Herkese Merhbaba
Aranıza yeni katıldım.
Bahsi geçen servislerden birine gittim. Hatta 3. sanayi de esnaf arkadaşımında tanıdığı bir nokta olduğundan dolayı beraber gittik ve ben aracı teslim etmedim.
Aracımın sorunu 1500-2500 rpm arasında bazen silkeleme yapıyor olmasıydı.
İlgilenen arkadaş komple bir kontrol gerçekleştirdi. Aracı lift'e aldı, bilgisayar bağlantısı da yapıp kontrolleri tamamladı. Bu kısma kadar herşey güzel. Sonrasında sorunun kelebek boğazı veya lambda sensöründe olabileceği sonucu ortaya çıktı.
Ustanın konu ile ilgili yorumu lambda sensörünü yenisiyle değiştirmek yerine 1000 km benzinle kullanmam ve mantığa aykırı bir takım teknik detaylara daha değindi. Kendisine gelmeden evvel kelebek boğazından şüphelendiğimi ve temizlemeyi düşündüğümü söyledim. Aracı yeni aldığımdan dolayı henüz aşinalaşmadığım için kurcalamadan servise getirdiğimi belirttim.
Kelebek boğazı bu araçlarda temizlenmez. Temizlenirse bozulur. Biz yenisiyle değiştiriyoruz dedi.
Az önceki mantık dışı açıklamalardan sonra bu yorum son nokta oldu benim için.
Fakat araca şanzıman ve robot bakımı yapabilecek bilgiye sahip herhangi bir yer bulamayacağımdan dolayı bir şans daha vermek istedim.
Ertesi gün katalogda yazan ve bulunması güç olan Tutela'nın şanzıman, robot ve direksiyon yağlarını buldum ve servise geri gidip tüm yağları kendim tedarik etmek istediğimi ve aracımı bırakmak için müsait bir zaman söylemelerini ve masrafı öğrenmek istedim.
Bu noktada da bir kaç sorunla karşılaştım.
1-Robot için araç kataloğundaki orjinal Tutela CSSpeed konulmadığını Opar Olio T-Speed konulacağını söyledi. Opar'ın yağı teknik detay olarak dağlar kadar iyimiş. Çoook şaşırdım.
2-Parçaların ne marka takılacağını soruyorum ama cevap alamıyorum.
3-Robot, sensör vs. bakımı yaptırmak istiyorum. O başka konu diyor. Parasıyla değil mi ben yaptırmak istiyorum. İleride problem yaşamak istemiyorum ama usta gerek yok diyor. Sanıyorum müşterinin daha sonrasında daha büyük problem yaşayıp onlara muhtaç olmasını istiyorlar.