca kafasını rahat 2-3 defa sallıyor araç. Kışlıklardan sonra sürtme azaldı da şu esneme olayını çözemedikçe rahat kullanamayacağımı düşünüyorum.

Yayları elden çıkarmadan arabadan çıkarmak istemiyorum. Ya böyle kabullenicem ya da çözüm arayacağım dedim. İkisini de yapmak zor geliyor :)

Bu abiler amortisör açıklamalarına without compromising comfort falan diyorlar ama ona da güvenemiyoruz test etmeden anlaşılan.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Her yere sorduk yazdık. Son kararı vermeden önce buraya yazıp sorma gereği duydum.

Daha buradaki bir kaç ileti öncesinde aracın çok düşmesinden çekindiğimi belirtmiş olsam da ne yazık ki çok düştü. Daha doğrusu sanırım farkında olmadan 1.6 ts yayını 1.9'a takınca böyle sapıttı.

Yayları satılığa koyduk ama pek niyetli kimse yok. Acele de etmek istemem ama gerek sercan gerek tolga abinin de yaptığı testlerle spor amortisörler ile (sertlik ayarlı) bu işi kurtarabileceğimizi düşündük.

Nitekim rutin giderken sürtme yok, ancak yolda aniden bir alçalma yükselme olunca araç kafasını yukarı aşağı sallıyor. Ön düzende her şey olabildiğince optimum. Biz de belki de koni'ler ile bunu düzeltebiliriz diye düşündük.

Taa 2006 yılında yazılan önder abinin yazdığı bir kaç yorum var, spor amortisörü en sert ayarda kullanmak aracı daha da sertleştireceği için bozuk ve tümsekli yollarda daha büyük rahatsızlık verecek ve aslında aracın kontrolünü zorlaştıracak yazmış. Mantıken de doğru. Ama en azından orta sertlikte orjinal amortisörlere göre binen yükü daha iyi tolere ederek aracın esnemesini kesip sürtmeyi de önlemez mi?

Ve bunu hangisi daha iyi yapar şu iki modelden?Bilgisi olan varsa ve yardımcı olabilirse çok tatlı olur benim için.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Veyselcim o kararı en serte alıyım, ortaya alıyım gibi bi tecrübe ile yapamazsın.

Arabaya takıcaksın, taktıktan sonra yol yapıcaksın, sertliğini kullanımına göre ayarlayacaksın. Senin kullanımın ile benim kullanımım arasında mesela ayar farkı oluşur.

Fakat bu konilerde arabayı cok sert yapacak, optimum sürüşü özleyeceksin buda bi gerçek. Birde bunları ön - arka alman gerekecek.

Son olarak ise FSD serisi Normal amortisörle bire bir aynıdır desem yeri.

Fsd tırt o zaman. Alacaksak da 4 tane alınır da, soruna çözüm olmuyor orası kötü. Eğer sürüş kalitesini kötü yönde etkileyecekse o işe girmeye gerek bile yok. Sadece mantık çerçevesinde çözüm bulmaya çalışıyorum. Bu koniler'e bizim hr - prokit'i takıp coil yapıyorlar (tabi 1.9 yayı onlar), onlarda da benzer sorunlar var mı ki?

Yani bozuk yolda isen ne yaparsan yap, birşey çözemezsin, çok da uğraşma araç esnerse esnesin mi diyelim.

Öyle ki, duble yolda bile 110 ile yolda aniden 2-3 metrelik alçalma yükselme olunca kafasını rahat 2-3 defa sallıyor araç. Kışlıklardan sonra sürtme azaldı da şu esneme olayını çözemedikçe rahat kullanamayacağımı düşünüyorum.

Yayları elden çıkarmadan arabadan çıkarmak istemiyorum. Ya böyle kabullenicem ya da çözüm arayacağım dedim. İkisini de yapmak zor geliyor :)

Bu abiler amortisör açıklamalarına without compromising comfort falan diyorlar ama ona da güvenemiyoruz test etmeden anlaşılan.

Hayır yanlış anlaşılmışım.

Amortisörler sorununa çözüm olabilir ama olmayada bilir. Tamamiyle senin ayarlayacağın setup la alakalı ama bu setup ta çokta sert olup yoldan da çıkabılır. Seke de bilir. Kısacası;

Denemeden birşey demek zor 1.9 bu :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

martini_lancia

Size uygun olan kanımca turuncu renkli Koni Strt serisi,fiyat-performans olarak ideal bir ürün.Geçmişte,arkadaşıma getirttiğimiz 30mm yay+Strt takılı 156 kullandım.Bunu en azından ön kule gergisi ile tamamlarsanız güzel olacağı kanaatindeyim.

Tek dezavantajı tamir edilemiyor olması denebilir ilgili amortisörlerin. 


Kendi aracımda;ön,arka ve alt gergilerle beraber,225/40/18,Eibach 50mm ile orta sertliğe ayarlı Koni sarı tip amortisör kullanıyorum.Genel manada memnunum diyebilirim.

2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

kuti147

C4 vtr ım da kısa bir süre sadece vogtland yay kullandım. Sonra sarı koniye geçiş yaptım. Koni den sonra araçtaki salınım ve esneme/zıplama yarı yarıya azaldı. Tabi benim koniler tam orta ayardaydı. Yumusatmak yada sertlestirmek senin sürüş karekterine göre değişir Sercanın bahsettiği gibi.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
Size uygun olan kanımca turuncu renkli Koni Strt serisi,fiyat-performans olarak ideal bir ürün.Geçmişte,arkadaşıma getirttiğimiz 30mm yay+Strt takılı 156 kullandım.Bunu en azından ön kule gergisi ile tamamlarsanız güzel olacağı kanaatindeyim.

Tek dezavantajı tamir edilemiyor olması denebilir ilgili amortisörlerin. 


Kendi aracımda;ön,arka ve alt gergilerle beraber,225/40/18,Eibach 50mm ile orta sertliğe ayarlı Koni sarı tip amortisör kullanıyorum.Genel manada memnunum diyebilirim.



Üstad turuncuların orjinallere göre daha iyi performans vereceğini pek düşünemiyorum aslında. Ama sertlik ayarlı olanları denemek lazım.

Üst ön kule gergisi mevcut. Hr 3.5 da yay var. Eğer sarı koni ile taçlandırabilirsem (bayağı tuzluymuş bu arada yalnız) belki sonunda çözebilirim. Mantıken çözmem de gerekiyor da, bilmediğim kestiremediğim noktalar var

You are not allowed to view links. Register or Login
C4 vtr ım da kısa bir süre sadece vogtland yay kullandım. Sonra sarı koniye geçiş yaptım. Koni den sonra araçtaki salınım ve esneme/zıplama yarı yarıya azaldı. Tabi benim koniler tam orta ayardaydı. Yumusatmak yada sertlestirmek senin sürüş karekterine göre değişir Sercanın bahsettiği gibi.

Aynı şekilde düşünüyorum ben de, orta karar sertliği ya da önlerin arkaya göre bir tık sert olacağı ayarın bana geleceğini düşünüyorum. Denemem lazım :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

martini_lancia

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Size uygun olan kanımca turuncu renkli Koni Strt serisi,fiyat-performans olarak ideal bir ürün.Geçmişte,arkadaşıma getirttiğimiz 30mm yay+Strt takılı 156 kullandım.Bunu en azından ön kule gergisi ile tamamlarsanız güzel olacağı kanaatindeyim.

Tek dezavantajı tamir edilemiyor olması denebilir ilgili amortisörlerin. 


Kendi aracımda;ön,arka ve alt gergilerle beraber,225/40/18,Eibach 50mm ile orta sertliğe ayarlı Koni sarı tip amortisör kullanıyorum.Genel manada memnunum diyebilirim.



Üstad turuncuların orjinallere göre daha iyi performans vereceğini pek düşünemiyorum aslında. Ama sertlik ayarlı olanları denemek lazım.

Üst ön kule gergisi mevcut. Hr 3.5 da yay var. Eğer sarı koni ile taçlandırabilirsem (bayağı tuzluymuş bu arada yalnız) belki sonunda çözebilirim. Mantıken çözmem de gerekiyor da, bilmediğim kestiremediğim noktalar var

You are not allowed to view links. Register or Login
C4 vtr ım da kısa bir süre sadece vogtland yay kullandım. Sonra sarı koniye geçiş yaptım. Koni den sonra araçtaki salınım ve esneme/zıplama yarı yarıya azaldı. Tabi benim koniler tam orta ayardaydı. Yumusatmak yada sertlestirmek senin sürüş karekterine göre değişir Sercanın bahsettiği gibi.

Aynı şekilde düşünüyorum ben de, orta karar sertliği ya da önlerin arkaya göre bir tık sert olacağı ayarın bana geleceğini düşünüyorum. Denemem lazım :)

Orijinal amortisörlü mk2 156 ve Strt takılı mk2 156 net farklı diyebilirim size.147 için ne kadar referans olur bilemem ama bunu belirteyim.

Bilstein B6 da olabilir.Ülkemizde Rotaş getiriyordu ama o da normal şartlar altında 1-2 ay bekletir,2 + 2 şekilde gümrükle uğraşmama adına shopalfisti'den alabilirsiniz farklı periyodlarla. 
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Size uygun olan kanımca turuncu renkli Koni Strt serisi,fiyat-performans olarak ideal bir ürün.Geçmişte,arkadaşıma getirttiğimiz 30mm yay+Strt takılı 156 kullandım.Bunu en azından ön kule gergisi ile tamamlarsanız güzel olacağı kanaatindeyim.

Tek dezavantajı tamir edilemiyor olması denebilir ilgili amortisörlerin. 


Kendi aracımda;ön,arka ve alt gergilerle beraber,225/40/18,Eibach 50mm ile orta sertliğe ayarlı Koni sarı tip amortisör kullanıyorum.Genel manada memnunum diyebilirim.



Üstad turuncuların orjinallere göre daha iyi performans vereceğini pek düşünemiyorum aslında. Ama sertlik ayarlı olanları denemek lazım.

Üst ön kule gergisi mevcut. Hr 3.5 da yay var. Eğer sarı koni ile taçlandırabilirsem (bayağı tuzluymuş bu arada yalnız) belki sonunda çözebilirim. Mantıken çözmem de gerekiyor da, bilmediğim kestiremediğim noktalar var

You are not allowed to view links. Register or Login
C4 vtr ım da kısa bir süre sadece vogtland yay kullandım. Sonra sarı koniye geçiş yaptım. Koni den sonra araçtaki salınım ve esneme/zıplama yarı yarıya azaldı. Tabi benim koniler tam orta ayardaydı. Yumusatmak yada sertlestirmek senin sürüş karekterine göre değişir Sercanın bahsettiği gibi.

Aynı şekilde düşünüyorum ben de, orta karar sertliği ya da önlerin arkaya göre bir tık sert olacağı ayarın bana geleceğini düşünüyorum. Denemem lazım :)

Orijinal amortisörlü mk2 156 ve Strt takılı mk2 156 net farklı diyebilirim size.147 için ne kadar referans olur bilemem ama bunu belirteyim.

Bilstein B6 da olabilir.Ülkemizde Rotaş getiriyordu ama o da normal şartlar altında 1-2 ay bekletir,2 + 2 şekilde gümrükle uğraşmama adına shopalfisti'den alabilirsiniz farklı periyodlarla.

Alfa romeo için değil ama başka modeller için koni sarılar (sport) ile bilstein b8 karşılaştırmasını yaptığım da herkesin koni'yi tavsiye ettiğine şahit olunca bilstein'i sertlik ayarı da olmadığı için aradan çıkardım üstad. İki üç tane satıcı site buldum, onlara yazarken konileri tedarik eden var mı diye bir bakınırım ama sanmıyorum ki daha ucuza getirsinler :)

Bilstein'lar içinse sağlam demişler. Bir kullanıcı kullandığı 2 set konilerden 3 adetin 10 k km sonra sızdırdığını falan yazmış. Dayanıksız mı acaba?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

kuti147

Ben sarı konileri 50bin km kadar kullandım. Hiç bi problem yaşamadım. Zaten sonra araç satıldı. Koniler biraz tuzlu kabul ama aracın çehresi değişiyor
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Size uygun olan kanımca turuncu renkli Koni Strt serisi,fiyat-performans olarak ideal bir ürün.Geçmişte,arkadaşıma getirttiğimiz 30mm yay+Strt takılı 156 kullandım.Bunu en azından ön kule gergisi ile tamamlarsanız güzel olacağı kanaatindeyim.

Tek dezavantajı tamir edilemiyor olması denebilir ilgili amortisörlerin. 


Kendi aracımda;ön,arka ve alt gergilerle beraber,225/40/18,Eibach 50mm ile orta sertliğe ayarlı Koni sarı tip amortisör kullanıyorum.Genel manada memnunum diyebilirim.



Üstad turuncuların orjinallere göre daha iyi performans vereceğini pek düşünemiyorum aslında. Ama sertlik ayarlı olanları denemek lazım.

Üst ön kule gergisi mevcut. Hr 3.5 da yay var. Eğer sarı koni ile taçlandırabilirsem (bayağı tuzluymuş bu arada yalnız) belki sonunda çözebilirim. Mantıken çözmem de gerekiyor da, bilmediğim kestiremediğim noktalar var

You are not allowed to view links. Register or Login
C4 vtr ım da kısa bir süre sadece vogtland yay kullandım. Sonra sarı koniye geçiş yaptım. Koni den sonra araçtaki salınım ve esneme/zıplama yarı yarıya azaldı. Tabi benim koniler tam orta ayardaydı. Yumusatmak yada sertlestirmek senin sürüş karekterine göre değişir Sercanın bahsettiği gibi.

Aynı şekilde düşünüyorum ben de, orta karar sertliği ya da önlerin arkaya göre bir tık sert olacağı ayarın bana geleceğini düşünüyorum. Denemem lazım :)

Orijinal amortisörlü mk2 156 ve Strt takılı mk2 156 net farklı diyebilirim size.147 için ne kadar referans olur bilemem ama bunu belirteyim.

Bilstein B6 da olabilir.Ülkemizde Rotaş getiriyordu ama o da normal şartlar altında 1-2 ay bekletir,2 + 2 şekilde gümrükle uğraşmama adına shopalfisti'den alabilirsiniz farklı periyodlarla.

Alfa romeo için değil ama başka modeller için koni sarılar (sport) ile bilstein b8 karşılaştırmasını yaptığım da herkesin koni'yi tavsiye ettiğine şahit olunca bilstein'i sertlik ayarı da olmadığı için aradan çıkardım üstad. İki üç tane satıcı site buldum, onlara yazarken konileri tedarik eden var mı diye bir bakınırım ama sanmıyorum ki daha ucuza getirsinler :)

Bilstein'lar içinse sağlam demişler. Bir kullanıcı kullandığı 2 set konilerden 3 adetin 10 k km sonra sızdırdığını falan yazmış. Dayanıksız mı acaba?

o tam anlamıyla bi kargaşa, blistein kaçırıp keçesi ses yapar :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login Abi artık kimseye bir şey olmamışsa da benim başıma gelir korkusundayım :)

You are not allowed to view links. Register or Login Üstad o zaman tam bir kargaşa bu iş ya :D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

admin

Son zamanlarda H&R yaylar ile ilgili olarak yazışmalar çoğaldığı için şirketin kendi sitesinden Alfa Romeo Ürün Bulucusu'na ait uzantıyı ekliyoruz.

You are not allowed to view links. Register or Login

Alfa Romeo modeline göre spor yay (Sportfedern), iz açıklığı genişletici (Spurverbreiterung) ve ayarlı süspansiyon sistemi (Gewindefahrwerk / Coil Over) gibi parçaları bulabilirsiniz.

Ne kadar alçalma olduğu ile ilgili Tieferlegung VA (ön aks) ve Tieferlegung HA (arka aks) yazan yerlerden anlaşılabilir.

Ayrıca Gutachten yazan yerden ilgili parçalara ait TÜV oanyını gösterir belgeyi de çıkartabilirsiniz. Böylelikle TÜVTürk muayenesi esnasında sorun(!) yaşama olasılığınız azalır. Tabi bu belgeler TÜVTürk çalışanlarının bilgi seviyesinde olmadığı için sıkıntı yaşanmaya devam etme olasılığı yine de bir hayli yüksek.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ealprsln

Eskişehir TUV istasyonunda, helezonlar ile beraber gelen TUV onay belgesini çalışanlara gösterdiğimde yüzüme boşboş bakıp, bu belgenin TR'de geçerliliği yok demişlerdi. Maalesef TUV uygunluk belgesi ile bile spor yay, amartisör vb. değişikliklerin muayeneden geçmesi çok zor.
TR gerçekten kara mizah oldu iyice, çalışana " arkadaşım bu ürün zaten senin firman tarafından onaylanmış ürün, gerekli kontroller yapılmışki TUV onayı var" diyorsun, kardeş o belge TR'de geçmez diyor. Burada ne doğruki.....
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

tayfun

Arkadaşlar astra sedan için h&r yay almayı düşünüyorum. Daha önce eibach 35mm kullandım ama h&r kullanmadım.  Tecrübesi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar astra sedan için h&r yay almayı düşünüyorum. Daha önce eibach 35mm kullandım ama h&r kullanmadım.  Tecrübesi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

H&R en iyisi sanırım. Hem gayet güzel düşürüyor. Hemde çok sertleştirmiyor. Volkan(wolkanku) her ikisinide kullandı ona danışabilirsin.


Sent from my iPhone using Tapatalk


tayfun


You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar astra sedan için h&r yay almayı düşünüyorum. Daha önce eibach 35mm kullandım ama h&r kullanmadım.  Tecrübesi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

H&R en iyisi sanırım. Hem gayet güzel düşürüyor. Hemde çok sertleştirmiyor. Volkan(wolkanku) her ikisinide kullandı ona danışabilirsin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Teşekkür ederim. Yazarken zaten ilk aklıma Volkan geldi. Doktor görürse cevap verir muhakkak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar astra sedan için h&r yay almayı düşünüyorum. Daha önce eibach 35mm kullandım ama h&r kullanmadım.  Tecrübesi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tayfun benim gözlemlediğim şudur;
h&r her zaman eibach'a göre 1 parmak daha fazla düşürüyor..
yanlız insigniada arkayı müthiş düşürürken önü 1 parmak daha yukarda bırakıyor..o biraz sıkıntı oldu benim için..gerçi dün de şans eseri srkshop eibach yaylı insignia koymuş instagrama...baktım..onun önü arkası 2,5-3 parmak mesafede..

benimkinin arka tam 2 , ön 2,5 parmak mesafede.

konfor olarak da eibachla arasında hiç ama hiç fark göremedim.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

tayfun


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar astra sedan için h&r yay almayı düşünüyorum. Daha önce eibach 35mm kullandım ama h&r kullanmadım.  Tecrübesi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tayfun benim gözlemlediğim şudur;
h&r her zaman eibach'a göre 1 parmak daha fazla düşürüyor..
yanlız insigniada arkayı müthiş düşürürken önü 1 parmak daha yukarda bırakıyor..o biraz sıkıntı oldu benim için..gerçi dün de şans eseri srkshop eibach yaylı insignia koymuş instagrama...baktım..onun önü arkası 2,5-3 parmak mesafede..

benimkinin arka tam 2 , ön 2,5 parmak mesafede.

konfor olarak da eibachla arasında hiç ama hiç fark göremedim.
Teşekkür ederim Volkan.  İnternetten araştırdığım kadarıyla opellerde spor yay takıldığında ön tarafın arka taraftan yüksek kalması kronik galib ama benim arabada arka çok çok fazla yüksek olduğu için sanırım  dengeli olucak. Bu resimlerdeki arabadaki yayları alıcam. Bunda jantlar 18 ve oldukça alçak. Ama ben şimdilik 17'lerle kuşlanıcam. birde bu resimdede önler çok az yukarda gibi duruyor. Bakalım taktıktan sonra sonucu paylaşırım. [IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk

wolkanku

evet You are not allowed to view links. Register or Login aynen duruş ön arka böyle oluyor.. ama içine birisi binince durum eşitleniyor.. h&r sürücüyü hesaba katmış sanırım :)

araba çok "çaça"ymış  :lol:
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

tayfun


You are not allowed to view links. Register or Login
evet You are not allowed to view links. Register or Login aynen duruş ön arka böyle oluyor.. ama içine birisi binince durum eşitleniyor.. h&r sürücüyü hesaba katmış sanırım :)

araba çok "çaça"ymış  :lol:
çaça ki ne çaça. İnsan böyle çaça'ları ve opel sitelerinde dönen muhabbetleri duyunca biran önce satıp kurtulmak istiyor. Ufak tefek dokunuşlarla sevmeye çalışıyorum işte napcan. Aklımda 18, 8c jantı var ama bijon aralıkları uymuyor. Onu çözebilirsem speacer, flanşe gibi şeylerle astranın hatları ile 8c lerin çok yakışacağını düşünüyorum. Olabilirmi sence astra bijon aralığı 5*105?


Sent from my iPhone using Tapatalk

wolkanku

Mümkün değil tayfun spacersız:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

tayfun


You are not allowed to view links. Register or Login
Mümkün değil tayfun spacersız:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
speacer ile olabilirmi peki?  Elde tornacıya felanmı yaptırmak lazım?


Sent from my iPhone using Tapatalk

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Mümkün değil tayfun spacersız:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
speacer ile olabilirmi peki?  Elde tornacıya felanmı yaptırmak lazım?


Sent from my iPhone using Tapatalk

yaptırılır ama 2 nokta var

1) 5x110 8c replikalar et 35, spacer yaptırıldığında her halükarda en azından 10mm yapılacak ( oturma delikleri ayrı olacağı için daha incesi olmaz) et 25' e düşecek. astra için et değerlerine bir bak ama muhtemelen et 40'lar limit değerler olacaktır, et 25 diye bir ölçüyü çamurluğuna sığdıran bir araba bilmiyorum ben.

2) el yapımı tornacı işi spacer 2 kere yaptırdım , ikisi de hüsran.. hatta bir tanesi için 2 kere sıfırdan uğraşıp yaptı ama hiç bir zaman tam balans olmadı. bir şekilde yüksek hızlarda vs. mutlaka titreme oluyordu. 5x105', 5 x110 'a döndüren marka kit varsa al, yoksa hiç uğraşma derim.. 18" opc jantı al tak geç yapacak başka bir şey yok.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

tayfun


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Mümkün değil tayfun spacersız:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
speacer ile olabilirmi peki?  Elde tornacıya felanmı yaptırmak lazım?


Sent from my iPhone using Tapatalk

yaptırılır ama 2 nokta var

1) 5x110 8c replikalar et 35, spacer yaptırıldığında her halükarda en azından 10mm yapılacak ( oturma delikleri ayrı olacağı için daha incesi olmaz) et 25' e düşecek. astra için et değerlerine bir bak ama muhtemelen et 40'lar limit değerler olacaktır, et 25 diye bir ölçüyü çamurluğuna sığdıran bir araba bilmiyorum ben.

2) el yapımı tornacı işi spacer 2 kere yaptırdım , ikisi de hüsran.. hatta bir tanesi için 2 kere sıfırdan uğraşıp yaptı ama hiç bir zaman tam balans olmadı. bir şekilde yüksek hızlarda vs. mutlaka titreme oluyordu. 5x105', 5 x110 'a döndüren marka kit varsa al, yoksa hiç uğraşma derim.. 18" opc jantı al tak geç yapacak başka bir şey yok.
eyvallah volkan dediğin gibi hazır var ise bakmak lazım. Ama opc deme banada ne dersen de


Sent from my iPhone using Tapatalk

E.Ç.M. (MiTongin)

selam arkadaşlar. nette gezerken JOM Blueline marka coilover gördüm. alman malı. fikri olan var mıdır?

You are not allowed to view links. Register or Login

arkadaş görsel show yapmış ama  :asagi-ok:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ealprsln

H&R , Bilstein , KONI ve KW ile karşılaştırıldığında bilinirlik konusunda çok geride kalıyor. Fiyat olarak ise çok albenisi olan bir marka ama sağlamlığı sorgulanır. Alman malı olması güven veriyor aslında ama ben olsam tercih etmezdim. Mito kadar sert bir araç içinde sertlik ayarı olması bir elzem bence yoksa iyice basında at arabasından beter olur MiTo'lar ona eminim.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde